Stránka 1 z 2
E6x 4,4i N62b44 probublává vaří chladící kapalina
Napsal: sob 06.07.2019 21:19
od PavelN
Ahoj, mám problém v chladícím okruhu. Při jízdě se mi teplota pohybuje přibližně mezi 99-108° což je asi ok. Ale když zastavím a chcípnu tak 2-3 minuty v motoru probublává. Zdá se mi jako kdyby systém nedržel tlak a následkem toho vařila chladící kapalina.
Nedávno jsem měnil termostat origo Mahle 105°, vodní pumpu Graf (bronzový rotor), hadice, O kroužky rychlospojek, předchozí majitel měnil expanzku Meyle.
Systém se plnil podtlakem bohužel jsem použil G13 protože sem poslechl názory ať tam dám co tam bylo..
Nesetkal jste se s tím někdo?
Re: E6x 4,4i N62b44 probublává vaří chladící kapalina
Napsal: sob 06.07.2019 22:03
od JaraX
termostat na 105°C je nesmysl, ničí motor.
stejně tak expanza Meyle, do pár měsíců bude po ní.
těsnění víčka je ok?
ta směs je v dobrém poměru?
vypláchl bych to a dal G11, co tam patří, a sníženej termostat.
Re: E6x 4,4i N62b44 probublává vaří chladící kapalina
Napsal: sob 06.07.2019 23:06
od PavelN
To že se dá sehnat sníženej jsem se dočetl až potom co jsem dal 105. Určitě dám nižší, ale stačí ho jen vymněnit? Jednotka bude zmatená že otvírá o deset stupňů dříve nevadí to něčemu?
Jakou dáváte expanzku originál?
Víčko i O kroužky vypadají v pořádku.
Kapalina je 1:1 měřil jsem ji na -37°
Re: E6x 4,4i N62b44 probublává vaří chladící kapalina
Napsal: sob 06.07.2019 23:40
od PavelN
Ještě jeden dotaz dáváte sníženej na 90° nebo 101° ?
Re: E6x 4,4i N62b44 probublává vaří chladící kapalina
Napsal: ned 07.07.2019 07:56
od JaraX
my dáváme na 90°C, což je v praxi nějakých 92-93°C, to je uplně ideální teplota, jednotka zmatena nebude, nebo myslíš že když se ohřívá motor tak je jednotka zmatená? termostat na 101°C by vůbec nic neřešil.
ted jsme s tannerem našli vadu toho sníženýho od logicu 7, vypadá to že nefunguje ve vedrech, ještě to musím otestovat na více autech, ale na jednom s tím americkym jsme si všiml že ted v těch vedrech lezla teplota motoru přes 100°C, s tím naším se to zatím nestalo, ale chce to mít zaplou klimu.
Re: E6x 4,4i N62b44 probublává vaří chladící kapalina
Napsal: ned 07.07.2019 09:27
od PavelN
Studený start a ohřívání je jiný režim než provozní teplota na kterou je motor nastaven. Jednotka může upravovat předstihy a obohacení.
Souhlasím že pro motor a životnost dílů je lepší těch 90-95 o tom žádná a když je to vyzkoušeno..
.
Vy máte jaké kde se dají sehnat? Já našel jen ty od Logic7 Behr 90, Ecs Tuning HT 90 a Wahler 101
I kdyby vám to lezlo na 100 tak pořád lepší pro motor než 108
Re: E6x 4,4i N62b44 probublává vaří chladící kapalina
Napsal: ned 07.07.2019 10:13
od Filozof
Nemá jednotka nakodované rozpětí v jakem se má držet teplota a pokud je mimo rozsah tak nadává ať vysoká tak nízká?
Šlo by upravit případně aby při 90-95celsia neprotestovala?
Jen se ptám třeba ta možnost tam bude.
Re: E6x 4,4i N62b44 probublává vaří chladící kapalina
Napsal: ned 07.07.2019 13:46
od horan
Co zase řešíte?
Nafty s pokurvenyma termostatama jezdej na 60°C a jedinej problém, kdy se to pozná je ten, že přestane regenerovat DPF. A tady se zase filozofuje o přehrávání jednotek.

