Stránka 1 z 1

M2 / M3 z druhe ruky

Napsal: pát 29.11.2019 11:08
od ugurundu
Ahoj,

zacinam pokukovat, ze bych vymenil 335i za neco novejsiho.
Do merku me prislo m2/ m3 ale i c63.
m2/m3 je moznost si koupit. Ale hodilo by se sehnat nazory lidi.
Co by nemelo chybet u auta. co se tam sere atd.

Diky za jakekoliv info.

Re: M2 / M3 z druhe ruky

Napsal: pát 29.11.2019 13:24
od Totic
Jakože za F generaci? Někde tady bylo srovnání M2 vs. M3 kohosi před nákupem.

Porovnání se serií tady: http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.p ... lit=Marina
O kupé zde : http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=30&t=99747

Re: M2 / M3 z druhe ruky

Napsal: pát 29.11.2019 15:16
od ada540i
Vzhledem k tom, že si svoje požadavky moc nespecifikoval (třeba na co to primárně používáš, kde, jak často, apod.), tak ti můžu napsat pouze moje subjektivní názory. Co nesmí za mě chybět:
1) Celokožený interiér - pro mě úplně jiný level pocitu z vnitřního prostoru auta. Pokud by tam tahle možnost nebyla, možná bychM3 ani nekoupil.
2) Competiton paket
3) Poslední verze po druhém faceliftu - ty přední světla z toho udělají hezčí auto

Já mám najeto zatím 16000km a zatím se nic nevysralo :) O čem se hodně píše na netu je prosakující chladič intercooleru (vodní). A velký strašák je prokluzující ozubené kolo rozvodového řetězu na klikové hřídeli, viz google "crank hub issue".

Klidně napíšu víc když se zeptáš konkrétně.

Re: M2 / M3 z druhe ruky

Napsal: sob 30.11.2019 11:08
od JaraX
ada540i.
- tos moc nenajel, už ji tak rok máš ne? na druhou tě to aspon tak neomrzí
- celokožený interier souhlas, kolik vlastně stál?
- competition souhlas
- vzhled je pěknej, ale na to to nejezdí
- ještě bych si dal jako podmínku audio

Re: M2 / M3 z druhe ruky

Napsal: sob 30.11.2019 12:07
od Totic
Na hudbu to taky nejezdí pánové :) spíš na motor sound tak pořádný laufy ten competiton packet určitě podtrhne. Celokožak mě překvapil, do echt sport aut na okruhy atp. spíš dávají nějaký ty neklouzavý alcantary, ne? Ale jo určitě ve full s palubkou, střed opěrkou aj tapcema co korespondují se stropem.

Re: M2 / M3 z druhe ruky

Napsal: sob 30.11.2019 13:56
od ada540i
To Jarax:
Je pravda, že za rok a půl není 16000km moc, ale já s M3 jezdím čistě jenom dálky, nebo pro radost kolem baráku po okreskách. Většinu km najedu se služebním (nákupy, nebo jiné ježdění po městě, případně služebka po dálnici, nebo tam kde je nuda ve všem). Ale přesně s tímhle jsem to auto kupoval, částečně i proto je v manuálu. Je to prostě takovej miláček a pro jeho využití musí být řádný důvod (hlavně nesmí pršet, sněžit apod. :) )

Příplatek za celokožený interiér včetně kůže Merino byl asi 95 000,-Kč. S tím vzhledem souhlasím, ale ty po FL světla jsou fakt cool :oops: . No a H&K tam mám, ale čekal jsem od toho trochu víc. Pokud chce někdo luxusní audio v F30/80, tak by to stejně musel řešit jinak a pak je H&K spíš nevýhoda. Takže to je na zvážení.

