Stránka 44 z 60

Re: N53B30O0

Napsal: sob 01.12.2018 00:03
od Snejk
tady je strasnej hejt na ty n53.. nevim co s tim kdo ma... nerikam ze to nejak extra jede ale pokud lidi dodrzujou ctyrlistek, svicky civky vstriky a vodni pumpa tak to proste funguje, mam pres 50 aut s timhle motorem a vsichni plus minus bezproblemu tohle vsechno vymenili a semtam nejakej NOx senzor a funguje jim to jak novy, od novyho az po 300 000km... nikdy sem nezazil zadnej zkurvenej...
vzdycky jen boj s tim aby to nekdo fakt poctive udelal vcas a cely a zadny laborace od jetservisu az po "dejte mi tam ten ctvrtej ostatni nehlasej nic takze sou vpohode.. "

pavproch to je jinej pripad ted na to proste cekal a sel tomu naproti, ale jeho stylem by utavil jakejkoliv motor, at uz Mko nebo N62 nebo N54... samozrejme ze to, ze bmw neni schopny dodat adekvatni nahradu je uz jen dalsi polozka mezi tech stovek dalsich sracek ktery tahle automobilka uz dneska standartne produkuje, takze me to treba uz jako odberatele novych dilu vubec neprekvapuje, je to trochu smutny, ale jinak je proste N53 vcelku vpohode motor... to se najdou mnohem horsi ktery by si zaslouzily hejty... ja ho na dilne vidam vcelku rad..

Re: N53B30O0

Napsal: sob 01.12.2018 00:42
od BudVlad
Filozof píše:BUDVLAD: Motor máš jaký rok/měsíc výrobu ? Ono je dost možné že první motory do jistého data či poslední motory N53 mají jiný materiál či dodavatele dílů... pak je vidět i uplně jiná kvalita výrobeného motoru.
Chtělo by to větší rozbor proč většina N53 se sere a jiné drží velmi dlouho....
Můj motor je model 2018 (vyrobený 12/17). V záruce mi vyměnili HPFP a vstřiky. Kromě senzoru tlaku paliva jsem za opravy neplatil ani korunu. Při zajíždění jsem dolil litr oleje a ot té doby ani kapku. Ještě v záruce jsem vyměnil software. S novým SW a vyladěním na brzdě jsem se dostal skoro na 300 PS.
Pravidelně jezdím AmaterCup, takže motor dostává dost zabrat.
Odstranil jsem EGR a PCV jsem zavedl mimo sání aby se nezakarbonovaly ventily. Letos jsem také odstranil všechny katalyzátory a třístupńové sání.

Re: N53B30O0

Napsal: sob 01.12.2018 08:05
od JaraX
BudVlad píše:Ten můj nesmyslný N53 má 297 PS, 307 Nm a je lehčí než 335i. Po 150K Km nemá žádnou spotřebu oleje a jediné co jsem musel na motoru vyměnit je senzor tlaku paliva. Auto určitě nešetřím (2017 AmaterCup celkový vítěz do 3 l).
jako o kolik je N53 lehčí, o 10kg?
s N54/N55 vyždímáš koně mnohem rychleji a mnohem víc.

Re: N53B30O0

Napsal: sob 01.12.2018 09:41
od BudVlad
JaraX píše: jako o kolik je N53 lehčí, o 10kg?
s N54/N55 vyždímáš koně mnohem rychleji a mnohem víc.
330i váží 1400 kg, 335i váží 1600 kg.
Těch 200 kg rozdíl je hlavně na přední nápravě a to je znát v zatáčkách.
BTW: Moje auto váží 1200 kg, mám hliníkový setrvák a 3.64 LSD, takže se zrychlováním to není tak špatný.

Re: N53B30O0

Napsal: sob 01.12.2018 11:48
od VegaVenture
BudVlad píše:
Filozof píše:BUDVLAD: Motor máš jaký rok/měsíc výrobu ? Ono je dost možné že první motory do jistého data či poslední motory N53 mají jiný materiál či dodavatele dílů... pak je vidět i uplně jiná kvalita výrobeného motoru.
Chtělo by to větší rozbor proč většina N53 se sere a jiné drží velmi dlouho....
Můj motor je model 2018 (vyrobený 12/17). V záruce mi vyměnili HPFP a vstřiky. Kromě senzoru tlaku paliva jsem za opravy neplatil ani korunu. Při zajíždění jsem dolil litr oleje a ot té doby ani kapku. Ještě v záruce jsem vyměnil software. S novým SW a vyladěním na brzdě jsem se dostal skoro na 300 PS.
Pravidelně jezdím AmaterCup, takže motor dostává dost zabrat.
Odstranil jsem EGR a PCV jsem zavedl mimo sání aby se nezakarbonovaly ventily. Letos jsem také odstranil všechny katalyzátory a třístupńové sání.

