Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
N53B30O0
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N53B30O0
V prvním N53B30 jsem dával vždy NGK přesně podle ETK a měnil co 50 tis km - ale jenom protože by se mělo, vypadají a fungují jako nové + co 100tis km cívky. Pokud se toho čtvrtý motor dožije, budu to zase dělat takle.
Re: N53B30O0
to teda moc nevydrží, u N62 je interval výměny 100tkm a znám lidi co na nich maj i 200tkm
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Re: N53B30O0
- do mojí N53B30 dávám to, co je podle ETK poslední varianta https://www.etkbmw.com/bmw/CS/search/se ... CE/12_1417 , jezdím denně 2x 85km do Reichu a zpět, okresky + Autobahn,
- když si koupíte svíčku 12 12 0 038 349 v distribuční síti BMW, bude na izolátoru nápis BMW a pod ním číslo 5, protože svíčka má interferenční odpor 5k Ohm,
- když si koupíte svíčku NGK ZKBR7A-HTU v jiném obchodě, bude na izolátoru nápis NGK ZKBR7A-HTU a ta 5-ka tam nebude, i když neříkám, že tam ten (odrušovací ?) odpor nebude, neumím to změřit,
- pouze jednou jsem si koupil svíčky NGK ZKBR7A-HTU v Mariánkách a po dvou nádržích jsem je kvůli výpadkům zapalování vyhodil, na izolátoru i elektrodách byly úsady,
- a nahradil jsem je zase svíčkami 12120038349 z německé distribuční sítě BMW v ceně 15 Eur za kus,
- když jsem si "vygůůglil" NGK 91785, vyplivlo to na mne https://www.svickyngk.cz/zapalovaci-svi ... zkbr7a-htu za 190,-Kč/kus - a teď si ten odkaz otevřete a najeďte myší (nebo klikněte) na obrázek té svíčky => zobrazí se Vám nápis Denso 91785 a logo NGK - a teď si vyber, co to teda je !!
- za poslední 2 měsíce zpět jsem několikrát měl problém s palivem Verva 100 z distribuční sítě červené Benziny, které beru jako nejlepší český benzín,
- opět docházelo k výpadkům zapalování a dokonce se rozsvítila žlutá kontrolka motoru se závadou nízká účinost katalyzátoru na obou bankách, i když katíky a svíčky jsou od května nové,
- byly to čerpací stanice na dálnici D6 u Chebu, na D5 u Plzně a v Dobrušce - takže to nebylo chybným závozem na jednu čerpačku,
- naopak mám s poslední době dobrou zkušenost s EVO 100 od MOL,
Takže jak ty svíčky po demontáži vypadají? Níže dávám několk odkazů na i hodně staré obrázky. Ty si vyber odkaz a obrázek a podle popisu zjistíš, co může být špatně.
http://www.stekly.wz.cz/svicky.html
https://www.autorevue.cz/kdyz-promluvi- ... i-svicka_2
http://www.historic-pamk.cz/rady/vady_z ... svicek.pdf
https://voton.cz/informace/uzitecne-inf ... aci-svicky
http://www.dt125.cz/servis/svicka.html

- když si koupíte svíčku 12 12 0 038 349 v distribuční síti BMW, bude na izolátoru nápis BMW a pod ním číslo 5, protože svíčka má interferenční odpor 5k Ohm,
- když si koupíte svíčku NGK ZKBR7A-HTU v jiném obchodě, bude na izolátoru nápis NGK ZKBR7A-HTU a ta 5-ka tam nebude, i když neříkám, že tam ten (odrušovací ?) odpor nebude, neumím to změřit,
- pouze jednou jsem si koupil svíčky NGK ZKBR7A-HTU v Mariánkách a po dvou nádržích jsem je kvůli výpadkům zapalování vyhodil, na izolátoru i elektrodách byly úsady,
- a nahradil jsem je zase svíčkami 12120038349 z německé distribuční sítě BMW v ceně 15 Eur za kus,
- když jsem si "vygůůglil" NGK 91785, vyplivlo to na mne https://www.svickyngk.cz/zapalovaci-svi ... zkbr7a-htu za 190,-Kč/kus - a teď si ten odkaz otevřete a najeďte myší (nebo klikněte) na obrázek té svíčky => zobrazí se Vám nápis Denso 91785 a logo NGK - a teď si vyber, co to teda je !!
- za poslední 2 měsíce zpět jsem několikrát měl problém s palivem Verva 100 z distribuční sítě červené Benziny, které beru jako nejlepší český benzín,
- opět docházelo k výpadkům zapalování a dokonce se rozsvítila žlutá kontrolka motoru se závadou nízká účinost katalyzátoru na obou bankách, i když katíky a svíčky jsou od května nové,
- byly to čerpací stanice na dálnici D6 u Chebu, na D5 u Plzně a v Dobrušce - takže to nebylo chybným závozem na jednu čerpačku,
- naopak mám s poslední době dobrou zkušenost s EVO 100 od MOL,
Takže jak ty svíčky po demontáži vypadají? Níže dávám několk odkazů na i hodně staré obrázky. Ty si vyber odkaz a obrázek a podle popisu zjistíš, co může být špatně.
http://www.stekly.wz.cz/svicky.html
https://www.autorevue.cz/kdyz-promluvi- ... i-svicka_2
http://www.historic-pamk.cz/rady/vady_z ... svicek.pdf
https://voton.cz/informace/uzitecne-inf ... aci-svicky
http://www.dt125.cz/servis/svicka.html

