Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

N53B30O0

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: N53B30O0

#941 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Tak já myslím, že z toho vyvedou odpovídající důsledky ku prospěchu zákazníka, jenom se to podle mě ještě pořád vyšetřuje. Pravda je, že u nás musí českej človíček trochu přiostřit lokty a přitlačit na pilu, aby se dobral úcty a spavedlnosti (holt postkomunismus). Na druhé straně na západě zákazník v autosalonu nesmrdí korunou tak jako u nás, že. :P
chedar93
Registrovaný
Příspěvky: 15
Registrován: čtv 01.02.2018 19:30

Re: N53B30O0

#942 Příspěvek od chedar93 »

JaraX píše:a co tě vede k tomu mít N53 místo N52 nebo N62?
Je to moje první bmw, dětskej sen, vždy jsem chtěl e46, ale rozhodl jsem se pro něco "novějšího", takže e90 a před fl se mi už vůbec nelíbí, pofl to je jiný auto vzhledově. Třílitr v benzínu byl taky jasnej, no a tak jsem se dostal k n53.. :D V8 bych chtěl taky někdy zkusit, ale na prvního bavoráka je to asi moc.. :D
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#943 Příspěvek od JaraX »

zrovna ta v8 stojí na provoz mín
chedar93
Registrovaný
Příspěvky: 15
Registrován: čtv 01.02.2018 19:30

Re: N53B30O0

#944 Příspěvek od chedar93 »

JaraX píše:zrovna ta v8 stojí na provoz mín
V m3 e9x asi ne.. a pořizovačka je taky třikrát větší.
Chápu, že nemáš rád n53, ale já bych spíš potřeboval někoho v okolí, kdo by jí byl ochotnej fundovaně servisovat, nejlíp asi Snejka koukám.. :)
Zatím jsem jen nechal vyměnit olej a filtry, plus ňákej gumovej spotřebák, zadní tlumiče a ramena kvůli geo.. koupeno 145tis.km, teď 154tis. Proto bych rád, aby se na to kouknul odborník.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#945 Příspěvek od JaraX »

však ona tě ta radost přejde, většina lidí vůbec nevím jak to funguje a co to stojí. nevidím ani trochu důvod místo N52 pořidit N53, o kultivovanosti se vůbec nebavím.
určitě bych jel za Snejkem.
o M3 tu nikdo nemluvil
chedar93
Registrovaný
Příspěvky: 15
Registrován: čtv 01.02.2018 19:30

Re: N53B30O0

#946 Příspěvek od chedar93 »

JaraX píše:však ona tě ta radost přejde, většina lidí vůbec nevím jak to funguje a co to stojí. nevidím ani trochu důvod místo N52 pořidit N53, o kultivovanosti se vůbec nebavím.
určitě bych jel za Snejkem.
o M3 tu nikdo nemluvil
No vzhledem k tomu, že ty si začal s v8 a já měl jasno při výběru, e90 pofl, tak nevim kde jinde bych tu v8 našel..
Kdyby v pofl byla n52, tak jí mám.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#947 Příspěvek od pavproch »

@chedar: nedej na pindy jaraxe et al, N53 (OEM) je dobrý motor. A to to o něm píšu i přes všechny trable, co od výměnné generálky mám, to akorát ty repasované stojí za pikaču.

Ale doufám, že to soudruzi z munchen časem vyšpekulují tak, že mi pátý či šestý či sedmý..... bude zase sloužit, tak jak má.

Btw, autorizák z Brna se k tomu staví čelem, nestěžuju si na jejich přístup. A náhradní auto sem nechtěl, myslím, že kdybych býval chtěl, taxem ho i dostal. Ale já nechtěl.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#948 Příspěvek od JaraX »

"skvělý motor to je, perfetkní, mám už letos páty, kdyby nebyl dobrý, tak bych ho přece furt nechtěl " :D :D :D
mě to je jedno, jezděte si s čím chcete, když vás to baví se v tom furt vrtat, řešit nějaky noxy, vstřiky, čerpadla atd.
jen pro info, příští nebo přes příští týden vyjde článek ve světě motorů o 6válcích, mělo to být o N52 a N53, a když Martin Vaculík zjistil na co N53, tak to o N53 ani nebude nakonec :D :D to mě pobavilo.
Pavproch měl by sis taky uvědomit že jsou tu lidi co nemají na to dát ročně do auta 200k+, já mám mraky zákazníků s N52, dají do toho ročně 10-30 do celého auta a jsou rádi že jim to jezdí. to N53 nedáš.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#949 Příspěvek od pavproch »

