Stránka 1 z 2

330i E46 vs. E90

Napsal: pát 09.08.2019 16:17
od Venec3
Ahoj. Uvažuji o koupi 3litru v benzínu a rozhoduji se mezi modelem e46 a e90, mimo jiné jdu dnes testovat ještě Mazdu 6 MPS.
V E46 spatřuji takovou klasiku, která mi v m paketu přijde, že mě snad nikdy neomrzí. E90 je už takové modernější a reprezentativnejsi auto. Sam nevím, po čem sáhnout.
Dnes jsem jel s e46 a ten motor mě dostal, e90 jsem řídil jen 318i a bylo to jak sedět v oktávce, navíc výbava žádná. Chtěl bych ještě vyzkoušet e90 330i.
Nechci ho mít jako daily car (na to mám svýho Fiata Stilo JTD :D...zde místo pro zasmání), ale spíše jako svýho miláčka, se kterým se projedu obcas o víkendu projet a když na to šlápnu, tak se něco stane (ne jako ta 318i).
Pak je tu ještě ta Mazda, co mám dnes projet. Hezký sedan, který se tváří jak obyc sedan, dokud nezabere turbo. Interiérově se mi nejvíc líbí asi ta Mazda nebo e90. E46 už je taková retro v dnešní době.

Nicméně se chci zeptat na pro a proti obou vozů (když se někdo vyzná v tý Mazdě, tak klidně všech tří).
Na co si dát pozor při koupi těchto ojetin?
Co bývá nejvíc Achilovou patou těch aut?
Jaký auto bude spíše více nebo méně poruchove? (Určitě záleží na předchozím zacházení a údržbě a pak na mně :) )
Co náhradní díly, co se cenově prodraží? Hádám, že spíš ta e90.

Za jakýkoliv další postřeh moc dekuji
Díky
Užívejte víkend

Re: 330i E46 vs. E90

Napsal: pát 09.08.2019 18:46
od TurboShnek
Za mně rozhodně e46. Zrovna nedávno jsem se byl projet v e90 320i, a v porovnání s e46 320i je to odporný auto. V e46 320i byl 2.2 litrový opravdický 6 válec kterej byl tak tichej a hladkej že jsem nastartoval a myslel jsem si že to chcíplo :smich: akorát mne tam zaskočil otáčko-metr kterej šel snad až do 9000 otáček a na volnoběh byla rafička snad jenom 5mm nad nulou. Ale celkově to jelo velmi pěkně, celý auto působí velmi robustně, a kvalitně i když obě auta měli jenom hardovej interiér. Kdyby byla možnost koupit nový e46 320i bral bych ho bez otázek.

v e90 320i už byl dvou litrovej 4 válec kterej neměl žádnou sílu, byl velmi hlučnej a dělalo to dojem že je pod kapotou spíš malej diesel. Auto němá žádný rezervní kolo, kvalita interiéru a všechny ty plastový světýlka na stropnici jsou velmi měkký a všechno působí strašně levně. Štelování sedaček už není pěkně na boku ale je tam nějaká levná páka pod sedačkou, páčky blinkrů a celá ta oblast palubní desky není ergonomická. v e46 jeným prstem zapneš blinkr uplně perfektní páčkou, blikání dělá hlasitej zvuk, v e90 je ta páčka malinká, divnýho tvaru, tichej zvuk, blbě se to přepíná. Posilovač řízení tam byl elektrickej tak že žádnej tuhej volant jako v e46, žádná zpětná vazba ze silnice, podvozek působil spíš jako obyčejnej rodinnej sedan. Ovládání oken už není pohodlně u řadící páky, kulisa řadící páky je nějaká nepohodlná plastová sračka a celkově na mně to auto neudělalo absolutně žádnej dojem, kdyby jsi o tom teď nevzpomněl nikdy v životě bych si nevzpomněl na tu jízdu v e90 320i. Je to celkově horší auto než e46, jako kdyby vzali všechno co bylo v e46 dobrýho a vyhodili to.

