Stránka 43 z 69
Napsal: ned 18.05.2014 15:58
od ice.blade
1. dalo by sa to, tiez som nad tym rozmyslal ze by som spravil prevodnik signalov a prepinal vstupy ale ako potom budem vediet ze mam malo paliva ked napr mam pristrek v otackach atd? rasdsej to vymyslet inak ako rucickou v budikoch... koli vizualu vzdy si mozes ovladanie plynu niekam schovat do kastlika
2. RJ lpg prebera hodnoty od RJ benzinu a upravuje si ich, neposiela info o vsrekoch naspat, RJ benzinu si vyhodnocuje podla lambd ako ma upravit zmes... tu ani nieje co riesit
3. adaptacie mas rovnake RJ motora sa vzdy adaptuje ajkeby si jazdil stale na benzin... pri prepinani nieje problem skor je problem ak mas benzinove vstreky zanesene a RJ frcne prvu davku paliva ako predtym a kym sa vyhodnoti bohatost zmesi tak sekundu poklesnu otacky atd... nic hrozne nic strasne, rovnako ked jazdis obmedzovac na urcitych motoroch tiez RJ obmedzuje prietok paliva...
moc to cele komplikujes

Napsal: ned 18.05.2014 18:15
od iv0
IceBlade píše:tiez som nad tym rozmyslal ze by som spravil prevodnik signalov a prepinal vstupy ale ako potom budem vediet ze mam malo paliva ked napr mam pristrek v otackach atd? rasdsej to vymyslet inak ako rucickou v budikoch... koli vizualu vzdy si mozes ovladanie plynu niekam schovat do kastlika
Přístřik je asi něco jiného, ale když budu jezdit především na plyn, na benzín jen startovat a navíc přihřívat motor webastem, tak budu tankovat benzín jednou za uherský rok.
Myslím si, že (bez nějakých zbytečných komplikací) by dávalo smysl ty snímače nádrží natvrdo přehodit. Takže palubní počítač bude ukazovat hodnoty založené na stavu plynové nádrže, okamžitou/průměrnou spotřebu bude ukazovat správně, jen bude nižší o cca. 20%. Ten diodový ukazatel pak může ukazovat stav benzínové nádrže.
Otázkou je (ne)přesnost snímače množství LPG a to, jestli to vůbec je elektricky možné, ale podle mě by to instalace LPG dost zvedlo. Dělá se něco podobného?
Napsal: ned 18.05.2014 19:22
od Francis
Podružné info, které chceš získávat od LPG systému, by celý systém prodražilo, takže by spíš mělo opačný účinek než zvýšení počtu instalací.
Napsal: pon 19.05.2014 08:08
od Birkoff
Kolega má tohle ve fabii. Když se mu přepne na LPG tak budík ukazuje stav na nádrži LPG, ALE!!! vzhledem ke konstrukci toroidní nádrže a z toho vyplývající "přesnosti" měření (od poloviny svítí rezerva), je nejlepší sledovat +- stav km.
Jinak ta kostička jde opravdu schovat kam kdo chce, stejnak ji nikdo na nic nepoužívá.
Podtrženo sečteno: kostička je schovaná, a množství plynu v nádrži sleduju podle ujetých km.
Napsal: pon 19.05.2014 08:43
od ice.blade
uz som videl zastavby tlacitka do dizajnu tlacitok v interieri (napr konzola nad prevodovou pakou) s tym ze do tlacitka boli urobene ledky len na stav nadrze, pokial nesvietili islo auto na benal, ak svietili islo na lpg...
Napsal: pon 19.05.2014 10:13
od Francis
Do starších aut existuje originální přepínač s nápisem GAS, byl pro E36 Compact 316g a E34 Touring 518g, které měly z výroby CNG systém. Avšak cena tlačítka mě odradila od nákupu, 1242 Kč za jedno tlačítko není málo. Kdyby jej někdo chtěl, p/n je 61 31 8 368 670.
Mám v nádrži multiventil sice s plovákem, ale ten jen blokoval naplnění na 80% objemu a proto prošel tuningem