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: N53B30O0
Nechci nejak extremne zasahovat do toho jak nadpozenska je ta e65 oproti vsemu jinemu, ale stejne svicky jako ma ta N62 jsou urcene i pro benzinove malovalce N46N -))) A 200k km fakt nedaji




-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Re: N53B30O0
Stejné svíčky, ale jiné provozní podmínky. Zatím co si V8 bublá při 2000-2500 rpm, 4-hrnek musí točit o 1000 rpm navíc. Takže
3000/2000*100= 150. Takže 4-hrnek musí udělat 150% pracovních cyklů proti V8. A to ty svíčky už opravdu vydržet nemusí.

3000/2000*100= 150. Takže 4-hrnek musí udělat 150% pracovních cyklů proti V8. A to ty svíčky už opravdu vydržet nemusí.

Re: N53B30O0
o E65 nikdo nic nepsal, pro nezkušené N62 se dává asi do poloviny Ečkových řád.
150tkm ty auta (na benzín) uplně normálně dávaj na svíčky, (N62), a i po 200tkm to na ně jezdí, i když neříkám že to má nějaký zázračný volnoběh.
150tkm ty auta (na benzín) uplně normálně dávaj na svíčky, (N62), a i po 200tkm to na ně jezdí, i když neříkám že to má nějaký zázračný volnoběh.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: N53B30O0
Zase ten 4 hrnek bude jezdit pomaleji takze se nam to zase tak nejak vicemene srovna. A ta teplota N62 jim taky moc neprospeje.
N62 se sice dava i jinam, ale tam si je objednavali spis omylem
150k verim ze to da, ale uz je to citit. Nechce se mne to hledat, nekde mam fotky jak vypadaji svice po 135k. Takzvane docela na sracku.



N62 se sice dava i jinam, ale tam si je objednavali spis omylem



Re: N53B30O0
Omylem je N62 tak v 90% e63 a e64
Stejně je to jedno, není důvod je tam nechávat tak dlouho, ale taky není normální měnit svíčky po 12k km.

Stejně je to jedno, není důvod je tam nechávat tak dlouho, ale taky není normální měnit svíčky po 12k km.
Re: N53B30O0
BMW má ty intervaly docela rozumné a to že je interval vymeny svíček 100tkm neznamená že ve 110tkm jsou nepoužitelné
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N53B30O0
Tak, čtvrtý N53B30 už má natočeno 3000km, taxem ho podržel pod 80-90% plynu a do 6-ti tisíc toček proti Pustevnám a.... otáčky nepadají, ale není to tak strašné, jak to bylo u prvního, jede hezky, zvuk kolem 6000 přenádherný. Kéžbymuto vydrželo další 1/4mio km. Zítra zkusím redline.
Re: N53B30O0
No, uvidíme, až to vyndáme, jak to bude vypadat...TANN3R píše:To ti svíčky vydrží 12k km? Jak vypadají? Jestli není problém jinde..
S člověkem, kterýmu prošlo pod rukama víc než 30ks N53 (není z ČR) říká, že z jeho zkušenosti je optimální doba na výměnu těchto ZKBR7A-HTU cca. 20tis km, z čehož jsem byl celkem v šoku. Každej na to bude mít svojí zkušenost.
Na mě je těch 12tis také málo, proto jsem svíčky zezačátku neřešil, ale potom, co jsem na motoru vyměnil už "úplně" všechno se vracím opět k nim.
Ale je pravda, že se jezdilo převážně kolem města a okolí a dost a dost krátkejch startů, což jak všichni víme dobrotu nedělá, nevím, jestli to šlo do kopru o to dříve. Druhá možnost je taky, že ty současný tam někdo neodborně namontoval, už jsem potkal alepoň 2 mechaniky, kteří vůnec netušili, že tam jsou svíčky pod jiným úhlem vůči válce než obvykle.
Jsem na to zvědavej, co vyndáme.
Re: N53B30O0
No, otázka je, jestli u N53 a u těch všech bmw přímovstřiků je ještě vůbec něco "normální"TANN3R píše:Omylem je N62 tak v 90% e63 a e64![]()
Stejně je to jedno, není důvod je tam nechávat tak dlouho, ale taky není normální měnit svíčky po 12k km.