Našel jsem jenom 2 kladný body, s tím 4 válcem je pod kapotou plno místa na měnění žárovek a na zadní sedačce je víc místa na nohy ale radší bych si koupil Škodovku než e90. :ja_nic:

Sice to není o 330i ale možná si z toho něco vezmeš o tom autě celkově. :lol:

EDIT: A ještě jedna vzpomínka, v e46 je tempomat vyřešenej knoflíkama na volantu, v e90 je to udělaný celou extra páčkou která tam akorát zbytečně překáží. To auto je veliký krok zpět a to že se v f30 snažili vrátit plno věcí tak jak byli v e46 to potvrzuje bohužel F30 je za mně stejně krok za e46. :ja_nic:

A ještě jedna věc, e46 má ideálně vyřešený otevíraní kapoty, v novějších modelech musíš primitivně cpát ruce někam pod kapotu a hledat páčku. :smich:

Re: 330i E46 vs. E90

Napsal: pát 09.08.2019 23:19
od Venec3
Ahoj, moc díky za reakci. Tím, že jsem v obou autech seděl chvíli, jsem si takovýchto detailů třeba vůbec nevšímal. Ano, s blinkry u e90 jsem si vůbec nerozuměl, spojkovy pedál šel šíleně zlehka, že jsem málem proslap díru do podlahy, fofrklacek hroznej. Nevím, jaký pocit bych měl z 330i, ale tohle bylo naprosto bez emocí (když už tak spíš nuda).
Ta dnesni E46 byla sice dojebaná (lak, čidlo Abs, airbagů, špatnej diferák, nalítáno 320 tkm) ale mělo to emoce.
Trochu mi hlavu ale zamotala ta MPS, těch 260 koní s turbem bylo fakt zběsilejch, ale nezněla tak dobře jako šestiválec. Otázka, co se dá sehnat za 330i za 130 tisíc, co bych dal za tu Mazdu.

Re: 330i E46 vs. E90

Napsal: sob 10.08.2019 01:00
od TurboShnek
Z toho co jsem slyšel o e90 330i od lidí tak většina říká že je to technicky lepší auto v každým smyslu, jede líp a za míň, lepší podvozek, lepší motor, lepší řízení atd... a že se jim líbí víc než e46. V tý 320i jsem si ničeho takových nevšiml ale 330i má nejspíš jinej podvozek, možná i jiný řízení atd.. Musel by jsi se projet v obou autech a uvidět co na tebe udělá lepší dojem.

Já to beru jako celek, všechno musí spolupracovat, jak jízdní vlastnosti, tak i design, ergonomika atd... a v e90 to aspoň pro mně nespolupracuje natolik jako v e46. :lol:

Co se týče tý Mazdy a e46, já se v Japonských autech vůbec nevyznám ale z toho co jsem viděl v obchodech tak jejich díly z druhovýroby jsou oproti e46 řekněme kolem 50% dražší, má to turbo což 330i nemá, ale zase na druhou stranu, když koupíš e46 a bude to nějakej sráč kde je rozbitejch plno nevšedních věcí, třeba interiér, bude tě to srát, budeš běhat po všech možných čertech snažit se koupit jiný díly, tam se ti budou snažit prodat každou odřenou blbost za tisíce a prostě tě to zbaví toho hezkýho pocitu kterej ti takový auto má přinášet.

Za 130,000 by jsi ale měl ale najít docela pěknej kus, podíval bych se v Německu, Němci jsou pedanti, viděl jsem lidi který tam našli za málo peněz krásny, zachovalý kusy, od prvního majitele, můžeš jít třeba i do 328i to je taký 3 litr akorát má trochu menší výkon. ;)

Ale ultimátně to záleží na tom co se ti líbí víc, když tě srdce táhne za Mazdou tak si jí kup a nehleď na značku. Nemá to smysl si něco koupit a pak litovat. :lol: Já jsem na pár novějších Mazd koukal a musím říct že se mi líbili co dělají, mají v sobě něco z tý starý školy BMW. :lol:

Re: 330i E46 vs. E90

Napsal: sob 10.08.2019 02:56
od czNEWMANcz
takhle úplně bych tu E90 nezatracoval, hodně záleží na konkrétní konfiguraci, se kterou jste měli tu čest. Např. auto v kompletním továrním M paketu se svým projevem a pocitem z ovládání nedá srovnat s nějakou základní "holobyt" konfigurací - jsou to diametrálně odlišná auta (a to neberu ohled na zvolenou motorizaci).
Jo a v předfaceliftové E90 je posilovač ještě hydraulický, elektrika přišla až s faceliftem. Seřizování sedaček je zboku, vpředu je pouze páčka na posun dopředu/dozadu...

Re: 330i E46 vs. E90

Napsal: sob 10.08.2019 08:48
od Venec3
Díky za připomínky.
Furt vstřebávám pocity ze včerejších jízd (dokonce se mi o tom i zdálo :D .

Ještě bych doplnil, že ideálně by ta e46 měl být facelift v m paket II a buď sedan nebo kupé, což dost značné zužuje výběr :D.

