Stránka 1 z 2
325i N53 - úprava jednotky
Napsal: ned 08.03.2020 22:37
od Machy1987
Máte někdo zkušenost z úpravou / chipem motoru 325i N53 160kw na cca výkon 330i ?
Našel jsem, že to nabízí firma
https://www.xtuning.cz/chip/bmw/3-serie ... -160-4931/
ale rád bych věděl info od někoho kdo s tím má zkušenosti, protože mi pár lidí psalo, že je to nesmysl, že takto lze zvýšit výkon pouze dalšíma úpravama jako jiné sání atd.
Re: 325i N53 - úprava jednotky
Napsal: pon 09.03.2020 08:11
od Hanz
Měl jsem, funguje, nic měnit nemusíš, spotřeba jde asi o 0,5-1 nahoru, jede to pak pěkně asi 14 dní, pak ti to zase přijde málo

Kup si n54, tohle nemá dlouhodobě cenu .-)
Re: 325i N53 - úprava jednotky
Napsal: pon 09.03.2020 10:17
od Machy1987
O prodeji auta nemůže být řeč

Ale funguje to teda jo, je to realný těch cca 190 - 195 kw jen tou softwarovou úpravou? Litr navíc ve spotřebě neřeším

Re: 325i N53 - úprava jednotky
Napsal: pon 09.03.2020 17:23
od BudVlad
Muj 325i s n53B30 má výkon 297 PS (o 25 PS víc mež má 330i). Mám Supersprint svody a výfuk, sací potrubí z N54 a Bigbore TB. SW mám upravený od Korpet Racing. Auto je lehčí než 335i, chová se líp v zatáčkách. O turbu jsem nikdy neuvažoval a uvažovat nebudu.
Re: 325i N53 - úprava jednotky
Napsal: pon 09.03.2020 20:41
od Totic
Tím že do kábra E93 nedávali N52, ale jen rovnou N53 je to dobrá zpráva s rozšířením výběru taky o 325i podle stavu. Přehrát soft už se pak dá vždycky.

Re: 325i N53 - úprava jednotky
Napsal: úte 10.03.2020 00:45
od Machy1987
To nechápu

Já už auto mám.
Re: 325i N53 - úprava jednotky
Napsal: úte 10.03.2020 15:33
od Totic
Jj ale já jěště ne

To byl spíš typ pro budoucí zájemce.

Re: 325i N53 - úprava jednotky
Napsal: úte 10.03.2020 23:12
od Machy1987
Jo takhle

