Stránka 1 z 2

Skutečné náklady na provoz

Napsal: čtv 09.05.2019 12:12
od spongebob
Asi před rokem jsem si koupil naftovou X5 3.0d e53. A když jsem to tu napsal, tak se místní komunita úplně zhrozila, že je to krám, že se rozpadne, že umře převodovka a tak.

viz. http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.p ... &start=260

Člověk když začne uvažuje o naftové x5 ať nové či staré. Tak mu místní ,,guru" fóra napíše ať na to vůbec nekouká, protože do takového vozu se za 1rok nasype min kilo. Toto jsem tu čítával. Dnes jsem svou x5 prodal a po celou dobu vlastnictví jsem si pečlivě zapisoval náklady. Takže zde můžu dát přesné náklady na provoz a né jen jedna paní ,,guru" povídal.

motorky ostřikovačů 184,00 Kč
lékárna, trojúhelník 237,00 Kč
středící kroužky 200,00 Kč
klíč na kola 140,00 Kč
motor. Olej + filtr 1 335,00 Kč
oprava rádia 2 700,00 Kč
řemen klimat. + kladka 726,00 Kč
sklo zrcátka 314,00 Kč
zátka diferencialu 115,00 Kč
olej diferencialu 637,00 Kč
denní svícení 1 234,00 Kč
naftový filtr 591,00 Kč
výměna žhavících svíček 6 906,00 Kč
váha vzduchu 1 000,00 Kč
klika dvěří 868,00 Kč
vzduch filtr + sprej na babel 753,00 Kč
stěrače 171,00 Kč
baterie 1 890,00 Kč
oprava OBD 500,00 Kč

Takže jsme na částce 20501Kč. Jenže s vlastní pojízdností vozu souvisí tak polovina. Tehdy, když jsem to koupil, tak tu byla na prodej jedna 4.4i asi za 200-220. Já tu svou koupil za 130 a bylo mi řečeno, že za rok budu na opravách na stejné částce jako za tu údajně zainvestovanou 4.4i.
Nepíšu to tu ani tak proto, aby se místní zaslepenci chytli za rypák a uznali, že nemusí být pořád po jejich.
Dal jsem to sem pro ty, co uvažují o koupi, ale mají strach z nákladů. Nemusí to být vždy tak hrozné. Tím nechci říct, že by ta moje bývalá klidě kilo do oprav nespolkla. Spolkla by to jako každé jiné 17let staré auto, ale proč?
Auto mě nikdy nikde nenechalo a vždy jsem dojel.

Takže asi tak.

Re: Skutečné náklady na provoz

Napsal: čtv 09.05.2019 12:30
od horan
No manželka má e83 3.0d s automatem. Kupoval jsem ji s mrtvým řízením. Někdo poškodil prachovku a bordel to pak dokončil. Nedá se to brát jako porucha/výrobní vada.
Co se tak ale brát dá, je že ve 190000km klekla převodovka (GM) a to tak, že od baráku úplně v pohodě odjela a o 15km dál už neodjela z křižovatky. Opravoval jsem sám. Náklady pouze za díly byly okolo 30000.
Teď před cca měsícem jsem dělal rozvodovku. Vytahanej řetěz, bouchání při rozjezdu a při rejdu. Ještě musím dořešit ovládací páku spojky v ty rozvodovce, takže budu rozdělávat znovu. Buď celá spojka za cca 500€, nebo jen použitá páka z Polska za nějakých 100€. K tomu ten řetěz, Gufera, ložiska a olej. Na motoru jsem dělal netěsné klapky. Opět pouze materiál (Gufera,těsnění,šroubky). Termostaty, relé žhavení..... to je u BMW běžný servis. Když by to bylo vše v servise, tak to už vychází celkem dost. Samozřejmě servis, brzdy,pneu,baterka,startér, vysávání baterky střešním oknem...... tady počítány nejsou.
Aktuálně má auto lehce přes 200000 a má ho 5let. A to jezdí normálně, bez tažného a nehraje si na "offroadaka".
Takže si měl možná jen štěstí.
Edit: manželka na něm najela necelých 60000km.