S tím Německem souhlasím, jen je trochu blbý, že si to auto předem neprohlídneš osobně, takže jet tam už skoro na jistotu.
Zrovna jedna solidní e90 je třeba taková:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... ANUAL_GEAR a hlavně není daleko, často jsou ty auta až někde daleko na západě Německa.
Asi ještě projedu tu e90 tady v nějakém bazaru a uvidíme.

Spíš se ale zatím přikláním k té Mazdě, ta je taková raritní, nikdo ji nemá a jede fakt raketu...ikdyz pocit z toho motoru moc nebyl jako u toho šestiválce. By se muselo poladit :).

Re: 330i E46 vs. E90

Napsal: ned 11.08.2019 01:44
od TurboShnek
Venec3 píše:Díky za připomínky.
Furt vstřebávám pocity ze včerejších jízd (dokonce se mi o tom i zdálo :D .
Zdá se mi že jsi tím hledáním zahlcen a chtělo by to krok zpátky, možná si dát týden nebo dva pauzu a pak pokračovat dál, projet se ještě v nějakých autech atd... ;)

Bude tohle tvoje první auto? A je 130,000 každá koruna kterou máš v kapse nebo máš dejme tomu ještě 100,000 na mračný den?

Nechi z tebe vyzvídat kolik máš peněz ale ptám se protože jsem jednou myl svojí e46 na takový ty samoobslužný myčce u obchodního domu a přišel ke mně nějakej chlapík a povídá že mám pěkný auto a že by mi nabídnul 70,000. Já jsem mu řekl že není na prodej, obzvlášť za tak málo, a on že to hledá pro syna, syn má jenom 70,000 korun, tak se ho ptám, a kolik syn vydělává měsíčně, a on že syn nevydělává nic, že studuje. :smich: Tak mu říkám že BMW zatím není pro něj, aby mu koupil Feldu za 8,000 a on se na mně urazil. :ja_nic:
Venec3 píše:Ještě bych doplnil, že ideálně by ta e46 měl být facelift v m paket II a buď sedan nebo kupé, což dost značné zužuje výběr :D.
Kupé jsou mnohem dražší než sedany, nevím jestli za 130,000 najdeš kupé 330i v dobrým stavu.

Venec3 píše:Zrovna jedna solidní e90 je třeba taková:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... ANUAL_GEAR
Vypadá pěkně ale má otlučenej blatník, velikou reprobednu v kufru a neoriginální kola, na mně to dělá takovej dojem že v tom jezdí nějaká mládež která to nejspíš hnala a opravovala všelijak na koleni, je vidět že nemá ani peníze na benzín protože je skoro na rezervě. Ten interiér taky nikdo nečistil dlouhý léta, všechna kůže je mastná jak.. Možná přeháním ale dal bych si pozor. :lol:

Re: 330i E46 vs. E90

Napsal: ned 11.08.2019 09:11
od Venec3
Nedá se říct, že to bude první auto. Jak jsem psal, mám pracovního Fiata a na způsob takovýho zvláštního car sharingu jsme koupili s přítelkyní (teď už bývalou) a jejím bráchou Mazdu MX-5. Řekněme, že to bude první auto, které bude jen moje a budu ho platit jen ze svého. Těch 130 je fakt takový strop a jednu tu Mazdu jsem viděl v Německu se stejným nájezdem i za 80, což je dost rozdíl ZDE. Jen tam je drobet málo informací, budu tam zítra volat.
Klidně se tu věřejně přiznám, že mám na účtě cca nějakých 200, pak budem asi prodávat tu MX-5 (tak z toho by mohlo být taky třeba 25) a dalších 20 mám v investicích. Žádnej milionář, ale nezruinuje mě to :).

Chápu tvou první větu, je třeba možná zvolnit, emoce jsou někdy svině :). Na druhou stranu, když bych je moc potlačoval, tak budu jezdit do konce života v nudných autech :).

Ta e90 ale stejně asi nebude pro mě, tak nějak jsem jí z hlavy vytlačil.
Ta německá, co popisuješ, na mě taky působí trochu zvláštně, tu pixlu v kufru fakt nepotřebuju, kola bych radši origo. S tou prázdnou nádrží bych to asi tak neviděl...lidi, co auto prodávaj se ho chtějí zbavit a nepotřebujou to prodávat s plnou nádrží, proč taky? To je standard, řekl bych, ale možná jen můj názor.
Jako je rozdíl prodávat auto za 200k a auto za 10k, když do toho druhýho natankuješ plnou nádrž, tak cena stoupne klidně o 20% :D.

