Stránka 1 z 2

Upgrade brzd 645 -> M6

Napsal: úte 02.04.2019 14:41
od Itchythefirst
Ahoj, na 6er mi trosku vibruji kotouce a rikam si, ze bych je po sezone vymenil. Kdyz uz do toho ale pujdu, tak jsem uvazoval nad M6 brzdama (jen predek, M6 na zadku je IMHO zbytecny). M6 tremeny jsem schopnej sehnat celkem za dobrou cenu, kotouce a desky by byly nove OEM. Mel bych par otazek :-)

1) Ma to nejakej realnej uzitek v 645, kdyz nejezdim moc zostra?
2) Co krome kotoucu a trmenu je jine? Tehlice? brzdovy valec? Posilovac? ABS ECU? Brzdove vedeni?
3) Pokud to nekdo delal, jaky je realny projev auta? U jinych rad si obcas lidi stezovali na narust neodpruzeny hmoty a ze se autu hur chce do zatacek. Uz ted na tom aute mam prakticky nejtezsi kola, co tam jdou (121) :-)
4) Tipuju, ze do 19" kol se ty M6 brzdy vejdou v pohode, coz?

Diky za info ;-)

Re: Upgrade brzd 645 -> M6

Napsal: úte 02.04.2019 14:50
od Tomasis
Kontaktuj Swedena, ten si tím prošel ;)

Re: Upgrade brzd 645 -> M6

Napsal: úte 02.04.2019 15:03
od zddan01
na ceny jsi koukal? kotouče za 26, destičky za 10 na nápravu (přední, ok)...

Re: Upgrade brzd 645 -> M6

Napsal: úte 02.04.2019 15:31
od Itchythefirst
Zkusim pingnout Swedena (nebo se tu treba objevi), at vim, co je to za vo*er :-)

Na ceny jsem koukal, ony i kotouce na 6er stoji ranec, ale tipuju, ze by mi mohli treba pet ci vic let vydrzet :-)

Re: Upgrade brzd 645 -> M6

Napsal: stř 03.04.2019 08:28
od zddan01
Sweden tam dával M6 brzdy i dozadu (je to tak? :thumbsup: :) ), obecně posílit předek a nechat zadek tak jak je, nebude ono, si tak nějak skromně teoreticky myslím...

samozřejmě, je to jen o penězích, ale M díly jsou prostě 2x tolik, otázka je to využití, ale určitě tomu člověk neuškodí, když posílí brzdy :)

Re: Upgrade brzd 645 -> M6

Napsal: stř 03.04.2019 09:46
od vita11
V klubovkách to má popsané. Myslím jsem mu tam tenkrát i počítal rozdíl ve váhách podle ETK :D

Re: Upgrade brzd 645 -> M6

Napsal: stř 03.04.2019 09:59
od Itchythefirst
Ted si cucam data z prstu, ale odhaduju ze trakce pri brzdeni muze byt tak 90:10 ve prospech predku, takze i kdyz budu mit na zadku 2x ucinejsi brzdy, rozdil bude nejakych 10% oproti soucasnymu stavu. Takze osobne moc smysl zadnich M brzd nevidim, ale je otazka, jestli s M brzdama na vsech kolech treba nepocita jednotka ABS (no hlavne ESP) a jak by se to chovalo.
Teoreticky by s tim nemusel byt problem, cekam, ze jednotka ABS/ESP ma nejakou zpetnou vazbu a ze aktualni silu, kterou je nejake kolo brzdeno bere z ticku ABS a ne ze jen hloupe nerekne "zabrzdi levy zadni kolo 20% maxima". Pak by samozrejme 20% M brzd byla uplne jina sila nez 20% standardnich :-)

Re: Upgrade brzd 645 -> M6

Napsal: stř 03.04.2019 10:00
od Itchythefirst
vita11 píše:V klubovkách to má popsané. Myslím jsem mu tam tenkrát i počítal rozdíl ve váhách podle ETK :D
Rozdil je asi 4.2 kg :-)

Re: Upgrade brzd 645 -> M6

Napsal: stř 03.04.2019 10:35
od zddan01
někdo, kdo tomu rozumí, se k těm brzdám vyjádří, ale tímhle způsobem do brzd šahat (nejen) u takhle těžkýho a výkonýho auta bych se bál :twisted:

jinak, co se týče brzd, mám vrtaný Zimmermann a Jurid desky s keramikou, píská to a vibruje, takže nedopuručuju... na X5 mám to samý, ale nevrtaný kotouče, tam je to ok, na Z3C jsou ještě po původním majiteli z CH vepředu Brembo (vzadu původní BMW) a vibruje to taky, šel bych teď cestou těch oem (vedle v 7 to řeší), s klubovou slevou už se to dá skousnout (poptával jsem na Z3C a sleva byla ke 40%)

Re: Upgrade brzd 645 -> M6

Napsal: stř 03.04.2019 11:24
od Itchythefirst
>>...ale tímhle způsobem do brzd šahat...
Rozhodne nechci bastl, pokud je to jen o vymene tehlice, pak je to v zasade plug&play a auto by s tim nemelo mit zadny problem. Pokud se tam musi rozkopat pulka napravy, nechat si vyrabet nejaky adaptery a jeste treba menit ABS ECU, pak je to spis plug&pray a tudy urcite jit nechci :-)

Ani nevim, co tam mam za kotouce ted, vypadaji jako novy, ale i tak vibrujou, takze dalsi budou nejspis OEM :-)

Re: Upgrade brzd 645 -> M6

Napsal: stř 03.04.2019 11:47
od vita11
S tím brzdným účinkem na zadku přidej a to tak, že výrazně. Si vem jenom rozměr kotoučů.
645 má 348/30 předek a 345/24 zadek.
M6 má 374/36 předek a 370/24 zadek. Ten zadní kotouč má o 1,5 kg víc.
Myslíš, že by to tam dávali jenom tak pro prdel? Větší neodpružená a rotační hmotnost, větší náklady na vývoj a výrobu ... v době, kde se šetří a optimalizuje, kde se dá.

