BMW F10 nebo E60? Rozpočet 300 000 Kč
Napsal: ned 25.08.2019 16:55
Zdravím, před nějakou dobou jsem psal příspěvek o koupi BMW F10, kde jste mě od něj spíše odrazovali. Začal jsem tak přemýšlet o 5er E60, která má být údajně méně poruchová, než F10.
Mé otázky tenkrát zněli nějak takto:
již pár týdnů, možná i měsíců uvažuji o koupi nového auta a tak mě napadlo, že byste mi mohli pomoci rozluštit pár otázek, přičemž některé z nich budou pro vás určitě dost hloupé, tak se za ně předem omlouvám
. Hlavní favorit je BMW F10 r.v. 2010-2012. Dodnes vlastním Octavii 2 1.9 TDI r.v. 2007 a moje první auto byl Passat 1.9 TDI r.v. 1997. Je mi 24 let a nikdy jsem vlastně jiný motor, než 1.9 TDI neměl (typický Čech
). Nové auto nekupuji proto, abych si zvyšoval ego a ukazoval "že na to mám", ale v autě trávím hrozně moc času a tak jsem si řekl, že si takové auto jednoduše zasloužím. Budu se v něm cítit mnohem pohodlněji, bezpečněji, a hlavně to bude úplně jiný zážitek z jízdy samotné. V mém věku si rozhodně hypotéku brát ještě nebudu a tak nemám na co šetřit a řekl jsem si že když to auto tak hrozně chci, že do něj půjdu. Denně najedu cca. 20-40km s tím, že jednou měsíčně jezdím na obchodní cesty do Prahy, což je nějakých 280km tam i zpět. A teď k mým otázkám.
1) Vydělávám průměrně 30-35 tisíc, mohu si takové auto vzhledem k dražšímu servisu vůbec dovolit? Na druhou stranu si říkám, že takové auto si chci koupit i proto, že je to spolehlivý a prémiový vůz, co něco vydrží a né křáp, do kterého budu dávat pořád peníze.
2) Pokud by se měli poměřovat ceny oprav/dílů mé Octavie oproti BMW, jak moc dražší servis je? Ptám se pouze informativně, nikoliv kvůli tomu, abych objednával čínské díly a nechával to vyměňovat Pepu odvedle. Je mi naprosto jasné, že servis bude dražší a narovinu říkám, že auto nechci šidit, ale dopřávat mu servis kdykoliv si o něj řekne, jinak bych si ho nekupoval.
3) Vyplatí se jezdit přímo do autorizovaného servisu BMW? Mám totiž skvělého mechanika, kterému bych svoje nové bávko klidně svěřil. Strýc má F11 2013, dává ho k němu a je spokojený.
4) Jakou zvolit motorizaci? Raději bych asi naftu, než benzin, avšak benzinu se vyloženě nebráním, akorát jsem měl celých 6 let co mám řidíčák vždy naftu. Mým horkým kandidátem je 530 či 525d, je to rozumné? Proč? Proč ne?
5) Mám koukat na počet najetých km? Je problémem koupit takové auto s vyšším nájezdem (dejme tomu 180-220tkm.) ?
6) Kde auto koupit? Strýc kupuje bavoráky zásadně od soukromníků na mobile.de a musím říci, že si vždycky přivezl špičkový kousek ve skvělém stavu, který byl naprosto v pořádku.
7) Mám zvolit automat či manuál?
Na auto mám něco okolo 300 000, u F10 bych přemýšlel spíše nad naftou, u E60 bych raději benzín konkrétně 530i, nejlépe před faceliftem (údajně po faceliftu 200kw verze stojí za prd. viz článek BMW z viz. tento článek http://dfens-cz.com/bavorske-motory-z-v ... -propasti/ ) což je ovšem auto již dost za zenitem co se týče interiéru, jízdně je prej ale super. Možná to zní divně, ale záleží mi i na iDrive, který je u těch předfaceliftových verzí opravdu z dob pravěku. Jsem dost pohodlný a byl bych rád, kdyby se mi při nasednutí do vozu sám připojil telefon (iPhone) a bylo z něj možné pouštět i písničky (vyloženě mě otravuje neustále vysouvat a zasouvat aux kabel). Nevím tak, co zvolit za kompromis, jestli třeba E60 po FL v naftě? Chtěl bych modernější auto, ale zase pokud stojí ty E60 po FL v benzínu vyloženě za prd a se*ou se, tak jsem schopný to oželet a jít třeba i do nějaké 2006/2007. Sice bych si rád koupil novější auto, ale na to bohužel nemám rozpočet. Pak je tu ještě F10 2010/2011, která se mi dost líbí, má moderní iDrive a jízdě mi také sedí, několikrát jsem s ní jel kratší trasy, zatímco E60 jsem v ruce nikdy neměl.