Chtěl jsem sedan, který bude solidně vypadat, odvezu v tom rodinu někam na výlet, bude to relativně i pohodlný a nebude to vypadat až tak moc staře (jak zvenku, tak uvnitř) a když na to šlápnu a nechám ty emoce plynout, tak chci aby to jelo :).
Tak nějak mi furt líp vychází ta MPS. Může se stát, že mě po čase omrzí, tak jí prostě prodám a koupím pro změnu tu druhou možnost, obojí bude mít něco do sebe.

Na fóru BMW si teď trochu přijdu jako kacíř :D

Nicméně díky za přínosné reakce :).

Re: 330i E46 vs. E90

Napsal: ned 11.08.2019 19:58
od TurboShnek
Venec3 píše:a jednu tu Mazdu jsem viděl v Německu se stejným nájezdem i za 80, což je dost rozdíl ZDE.
Upřímně, jestli bych vybíral zrovna tady z toho modelu Mazdy a BMW 3 řady, s tím rozpočtem co máš ty nejspíš bych šel do tý e46, protože tahle Mazda má turbo, pohon všech 4 kol, sedačka už je roztržená, z toho co jsem rychle našel na internetu lidi píšou že převodovky nejsou moc spolehlivý, ten motor je taky velmi natěsnanej a celkem by se ti to časem mohlo dost prodražit.

Oproti tý Mazdě 6 je taková 330i to mnohem jednoduší auto. Atmosférickej 6 válec, náhon na zadní kola, když to nebude mít nějakou super výbavu tak není moc co by ti odešlo kromě běžných spotřebních věcí, podvozku atd... protože to už je starý auto. Ale když to opravíš bude to fungovat dál, díly z druhovýroby nejsou o moc dražší než na starý škodovky. Z toho co jsem našel na mobile.de tak ty e90 s velkýma motorama jsou pořád velmi drahý, v tvým rozpočtu je jich tam jenom pár a mají dost najeto, s e46 budeš mít daleko větší výběr. Myslím že dlouhodobě to bude lepší volba, s tou Mazdou by jsi mohl spadnout do velmi drahých oprav. Na e46 si opravíš v podstatě skoro všechno sám golou a šroubovákem. ;) Časem až něco našetříš a e90 spadnou v ceně můžeš přesednout na e90 oni nikam neutečou, já bych ale nedoporučoval moc měnit auta a utrácet na ně moc peněz protože jsou to peníze který se ti nikdy nevrátí pokud nemáš nějakej zběratelskej kus. 200,000 dneska nic není, na tvým místě bych se zatím oustředil na hromadění bohatství. ;)

Každopádně tu e46 zavez do servisu před koupí a podívej se jestli vzadu nepraská rám což se na těch silných modelech občas stávalo, obzvlášť v prvních letech výroby.

Re: 330i E46 vs. E90

Napsal: ned 11.08.2019 21:26
od Henry_E90
Dovolím si taky napsat pár názorů, třeba to pomůže :)

Vždycky jsem byl velký fanda japonských aut a Mazdy obzvlášť (ostatně už 12 let taky hýčkám stařičkou MX-5...). A právě proto bych si už žádnou ojetou Mazdu nekoupil :D Obzvlášť takto stará auta budou hnít. Všechna. I nejnovější šestka má špatnou antikorozní ochranu a nekvalitní lak. Natož ta první... Takže i když člověk koupí zdánlivě super kus, jednou ho to potká. Tohle je třeba zrovna velký benefit E90.

K E46 vs. E90 - je to takový nekonečný boj dvou táborů. Podobně, jako asi u všech aut, většina lidí zatracuje novější modely (tedy E90). Nedivím se tomu. Osobně je třeba pro mě ale už E46 příliš stará a ta rizika už mi ta (logicky) větší bezprostřednost nevynahrazuje. Sám jsem před touto volbou stál a nakonec koupil E90 330i, navíc tu nejhorší volbu - LCI s motorem N53. A jsem spokojený řekněme zhruba na 100% :D Ale to spíše proto, že auto mám jako rodinný vůz na každý den (ano, vozím v tom malém sedanu dvě děti, dva kočárky atd. a jsme všichni spokojení). Beru to jako takovou o moc lepší alternativu Octavie RS, tedy auta pro "petrolhedího" otce. Ale jako víkendovku bych to teda až tak neviděl. A to neplatí jen pro E90, ale i E46 a dokonce i MPS. Jsou to hodně "kompromisní" auta. Na víkend bych spíš koukal po Z3/Z4, případně samozřejmě "M cokoliv". Ale budu se držet zadání. Jestli je totální priorita nějaká zábava za volantem, logicky to musí být E46. Ale jestli jde o nějaké komplexní hodnocení auta jako celku, E90 zvládá zase o trochu víc, co se týče každodenního života, není to veterán a pořád si ji člověk strašně užije, a to jak ve srovnání se soudobými konkurenty, tak i s dnešními auty. K tomu je bonusem docela fajn pasivní bezpečnost (pro mě právě zásadní benefit oproti E46).