Re: E6x 4,4i N62b44 probublává vaří chladící kapalina
Napsal: ned 07.07.2019 15:16
od PavelN
Nechci tu řešit zda snížený termostat ano či ne je to na každém..
Řeším proč mi vaří chladící kapalina..
Re: E6x 4,4i N62b44 probublává vaří chladící kapalina
Napsal: pon 08.07.2019 10:41
od mobilman
Pavle že vaří to bude někde únikem tlaku - mám stejnou motorizaci a za 6 let se mi nestalo, že by po zastavení voda vařila a že kolikrát byla dle skrytého menu až 113C ale hadice byly natlakovány k prasknutí - psycicky jsem to vyřešil termostatem 90C - hadice v pohodě a jemné úniky oleje kolem ventilových vík se skoro zastavily takříkajíc jednou ranou dvě mouchy.
Re: E6x 4,4i N62b44 probublává vaří chladící kapalina
Napsal: pon 08.07.2019 11:38
od PavelN
S největší pravděpodobností to bude únikem tlaku. hadice jsou jen trochu natlakované. Chci to najit ještě před výměnou termostatu ať problém jen neodsunu..
Vyměním i originál víčko a chladící kapalinu..
Re: E6x 4,4i N62b44 probublává vaří chladící kapalina
Napsal: pon 08.07.2019 11:48
od JaraX
na víčko se podívej, pokud je na něm těsnění KO, jde to vidět.
zbytek chlazení natlakuj na 1,5 bar a měř tlak, uvidíš jeslti bude mizet, připadně někde poteče voda
Re: E6x 4,4i N62b44 probublává vaří chladící kapalina
Napsal: pon 08.07.2019 14:03
od Filozof
mě se to jednou stalo taky a bublala voda ale bylo cca 103Celsia a měl jsem málo dotažené víčko chladiče. A tím pádem bublala voda jak v konvici a něco málo šlo i ven. Po dotažení víčka bylo vše v pohodě.
Podíval bych se zda to někudy neteče a zda je víčko ok. Preventivně za 2-3kila nové. A zjistit i odvzdušnováky zda nepouštějí vzduch/vodu ven.
Jinak HORANE jsi mimo nikdo tu naftu neřeší.
Jo termostat na 90-93celsia sníženej by ulevil motoru dost přecijen jezdit kolem 95celsia nebo 108-113celsia je rozdíl.
Re: E6x 4,4i N62b44 probublává vaří chladící kapalina
Napsal: pon 08.07.2019 14:14
od JaraX
horan ti chtěl vysvětlit že ten motor bude pracovat normálně i s nížší teplotou motoru, samozřejmě že upravuje nastavení předstihu apod, ale to vždy.
Re: E6x 4,4i N62b44 probublává vaří chladící kapalina
Napsal: pon 08.07.2019 16:35
od horan
Děkuji. Nenapadlo mě to rozvádět jako pro dítě.

Re: E6x 4,4i N62b44 probublává vaří chladící kapalina
Napsal: pon 08.07.2019 20:05
od PavelN
Víčko i těsnění vypadají dobře jsou rok staré jako expanzka ,,Meyle''. Proto půjde z domu a dám tam origo ať předejdu spekulacím.. Už mám i domluven víčko s ventilkem na odzkoušení těsnosti..
Re: E6x 4,4i N62b44 probublává vaří chladící kapalina
Napsal: ned 04.08.2019 10:40
od PavelN
Kdyby resil nekdo v budoucnu stejny problem tak to bylo neoriginalnim vickem pri te prilezitosti sem vymenil i chladici kapalinu za originalni..
Re: E6x 4,4i N62b44 probublává vaří chladící kapalina
Napsal: ned 04.08.2019 10:41
od JaraX
origo kapalina je zbytečné vyhazování peněz, ale nic tím nezkazíš, jen jsi mohl za ty peníze opravit něco jiného

Re: E6x 4,4i N62b44 probublává vaří chladící kapalina
Napsal: ned 04.08.2019 12:04
od mi00wa
a jakou máš ověřenou nemrzku do BMW ?
Re: E6x 4,4i N62b44 probublává vaří chladící kapalina
Napsal: ned 04.08.2019 12:47
od JaraX
my už léta používáme G11 a zatím žádnej problém, neměníme chladiče, neměníme radiatory.