E90 320d
Napsal: sob 30.11.2019 21:21
Na stk jsem neprosel se slabou rucni brzdou a jeden svetlomet sviti moc dolu
Veřejné diskusní fórum pod záštitou BMW Auto Klubu Česká Republika
https://www.bmwklub.cz/
To nám oznamuješ, nebo to má být věta tázací?diwisek píše:Na stk jsem neprosel se slabou rucni brzdou a jeden svetlomet sviti moc dolu
Já ti poradím, ale nejdřív tě hezky poprosím, protože vidím že jsi mladý, dávat ostatním lidem trochu úcty, lidi tady zadarmo rozdávají rady za který by jsi v servisech platil zlatem. Ne jako v minulým vláknu že budeš někomu prodávat auto s kotoučema z vrakoviště.diwisek píše:Na stk jsem neprosel se slabou rucni brzdou a jeden svetlomet sviti moc dolu
Ahoj, dik za reakci. Jak nasravit rucni brzdu jsem uz nasel na zahranicnim webu. Kotouce jsem nakonec koupil od Ate ( ve predu vrtane - chlazene ) Zadny velky rozdil v brzdeni nepocituji jak tady psaly ty decka.kalasnikov471 píše:Já ti poradím, ale nejdřív tě hezky poprosím, protože vidím že jsi mladý, dávat ostatním lidem trochu úcty, lidi tady zadarmo rozdávají rady za který by jsi v servisech platil zlatem. Ne jako v minulým vláknu že budeš někomu prodávat auto s kotoučema z vrakoviště.diwisek píše:Na stk jsem neprosel se slabou rucni brzdou a jeden svetlomet sviti moc dolu![]()
Tak:
1) Pokud jsi na to auto namontoval nějaký kotouče z popelnice, musíš je odstranit a koupit nový, včetně destiček, protože následující krok nebude fungovat, kola nebudou brzdit rovnoměrně a budeš platit za opakovanou prohlídku STK.
2) Až vyměníš kotouče, a destičky, včetně destiček ruční brzdy (taky by bylo dobrý koupit nový prasátka, nebo ty starý aspoň přes noc namočit do octu aby se odstranil rez a trochu je namazat pastou na brzdy) budeš muset seřídit prasátka, a to se dělá takhle:
3) Co se týče seřízení světel, musíš do servisu kde na to mají speciální přistroj. Já to dělal v BestDrive za 100 korun na počkání.
EDIT: Po seřízení ruční brzdy je třeba auto projet, prověřit jestli nebrzdí za jízdy, a zaparkovat na prudším kopci, když je páka zatažená na 4 zuby už by nemělo z kopce sjet. Nejlepší je mít velký zvedák aby se zvedli obě kola najednou, já to dělal malým zvedákem tak mi to dalo víc práce.
Jak jsem říkal v tom předchozím vláknu, v obyčejným provozu nebude absolutně žádný rozdíl, plno lidí si mysli že jim auto žačne líp brzdit. Smysl vrtaných kotoučů je že líp odvádí teplo, tak že když je používáš například v závodění kde každou chvíli prudce brzdíš ze 190km/h na 60km/h a zatěžuješ je na hranici jejich fysických schopností, nebudou tolik ztrácet brzdný účinek a nezkroutí se vlivem tepla, jako by se stalo s obyčejnými kotouči. V závodění se dnes ale používají velmi drahý kotouče ze speciálních materiálů, tady ty OEM vrtaný kotouče jsou dnes spíš taková prkotina pro nadšence.diwisek píše:Ahoj, dik za reakci. Jak nasravit rucni brzdu jsem uz nasel na zahranicnim webu. Kotouce jsem nakonec koupil od Ate ( ve predu vrtane - chlazene ) Zadny velky rozdil v brzdeni nepocituji jak tady psaly ty decka.
Na nejake sportovnejsi jezdeni se taky vubec nehodi. Nekolikrat jsem po sobe zabrzdil z 90 a byly uvazene. Tvralo nekolik hodin nez zase vychladlykalasnikov471 píše:Jak jsem říkal v tom předchozím vláknu, v obyčejným provozu nebude absolutně žádný rozdíl, plno lidí si mysli že jim auto žačne líp brzdit. Smysl vrtaných kotoučů je že líp odvádí teplo, tak že když je používáš například v závodění kde každou chvíli prudce brzdíš ze 190km/h na 60km/h a zatěžuješ je na hranici jejich fysických schopností, nebudou tolik ztrácet brzdný účinek a nezkroutí se vlivem tepla, jako by se stalo s obyčejnými kotouči. V závodění se dnes ale používají velmi drahý kotouče ze speciálních materiálů, tady ty OEM vrtaný kotouče jsou dnes spíš taková prkotina pro nadšence.diwisek píše:Ahoj, dik za reakci. Jak nasravit rucni brzdu jsem uz nasel na zahranicnim webu. Kotouce jsem nakonec koupil od Ate ( ve predu vrtane - chlazene ) Zadny velky rozdil v brzdeni nepocituji jak tady psaly ty decka.