Ještě co mě zaujalo z dalších komentářů - ergonomii u E90 považuji za víceméně dokonalou. Třeba ovládání oken na středovém panelu není ergonomické, ale levnější řešení. Vím, že hodně lidí nedokázalo odpustit odklon od nakloněných interiérů na řidiče, což chápu. Ale že bych měl problém ovládat tempomat, blinkry nebo cokoliv dalšího, tak to vůbec. To jsem u BMW nezažil ještě v žádném autě.

E90 však vyřadí cena - ta auta, která právě stojí za to řídit (víceméně podmínka vše v Mpaketu :) ), budou dražší. K tomu ještě ten faktor, že za stejnou cenu jde koupit krásná E46, kde se není třeba při výběru tolik omezovat... Taky jsem to tak měl. Nakonec jsem šel hodně přes rozpočet, protože mi padlo do oka jedno (teď už naše auto).

Re: 330i E46 vs. E90

Napsal: pon 12.08.2019 00:01
od ph132008
E90 má nakloněnou palubku k řidiči.

Re: 330i E46 vs. E90

Napsal: pon 12.08.2019 07:37
od tommee
Nema prakticky vyznam psat v cem vsem je lepsi e90, protoze takoou s tim rozpoctem nekoupis. Vychazet pri uvazovani z kratke zkusenosti s 318 n 320 je pak primo zavadejici

Re: 330i E46 vs. E90

Napsal: pon 12.08.2019 09:19
od VegaVenture
ph132008 píše:E90 má nakloněnou palubku k řidiči.
Nemá. Ze trojek to tak měla poslední E46.

Re: 330i E46 vs. E90

Napsal: pon 12.08.2019 10:49
od m4zzy
Mám zkušenost o oběma auty. Ještě půl rok zpátky jsme měl E46 330i kterou jsem v únoru upgradoval na E91 330xi.

Nejsem žádný závodník ani typ řidiče, který pozná přesně co je to za typ posilovače a podobné veci, ale budu psát z pohledu řidiče, který si sem tam zajede na okruh (za dob E46 a většinou Vysoké mýto, žádné velké okruhy).

E46 jesm měl cca 4 roky, sedan, bez empaket, stříbrná, facelift 2002, najeto 235tis v době koupě a 299 při prodeji. Měl jsem v ní i LPG takže jsem neřešil spotřebu a to auto si na sebe víceméně na sebe vydělalo. Měl jsem ji rád, kufr byl tak akorát, jelo to, když se na to šláplo, zvuk to mělo boží, sem tam něco pozlobilo ale za celou tu dobu jsem měnil jen pár věcí a vyloženě spotřebák nebo prevence. O tom motoru i autě je na internetu mrtě návodů a YT kanálů, jak si dost věcí udělat sám a já třeba zvládl vyměnit chladící okruh doma v garáži s minimem vybavení podle YT videa a podobně, Je to víceméně profláklé auto a do 200tis včetně servisu (takže třeba za 160tis) si myslím pořídíš mrtě káru s Mpaketem v sedanu, po faceliftu, možná i s pěknou barevnou kombinací.
U té
330i je asi největší problém papání oleje a v lepším případě je to olejový separátor, v horším případě to asi žere olej jinde a pak už asi nezbývá nic jiného, než rozebrat motor /koupit ojetý nebo na to prodět a prostě tam ten olej lít. Ikdyž ta moje měla 299tis, tak jízda byla pořád docela v pohodě, na podvozku nikde nic nebouchalo, nevrzalo, sem tam nějaké vibrace, zvuk motoru i výkon v pohodě. Třeba jsem měl štěstí.

