BMW 745Li vs BMW i3S
Napsal: sob 09.03.2019 08:44
jelikož jsem měl ted na celý víkend i3S (časem třeba napíšu srovnání), a přesedal jsem do sedmy a střídal to, napíšu malé srovnání.
- největší rozdíl je reakce na plyn, tak jak nafta na plyn reaguje hrozně opožděne, i Gxx proti Exx, prostě když jsem sedl z E66 745Li do G11 730d, tak to prostě vůbec nereagovalo na plyn, tak uplně stejný je rozdíl i3S vs 745Li, bohužel tentokrát v neprospěch 745Li, prostě sednu do svojí sedmy, přidám plyn a říkám si WTF??? došel plyn nebo co? ta reakce elektromotoru je dokonalá, stejně tak předjíždění, dojedu auto jedoucí 90, srovnám rychlost, booooom, za 20metrů jsem před ním. to je prostě pecka, jako by člověk jezdil s nějakou bestií.
celkem zajímavé je i "one pedal car" díky rekuperaci není třeba vůbec brzdit, na to jsem si zvykl a nebylo mi to nepříjemné.
- podvozek i3 je tvrdý, uskakáný, ale zase furt lepší jak X3, je to tak na urovni 3er, jelikož má pneu 155 mm šírku, tak člověk moc nečeká, ale opak je pravdou, sedí to jak prase, zkoušel jsem i ecce homo, a myslím že spoustu zatáček projedu snad rychleji v i3 jak v 645i, to chování v zatáčkách je fantstický, na 120 je ale podvozek nejistej a ve 150ti uplně nervozní, na to ale i3S není určěna, jezdit s ní denně 100km po dálnici bych nechtěl.
co mě nejvíc překvapilo je řízení, jak je krásně přesný, tuhý, ono to je furt prostě BMW, rozhodně si to člověk nesplete s žádným koncernem, asi v tom Mnichově pár lidí co dělali pravé BMW ještě zůstalo, každý pohyb volantem vyvolává radost.
- ACC, spousta lidí tady nadávála na ACC v E65, a tady nevidím vůbec žádnej rozdíl, krom lepšího chování v zatáčkách a kruháčích + stop&Go, a musím říct je ACC v E65 s posledním softem je prostě skoro ta stejná věc, taky to není žadný samosystém o kterej bych se nemusel starat, ale stejně jako v sedmě když mi uhne auto tak taky dlouho trvá než začně aakcelerovat, prostě je lepší si v tu chvili přidat sám, taky mi to parkrat zareagovalo na auto na které nemělo. tady jsem si řekl jak je ACC v E65 na svoji dobu dobré, a je vidět že ACC je pořád jen asistenční systém, nic co by nahradilo člověka, prostě to neumí předvídat.
- navigace, i3s měla NBT Evo, jo jasný, super, je to strašně hezky, umí to internet, connected drive apod, ale prostě to ovládání je zbytečně komplikovany, všechny věci jsou zbytečně zahrabaný, komplikovaný, rozhodně nejde udělat vše na minimum kroků jako v E65, kdyby někdo faceliftoval E65 windows idrive, lepší obrazovka, víc funkcí, bylo by to rozhodně lepší než tydle dlaždice a 50 podmenu od každýho. samozřejmě pro blbce co nemá zkušenost je EVO podstatně intuitivnější, ten windows idrive se musí člověk učit.
- sedačky a komfort nemá smysl srovnávat, tady je E65 o 20 levelů jinde
- hudba i když to mělo připlatkovej harman kardon, tak to znělo přimo hrozně, vůbec nevidím smysl v tom připlatku, hraje to jako fabiie, ale možná to hraje schválně špatně aby to šetřilo dojezd, těžko říct.
- čtení značek, to je asi jediná funkce která mi v E65 opravdu chybí, po tom je mi smutno, jednou bude nějaký retrofit
- světla i ty LED světla u i3S jsou bludičky proti sviťlip světlům, ale třeba je to opět kvuli spotřebě.
- co se mi nejvíc líbí, je jak to auto funguje okamžitě, prostě člověk sedne a nemusí nic řešit, okamžitě to topí, okamžitě se tomu dá šlapat plnej apod, člověk nemusí přemýšlet nad tím co se ohřálo a co ne.
- zvuk, to ticho je na jednu stranu přijemný a na druhou stranu strašný, je to rozhodně lepší jak nafta, to zas jako jo, ale prostě zvuk V8 je zvuk V8, to mi strašně chybělo, mohl tady být nějakej vypínatelnej soundgenerator.
- docela bych si dovedl představit mít doma i3 jako další auto, na druhou stranu, ta cena je nesmysl a ani ojetina za pul mega není zajímavá, vlastně ani za 200 by to pro mě nebylo zajímavé, když za 100k koupím E65, a ta je prostě i na ježdění do města lepší, krom parkování a ohřívání
toť moje poznatky.