V běžným provozu nezatěžuješ brzdy ani blízko k hranici jejich fysických schopností, každopádně jsi udělal dobře že jsi koupil OEM kotouče, tím rozhodně nic nezkazíš.
diwisek píše:Tvralo nekolik hodin nez zase vychladlykalasnikov471 píše:Jak jsem říkal v tom předchozím vláknu, v obyčejným provozu nebude absolutně žádný rozdíl, plno lidí si mysli že jim auto žačne líp brzdit. Smysl vrtaných kotoučů je že líp odvádí teplo, tak že když je používáš například v závodění kde každou chvíli prudce brzdíš ze 190km/h na 60km/h a zatěžuješ je na hranici jejich fysických schopností, nebudou tolik ztrácet brzdný účinek a nezkroutí se vlivem tepla, jako by se stalo s obyčejnými kotouči. V závodění se dnes ale používají velmi drahý kotouče ze speciálních materiálů, tady ty OEM vrtaný kotouče jsou dnes spíš taková prkotina pro nadšence.diwisek píše:Ahoj, dik za reakci. Jak nasravit rucni brzdu jsem uz nasel na zahranicnim webu. Kotouce jsem nakonec koupil od Ate ( ve predu vrtane - chlazene ) Zadny velky rozdil v brzdeni nepocituji jak tady psaly ty decka.
V běžným provozu nezatěžuješ brzdy ani blízko k hranici jejich fysických schopností, každopádně jsi udělal dobře že jsi koupil OEM kotouče, tím rozhodně nic nezkazíš.
Neotravujhoran píše:Jelikož jsem už velkej kluk, tak můžu chodit spát kdy chci. A zrovna teď nechci.
Můžeš mi prosím napsat kde je ta otázka? Napsal si, že si neprošel. A dál? Jednoduše zakroužkuj A,B,C nebo D.
Ahoj. Prosimte co je toto presne za knizku? Na e90 jsem jich par nasel, ale toto se mi libi asi nejvice.kalasnikov471 píše:Já ti poradím, ale nejdřív tě hezky poprosím, protože vidím že jsi mladý, dávat ostatním lidem trochu úcty, lidi tady zadarmo rozdávají rady za který by jsi v servisech platil zlatem. Ne jako v minulým vláknu že budeš někomu prodávat auto s kotoučema z vrakoviště.diwisek píše:Na stk jsem neprosel se slabou rucni brzdou a jeden svetlomet sviti moc dolu![]()
Tak:
1) Pokud jsi na to auto namontoval nějaký kotouče z popelnice, musíš je odstranit a koupit nový, včetně destiček, protože následující krok nebude fungovat, kola nebudou brzdit rovnoměrně a budeš platit za opakovanou prohlídku STK.
2) Až vyměníš kotouče, a destičky, včetně destiček ruční brzdy (taky by bylo dobrý koupit nový prasátka, nebo ty starý aspoň přes noc namočit do octu aby se odstranil rez a trochu je namazat pastou na brzdy) budeš muset seřídit prasátka, a to se dělá takhle:
3) Co se týče seřízení světel, musíš do servisu kde na to mají speciální přistroj. Já to dělal v BestDrive za 100 korun na počkání.
EDIT: Po seřízení ruční brzdy je třeba auto projet, prověřit jestli nebrzdí za jízdy, a zaparkovat na prudším kopci, když je páka zatažená na 4 zuby už by nemělo z kopce sjet. Nejlepší je mít velký zvedák aby se zvedli obě kola najednou, já to dělal malým zvedákem tak mi to dalo víc práce.
Je to z knížky e46 Jak na to, pokud vím tak na e90 taková knížka neexistuje, je jenom Polská a Anglická. Plno věcí jako brzdy jsou stejný, pokud máš M47 nebo M57 motor tak 99% motoru jsou stejný ale je tam taky plno rozdílů. Nemůžu jí pro e90 doporučit protože to není přesně na tvoje auto a nejspíš by tě matla, ale taky jí nedoporučit protože je to lepší než nic.Esef píše:Ahoj. Prosimte co je toto presne za knizku? Na e90 jsem jich par nasel, ale toto se mi libi asi nejvice.
Mam prave N47. Nasel jsem par knizek, kde jsou ale popsane pouze benzinaky => na vsechny veci krome motoru je to dostacujici, ale hledam jestli neni neco pojednavajici i o nafte. Anglictina neni problemkalasnikov471 píše:Je to z knížky e46 Jak na to, pokud vím tak na e90 taková knížka neexistuje, je jenom Polská a Anglická. Plno věcí jako brzdy jsou stejný, pokud máš M47 nebo M57 motor tak 99% motoru jsou stejný ale je tam taky plno rozdílů. Nemůžu jí pro e90 doporučit protože to není přesně na tvoje auto a nejspíš by tě matla, ale taky jí nedoporučit protože je to lepší než nic.Esef píše:Ahoj. Prosimte co je toto presne za knizku? Na e90 jsem jich par nasel, ale toto se mi libi asi nejvice.