Pak jsem pořídíl E91 jelikož na Vysočině přes zimu jsem s RWD do práce denně nejezdil a ani bych nezajel do své garáže kvůli stavu cesty, silničářům a vlastně poloze garáže. I s Audi quattrem tam mám porblém zajet, takže auto přes zimu nejezdilo. Proto jsem taky koupil E91 330xi. Ale tam už jsem si dost přilpatil, jelikož těch předface E9x modelů, co mají N52 motor moc není, ak dyž už třeba je, tak pak záleží na výbavě a barevné kombinaci, Mpaketu. Já mám Le mans blau, interiér v kůži dakota terra, Mpaket origo, 2 lité sady pneu, docela dobrou výbavu a cena byla 285tis. Ikdyž je ten N52 relaitvně vychvalovaný motor, tak oproti předchozímu v E46 330i je tam pár věcí, za které se dá mnohonásobně víc peněz. Elektrická vodní pumpa + termostat -> 15tis u E9x, 2 tis u E46, DISA klapky, olejový separátor je cenovkou taky někde jinde než u E46. Je to prostě novější auto tak s tím člověk musí počítat, že ta vstupní investice, pokud budou tyto komponenty na výměnu, se více prodraží u E9x něž u E46. Já kupoval s 170tis na hrbu a to je takové období, kdy se serou tyto elektronické vecičky jako vodní pumpa, měl jsem taky rozletěnou velkou DISA klapku a hned jsem byl na částce 25tis. Když jsem měnil komponenty na chladícím okruhu u E46, celkem jsem za to dal 10tis, udělal si to sám v garáži, něco se naučil a měl dobrý pocit. Tam jsem měnil hadice, kladky, expanzku, termostat, vodní pumpu, svíčky, tesnění olej, domlku a pod víkem ventilů atd.

Mě se třeba nikdy ta generace E9x a i ty E6x nelíbily. Exteriérem míň oproti E46 a interiérově mi to přišlo vyloženě hnusné. Jenže to bylo taky 10 let zpátky a teď, když to auto mám, tak si člověk zvykne a teď se mi to i líbí. Je E9x je prostě dospělejší auto, větší, bytelnější. Volant je třeba tlustší, což se mi líbí, páčka tempomatu mě taky dost vysírá, na volantu to bylo myslím mnohem lepší a intuitivnější, na páčky blinkrů a jejich odlišné funkci oproti jiným autům jsem si zvykl už při řízení novějších BMW (ale poprvé to byl šok, proč to jako zůstane v té poloze výchozí a bliká to) a chce to trochu zvyk. I ten zvuk toho blikání mi příjde takový uživatelsky lepší, že neotravuje ale slyšíš ho. To samé neexistuje zde teo hnusné kvičení/pištění v případě, že třeba spolujezdec nemá pás nebo otevře dveře dřív, než auto stojí. Ozve se normálně gong a ne to hlasité pištění co vzbudí i mrtvého. A exteriérově se mi to auto v Mpaketu líbí a i ten kompík mě příjde krásný. Pak s tou modrou barvou a hnedým interiérem je to pak autoporno (aspoň pro mě :))

U e46 je taky dost vyskytující se koroze. Mě začala reznoud na zadním blatníku pod víčkem nádrže, a potom to začalo kvést i na obou zadních lemech. Nic hrozného, ale prostě to rezne. U e91 jsem měl zase dost orezlý podvozek, ten mi JaraX behem sevisu (a instalace LPG) obrousil a ošetřil tak, že by to mohlo na pár let vydržet. Karoserii mám ale bez koroze tak ťuky ťuk a snad to vydrží.

Pokud tedy máč rozpočet max do 200tis, tak za ty prachy samozřejmě seženeš e9x, ale asi to už bude dost olítané, možná bez výbavy a asi budeš hledat déle. V tomto rozpočtu kooupíš krásnou zachovalou E46, sedan a možná i kupé, pěkně to poservisuješ a možná ti neco zbyde.

Teď máš v inzerci nabídku od člena efrankie (je i na e46klubu) stříbrná 330i sedan v mpaketu, s pěknými koly, garážované, neorezlé, sice dost km, ale tam bych se toho nebál.

Re: 330i E46 vs. E90

Napsal: pon 12.08.2019 12:51
od Venec3
m4zzy píše:Mám zkušenost o oběma auty. Ještě půl rok zpátky jsme měl E46 330i kterou jsem v únoru upgradoval na E91 330xi.

Nejsem žádný závodník ani typ řidiče, který pozná přesně co je to za typ posilovače a podobné veci, ale budu psát z pohledu řidiče, který si sem tam zajede na okruh (za dob E46 a většinou Vysoké mýto, žádné velké okruhy).