Re: 325i N53 - úprava jednotky
Napsal: stř 11.03.2020 17:59
od Totic
A když jsme u toho N53 jak je to prosím ohledně výfuku, brzdy, spojka a převodovka vs. 330i ? Jedná se mi hlavně o coupé/cabrio, díky!
Re: 325i N53 - úprava jednotky
Napsal: stř 11.03.2020 21:41
od BudVlad
Srovnání 325i/330i:
Brzdy (330mm, 300mm/ 348mm, 336mm), spojka (228mm/240mm), převodovka (Getrag/ZF), diferenciál (3.07/3.15). Koncový výfuk je také jiný.
Než jsem koupil auto, vše jsem porovnal. Rozhodl jem se pro 325i, protože brzdy, spojku, diferák i výfuk jsem vyměnil už na novém autě.
Peníze které jsem ušetřil na dílech které bych na 330i vyměnil jsem investoval do podvozku. Téměř všechno na podvozku se dá vyměnit za díly z M3.
Re: 325i N53 - úprava jednotky
Napsal: pon 27.04.2020 00:01
od jirka330i
Machy1987 píše:Máte někdo zkušenost z úpravou / chipem motoru 325i N53 160kw na cca výkon 330i ?
Našel jsem, že to nabízí firma
https://www.xtuning.cz/chip/bmw/3-serie ... -160-4931/
ale rád bych věděl info od někoho kdo s tím má zkušenosti, protože mi pár lidí psalo, že je to nesmysl, že takto lze zvýšit výkon pouze dalšíma úpravama jako jiné sání atd.
Bude dobry aby sis promyslel co od auta cekas...pokud chces nadbytek vykonu, vetsi kroutak a velky potencial k dalsimu ladeni tak maji pravdu Ti co te navadeji na n54...pokud preferujes atmosferu a chces to vyladit tak mas taky vic moznosti:
- remap bez vymen hardware...mozna z toho dostanes i +10-20kw ale brzdit te bude saci trakt
- vymena saciho traktu na tristupnovy z n53 se 2 disa klapkami a k tomu remap te dostane nekam ke 190kw
- "projekt budvlad"- vymena saciho taktu na n54, vymena throttle boxu, remap s vypnutim uspornych rezimu (lean a stratified) a nox systemu, vymena svodu, pouziti jinych svicek a civek atd atd atd te dostane i nad 200kw
a urcite se toho da vymyslet i vic...vse je otazka rozpoctu
a nez si ho pripadne udelas a zacnes shanet dily a nekoho kompetentniho na remap silne doporucuju instalovat oil catch can a udelat aspon castecne zaslepeni egr...
Re: 325i N53 - úprava jednotky
Napsal: pon 27.04.2020 11:23
od BudVlad
Prodám 3 stupňové sání s odstraněným EGR ventilem a zaslepenýma přívody od PCV. Dostat se na výkon 330i není problém, je to stejný motor ale hlavně záleží na SW. Budeš ale mít horší brzdy než 330i, dif s delším převode a spojka to asi nevydrží. To se ale dá vyměnit a ještě vylepšit.
Re: 325i N53 - úprava jednotky
Napsal: pon 27.04.2020 15:21
od Hanz
jirka330i píše:Machy1987 píše:Máte někdo zkušenost z úpravou / chipem motoru 325i N53 160kw na cca výkon 330i ?
Našel jsem, že to nabízí firma
https://www.xtuning.cz/chip/bmw/3-serie ... -160-4931/ ale rád bych věděl info od někoho kdo s tím má zkušenosti, protože mi pár lidí psalo, že je to nesmysl, že takto lze zvýšit výkon pouze dalšíma úpravama jako jiné sání atd.
- remap bez vymen hardware...mozna z toho dostanes i +10-20kw ale brzdit te bude saci trakt
- vymena saciho traktu na tristupnovy z n53 se 2 disa klapkami a k tomu remap te dostane nekam ke 190kw
Zase tě vnitřní hlas nutil napsat své domněnky?
- remap je možný bez hw změn, protože konkrétně sání je zcela stejný mezi UL a OL, při max výkonu jsou beztak klapky otevřené a dělají jen nepatrný odpor v sání...
- 3 stage sání zlepšuje moment, jeho průběh nebo chcete-li plochu pod křivkou, nikoliv absolutní hodnoty... auto s ním je pro řidiče “silnější”, ale na zrychlení má vliv výkon, ne moment...
- od xtuning jsem měl sw od člena zde z fora “pindak”, jelo to líp, spotřeba šla nahoru cca o 0,5-1,0 litr... na brzdě jsem to neměl, žádné trable s tím nebyly...
Re: 325i N53 - úprava jednotky
Napsal: pon 27.04.2020 20:15
od jirka330i
Zase tě vnitřní hlas nutil napsat své domněnky?
- remap je možný bez hw změn, protože konkrétně sání je zcela stejný mezi UL a OL, při max výkonu jsou beztak klapky otevřené a dělají jen nepatrný odpor v sání...