JaraX píše: "Pavproch měl by sis taky uvědomit že jsou tu lidi co nemají na to dát ročně do auta 200k+, já mám mraky zákazníků s N52, dají do toho ročně 10-30 do celého auta a jsou rádi že jim to jezdí. to N53 nedáš.
Moje zkušenost je jiná - do doby než první (OEM) motor začal "umírat" na opotřebení při asi 240tis km (protože jsem mu hned při novotě dal "brutal" záběh), tak za celou dobu skoro 7 let se na něm NIC důležitého/drahého neposralo, pokud sem na něm něco měnil (cívky, vstřiky, vodní čerpadlo, HPFP, LPFP atd), tak preventivně. Jo, vlastně jo - když byl skoro nový, tak na kulanci měnili releovou skříňku.
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#950 Příspěvek od matiz »

Jenze to jsou Pavle veci ktere u toho motoru odchazeji, plus jeste nox, katy taky nejsou na vecnost. Kdyz to koupi nekdo kdo ma akorat tak na benzin je to nestesti protoze ty veci nejsou uplne levne. Myslim si ze tvuj motor nechcipnul na brutalni zatah ze startu, on po prdeli dostaval casto. Cest jeho pamatce, vydrzel dost. Pruser je to, co nasledovalo po te vymene. Do moji N52 neslo krom oleje a svicek tesneni vika a motoru valvetroniku ani hovno. A o tom valvetroniku nejsem presvedceny ze musel byt nutne KO, ale kdyz ho renocar vymenil a pan to zaplatil, protestovat nebudem. Zavada ovsem pretrvavala dal a radsi se toho zbavil. Za coz mu dekuju-)
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

Re: N53B30O0

#951 Příspěvek od vita11 Moderátor »

JaraX píše:dají do toho ročně 10-30 do celého auta a jsou rádi že jim to jezdí. to N53 nedáš.
Takovým způsobem mě 4 roky fungovala N53 (od 180 do 270k km). Za celou dobu chtěla vedle spotřebáku jenom NOx senzor a v době prodeje byl načatý jeden vstřik, který řešil až nový majitel. Cívky jsem měnil preventivně, když jsem dělal svíčky. Jinak to jenom jezdilo.
Do N62 jsem za necelé 2 roky dal víc. Ano, některé věci byly preventivně, ale třeba ten altík teď v pondělí zrovna preventivní nebyl
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#952 Příspěvek od JaraX »

co se mu stalo?
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

Re: N53B30O0

#953 Příspěvek od vita11 Moderátor »

Umřel :lol: Vydřel se komutátor
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: N53B30O0

#954 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Taky otázka pokud by jste ty cívky, svíčky, vstřiky preventivně nevyměnili jak by to dopadlo dnes?

Ale jinak jo, kdo má "štěstí" je to "úspornej" motor. A je to dvojsmysl podle zkušeností z tohoto vlákna ;)
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

Re: N53B30O0

#955 Příspěvek od vita11 Moderátor »

Tak svíčka je snad spotřebák. Ty se "preventivně" mění běžně. A cívka v podstatě taky
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#956 Příspěvek od JaraX »

ale i vstřik je spotřebák, otázka jeslti chceš mít vstřík co je potřeba měnit nebo ne
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: N53B30O0

#957 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

vita11 píše:Tak svíčka je snad spotřebák. Ty se "preventivně" mění běžně. A cívka v podstatě taky
To jo, jenže u tohoto motoru jsou 2x-3x dražší díly než u předchozích NA R6. Někdo je ani neměnil a "jen jezdil" do těch cca 150tis a za pět dvanáct to prodal "vše v pořádku".
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

Re: N53B30O0

#958 Příspěvek od vita11 Moderátor »

Svíčky a cívky stojí na N52 uplně stejně jak na N53. U vstřiků je rozdíl cca 25%. Zbytek dílů je na tom dost podobně
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#959 Příspěvek od JaraX »

25 procent ti přijde rozdíl od nečeho co se nikdy nemění a co se furt mění?
kdo by proboha měnil na N52 vstřiky
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

Re: N53B30O0

#960 Příspěvek od vita11 Moderátor »

Jo mění se to s olejem. Po skoro kile, co jsem s tím najel, byl potřeba vyměnit jeden. A majitel před tím s tím najel ten zbytek. Vstřiky co tam byly měly index 02
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
Odpovědět