E46 jesm měl cca 4 roky, sedan, bez empaket, stříbrná, facelift 2002, najeto 235tis v době koupě a 299 při prodeji. Měl jsem v ní i LPG takže jsem neřešil spotřebu a to auto si na sebe víceméně na sebe vydělalo. Měl jsem ji rád, kufr byl tak akorát, jelo to, když se na to šláplo, zvuk to mělo boží, sem tam něco pozlobilo ale za celou tu dobu jsem měnil jen pár věcí a vyloženě spotřebák nebo prevence. O tom motoru i autě je na internetu mrtě návodů a YT kanálů, jak si dost věcí udělat sám a já třeba zvládl vyměnit chladící okruh doma v garáži s minimem vybavení podle YT videa a podobně, Je to víceméně profláklé auto a do 200tis včetně servisu (takže třeba za 160tis) si myslím pořídíš mrtě káru s Mpaketem v sedanu, po faceliftu, možná i s pěknou barevnou kombinací.
U té
330i je asi největší problém papání oleje a v lepším případě je to olejový separátor, v horším případě to asi žere olej jinde a pak už asi nezbývá nic jiného, než rozebrat motor /koupit ojetý nebo na to prodět a prostě tam ten olej lít. Ikdyž ta moje měla 299tis, tak jízda byla pořád docela v pohodě, na podvozku nikde nic nebouchalo, nevrzalo, sem tam nějaké vibrace, zvuk motoru i výkon v pohodě. Třeba jsem měl štěstí.

Pak jsem pořídíl E91 jelikož na Vysočině přes zimu jsem s RWD do práce denně nejezdil a ani bych nezajel do své garáže kvůli stavu cesty, silničářům a vlastně poloze garáže. I s Audi quattrem tam mám porblém zajet, takže auto přes zimu nejezdilo. Proto jsem taky koupil E91 330xi. Ale tam už jsem si dost přilpatil, jelikož těch předface E9x modelů, co mají N52 motor moc není, ak dyž už třeba je, tak pak záleží na výbavě a barevné kombinaci, Mpaketu. Já mám Le mans blau, interiér v kůži dakota terra, Mpaket origo, 2 lité sady pneu, docela dobrou výbavu a cena byla 285tis. Ikdyž je ten N52 relaitvně vychvalovaný motor, tak oproti předchozímu v E46 330i je tam pár věcí, za které se dá mnohonásobně víc peněz. Elektrická vodní pumpa + termostat -> 15tis u E9x, 2 tis u E46, DISA klapky, olejový separátor je cenovkou taky někde jinde než u E46. Je to prostě novější auto tak s tím člověk musí počítat, že ta vstupní investice, pokud budou tyto komponenty na výměnu, se více prodraží u E9x něž u E46. Já kupoval s 170tis na hrbu a to je takové období, kdy se serou tyto elektronické vecičky jako vodní pumpa, měl jsem taky rozletěnou velkou DISA klapku a hned jsem byl na částce 25tis. Když jsem měnil komponenty na chladícím okruhu u E46, celkem jsem za to dal 10tis, udělal si to sám v garáži, něco se naučil a měl dobrý pocit. Tam jsem měnil hadice, kladky, expanzku, termostat, vodní pumpu, svíčky, tesnění olej, domlku a pod víkem ventilů atd.

Mě se třeba nikdy ta generace E9x a i ty E6x nelíbily. Exteriérem míň oproti E46 a interiérově mi to přišlo vyloženě hnusné. Jenže to bylo taky 10 let zpátky a teď, když to auto mám, tak si člověk zvykne a teď se mi to i líbí. Je E9x je prostě dospělejší auto, větší, bytelnější. Volant je třeba tlustší, což se mi líbí, páčka tempomatu mě taky dost vysírá, na volantu to bylo myslím mnohem lepší a intuitivnější, na páčky blinkrů a jejich odlišné funkci oproti jiným autům jsem si zvykl už při řízení novějších BMW (ale poprvé to byl šok, proč to jako zůstane v té poloze výchozí a bliká to) a chce to trochu zvyk. I ten zvuk toho blikání mi příjde takový uživatelsky lepší, že neotravuje ale slyšíš ho. To samé neexistuje zde teo hnusné kvičení/pištění v případě, že třeba spolujezdec nemá pás nebo otevře dveře dřív, než auto stojí. Ozve se normálně gong a ne to hlasité pištění co vzbudí i mrtvého. A exteriérově se mi to auto v Mpaketu líbí a i ten kompík mě příjde krásný. Pak s tou modrou barvou a hnedým interiérem je to pak autoporno (aspoň pro mě :))

U e46 je taky dost vyskytující se koroze. Mě začala reznoud na zadním blatníku pod víčkem nádrže, a potom to začalo kvést i na obou zadních lemech. Nic hrozného, ale prostě to rezne. U e91 jsem měl zase dost orezlý podvozek, ten mi JaraX behem sevisu (a instalace LPG) obrousil a ošetřil tak, že by to mohlo na pár let vydržet. Karoserii mám ale bez koroze tak ťuky ťuk a snad to vydrží.