To Totic:
Zvuk motoru/výfuku je kapitola sama pro sebe. Mě se třeba líbí a zatím o jiném výfuku neuvažuju, ale každý to má jinak. Slyšel jsem M3 bez paketu competiton a přišlo mi to o dost horší, mohlo to být ale tím, že to byl první model. Taky jsem ale slyšel M4 ZCP akorát model 2019 s filtrem pevných částic a to taky nebyla žádná sláva. Naproti tomu v M2CP je ten filtr taky a zvuk mi přišel fajn, ale slyšel jsem jí jen ve zhluku aut letos v Mostě na M-Days. Takže těžko říct, každopádně se to dá taky řešit.

Pokud chceš M3 hlavně na okruhy, tak kup rovnou CS :) tam pak máš tu alcantaru. Jinak bych ale M3 neoznačil za okruhový auto.

Re: M2 / M3 z druhe ruky

Napsal: sob 30.11.2019 14:07
od Totic
Jasně myslel jsem to tak, že CP už ten zvuk a laufy má dostatečně vylepšený a je to i smysluplnější příplatek, než za repráčky podle mě. Za alcantrou či kombinací si do málo používanýho auta docela stojím, ale to je jedno. Na okruh bych ///M určitě prubnul, na nějakejch slickách i když je to sympatickej sedan, čím jiným od BMW zajezdit na Trackdays ?
Obsahuje ten CP i třeba jinak laděnou geometrii nebo podvozek?

Re: M2 / M3 z druhe ruky

Napsal: sob 30.11.2019 14:24
od ada540i
Tak samozřejmě, že na okruhu ostudu neudělá :) ale není to primární zaměření toho auta, ikdyž si to spousta lidí myslí. Rozhodně tím nemyslím, že by M3 nebylo sportovní auto, jen podle mého je jeho největší síla trochu jinde než na okruhu.

Součástí CP bylo mimo vizuálních změn hlavně jiné nastavení celého podvozku, diferenciálu a průběhu motoru.

Re: M2 / M3 z druhe ruky

Napsal: sob 30.11.2019 15:37
od tommee
Přispěju se svou troškou do mlýna ještě než přijde filozof a všem nám to vysvětlí.

Mám M3 F80ZCP, model 2018 kupovaná nová, full option bez asistentů a M2 r2016, kterou jsem kupoval jetou jako předváděčku ve stylu nejlevnější M2 v ČR a vysvětlím proč. Pro pořádek M3 má cca 40tis km a z toho poměrně dost okruhových, dost dálničních, velmi málo pohodových :)) M2 měla při koupi cca 15tis km, nevím přesně a čekají ji jen okruhové km :)

M3:

V první řadě bych si ujasnil, jak chci auto používat. Pokud jako daily, je fajn mít ZCP, celokoženej introš a hromadu výbavy a získáš velmi zábavný superrychlý přibližovalo, který se tě sem tam pokusí zabít :D Sem tam na okruh třeba 1x 2x za rok ok..
Pokud bys na ten okruh chtěl víckrát, zjistíš, že jsi naprosto vyhodil prachy za competition paket :D a bylo by mnohem lepší koupit sociála a komplet ho předělat. EDC tlumiče jsou totiž v nejmenší poloze furt dost tvrdý a v nejtvrdší nejsou zase dost tvrdý, sedačky kloužou, brzdy jsi upekl v třetím kole v Brně, takže tě čeká hodně upgrade.
Moje M3 spolkla hodně Babišovejch daní, Akrap včetně mid pipes nahradil OEM CP chrastidlo, který je ale furt 100x lepší než non-ZCP. 20" kola šly do hajzlu a nahradily je lehký BBS FI-R po nimiž se usadily AP racing brzdy. Ty prokletý tlumiče šly do krabice a místo nich KW V4 (protože už v tý době jsem se rozhodl, že to nebude okruhovka, jen vylepšená daily) Ňáký další prkotiny, lehce zvedlej výkon a najednou je to auto úplně ale úplně někde jinde, v zatáčkách není gumový, v rychlostech kolem 250/h je naprosto pevný a čitelný apod.. Jenže to je takovém miláček, že mi ho stejně bylo líto, ..tak přišla éra M2