Re: Upgrade brzd 645 -> M6

Napsal: stř 03.04.2019 12:40
od zddan01
Itchythefirst píše:>>...ale tímhle způsobem do brzd šahat...
Rozhodne nechci bastl, pokud je to jen o vymene tehlice, pak je to v zasade plug&play a auto by s tim nemelo mit zadny problem. Pokud se tam musi rozkopat pulka napravy, nechat si vyrabet nejaky adaptery a jeste treba menit ABS ECU, pak je to spis plug&pray a tudy urcite jit nechci :-)
...)
mám na mysli měnit jenom předek...

Re: Upgrade brzd 645 -> M6

Napsal: stř 03.04.2019 18:22
od Itchythefirst
Kluci, ja s vama v zasade souhlasim, ze i na zadku jsou jiny brzdy a ze to asi nejakej smysl ma(jinak by tam nebyly, jak spravne pisete), ale to se bavime o pripadu bestie M6. Jaky potencialni negativni efekt bude mit absence M zadku na 645 je otazkou. Pokud ted staci na zadku standardni kotouce, tak po upgradu predku bych laicky rekl, ze to bude stacit tuplem. Ale nejsem automechanik ani autokonstrukter :-|

Re: Upgrade brzd 645 -> M6

Napsal: stř 03.04.2019 19:06
od vita11
Rozhodíš vyvážení brzdného účinku předek/zadek. To může být problém při brzdění v krizové situaci

Re: Upgrade brzd 645 -> M6

Napsal: stř 03.04.2019 19:20
od zddan01
jsou lepší věci (bezpečnější :lol: ), s kterýma si hrát, než brzdy... ono to jakoby bude brzdit víc, ale moc víc vepředu ;)

chápu, že máš auto od Jaraxe spravený a možná se trochu nudíš, tak vyzkoušej nějakej retrofit, třeba softclose :thumbsup: když koupíš normální neM brzdy, tak ti na něj zbyde ;)

Re: Upgrade brzd 645 -> M6

Napsal: stř 03.04.2019 19:36
od Hanz
Itchythefirst píše: odhaduju ze trakce pri brzdeni muze byt tak 90:10 ve prospech predku, takze i kdyz budu mit na zadku 2x ucinejsi brzdy, rozdil bude nejakych 10% oproti soucasnymu stavu. Takze osobne moc smysl zadnich M brzd nevidim,
Úvaha je správná, ale když jsem vyměnil zadní brzdy na 328i za M3 e36, brzdilo celé auto výrazně lépe... teď jsem dával na saaba nové zadní kotouče a desky (sériové, ale původní byly orezlé, takže moc nebrzdily), rozdíl je asi jako přechod na sportovní desky...
takže od pasu střelit 10% rozdíl bych si rozhodně netroufal...

Re: Upgrade brzd 645 -> M6

Napsal: pát 05.04.2019 11:13
od Itchythefirst
Takze na to asi zatim prdim, menit i zadek uz je celkem hodne penez za relativne malo muziky :-)
Jinak vliv zadnich brzd je tim vetsi, cim mensi je pretizeni pri brzdeni, takze kdy clovek jede rychle a zadupne brzdu, ma zadek mnohem mensi vliv nez pri pomaly jizde ci pomalym brzdeni :-)

Re: Upgrade brzd 645 -> M6

Napsal: pát 05.04.2019 13:19
od zddan01
to teoreticky ano, ale vliv má hlavně rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravou a to je u tohohle auta cca 50:50, takže posílit předek a nechat zadek je nesmysl :)

Re: Upgrade brzd 645 -> M6

Napsal: pát 05.04.2019 14:36
od Totic
Obecně se říká zadek brzdí tak 30% účinku co předek, záleží u konkrétního vozu. Na STK brzdoválcích to můžeš vidět a checknout rozdíl předek/zadek. Klidně bych dal jen předek M6, ale možná by stačilo koupit už něco víc profi - stávající rozměr, kvalitní desky a kotouče než nějaká aftermarket konfekce.

Re: Upgrade brzd 645 -> M6

Napsal: pát 05.04.2019 14:54
od Itchythefirst
zddan01 píše:to teoreticky ano, ale vliv má hlavně rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravou a to je u tohohle auta cca 50:50, takže posílit předek a nechat zadek je nesmysl :)
No tech 50:50 je kdyz auto stoji nebo se pohybuje konstantni rychlosti. Kdyz brzdis, tak podle pretizeni se zatizeni pohybuje od nejakych 70:30 az po skoro 100:0 ve prospech predku :-)
Ale jak pisete, nema smysl delat jen predek.
Totic píše:Obecně se říká zadek brzdí tak 30% účinku co předek, záleží u konkrétního vozu. Na STK brzdoválcích to můžeš vidět a checknout rozdíl předek/zadek. Klidně bych dal jen předek M6, ale možná by stačilo koupit už něco víc profi - stávající rozměr, kvalitní desky a kotouče než nějaká aftermarket konfekce.
Pravda, na protokol z STK muzu mrknout, ale to nezohlednuje pretizeni, ktery ti zmeni zatizeni naprav ;-)