Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Benzínové vstřiky - M52, M54

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Angelos
Registrovaný
Příspěvky: 434
Registrován: pát 13.04.2012 00:00
Bydliště: D5 Beroun-Plzeň

Benzínové vstřiky - M52, M54

#1 Příspěvek od Angelos »

Ahoj,

chtěl bych se zeptat, jestli můžu plně důvěřovat ETK ohledně vstříků?

Konkrétně - http://bmwfans.info/parts-catalog/13537546244/

Když mám M54B25 opravdu tam můžu dát vstřiky třeba z M52B20?

Díky za vaše zkušenosti a rady :)
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: Benzínové vstřiky - M52, M54

#2 Příspěvek od Filozof »

13537546244 v BMW ? to jsi našel dle svého VIN ?


Hele takto. Pokud chceš mít stoprocentní jistotu nad jistotu rozdělej auto a podívej se na ty své vstřiky co je tam za čísla a ihned je objednej.
Ale asi si potvrdíš to samé jakoby jsi dal vin do catalogu a vyjede ti vstřik které používáš v autě.

Jak to dělají všichni technici co servisují auta ? Mrknou na VIN vozu a vidí vstřiky co mají vyměnit. Bud originál nebo laborovat s druhoškou ??? To už je na tobě.
Pokud si nejsi jistý a chceš to samé co máš vymontuj a máš číslo přímo na vstřiku a to objednej.
Angelos
Registrovaný
Příspěvky: 434
Registrován: pát 13.04.2012 00:00
Bydliště: D5 Beroun-Plzeň

Re: Benzínové vstřiky - M52, M54

#3 Příspěvek od Angelos »

Filozofe, vždycky hledám podle VIN danýho auta.

Já mam vstřiky s černym vrškem na M54B25, auto mi po delší době co stojí blbě startuje (nenaskočí na všechny válce, někdy hned zdechne) vždycky je další start v pohodě. Moje teorie je taková, že prvním startem se ty vstřiky pročistí a další už fungujou normálně. Když s autem jezdím denně tak žádnej problém, jak tejden stojí už to nastartuje blbě.

Kámoš má na poličce vstřiky z M52B25TU tak bych je vyzkoušel a podle ETK by měli pasovat. Jenom mě překvapilo kolik vstřiků je kompatibilních mezi sebou, jestli je tomu opravdu tak :)
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: Benzínové vstřiky - M52, M54

#4 Příspěvek od Filozof »

a co cívky ? Je to věc kterou každý mění až je pozdě. A přitom cívky dělají strašně moc.

Jinak vstřiky bych pročistil VIF či nějakým čističem na vstřiky a uvidíš ...ale pokud máš diag napíchnutou měl bys vidět na nějakém válci anomalie a v červeném odezvu.

Jinak ano dost vstřikovačů bylo možno směnit na auta 3er a 5er a 7er. Např u M52 je to vše směnitelné. To samé M54 kde byl motor např M54b30 bylo možno mít stejné vstřiky jak u 330i tak 530i nebo 730i.... 630i apod.

Jinak mě napadá ještě studený start je u tebe špatný. Zjisti si co ovlivňuje studený start. Mimochodem nemáš tam staré palivu pul roku ? Ono to může dělat více věcí pokud auto stojí týdny, měsíce a startuje se párkrát za čas hled bych vstřiky neobviňoval že jsou ty špatné.

Napíchni INPU a hod sem video. Co máš přesně za motor a rok ? M54B25 ?
Jinak pokud hledáš podle VIN tak neřeš dál že to pasuje na další motory třeba 2litr apod. prostě to neřeš ale spíše vyřeš to co může dělat problémy a pokud to budou vstřiky máš několik možností. Bud zjistit konkrétní špatný a vyměnit nebo vyměnit všechny ale bude to drahé. Pak je ještě čištění poslední možnost.

Jinak cívky, svíčky, a další věci bych taky zjištoval jak na tom jsou. A LPG zda to má to může dělat chudou směs a špatné studené starty ...docela častý problém.
Nekvalitní palivo taky jsem měl čest zjistit jak umí udělat problém s motorem.
ATD.
Angelos
Registrovaný
Příspěvky: 434
Registrován: pát 13.04.2012 00:00
Bydliště: D5 Beroun-Plzeň

Re: Benzínové vstřiky - M52, M54

#5 Příspěvek od Angelos »

Všechny tyhle základní věci mám vyměněný - cívky, svíčky, palivovej filtr, separátor, lambdy ... Jsem pacient, dost věcí měnim i preventivně :D

Motor mam přetěsnenej, korekce směsi mám skoro na nule. Inpa je pro mě skoro denní chleba :)

Tankuju pořád u stejný pumpy a to Vervu 100, je tam maximálně 14 dní. Jezdím teď nějakej ten měsíc jenom na benzín, abych vyloučil problém v plynu. Né každej studenej start je blbej, když auto stojí max 3 dny nastartuju krásně. A to že to nechytne na všechny válce mi připadá jako kdyby nějaký vstřiky hned nepustil dávku paliva.

Nový vstřiky nestojí moc, ale nechce se mi jentak vyhodit 10k za vstřiky, když to může bejt třeba čerpadlem, že ze začátku dává slabší tlak.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: Benzínové vstřiky - M52, M54

#6 Příspěvek od Filozof »

ano i čerpadlo může dělat problém. Ono ze začátku je dávka větší protože se pouští automatický sytič. Po chvilce se přepne na klasický režim a už není obohacená směs.

Pokud jsi čerpadlo neměnil je tu možnost změřit tlak a kolik odteče paliva.
Pokud chceš mít klidné spaní vyměň čerpadlo a to puvodní si nech v autě mezi dílama kdyby náhodou tě to nedej bože potkalo na cestách či dovolené. Tak máš náhradní čerpadlo sebou, ono i nové může selhat....to stejné s cívkama atd. Nemělo by se to stát ale i nový díl může být vadný nebo fungovat jen částečně. Taky jsem se stím setkal.

Pokud nemáš LPG tak zbývá asi jedině čerpadlo a vstřiky jak říkáš případně co vymyslet test zda nemáš někde netěsnost v sání.

Co lambdy jak vypadají a jak jsou tam dlouho ? A váha vzduchu ?

Jinak pokud máš u kamaráda na poličce vstřiky a jsou stejné a chce se ti to zkoušet tak klidně můžeš.

Ono ted mají hlavně problémy lidé s LPG protože mají mírně chudší směs a při startu v zimě se to projevuje ...takže ted bude spousty podobných problémů co máš ty jen stím rozdílem že jim korekce vstřiků rozhodí LPG. Po seřízení jim to zase vše pojede.
Odpovědět