Nechtěl jsi napsal model 2008. vyrobený 12/07? :)

Re: N53B30O0

Napsal: sob 01.12.2018 12:04
od JaraX
BudVlad píše:
JaraX píše: jako o kolik je N53 lehčí, o 10kg?
s N54/N55 vyždímáš koně mnohem rychleji a mnohem víc.
330i váží 1400 kg, 335i váží 1600 kg.
Těch 200 kg rozdíl je hlavně na přední nápravě a to je znát v zatáčkách.
BTW: Moje auto váží 1200 kg, mám hliníkový setrvák a 3.64 LSD, takže se zrychlováním to není tak špatný.
200kg rozdíl mezi 330i a 335i? fetuješ?
nějaký rozdíl bude, něco na brzdách asi, kardan, turba, ale nebude to víc jak 50kg na celém autě, rozhodně ne 200kg.
to žes to odlehčil je druhá věc, odlehčit můžeš aji 335i.

Re: N53B30O0

Napsal: sob 01.12.2018 12:09
od vita11
Takový rozdíl tam opravdu není. Malý na druhou stranu taky ne. Kupátková 325i (z které budvlad vychází) měla z továrny 1495 kg, 330i má 1545 kg a 335i 1600 kg.

Re: N53B30O0

Napsal: sob 01.12.2018 12:37
od BudVlad
JaraX píše: 200kg rozdíl mezi 330i a 335i? fetuješ?
nějaký rozdíl bude, něco na brzdách asi, kardan, turba, ale nebude to víc jak 50kg na celém autě, rozhodně ne 200kg.
to žes to odlehčil je druhá věc, odlehčit můžeš aji 335i.

E92 325i Kerb Weight 1495 kg.
E92 335i Kerb Weight 1600 kg.
Díval jsem se v noci na specifikaci E46, spletl jsem se o 95 kg. 105 kg je i tak dost velký rozdíl. Rozdíl je hlavně na přední nápravě (váha bloku motoru).

Re: N53B30O0

Napsal: sob 01.12.2018 13:56
od Totic
Hm hmm to je hodně a na můj vkus docela odvážných úprav, na to že se ta křehká rovnováha N53 drží - tak to zas paušálně N53 nemůžem prohlásit za sračku. To leda tak ty repas motory. Dobrý je, že i z 325i se to dá "odemknout" na 200+ kilowat (výkon dřívějšího ///Mka).
Na plachtění po krajině s 1500kg a takovou spotřebou (kdo nechce LPG) docela postačující ;)

No, stálo by za to spočítat když koupím N53 co do toho automaticky koupit+vyměnit=nasypu?
Hooodně, že? :)

Re: N53B30O0

Napsal: sob 01.12.2018 14:31
od BudVlad
Totic píše:Hm hmm to je hodně a na můj vkus docela odvážných úprav, na to že se ta křehká rovnováha N53 drží - tak to zas paušálně N53 nemůžem prohlásit za sračku. To leda tak ty repas motory. Dobrý je, že i z 325i se to dá "odemknout" na 200+ kilowat (výkon dřívějšího ///Mka).
Na plachtění po krajině s 1500kg a takovou spotřebou (kdo nechce LPG) docela postačující ;)

No, stálo by za to spočítat když koupím N53 co do toho automaticky koupit+vyměnit=nasypu?
Hooodně, že? :)
Do oprav jsem za 10 let nedal ani korunu. Kromě jednoho senzoru tlaku paliva, který se projevoval jen v závodech na okruhu. Veškeré výdaje jsem měl na úpravách podvozku a brzd které na normální ježdění nepotřebuješ. Před úpravou motoru (SW, svody, sání) jsem měl spotřebu 9l/100 km, po úpravách kolem 12 l a na okruhu ještě víc.

Re: N53B30O0

Napsal: sob 01.12.2018 15:28
od Hanz
Spotřeba je jednoznačně nižší u n53, kde jsem jezdil bez problémů kolem 7-8 (525i e60 manuál LCI), teď s n54 (335i e92 automat) 8,5-12.
U n53 bylo celkem náročný se dostat přes 10, musel bych jet jak dobytek, u n54 na 10+ stačí poslouchat motor :-)
Váhu auta nezpochybňuju, ale reakce na volant je zas po dlouhé době “instantní”, ale s e92 330i jsem nejel, třeba je to ještě lepší .-)

Re: N53B30O0

Napsal: sob 01.12.2018 17:07
od JaraX
ty kila jsou nesmysl, to auto bude fyzicky těžší o 50kg třeba,určitě ne o 100kg,
si vemte jaké díly má 335i. hodně kilo se nabere na brzdách které ale řešíš u obou motorizací, prostě když dáš lehčí/silnější brzdy, které prostě můžeš použit jak pro 335i tak pro 330i,
nebo v čem si jako myslíte že by ta 335ka byla o 100kg těžší? že by měla silnější kastlu :lol: :lol:
ve výsledku je rozdíl ve váze prostě jen v IC a turbech,
tak nesmíte zapomínat že vyšší motorizace mají vyšší seriovou výbavu a pokud to má v serii víc výbavy, tak to bude v serii těžší, pak se vybavená slabší motorizace lehce přehoupne přes nevybavenou silnější.