- 3 stage sání zlepšuje moment, jeho průběh nebo chcete-li plochu pod křivkou, nikoliv absolutní hodnoty... auto s ním je pro řidiče “silnější”, ale na zrychlení má vliv výkon, ne moment...
- od xtuning jsem měl sw od člena zde z fora “pindak”, jelo to líp, spotřeba šla nahoru cca o 0,5-1,0 litr... na brzdě jsem to neměl, žádné trable s tím nebyly...
dekuji za komentar. neni to zadny vnitrni hlas, jen sdilim informace, ktere jsem z ruznych zdroju nacerpal...nektere mozna nejsou "objektivni", ale nemam problem se dozvedet vic...naopak to ocenim
jsem majitel n53 330i a navysovani vykonu u sveho auta neresim, nemam pocit ze to potrebuju; spis se venuji vychytavani slabych mist n53 a to jak hw tak sw; efektivni prurez ani max pruchodnost sveho tristupnoveho sani jsem nemeril a se sanim z 325i exaktne neporovnaval. Jen jsem na zaklade dostupnych informaci ten vykonovy rozdil videl jako soucet HW a SW rozdilu.
pokud jde o me info k predelavkam n53 325i na vyssi vykony- pomahal jsem kamaradovi z Brna, ktery si to cele prosel a podle meho nazoru ho v prvni fazi ciptuneri natahli, protoze to co mu tvrdili ze tam bude a vyfakturovali tam proste na brzde nebylo; a prave jemu tvrdili, ze ten max vykon z 330i bez vymeny sani nedosahne (asi business strategie...vyssi profit)...to byla asi prvni informace kterou jsem si interpretoval tak, ze v tom HW/ sani jsou fyzicky rozdily (nemyslim disa). Protoze jsem mu pomahal situaci resit, obratil jsem se na nekolik "renomovanych" upravcu z Nemecka, Anglie a Holandska...a i oni informaci o nutnosti fyzicky menit sani potvrdili (nekteri zminovali tristupnove, jeden doporucoval n54 sani). Ja jsem se ale vice venoval te SW casti a mj zjistil, ze vsichni solidni tuneri pro provedenem remapu udelaji mereni na brzde a predaji puvodni mapu i novou mapu jako zalohu (nekteri vcetne jednoho prehrani zdarma v pripade poskozeni/vymeny ECU). Kdyz tedy nasledne pozadal sveho ciptunera o tyto zalohy a konfrontoval je s nezavislym merenim na brzde(ktere ukazovalo na vykon 170/180kw misto zaplacenych 190+kw), uz se mu nikdy neozvali...Proto nakonec po doporuceni od budvlad zajel do jiznich Cech a az tam se na tech 190/200kw dostal diky profesionalni praci lidi kteri tomu rozumi a nejsou jen preprodejci nejakych "suplikovych" remapu, a funkcnost upravy mapy kterou udelaji verifikuji na brzde.
Protoze mne to tema zajima, porovnaval jsem jeho puvodni a novou mapu mezi sebou a pak taky s moji mapou z 330i; asi nejzajimavejsi na tom je ze ackoli maji 325i a 330i stejnou ecu (msd80/81) jsou ty mapy rozdilne v bitove velikosti souboru (cca 2,04mb vs 2,07mb) a kazdy s tech souboru ma jinou adresaci...takze si to bmw krome tech HW rozdilu pojistilo- "zamknulo" na urovni eprom a v samotnem SW tak aby mapa z 330i nesla "flashnout" do 325i; navic je to jeste nejak krizove zamcene pres powerclass bit ktery je v dme i cas. Na tuhle cast mam po vcelku detailnim prozkoumani ve Winols nejaky svuj nazor a spoustu domnenek...ale ty nebudu sirit- necitim se dostatecne kompetentni. V kazdem pripade verim, ze je potreba hodne dobre vybirat a overovat nez vam nekdo do ecu neco nahraje....
Re: 325i N53 - úprava jednotky
Napsal: úte 28.04.2020 11:44
od Hanz
Nic ve zlým, ale tvoje rady jsou na úrovni vypsaných faktů smíchaných s domněnkami a okořeněné konspirací...
Výkon a jeho měření u n53 - sorry, ale jako tuner bych asi tenhle motor nechtěl “brzdit” a deklarovat 190kW+... protože stačí zakarbonované sací ventily, špatný vanos ventily, pólo/nefunkční katy/lambdy/Nox, vstřiky, hpfp...
N53 OL/UL sání JE stejné kromě klapek (dokonce na vnitřní půlce výlisku je “zaslepka” pro klapku, pouze vrchní část je jiná), samo je lepší dát 3 stage, ale pro max PS to potřeba není...
Sw je vázán na VIN, proto nejde pouze nahrát 190kW do 160kW a být happy, padá to do nouzáku a hlásí všechny možné konflikty...
Pokud má n53 motor najeto 150tis+ km doporučuji vyměnit vanos ventily, vyčistit jejich filtry (sítka) a vyčistit sací kanály (a vyměnit všechna těsnění).
