Stránka 1 z 1

M3 E36 - co s mrtvým motorem?

Napsal: pon 22.07.2019 23:08
od jzk
Na mé M3 E36 3.0 mi odešel motor do věčných lovišť (praskla ojnice, proletěla blokem ...), tak řeším co s tím. Zatím to vidím na možnosti:
1) sehnat co nejlevněji jiný S50B30, zgenerálkovat
2) swap? S50B32 nebo S54B32?
3) prodat ..... a ponořit se do vzrušujících vod inzerce :)
Pokud máte nějaké návrhy, rady, názory co má a nemá cenu a zkušenosti k podělení se ohledně bodů 1 a 2, tak za ně budu vděčný. Hlavně ohledně případného swapu, jestli to má cenu a co by to obnášelo všechno k vyměnění.

Re: M3 E36 - co s mrtvým motorem?

Napsal: pon 22.07.2019 23:23
od PetoK
3

Re: M3 E36 - co s mrtvým motorem?

Napsal: pon 22.07.2019 23:36
od Spejbl
:D určitě nééé 1
udělej si z toho stolek do síně slávy, a při každým panáčku si na něj se slzou v oku vzpomeň

Holt, špatná údržba. Asi neprobíhala pravidelná výměna ojničních šál s měřením ojnic. A že tich motorů takhle skončilo. :(

Re: M3 E36 - co s mrtvým motorem?

Napsal: úte 23.07.2019 07:56
od Shaolin
1) jakej rozpočet si ochotný do toho pustit (koupě motoru + nové díly) ?

2) u s50b32 pokud použiješ 5q , tak mechanicky bych řek , že je to jak kdybys měnil stejnej motor. Co se týče el. tak tam nedokážu poradit. b32 jede na siemens jednotce, b30 starši bosch. Jestly se jen zapoji kulata zastrčka do auta a bude vše fakat ? nevim jak to ma predFL a FL.

3) kdo koupi Mko bez motoru ? Na díly ? Par věci se proda hned zbytek bude v garaži ležet roky



Sam mam b30 a tohodle se už 6 let bojím, proto dělám vše pro to aby se to nestalo :D , najel jsem už 40tis pod plnym ( okruhy , okreska). Pokud by se mi to stalo volil bych nejraději č.1 bohužel nejsem schopný zničeho nic do motoru poslat třeba 200 - 300 aby to bylo udělany eňo ňuno a rovnou to přineslo i něco navíc..
Takže tehdá jsem vždycky říkal , že do toho jebnu m52b28 , rovno to tak nepojede , ale zatáčky budou nastejno protože mám už polečenej zbytek a až bych připravil celou částku na GO tak bych se do toho pustil. Dělat to na části , že koupiš díly nebo se udělá něco nemá cenu, akorát uteče dost peněz a efekt žádnej, musí se to dělat na jeden zátah a byt odhodlanej to do toho poslat

Re: M3 E36 - co s mrtvým motorem?

Napsal: úte 23.07.2019 12:43
od RedBaron

Re: M3 E36 - co s mrtvým motorem?

Napsal: úte 23.07.2019 13:30
od jzk
@Shaolin:
1) no zatim shanim cisla, co se da jak a za kolik ale tak 150-200max, zadnej milionar nejsem
3) no nekdo by si treba chtel sam udelat ten swap :)

Re: M3 E36 - co s mrtvým motorem?

Napsal: úte 23.07.2019 14:18
od Hanz
3) swap na N54, N55, B48, S55... dle rozpočtu :-)

Re: M3 E36 - co s mrtvým motorem?

Napsal: stř 24.07.2019 08:15
od MattyX
Hanz píše:3) swap na N54, N55, B48, S55... dle rozpočtu :-)
Myšlenka velice dobrá, ale u nás to bohužel nikdo neumí a je to po elektronické stránce velice komplikované ;)

Re: M3 E36 - co s mrtvým motorem?

Napsal: stř 24.07.2019 08:17
od MattyX
1 + 2 i kdyby prase na koze jezdilo to nebude pod 200 nikdy a vždycky spíše více :)

prodat to a koupit něco jiného není taky řešení, jelikož něco jiného bude jen možná méně v prdeli než to co už máš hodně v prdeli :D
Co to vyřeší ? Peníze :D

Re: M3 E36 - co s mrtvým motorem?