M2:

chtěl jsem základ, s DCT, tohle je první model s N55. Má to teda zase veškerou výbavu, ale ta je spíš pro zlost, protože jí čekal chirurgický zásah. Ten není předmětem diskuze, ale než k němu došlo, trochu jsem pojezdil a musím říct (jako majitel M3), že:

M2 je neuvěřitelně zábavný a čitelný auto. Nemusíš se absolutně bát tomu šlápnout na krk (jasně má to skoro o 100k míň), standardní tlumiče jsou mnohem lepší než EDC u M3, v běžným provozu to rozhodně nebude pomalejší a za ty prachy.. pff

Prostě zásadní otázka pro tebe bude manuál nebo DCT, M2 n M3 a jak to chci používat, respektive kolik peněz do toho chci vrazit :D

Jinak jediný co se mi na M3 za těch 40tis km podělalo bylo čidlo na EDC tlumiči, šlo na záruku. Crank hub issues, tím bych nestrašil, to má každý M a každý sportovní auto má něco..

Re: M2 / M3 z druhe ruky

Napsal: sob 30.11.2019 20:20
od JaraX
tommee
můžeš ty auta srovnat? protože obě má fakt málokdo, a otázku jestli koupit M2 nebo M3 mi pokládá furt někdo, majítelé M3 tvrdí že M2 není skutečný Mko, už kvuli tomu že nemá M motor, majítelé M2 trvrdí že M3 je těžká kurva.
kdybys mohl mít jednu kterou bys koupil?

Re: M2 / M3 z druhe ruky

Napsal: ned 01.12.2019 10:50
od ada540i
To tommee:
Moc hezky napsáno. S tím odstavcem o M3 naprosto souhlasím. Z fabriky je prostě dělaná do běžného provozu, s tím že na okruhu úplnou ostudu neudělá. A pokud jí budeš takhle používat, budeš spokojenej.

Re: M2 / M3 z druhe ruky

Napsal: ned 01.12.2019 14:17
od MattyX
tommee píše:Přispěju se svou troškou do mlýna ještě než přijde filozof a všem nám to vysvětlí.
:smich2: :smich2: :smich:

Re: M2 / M3 z druhe ruky

Napsal: pon 02.12.2019 10:24
od tommee
JaraX píše:tommee
můžeš ty auta srovnat? protože obě má fakt málokdo, a otázku jestli koupit M2 nebo M3 mi pokládá furt někdo, majítelé M3 tvrdí že M2 není skutečný Mko, už kvuli tomu že nemá M motor, majítelé M2 trvrdí že M3 je těžká kurva.
kdybys mohl mít jednu kterou bys koupil?
Můžu, troufám si říct, že jsem s oběma něco najel a je to fakt zásadní a přitom jednoduchá otázka, nicméně s ne už tak jasnou odpovědí.

Představme si to jako graf, kde na jedné straně stojí čirá zábava a na druhé komfort. Čím víc přidávám výbavy k získání komfortu, ztrácím zábavy. Nikdy jí neztratím všechnu samozřejmě, ale takhle mi to přijde s těma autama. Svůj výběr jsem popisoval v klubovkách a když to zkrátím, první seznámení s M2 mě celkem zklamalo. Levnej interiér, nešlo nic doobjednat, hopsavý na první pocit, nepříjemný pro dlouhý trasy. Já chtěl 4 dveře, použitelný auto na daily a chtěl jsem se odlišit, tak mám champagnequartz s červeným interiérem. Navíc v tý době (2017) byla na M2 nesmyslná čekačka a na M3 jsem dostal mnohem větší slevu, tím bylo vymalováno a rozhodnuto.