Re: Skutečné náklady na provoz

Napsal: čtv 09.05.2019 12:31
od Pilifo
Ešte by bolo vhodné doplniť, koľko km si za ten rok najazdil a koľko km celkovo malo auto najazdených. Pretože je dosť rozdiel, ak si najazdil na tej "víkendovke" 5 000 km oproti niekomu, kto by to používal ako daily auto a najazdil by za rok 30 000km+.

Re: Skutečné náklady na provoz

Napsal: čtv 09.05.2019 12:47
od Hanz
Kdo si přečetl ceny uvedených dílů má jasno o “servisu”, které to auto dostávalo... ale každému co jeho jest, hlavně žes byl spokojený...

Re: Skutečné náklady na provoz

Napsal: čtv 09.05.2019 13:00
od spongebob
Co se ti nezdá na cenách? Jsou to ceny dílů a servis jsem si až na žhavičky dělal sám.

Re: Skutečné náklady na provoz

Napsal: čtv 09.05.2019 13:01
od spongebob
Pilifo píše:Ešte by bolo vhodné doplniť, koľko km si za ten rok najazdil a koľko km celkovo malo auto najazdených. Pretože je dosť rozdiel, ak si najazdil na tej "víkendovke" 5 000 km oproti niekomu, kto by to používal ako daily auto a najazdil by za rok 30 000km+.
Tak jak jsem psal. Byla to víkendovka, takže nějakých asi 6tis.

Re: Skutečné náklady na provoz

Napsal: čtv 09.05.2019 13:06
od horan
Tak to se projevila kvalita. :roll: To je opravdu známka toho, že je to držák.

Re: Skutečné náklady na provoz

Napsal: čtv 09.05.2019 13:11
od spongebob
O tom, že je to držák nepadlo ani slovo. Ano uznávám, že jsem měl asi hodně stěstí, ale o to tu nejde. Jde o to, že se vůbec nenaplnila ta slova skoro všech, že se nutně do takového auta musíš vysypat. A je jedno jestli najedeš 5 nebo 50tis.

Re: Skutečné náklady na provoz

Napsal: čtv 09.05.2019 13:41
od Don
Mas ho rok, najel jsi na nem prd a po roce prodal. Na zaklade toho tu vymyslis moudra jak jsou servisaci pitomy... supr zaver :roll:

Re: Skutečné náklady na provoz

Napsal: čtv 09.05.2019 15:01
od kawaman
To je mi zase topic :oops:
Koupit auto, najezdit 6000 km a dělat závěr, jak je to spolehlivé, to mi ho vydnej :lol:

Re: Skutečné náklady na provoz

Napsal: pát 10.05.2019 09:25
od Michal595
No tiez si myslim ze to neni uplne objektivne vyhodnotenie servisnej narocnosti:)jednak uz len fakt ze si si takmer vsetko robil sam nie je uplne okej kedze toto je skor bonus ked si vies nieco porobit aj sam ale urcite to neni pravidlo...
Kazdopande si mal stastie na kus tak super to potesi vzdy...
Ale ked si najazdil 6tis km to je ozaj dost malo aj na mna co najazdim malo:))to je ako keby si napisal kupil som auto mal ho dva roky dal na servis 10tis korun....a potom povies ze si s nim najazdil tisic km...z pohladu casoveho to budu super naklady, ale v reale na nabehane kilometre to je vcelku tragedia...

Re: Skutečné náklady na provoz

Napsal: pát 10.05.2019 09:53
od dogeatdog
spongebob píše: A je jedno jestli najedeš 5 nebo 50tis.
U X5 to rozhodně jedno není. Jsi vedle. X5 jde do prdele právě tím, že jezdí, namáháním podvozku počínaje a motorem konče.

