Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e90 preface (N52B30) - "brambor2"
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Řešit ale tu odloupnutou barvu nebudu.
Neska sem si málem uštíp do kalhot, při jízdě bramborem2 proti kopci, nad nulou, sucho, nebyl provoz = sem to docela řezal v redline a v jedné zatáčce mi ale nečekane začal ujíždět zadek do strany (asi tam bylo mokro nebo led nebo podélný hrbol nebo wolej čico) - svor nesvor. Nějak sem to ale ukontroval a paq jel už jako pipinka. Ufffff.
Neska sem si málem uštíp do kalhot, při jízdě bramborem2 proti kopci, nad nulou, sucho, nebyl provoz = sem to docela řezal v redline a v jedné zatáčce mi ale nečekane začal ujíždět zadek do strany (asi tam bylo mokro nebo led nebo podélný hrbol nebo wolej čico) - svor nesvor. Nějak sem to ale ukontroval a paq jel už jako pipinka. Ufffff.
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Takový auto dědeček a ty mu tolik nakládáš. Se nedivím, že jsi pořád v servise.
(zas ale servisáci mají takové auta rádi) 


- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
No, snažím se (dyž to neklouže), aby motor náhodou nezlenivěl.... 

- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Jo, návrat k "normálu", bramborův N52 si už zase pravidelně řekne o litr CFS na tisíc km..... ale ne víc, hurá (= řešit to nebudu, jen už zase musím koupit sud CFS).
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Nedokážu se oprostit od negativních myšlének ani u (oblíbených) brmbrmbrm: Na podzim, jak začalo mrznout, sem v bramborovi2 musel měnit baterku (se starou už to nechtělo točit/startovat). Od té doby to startuje OK, ale pod mínus 7 nijak přesvědčivě.... no a brambor2 fčíl stojí před chalupou (a bude tam bez pohybu až do pondělka do rána):
EDIT pondělí ráno: -15, nastartoval sem (ale zase to netočilo nijak přesvědčivě, ale chytlo). Hurá (ešče že teám teda je ta nová baerka).
= v hlavě samozřejmě bubák: Nastartuju to?Předpověď na pondělí (00-24):
Nejnižší noční teploty -7 až -10 °C, v údolích ojediněle kolem -12 °C,
EDIT pondělí ráno: -15, nastartoval sem (ale zase to netočilo nijak přesvědčivě, ale chytlo). Hurá (ešče že teám teda je ta nová baerka).
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Tak. Už sem (teda já ne, brambor2) zase na letních, neska sem fprci sa s tím DIY drbal, doslova - tři kola (šrouby) šly povolit, čtvrté (pojistný šroub s ojetou hlavou i ořechem) sa bránil fest, ale nakonec se násilím (čti kladivem natlučený starý metrický vořech na hlavu šroubu) podařilo (s pomocí Michala), pojistné šrouby (nové) už objednány. Doufám, že sem to neuspěchal (po neděli má zase mrznout...)
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Opakovaně tu píšu, že bramborův2 N52 je z těch, co žerou wolej (stabilně litr na tisíc, nezhoršuje se to, neřeším to a nebudu). Liju do něj Millers CFS 5w-40 (po všech slevách ho kupuju litr asi za pětistovku¨) = je to drahé, fčíl šetřím kde se dá, taxem se fčíl zagůglil a .... tohle: Shell Helix Ultra 5-40 (4 litry za pětsečtyřicet). Ten (finanční) rozdíl je teda enormní - MÁM TO ZKUSIT? (= není to nějaký pšonský/ruský/čínský fejk?) BMW specifikaci to prý má...
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Na základě doporučení jinde a průzkumu webu sem to teda zkusil/objednáál. Odfčíl budu teda to nejlepší (CFS = drahé) lít jen do svých soukromých brmbrmbrm (pindica, leguán a m4Zlik).
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4005
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Nemám s tím zkušenost (helix ultra jsem dával asi tak do první E36), ale já bych ti doporučil kupovat tam originální olej od BMW. Ta 5W40 stojí 1L 300kč na internetu, pokud bys byl členem BMW klubu, tak můžeš využít slevy v autorizácích a budeš ho mít ještě levnější. Za mě je to nejlepší volba.
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
A nebo pohledej na netu testy olejů. Takové ty odborné s uvedením všech možných vlastností oleje. A zjistíš, že třeba letos umějí dobré oleje francouzi atd. Nechci dělat reklamu. A některé známé firmy jsou kupodivu jen průměrné... Moc zajímavé čtení. A středověkou specifikaci LL-04 splňuje kdeco... 

- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
OBROVSKÁ pochvala pro AR.net: Neska sem tam byl s bramborem2 na bezplatnou kontrolu (po zásahu laserem se chytrá paní vypínala) a:
a) Jsou to profíci - našli to - zadní laser čidlo (starý typ) sice registrovalo zásah a spustilo poplach, ale pak zahlušilo ALP jednotku + dál nereagovalo. Vyměnit ho za novější typ by znamenalo i výměnu ALP jednotky (taky tam mám starý typ - ještě pozůstatky po mmirovi) ale..
b) Našli u nich ješte jedno staré (použité) čidlo, dali ho tam a už Protector do off už po zásahu nepadá. A ZADARMO! Hezky.... :ymapplause:
(A ano, ochranu má brambor2 "bastarda" - mix starých a novějších komponent, ale co už, hlavně že už zase chrání... a bez dalších výdajů...
)
a) Jsou to profíci - našli to - zadní laser čidlo (starý typ) sice registrovalo zásah a spustilo poplach, ale pak zahlušilo ALP jednotku + dál nereagovalo. Vyměnit ho za novější typ by znamenalo i výměnu ALP jednotky (taky tam mám starý typ - ještě pozůstatky po mmirovi) ale..
b) Našli u nich ješte jedno staré (použité) čidlo, dali ho tam a už Protector do off už po zásahu nepadá. A ZADARMO! Hezky.... :ymapplause:
(A ano, ochranu má brambor2 "bastarda" - mix starých a novějších komponent, ale co už, hlavně že už zase chrání... a bez dalších výdajů...

- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Ten Shell mám a budu ho teda lít do bramborova2 N52. Sem zrovna v půlce intervalu (500km od posledního dolití, ukazuje půlstav = tak to má byť), až tam dám ten první litr,. sem zvjedaff, esli bude nějaká (subjektivní) změna chodu/hlasitosti nebo něčeho jiného. Myslím, že ne.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Afterthought: Dyž fčíl (ve firmě) šetřím kde se dá (mj. i na woleji pro brambora2), tak že bych šetřil i na palivu? Odjakživa do něj liju jen 100oct (98) značkové benzíny (Benzina, OMV apod.), protože N52 se s nima chová "radostněji", ale dyž fčíl šetřím, že bych se zkousnul (nižší výkon, nižší ochota se točit) a začal do něj lít (levnější) BA95NA z našeho džejzeddý? (Ale soukromě - m4Zlik, Pindica a Leguán - určitě zůstanu u těch 100voltů.) Musím to promyslet....
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Reálně ta N52 zkousne všechno, co bude opovídat normě, ale asi bych nešel až do extrému JZD, ale podíval bych se třeba na EuroOil Optimal
V8 power
BMW 650i LCI Spacegrau
Top down
BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine
BMW R1150R Atlantablau


Top down

Calming machine