Napsal: stř 24.07.2019 14:20
od JaraX
rozjet ten motor v kastli po el stránce by pro mě problém nebyl, pro takovýh matize taky ne,
ale nikdy nebude fungovat stabilizace, ta je prostě jiná, a automat taky ne, prostě jen motor, manual, nazdar.

Re: M3 E36 - co s mrtvým motorem?

Napsal: stř 24.07.2019 19:17
od Totic
Jestli proletěla ojnice blockem tak si tu "generálku" ani nedovedu představit, to je z půlky novej motor. Jestli je kastle bez rzi, v požadované výbavě zkrátka pro majitele pořád sexy - přiklonil bych se 2) ke swapu a zbytky motoru jako hlavu atd. nechal na náhradní díly. Ten S54 by tam taky nebyl marnej :)

Re: M3 E36 - co s mrtvým motorem?

Napsal: stř 24.07.2019 21:53
od JaraX
hele ja byl kupovat 330i E90, a borci že tam měnili motor, tak se ptám proč a prej tam nebyl píst. wtf?
a prej koupili v německu od turka 330i, dojeli s tím do čr na 5 válců, s tím že jim řekl že "asi cívka" v dílně pak zjistili že tam chybí píst, ten byl spadnej do vany, ojka tam nebyla v bloku byla 5x5cm díra zalepená silikonem, a ten motor spokojeně přijel z DE

Re: M3 E36 - co s mrtvým motorem?

Napsal: čtv 25.07.2019 08:05
od MattyX
JaraX píše:rozjet ten motor v kastli po el stránce by pro mě problém nebyl, pro takovýh matize taky ne,
ale nikdy nebude fungovat stabilizace, ta je prostě jiná, a automat taky ne, prostě jen motor, manual, nazdar.
No než se mrdat s origo elektrikou, lepší je koupit od kronenburku jednotku za kilo a na tu to postavit, která dokáže pracovat s piezo vstřikovači :)
Celkově je to dost problém nasimulovat do necanovýho auta kompletní canovou sběrnici, aby to umělo vůbec jet a budeš muset emulovat několik signálů a bla bla bla.
Věřím, že to jde, ale rozhodně to není tak jednoduché, jak se to zdá :) asi dva swapy do e46 m3 a jeden do e30 na světě potvrzují, že to není hop na krávu a je tele :D
Poslední takovej napad jsem viděl a byl to jen festival promrdaných peněz, kterej vlastně nejel :D

Re: M3 E36 - co s mrtvým motorem?

Napsal: čtv 01.08.2019 10:31
od Hanz
Asi to neni uplne Plug and Play... https://www.e90post.com/forums/showthre ... 973&page=3
na druhou stranu si rikam, jestli neni jednodussi "obalit" e92 karosarinou z e36, pokud chce mit nekdo retro karu, ale moderni motor, napravy, interier (a i ten lze do urcite miry nechat e36kovy)...

Re: M3 E36 - co s mrtvým motorem?

Napsal: ned 03.11.2019 14:31
od MattyX
N54 v E36 se stává o něco jednoduší... tady už borec udělal "instlation guide" s poměrně podrobným návodem, jak na to :)
Vesele se tak dá strávit nějaký čas v garáži ... :D

https://garageaholic.build/products

Re: M3 E36 - co s mrtvým motorem?

Napsal: čtv 21.11.2019 11:56
od Spejbl
Napíšu jen postřeh k původní otázce k tématu.
Potýkal jsem se s S50b32 s KO hlavou válců, kde uživatel provozoval M3 jako čtyřválec tak dlouho až to vypálilo hlavu válců v hrázi, že šla hlava na vyvaření chybějících materiálu.
Nevím, jakým peklem si motor prošel, ale průser nastal tehdy při utahování hlavy válců a zahrádky klavíru, kde přes polovinu závitů předepsaný utahovací moment nepřežilo.
Takže asi tak s čím i počítat při koupě něčeho takovýhleho s mrtvým motorem.