Re: Skutečné náklady na provoz

Napsal: pát 10.05.2019 14:44
od zddan01
doma tohle auto máme od 12/2008, tj. přes 10 let, je to FL 160 KW, co si tak píšu opravy, za 140k km (máme ho od 90k km), co jsme s ním najezdili (hlavně po městě) se řešilo následující

- řemenice, termostat, ložisko Z diferenciálu, ložiska na kolech, aktuátor xdrive, ramena, čepy, tyčky stab., silentbloky, manžety na poloosách, přední větrák
- oleje a filtry (i v převodovce), jednou desky, jednou (ve 210k km) kotouče plus desky, žhavicí svíčky, pneumatiky a stěrače :D

takže samý typický diesel problémy :lol: (ok, ta řemenice), je to hodně věcí na podvozku, jinak motor je ok, auto nemá DPF a když jsem nechával zkontrolovat vířivé klapky na motoru, tak nemá ani ty (osobně jsem viděl a nemyslím tím, že jsou zaslepené, prostě tam nejsou)

pokud srovnám s dalšímy vozítky z vlastní garáže s ušlechtilými benzínovými V8 a R6, tak V8 N62B44 v E64 byla venku z auta na komplet přetěsnění a M52TUB28 z Z3C má teď ode mne komplet všechny hadice a potrubí nový (byly zpuchřelý a děravý), plus velká akce na všem mezi motorem a zadní nápravou, byť je jenom o 4 roky starší než E53...

Re: Skutečné náklady na provoz

Napsal: pát 10.05.2019 15:37
od spongebob
dogeatdog píše:
spongebob píše: A je jedno jestli najedeš 5 nebo 50tis.
U X5 to rozhodně jedno není. Jsi vedle. X5 jde do prdele právě tím, že jezdí, namáháním podvozku počínaje a motorem konče.
Vůbec jsi nepochopil myšlenku mého příspěvku. Vytrhneš jednu větu z kontextu a na ni reaguješ. To co ty píšeš jsem netvrdil.

Re: Skutečné náklady na provoz

Napsal: pát 10.05.2019 15:42
od spongebob
Tak to shrňme. BMW jsem prodal a byl jsem s ním spokojen. Tímto je pro mě kapitola tohoto auta uzavřena. Nyní mám další víkendovku a ta je trochu z jiného soudku.
BMW mě v ničem nezklamalo. A tak se může stát, že třeba jednou půjdu do g11, g30.

Re: Skutečné náklady na provoz

Napsal: pát 10.05.2019 15:43
od Pilifo
A ako si to myslel?

Tvrdenie, že pravdepodobnosť toho, že sa niečo vysype po 5 000 km, je stejná ako po najazdení 50 000 km, je úplne nereálne...

Re: Skutečné náklady na provoz

Napsal: pát 10.05.2019 15:45
od spongebob
Tys to vážně nepochopil? :shock:

Re: Skutečné náklady na provoz

Napsal: pát 10.05.2019 16:22
od Pilifo
No myslím, že jediný, kto to nepochopil, si ty :lol:

To by musel byť fakt ultra veľký vrak, ak by si musel za 6 000 najazdených km dať do toho auta desaťtisíce Kč. Ak by si na tom aute ale najazdil dostatočne veľký počet km, tak je dosť veľká pravdepodobnosť, že len spotrebák ako olej a filtre na tom meniť nebudeš...

Re: Skutečné náklady na provoz

Napsal: pát 10.05.2019 16:27
od RomanM3
Ja myslim, že spongebob se tu snaží pouze vysvětlit, že se nestalo to, co mu tady všichni predikovali. Nic víc. kdyby byl v servisu za kilo během 6tis km tak to by musel byt v době pořízení opravdu vrak. 6tis km je pro nějakou statistiku opravdu málo. Čehož si myslim si je i spongebob vědom. Nikde netvrdí že když se nic zásadního nestalo během 6tis km že se ani nic nestane během dalších x desítek tisic km ani že je to auto top. Proste momentálně jezdi a funguje.

Spongebob: pochlub se cos ted pořídil na vikendy?

Re: Skutečné náklady na provoz

Napsal: pát 10.05.2019 16:30
od spongebob
BINGO!!!!
Jaguar XF 5.0 V8