Pokusím se shrnout pár faktů. F80 je úplně jiný auto než F30 (která mě úplně zklamala). Stojím si za tím, že i když se nevyhnula současným shit trendům, je to robustně postavený auto, který až na píčoviny drží pohromadě, je tuhý, pro normální použití má podvozek co relativně vydrží včetně brzd s motorem o absurdním výkonu do běžného provozu.
M2 je jiná, zábavnější, předvídatelnější, je celkově hodnější a působí lehčím dojmem, přestože váhovej rozdíl mezi M2 a M3/4 je minimální. Je to způsobený kratším rozvorem a možná jinou charakteristikou motoru, který netočí tolik jako s55, ale má plošší křivku krouťáku. Stojím si za tím, že základní tlumiče na M2/M3/4 jsou lepší než EDC na M3/4. Mít tolik možností nastavení u M auta je pro mě jako vzkaz fabriky, nejsme schopný to naladit, tak si to uzpůsobte jak potřebujete, ale pořád to bude trochu nahovno.

Takže: Porovnávám s první M2, současná M2 má už i M motor, ale taky víc váhy na předku a pod bříškem dvě hnusný OPF bambule. V tý jsem nejel, ale asi bude pravou volnou pro váhavce. BMW to má marketingově hodně dobře zpracovaný. Dal by se o tom napsat ohromné elaborát, ale kdo hledá čirou zábavu, bude základní M2 skvělou volbou s manuálem i DCT, klidně úplně bez výbavy. Získáš dobrej základ pro další vylepšení a auto, který si překvapivě dost drží hodnotu. Kdo chce víc výbavy, výkonu a použitelnosti "univerzálnosti", ať jde do M3/M4.

Já osobně bych asi dnes šel do C63 :lol: (ale to je tím že stárnu a jsem magor)

Re: M2 / M3 z druhe ruky

Napsal: pon 02.12.2019 10:28
od ugurundu
Tommee, dekuju za krasny soupis.

Ohledne pouziti, na okruh s tim asi nepoujedu na to mam motorku. do te m3/m2 bych musel pustit fakt hodne aby to bylo stejne zabavne jako 6-tka predelana na okruh.
Bude to "daily" car, najedu cca 8 k rocne. Vetsinou se jedu jenom projet okresky.
M2 la me laka prave tim ze to bude takova motokara. M3 ma zase vyhodu ze je to sedan. Kdyz bude potreba prejet ve 3-4 tak v m3 se to da v pohode.
Akutalni 335i ma rozhodne neco do sebe, ale uz je to starsi. Musel bych dat jine brzdy, protoze tyhle se na okresce uvari, podvozek je moc mekej (m-packet).
Tak jsem si rekl ze nez to investovat do 335 tak ze koupim rovnou neco co by to melo splnit z vyrobi.

Re: M2 / M3 z druhe ruky

Napsal: pon 02.12.2019 12:27
od Totic
Tak asi tu ///M2 motokárku na okresky, když nemusí být daily na pohodlí, ne ?

S podvozkama takovej příklad na předchozím Maserati Quttroporte V8 byly taky Skyhook tlumiče něco jak EDC (a samosvor), ale na vrcholnou sport verzi GTS, s nejtužším a nejnižším snížením daly stejně klasik ocelový podvozek, podle testerů prý funguje na limitu nejrychleji a nejspolehlivěji.

Re: M2 / M3 z druhe ruky

Napsal: úte 03.12.2019 12:19
od tommee
ugurundu: Ono i v M2 se dá přejet ve 3 ne 4 lidech. Jasně, babička se dozadu nasouká dost blbě, v tomhle jsou ty druhý dveře k nezaplacení. Já vozím vzadu většinou svýho parťáka buldočka a taky díky bohu za dveře :lol: V M2 už sedačky nemám :D

V tomhle topicu byl taky načnutý zvuk. Základní M3/4 chrastí jak bedna hřebíků, ZCP zní o poznání líp. Dokonce Akrap na základní verzi je mnohem, ale mnohem tišší než na ZCP, to je teprve to pravý maso. Bez primárních katů už je to fakt moc, to už hluchnou lidi kolem silnice.
M2 s N55 zní zdaleka nejlépe, resp nejpřirozeněji.