Snímač hladiny nemám, jezdím jen podle ujetých km. Tak jako tak je pro motor zdravé jezdit i na benzín, takže když mi LPG dojde, nestresuju se a provedu profylaktickou benzínovou jízdu k nejbližšímu LPG krmítku.
Napsal: pon 19.05.2014 10:44
od gsicbr
taky jezdím podle km a průměrné spotřeby. Je fakt, že ukazatel plynu je spíš orientační. Jo a tu hnusnou krabičku mám schovanou ve středovým panelu před řadící pákou u zapalovače, takže když to zavřu tak nikdo ani neví, že je to plyňák.
Napsal: pon 19.05.2014 22:37
od ice.blade
prvy kablik (ten lacnejsi) mi uz dosiel... mam tu 8 softov na elpigaz uz len zistit ktory je pouzitelny a hor sa s polsko-talianskym slovnikom testovat

teda je tu aj cestina

dokonca som nasiel novsiu verziu na nete nez som dostal na CD...
Napsal: úte 20.05.2014 19:31
od J0HN3C
Zdarec, dneska jsem z jednoho menšího LPG servisu dostal informaci, že instalace na M52B28 je možná za cca 28kKč. Vstřikovací systém nějaký český (Magic?). Informace byla zprostředkovaná. Zároveň jsem se taky dozvěděl, že je možné LPG jednotku nastavovat dle přání zákazníka víc "na spotřebu" nebo víc "na výkon".
Opravte mě, jestli je moje úvaha špatná.
Cpát do motoru víc plynu aby to lepší jelo resp. míň, aby se snížila spotřeba se dělá nastavením bohatosti směsi. Je normální, aby sám lpg technik nabízel takové úpravy a tím jednak rozhodil lambda koeficient, nechal motor neekologicky spalovat, nechal motor spalovat za poměrně divokých teplotních a tlakových podmínek a last but not least, zkrátil životnost lambda sond?
Ve své úvaze vycházím z toho, co psalo dřív několik uživatelů, že si sami nastavovali bohatost směsi, snížili spotřebu i životnost motoru. Naštěstí je několik problematiky znalých lidí upozornilo.
Díky za osvětlení.
Napsal: úte 20.05.2014 19:55
od miloshm
Vzhledem k tomu, že nikdo nereaguje na můj dotaz v jiné sekci, tak to dávám sem.
Můžete mi doporučit dobrý servis LPG na trase Brno - Pohořelice - Znojmo? Pořídil jsem další auto a potřebuji ho zaplynovat.
Díky předem!
Napsal: úte 20.05.2014 20:34
od gsicbr
jj je to tak. Systém se jmenuje Magic a je od českýho výrobce HL Propan. Já teda nevím, ale šel bych do něčeho vyzkoušenýho. A to jak ti nabídl nastavení bohatostí na výkon nebo na spotřebu tak to je úplná pí...
Každý přece ví, že nedokonalý spalování má na motor nežádoucí účinky. Nejde jenom o lambdu a katík, ale hlavně o výfukové ventily, které podpálíš. A nevím jak ostatní, ale já mám zkušenost, že když jsem měl chudou směs, tak motor nemá správný výkon, víc tomu dupeš(vyšší spotřeba) a rozsvítí to kontrolku řízení motoru, a u bohatý to zase v nízkých ot. škube jako svině, protože ta jiskra na to zapálení prostě nestačí. Samozřejmě bohatá taky rozsvítí řízení motoru.
Takže asi nic moc plynař.
Napsal: stř 21.05.2014 00:18
od ice.blade
priamo v softe na plyn je moznost prepnut eko rezim alebo boost zvlast obohacovanie zmesi zvlast citlivost vstrekovacov rovnako dopilovat korekcie pri roznej teplote... je tam toho celkom dost... nieje nikde popisane ake su rezimy ale pokial su analog value o2 na bmw diag v tolerancii tak si mozes s plynom urobit cokolvek... skoda ze nikde nevidim aby mi prepinalo z plynu na benal od 5000 rpm vyzsie ale naspat na plyn az po 2 minutovej kludnej jazde pod 5000 rpm... vsade je len jedna hodnota a netestoval som ako sa to sprava
Napsal: stř 21.05.2014 07:53
od gsicbr
Mám 545i valvetronic a řeknu ti, že ten ti moc prostoru nedá. Max kolem 2% bohatosti, pak se rozsvítí řízení. Takže moc možností tam zrovna neni.
Napsal: stř 21.05.2014 08:31
od Filozof
já jsem měl LPG v 525i a taky Magic 2. Dalo se stím vyhrát ale byl jsem varován že si mohu odrovnat motor. Tak jsem přestal blbnout a nechal seřídit tak jak to má být. Jinak auto dokázalo jet klidně za 7-8litru LPG ale prostě výkon žádnej a musel jsem do kopce i na 2ku kde normálně šla 4ka v pohodě. Takže asi bych stím neblbnul.
Francis by vám k tomu řekl jistě víc.