Pokud tedy máč rozpočet max do 200tis, tak za ty prachy samozřejmě seženeš e9x, ale asi to už bude dost olítané, možná bez výbavy a asi budeš hledat déle. V tomto rozpočtu kooupíš krásnou zachovalou E46, sedan a možná i kupé, pěkně to poservisuješ a možná ti neco zbyde.

Teď máš v inzerci nabídku od člena efrankie (je i na e46klubu) stříbrná 330i sedan v mpaketu, s pěknými koly, garážované, neorezlé, sice dost km, ale tam bych se toho nebál.

Díky moc za příspěvek, takhle nějak jsem si to představoval asi. Hezky jsi popsal ty opravy a srovnání cen náhradních dílů.
Fakt díky, hned to do problému vneslo zas o něco víc světla.

Jen bych upřesnil, že rozpočet měl být někde kolem 120, ne 200 :D. Zas chci aby mi něco zbylo a tím nemyslím "na rohlík".

Ta E46, co tu inzeruje je fakt hezká, vlastně je to skoro prototyp toho, co sháním. Těch 120 bych mu dal z fleku, ale 140 jsem do toho dávat nechtěl. Možná mu ale napíšu :).

Re: 330i E46 vs. E90

Napsal: pon 12.08.2019 16:37
od TurboShnek
m4zzy píše:Nejsem žádný závodník ani typ řidiče, který pozná přesně co je to za typ posilovače a podobné veci
Já nejsem žádnej závodník, akorát jsem u motoru neviděl nádrž na hydraulicej olej a motor v tý 320i je tak malej že pod ním bylo vidět elektromotor na servu. :woot:

Re: 330i E46 vs. E90

Napsal: pon 12.08.2019 17:17
od ph132008
VegaVenture píše:
ph132008 píše:E90 má nakloněnou palubku k řidiči.
Nemá. Ze trojek to tak měla poslední E46.

Má.

Re: 330i E46 vs. E90

Napsal: pon 12.08.2019 18:16
od VegaVenture
Jezdím v E90 každý den a palubovku nakloněnou nemám. Dokaž to že má, třeba jsem slepý.

Re: 330i E46 vs. E90

Napsal: pon 12.08.2019 18:16
od TurboShnek
ph132008 píše:
VegaVenture píše:
ph132008 píše:E90 má nakloněnou palubku k řidiči.
Nemá. Ze trojek to tak měla poslední E46.

Má.
Je trochu otočená k řidiči, asi 1-2 stupňů, i v F30 je trochu otočená k řidiči, v g20 jsem zatím neseděl ale z fotografií je taky malinko natočená k řidiči. Něco jako v e30 bych ale od BMW už nikdy neočekával protože firma je teď 'main-streamová' a snaží se oslovit široký spektrum zákazníků a ne pouze sportovní nadšence jako tomu bylo dřív, a většině lidí se nelíbí když si vezme novou trojku na leasing, posadí vedle sebe barbínu z nočního klubu a auto na ní jako by vystrčilo prdel protože si nemůže zapojit iPhone do rádia, a nastavit svojí dvou zónovou klimatizaci nebo co je dneska v módě. :lol:
VegaVenture píše:Dokaž to že má, třeba jsem slepý.
Mám pro tebe špatný zprávy kamaráde. :lol:

Exponát A:

Obrázek

Re: 330i E46 vs. E90

Napsal: pon 12.08.2019 18:28
od ph132008
VegaVenture píše:Jezdím v E90 každý den a palubovku nakloněnou nemám. Dokaž to že má, třeba jsem slepý.
Proč bych měl něco dokazovat? :shock: Za to, že jsi slepý já nemůžu...

Ale abys neřekl, že jsem sketa: :D
https://i.ebayimg.com/images/g/uosAAOSw ... -l1600.jpg
https://i.ebayimg.com/images/g/ZRgAAOSw ... -l1600.jpg