Kdo dočetl až sem a má chuť odepsat, tak moc díky.
Mé otázky tenkrát zněli nějak takto:
již pár týdnů, možná i měsíců uvažuji o koupi nového auta a tak mě napadlo, že byste mi mohli pomoci rozluštit pár otázek, přičemž některé z nich budou pro vás určitě dost hloupé, tak se za ně předem omlouvám


1) Vydělávám průměrně 30-35 tisíc, mohu si takové auto vzhledem k dražšímu servisu vůbec dovolit? Na druhou stranu si říkám, že takové auto si chci koupit i proto, že je to spolehlivý a prémiový vůz, co něco vydrží a né křáp, do kterého budu dávat pořád peníze.
2) Pokud by se měli poměřovat ceny oprav/dílů mé Octavie oproti BMW, jak moc dražší servis je? Ptám se pouze informativně, nikoliv kvůli tomu, abych objednával čínské díly a nechával to vyměňovat Pepu odvedle. Je mi naprosto jasné, že servis bude dražší a narovinu říkám, že auto nechci šidit, ale dopřávat mu servis kdykoliv si o něj řekne, jinak bych si ho nekupoval.
3) Vyplatí se jezdit přímo do autorizovaného servisu BMW? Mám totiž skvělého mechanika, kterému bych svoje nové bávko klidně svěřil. Strýc má F11 2013, dává ho k němu a je spokojený.
4) Jakou zvolit motorizaci? Raději bych asi naftu, než benzin, avšak benzinu se vyloženě nebráním, akorát jsem měl celých 6 let co mám řidíčák vždy naftu. Mým horkým kandidátem je 530 či 525d, je to rozumné? Proč? Proč ne?
5) Mám koukat na počet najetých km? Je problémem koupit takové auto s vyšším nájezdem (dejme tomu 180-220tkm.) ?
6) Kde auto koupit? Strýc kupuje bavoráky zásadně od soukromníků na mobile.de a musím říci, že si vždycky přivezl špičkový kousek ve skvělém stavu, který byl naprosto v pořádku.
7) Mám zvolit automat či manuál?
Na auto mám něco okolo 300 000, u F10 bych přemýšlel spíše nad naftou, u E60 bych raději benzín konkrétně 530i, nejlépe před faceliftem (údajně po faceliftu 200kw verze stojí za prd. viz článek BMW z viz. tento článek http://dfens-cz.com/bavorske-motory-z-v ... -propasti/ ) což je ovšem auto již dost za zenitem co se týče interiéru, jízdně je prej ale super. Možná to zní divně, ale záleží mi i na iDrive, který je u těch předfaceliftových verzí opravdu z dob pravěku. Jsem dost pohodlný a byl bych rád, kdyby se mi při nasednutí do vozu sám připojil telefon (iPhone) a bylo z něj možné pouštět i písničky (vyloženě mě otravuje neustále vysouvat a zasouvat aux kabel). Nevím tak, co zvolit za kompromis, jestli třeba E60 po FL v naftě? Chtěl bych modernější auto, ale zase pokud stojí ty E60 po FL v benzínu vyloženě za prd a se*ou se, tak jsem schopný to oželet a jít třeba i do nějaké 2006/2007. Sice bych si rád koupil novější auto, ale na to bohužel nemám rozpočet. Pak je tu ještě F10 2010/2011, která se mi dost líbí, má moderní iDrive a jízdě mi také sedí, několikrát jsem s ní jel kratší trasy, zatímco E60 jsem v ruce nikdy neměl.
Kdo dočetl až sem a má chuť odepsat, tak moc díky.