Budvlad a kolik jsi s tím najel? aspon 100k?

Hanz, jenže tady platí víc jídla víc chuti, prostě když máš k dispozici větší výkon budeš tomu logicky víc nakládat než slabší N53,
nicméně německá wiki která je podle mě pravdivější jak anglická říká že rozdíl n53 vs N54 vs N55 je 7,2 vs 9,6 vs 8,4l, takže N53 žere nejmín.

a co se váhy týče
tak je to 1555kg vs 1610 kg, todle mi přijde realnej rozdíl, těch 50kg ,ale určitě ne 100kg a nedej bože 200kg

Re: N53B30O0

Napsal: sob 01.12.2018 17:33
od BudVlad
Váha E92 325i 1495kg a E92 335i 1600 kg je podle technické specifikace od BMW. Rozdíl 105 kg je hlavně ve váze bloku motoru. N54 je msivnější kvůli přeplňování a nemúže být ze slitiny magnesia jako N53.
Najel jsem víc než 150K km.

Re: N53B30O0

Napsal: sob 01.12.2018 17:46
od honzabiker1
Podle realoem.com jsou hmotnosti bloku + pistu u N53 36kg a u n54 dokonce o 2kg mene - 34kg.

http://www.realoem.com/bmw/enUS/part?id ... 1110443605

http://www.realoem.com/bmw/enUS/part?id ... 1110421309

Re: N53B30O0

Napsal: sob 01.12.2018 18:13
od Hanz
Porovnávají se e92 325i vs 335i, tam je rozdíl i ve výfuku (bez klapky, o 10 mm menší průměr), spojce (225 vs 240 mm) a brzdy (už nevím ty menší vs 348/30)... obyč sání bez Disa vs IC, menší dif? Asi se to poskládá...

Re: N53B30O0

Napsal: sob 01.12.2018 18:32
od BudVlad
honzabiker1 píše:Podle realoem.com jsou hmotnosti bloku + pistu u N53 36kg a u n54 dokonce o 2kg mene - 34kg.

http://www.realoem.com/bmw/enUS/part?id ... 1110443605

http://www.realoem.com/bmw/enUS/part?id ... 1110421309
Podle BMW katalogu blok N54 váží 40,5kg. Setrvák váží o 2,5 kg víc, turba váží 22 kg a převodovka váží o 20,5kg víc.

Re: N53B30O0

Napsal: sob 01.12.2018 19:16
od Totic
:) Tak to máme 100kilo hned.. a o jednoho pasažéra míň. Do zatáček na dynamiku určitě PLUS.

No a co tam máš třeba za indexi vstřiků, že to je takovej držák? Mě právě jeden mechanik nabízel 530xi LCI s N53 prý má najeto ke čtyřem kilům a taky funguje furt jak hodinky. Je to trochu enygma a loterie ta N53. :P

Re: N53B30O0

Napsal: sob 01.12.2018 19:31
od BudVlad
Nevzpomínám si jaký index vstřiků mám. Měnili mi je v záruce někdy v roce 2010. Vyměnili vstřiky i cívky i když jsem problém neměl. Měnili to v Německu, byl jsem tam s HPFP protože tady kde jsem koupil auto si s tím nevěděli rady.

Re: N53B30O0

Napsal: sob 01.12.2018 23:24
od Snejk
presne tak, vstriky civky svicky a vodni pumpa a pak uz jen nekdy kolem 200t cekat hpfp a cidlo tlaku a nox... dohromady levnejsi jak generalka n62 a s dobrym olejem to nemuze mit nikdy problem. servisuju jich spousty a i F10ek s n53 a jezdi to uplne perfektne porad... hlavne je treba ty veci menit najednou a vsechny, idelane hned po koupi si to dat dokupy a dalsich 150k+ o tom motoru neni ani slyset...

Re: N53B30O0

Napsal: sob 01.12.2018 23:27
od Snejk
ale samo lepsi nez n53 je zivit n54, naklady a spolehlivost stejne (krome wastegate a karbonovani ventilu to je folklor), zabava vetsi