Napsal: stř 21.05.2014 21:51
od gsicbr
přesně tak. Kámoš má taky 545i, a když jsem měl chudou směs, tak spotřeba oproti jeho o 0,0nic l dolů, ale svítilo řízení motoru a jelo to hůř.
Napsal: ned 01.06.2014 06:42
od -miki-
Protože se mi hromadí SZ na dotazy o e34 518g, tak pár postřehů:
Na rovinu je to auto na přibližování, nic od toho nečekejte. 5er je těžké auto a ten motor to sotva utáhne, ale na druhou stranu potěší spotřeba.

Po městě jsem na 1,34Kč/km a na dálku pod 1kč/km. Vždy to startuje na benzín a přepnout na cng si musím sám. Teď v létě to přepínám zhruba po 200m, v zimně až se to ohřeje. Tankování mám v místě bydliště a díky tomu že mám kartu RWE, mám ke všem čerpačkám přístup NONSTOP. Natankuji a jednou za měsíc mi příjde fa. Cena CNG se liší a já tankuji za 27,50kč/kg. Zde je seznam stanic a jeji ceny:
http://www.cng.cz/cs/ceny-cng/ Na CNG mám najeto cca 30 tis km a auto má celkově najeto 550 tis. Benzín jsem tankoval zatím 3x plnou - originál 80l nádrž a nechávám si v nádrži aspoň 20 l benzínu, co kdyby. Bomba je na 13kg CNG a má platnost 15 let, protože naše úřady si s tím v 1996 nedokázali poradit, tak se zachovali jako k LPG. Od té doby řeším tlakovou zkoužkou, ale nevím na jak dlouho (papíry mám doma). Každý rok je třeba udělat revizi - 300kč. Dál mě nic nenapadá, tak kdo bude mít dotazy, sem s nima. Kdo chce fotky, ať mi dá email, dnes nafotím a pošlu.
Napsal: ned 01.06.2014 22:53
od gsicbr
jaká byla pořizovací cena? Kolik najedeš na CNG nádrž?
Napsal: pon 02.06.2014 00:01
od aDAm_2
Co jsem tak zjistil tak by to mělo na jednu nádrž dát cca 200km.
Napsal: pon 02.06.2014 06:40
od Filozof
Mě osobně se CNG líbí že si člověk může tankovat i doma.
Těch 200km je fakt dost málo. Pokud člověk někam jede dál aby několikrát tankoval. Nevim jak je to s CNG dneska v zahraničí třeba když člověk jede do chorvatska či řecka apod.
Výhodu spatřuji jako levný provoz po městě a do práce každý den. To je pak za pakatel. Ale dojezd by byl lepší aspon tech 400-500km.
V tom zase vidím výhodu LPG kterém jsem měl v 525i 7let a jezdilo se v přepočtu 1,6-2kč / kilometr.
Napsal: pon 02.06.2014 08:53
od aDAm_2
tak ono to je dáno vlastnostmi toho plynu že, holt lpg se dá lépe uskladnit. Zase ale u tohoto bifuelu je k dispozici plnohodnotná nádrž na benál takže dojezd je dost velký
Ale co se musí chlapcům nechat je jak vyřešili zamaskování bomby

hezky čalounení jako zbytek kufru a dokonce vyřešili umístění zvedáku který takto díky bombě přišel o své místo v podlaze.