- největší rozdíl je reakce na plyn, tak jak nafta na plyn reaguje hrozně opožděne, i Gxx proti Exx, prostě když jsem sedl z E66 745Li do G11 730d, tak to prostě vůbec nereagovalo na plyn, tak uplně stejný je rozdíl i3S vs 745Li, bohužel tentokrát v neprospěch 745Li, prostě sednu do svojí sedmy, přidám plyn a říkám si WTF??? došel plyn nebo co? ta reakce elektromotoru je dokonalá, stejně tak předjíždění, dojedu auto jedoucí 90, srovnám rychlost, booooom, za 20metrů jsem před ním. to je prostě pecka, jako by člověk jezdil s nějakou bestií.
celkem zajímavé je i "one pedal car" díky rekuperaci není třeba vůbec brzdit, na to jsem si zvykl a nebylo mi to nepříjemné.
- podvozek i3 je tvrdý, uskakáný, ale zase furt lepší jak X3, je to tak na urovni 3er, jelikož má pneu 155 mm šírku, tak člověk moc nečeká, ale opak je pravdou, sedí to jak prase, zkoušel jsem i ecce homo, a myslím že spoustu zatáček projedu snad rychleji v i3 jak v 645i, to chování v zatáčkách je fantstický, na 120 je ale podvozek nejistej a ve 150ti uplně nervozní, na to ale i3S není určěna, jezdit s ní denně 100km po dálnici bych nechtěl.
co mě nejvíc překvapilo je řízení, jak je krásně přesný, tuhý, ono to je furt prostě BMW, rozhodně si to člověk nesplete s žádným koncernem, asi v tom Mnichově pár lidí co dělali pravé BMW ještě zůstalo, každý pohyb volantem vyvolává radost.
- ACC, spousta lidí tady nadávála na ACC v E65, a tady nevidím vůbec žádnej rozdíl, krom lepšího chování v zatáčkách a kruháčích + stop&Go, a musím říct je ACC v E65 s posledním softem je prostě skoro ta stejná věc, taky to není žadný samosystém o kterej bych se nemusel starat, ale stejně jako v sedmě když mi uhne auto tak taky dlouho trvá než začně aakcelerovat, prostě je lepší si v tu chvili přidat sám, taky mi to parkrat zareagovalo na auto na které nemělo. tady jsem si řekl jak je ACC v E65 na svoji dobu dobré, a je vidět že ACC je pořád jen asistenční systém, nic co by nahradilo člověka, prostě to neumí předvídat.
- navigace, i3s měla NBT Evo, jo jasný, super, je to strašně hezky, umí to internet, connected drive apod, ale prostě to ovládání je zbytečně komplikovany, všechny věci jsou zbytečně zahrabaný, komplikovaný, rozhodně nejde udělat vše na minimum kroků jako v E65, kdyby někdo faceliftoval E65 windows idrive, lepší obrazovka, víc funkcí, bylo by to rozhodně lepší než tydle dlaždice a 50 podmenu od každýho. samozřejmě pro blbce co nemá zkušenost je EVO podstatně intuitivnější, ten windows idrive se musí člověk učit.
- sedačky a komfort nemá smysl srovnávat, tady je E65 o 20 levelů jinde
- hudba i když to mělo připlatkovej harman kardon, tak to znělo přimo hrozně, vůbec nevidím smysl v tom připlatku, hraje to jako fabiie, ale možná to hraje schválně špatně aby to šetřilo dojezd, těžko říct.
- čtení značek, to je asi jediná funkce která mi v E65 opravdu chybí, po tom je mi smutno, jednou bude nějaký retrofit
- světla i ty LED světla u i3S jsou bludičky proti sviťlip světlům, ale třeba je to opět kvuli spotřebě.
- co se mi nejvíc líbí, je jak to auto funguje okamžitě, prostě člověk sedne a nemusí nic řešit, okamžitě to topí, okamžitě se tomu dá šlapat plnej apod, člověk nemusí přemýšlet nad tím co se ohřálo a co ne.
- zvuk, to ticho je na jednu stranu přijemný a na druhou stranu strašný, je to rozhodně lepší jak nafta, to zas jako jo, ale prostě zvuk V8 je zvuk V8, to mi strašně chybělo, mohl tady být nějakej vypínatelnej soundgenerator.
- docela bych si dovedl představit mít doma i3 jako další auto, na druhou stranu, ta cena je nesmysl a ani ojetina za pul mega není zajímavá, vlastně ani za 200 by to pro mě nebylo zajímavé, když za 100k koupím E65, a ta je prostě i na ježdění do města lepší, krom parkování a ohřívání
toť moje poznatky.