V každým případě ten přímovstřik bude mít na tu svíčku - hlavně v tom vrstveným režimu mnohem větší nároky než třeba na tu v N62. Už od pohledu ta svíčka vypadá úplně jinak, střední elektroda místo platiny nějakej nikl a už vidím, jak to bude celý zakarbonovaný.
No, nechám se překvapit, co vytáhneme.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Re: N53B30O0
Ono je třeba mít trochu znalost a správný vercajk:mykovec píše:.....vůnec netušili, že tam jsou svíčky pod jiným úhlem ... než obvykle.
- jednak je tam úhel > 5° https://youtu.be/6TOv78oPDhA , takže to chce kloubový nástavec,
- za druhé jde o to i tu cívku tam dát správně, t.j. pod úhlem https://snap-on.eu/wp-content/uploads/2 ... r-heel.png
- a momentový klíč taky není na škodu.
Celá NGK WIKI je zde https://www.tekniwiki.com/desktop/videos.php

Re: N53B30O0
Spíš jde o to, že vlivem špatného úhlu rozstřiku paliva u vstřiku na “odchodu” dochází k ostřikování svíčky, která tím pádem uhořívá.
What happens in a DI motor when an injector is worn, the tip is worn away and this lets the spray pattern hit the spark plug soaking it. BMW calls this spay diversion and requires injector replacement.
What happens in a DI motor when an injector is worn, the tip is worn away and this lets the spray pattern hit the spark plug soaking it. BMW calls this spay diversion and requires injector replacement.
“Ability is what you're capable of doing.”
Re: N53B30O0
Díky za doplnění i s těma cívkama, opravdu by mě zajímalo, kdo z mechaniků tento správný postup opravdu zná, minimálně v ČB jsem teda žádného nenašel. pak se taky nemůžu divit, že je to po 12tis ko, i když jak píše Hanz, je pravda, že ještě prvních cca. 1500km byly marný vstřiky, takže ty svíčky asi dostávali do začátku sodu. Jak to tam ale bylo namontovaný, to už se nedovím, osobně ale pochybuju o tom, že správně. Až to vyndám, tak nafotím.starML píše:Ono je třeba mít trochu znalost a správný vercajk:mykovec píše:.....vůnec netušili, že tam jsou svíčky pod jiným úhlem ... než obvykle.
- jednak je tam úhel > 5° https://youtu.be/6TOv78oPDhA , takže to chce kloubový nástavec,
- za druhé jde o to i tu cívku tam dát správně, t.j. pod úhlem https://snap-on.eu/wp-content/uploads/2 ... r-heel.png
- a momentový klíč taky není na škodu.
Celá NGK WIKI je zde https://www.tekniwiki.com/desktop/videos.php
Re: N53B30O0
Po 5 letech a 60K km se vody aFe mi z výfuku začaly lítat kusy z katalyzátorů. Vyměnil jsem je za Supersprint bez katů a získal jsem 4.7 PS a 15.4 Nm. Maximální výkon 297.23 PS @ 6920 RPM, maximální točivý moment 307.02 @ 6024 RPM.
Je to se sacím potrubí z N54, takže 3 stupňové sání definitivně prodám.

Je to se sacím potrubí z N54, takže 3 stupňové sání definitivně prodám.

- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N53B30O0
Tak. Čtvrtý N53B30 už má nalítáno bez pár km 4tisíce. Zatím drží. Asi ho na příští týden objednám na prohlídku (v autorizáku, chtějí to přímo technici z Munchen) a výměnu woleje.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N53B30O0
Nekonečná píseň zvaná N53B30 asi bude mít další díl. Sem odvez brambora na (plánovanou) prohlídku do Brna (autorizák - měl přijet - a přijel - soudruh z béemwé). Ráno, dyž sem brambora v mínus deseti nastartoval, tak chvilku vydával nelibé zvuky (kovové šuchání). Dojel sem do Brunnu, předal sem do autorizáku, nechal se odvézt do centra a pár hodin bezcílně bloumal po zmrzlém Brnisku. Oběd a pak telefonát - bohužel ne, že si mám přijít pro brambora po kuntrole, ale že mám jet domů vlkem, protože si ho tam nechaj. Vyndali sfíčky, čuměli dovnitř endoskopem a .... opět - vydřené vložky válců (najeto 6200km).... soudruh z bmw si do Mnichova veze vzorky woleje se šponama. A že prý co bude dál (žeby pátý N53B30?!?) mi prý dají časem vědět.
Chjo no. Ne, nepřestane mě to bavit dokud mi nedají nový motor, co vydrží víc než pár tisíc km.
Chjo no. Ne, nepřestane mě to bavit dokud mi nedají nový motor, co vydrží víc než pár tisíc km.
Re: N53B30O0


neuvěřitelný co všechno si lidi nechaj líbit.
Re: N53B30O0
To mě poser na holý záda
Už je to trošku přehnané a asi bych se na to vysral. Zase budeš minimálně měsíc bez auta a můžeš jen snít o tom, že ti třeba dají dobrý motor.
Ale ono už se to nestane, protože jediný dobrý byl ten, co vyjel z linky před 11ti lety, nebo kolik to je.

Už je to trošku přehnané a asi bych se na to vysral. Zase budeš minimálně měsíc bez auta a můžeš jen snít o tom, že ti třeba dají dobrý motor.
Ale ono už se to nestane, protože jediný dobrý byl ten, co vyjel z linky před 11ti lety, nebo kolik to je.
Ex - Bmw E66 750Li 2007 individual