Přispěju se svou troškou do mlýna ještě než přijde filozof a všem nám to vysvětlí.
Mám M3 F80ZCP, model 2018 kupovaná nová, full option bez asistentů a M2 r2016, kterou jsem kupoval jetou jako předváděčku ve stylu nejlevnější M2 v ČR a vysvětlím proč. Pro pořádek M3 má cca 40tis km a z toho poměrně dost okruhových, dost dálničních, velmi málo pohodových

) M2 měla při koupi cca 15tis km, nevím přesně a čekají ji jen okruhové km
M3:
V první řadě bych si ujasnil, jak chci auto používat. Pokud jako daily, je fajn mít ZCP, celokoženej introš a hromadu výbavy a získáš velmi zábavný superrychlý přibližovalo, který se tě sem tam pokusí zabít

Sem tam na okruh třeba 1x 2x za rok ok..
Pokud bys na ten okruh chtěl víckrát, zjistíš, že jsi naprosto vyhodil prachy za competition paket

a bylo by mnohem lepší koupit sociála a komplet ho předělat. EDC tlumiče jsou totiž v nejmenší poloze furt dost tvrdý a v nejtvrdší nejsou zase dost tvrdý, sedačky kloužou, brzdy jsi upekl v třetím kole v Brně, takže tě čeká hodně upgrade.
Moje M3 spolkla hodně Babišovejch daní, Akrap včetně mid pipes nahradil OEM CP chrastidlo, který je ale furt 100x lepší než non-ZCP. 20" kola šly do hajzlu a nahradily je lehký BBS FI-R po nimiž se usadily AP racing brzdy. Ty prokletý tlumiče šly do krabice a místo nich KW V4 (protože už v tý době jsem se rozhodl, že to nebude okruhovka, jen vylepšená daily) Ňáký další prkotiny, lehce zvedlej výkon a najednou je to auto úplně ale úplně někde jinde, v zatáčkách není gumový, v rychlostech kolem 250/h je naprosto pevný a čitelný apod.. Jenže to je takovém miláček, že mi ho stejně bylo líto, ..tak přišla éra M2
M2:
chtěl jsem základ, s DCT, tohle je první model s N55. Má to teda zase veškerou výbavu, ale ta je spíš pro zlost, protože jí čekal chirurgický zásah. Ten není předmětem diskuze, ale než k němu došlo, trochu jsem pojezdil a musím říct (jako majitel M3), že:
M2 je neuvěřitelně zábavný a čitelný auto. Nemusíš se absolutně bát tomu šlápnout na krk (jasně má to skoro o 100k míň), standardní tlumiče jsou mnohem lepší než EDC u M3, v běžným provozu to rozhodně nebude pomalejší a za ty prachy.. pff
Prostě zásadní otázka pro tebe bude manuál nebo DCT, M2 n M3 a jak to chci používat, respektive kolik peněz do toho chci vrazit
Jinak jediný co se mi na M3 za těch 40tis km podělalo bylo čidlo na EDC tlumiči, šlo na záruku. Crank hub issues, tím bych nestrašil, to má každý M a každý sportovní auto má něco..