Podle stavu vstřiků pak vyměnit i ty (nečistit v JetServis, nefunguje to).
Kolem 250tis km to zase prodat, protože na konci duhy nebude zlatej hrnec...
Re: 325i N53 - úprava jednotky
Napsal: úte 28.04.2020 12:31
od jirka330i
Děkuji za názor a informace.
Je zjevné, že oba máme jiné zkušenosti a ty se liší...
Ze zkušeností mnohých je zřejmé, že klasický český čiptůner se vyhýbá zodpovědnosti jak jen může; ti co to dělali kamarádovi z Brna (při nájezdu cca 300tkm) ovšem nejdřív vůz důkladně prohlédli, provedli detailní diagnostiku, prohnali na brzdě a poté co vyhodnotili aktuální technický stav auta jako hodný úpravě výkonu na úroveň 190/200kw teprve upravovali (ve 2 fazích myslím) s tím, že na brzdě ten den bylo auto 5x
Dnes má najeto přes 330tkm, je maximálně spokojený a i když by měl peníze na novější, nechce se auta zbavovat. Takže má ten konec duhy zjevně jinde...
Máš pravdu, že SW je svázaný s VIN; zároveň ale platí, že do MSD80 kde bude zapsán VIN z 325i jde nahrát i mapa ze 330i...když víš jak na to. Potkal jsem ale zatím jen jednoho člověka, který by něco takového zvládnul a kupodivu si neříká čiptůner. Většina ostatních kouzelníků s výkonem tam buď flashne něco ze šupliku, mnozí se bez bližší znalosti motoru snaží tvořit něco ve winols...a pak ten motor překvapivě nepřežije ani těch 250tkm
EDIT: mimochodem si sám jednoduše můžeš ověřit, jakou křížovou "pojistku" tam BMW má...pokud si přes NCS stáhneš CAS a DME; u CAS si pak soubor FSW_PSW.TRC vyexportuj treba do excelu...a pak tam na řádku 3507 najdeš hodnotu pro
CLASS_PWR. 330i tam má hodnotu
klasse_2. Obdobně u DME. Pokud se ti pak tutéž hodnotu do CAS a DME podaří dostat i pro 325i a jednotky synchronizuješ budeš mít otevřené dveře pro flashnuti mapy z 330i...pokud víš kam. Jo a přes OBD tohle nepůjde
Čištění vstřiků u jetservis podle mé zkušenosti funguje; vím minimálně o 15ks vstřiků kterým to pomohlo a dodnes jezdí, sám mám 6 z nich z generace 04 ( z roku 2008) stále v provozu a nejeví při jízdě ani při detailní diagnostice nějaké známky problémů. Domnívám se, že pokud by piezovstřik podléhal pravidelnému servisně-čístícímu intervalu (třeba 60tkm) mohlo by těch strších dnes složit mnohem víc; neplatí to samozřejme pro některé série vstřiku z generace 05 a 07, na které byly svolávačky (kvůli technickým nebo výrobním vadám?)
Dále pokud vím, tak se resuscitace nepovedla u přidřených vstřiků- typicky u lidi, kteři si koupili auto z druhé ruky, dovezli z Německa atd...a pod vlivem marketingu nebo základě doporučení různých "expertů z bmw fór nasadili ofenzivní dávkovaní vif nebo bg, aby si ho "vyčistili". A ono to kupodivu zafungovalo...humus uvolněny odněkud z palivového systému- nádrže (palivového čerpadla a regulátoru), nebo možná z uhlíkového filtru (kterému se to do té doby dařilo odchytávat) atd pak prošel pres hpfp až do piezovstriku a děly se věci...trošku drahá legrace
Děkuji za ostatní tipy!
Re: 325i N53 - úprava jednotky
Napsal: úte 28.04.2020 15:40
od Totic
Super info, díky

Pořád teda nevím někdo říká, že N53 325i -> 330i výkon lze jen SW, ale to by bylo podezřele jednoduché a na BMW hlavně nějak moc levná konverze.
Tradičně to odemykalo HW sání atd. i když tady fakt jsou oba 3l. Nejradši kdo to nějak dělal a má měření z dynometru?
Jinak nechápu jak si v dnešní době může někdo nechat přehrát SW za X tisíc na počet hp za dobrý slovo. Leda mu to poslali mailem a flahni si to? Bez brzdy bych do toho z principu nešel.
Re: 325i N53 - úprava jednotky
Napsal: úte 28.04.2020 20:11
od Hanz
Dávám fant, komu není rady...
Re: 325i N53 - úprava jednotky
Napsal: úte 28.04.2020 20:21
od jirka330i
Hanz píše:Dávám fant, komu není rady...
no až sem dáš nějaké rady podložené ověřenými fakty tak o nich určitě budu přemýšlet
zatím jsme bohužel nedospěli dál než že každý na danou věc týkající se n53 máme na základě nějakých zkušeností diametrálně odlišný názor
jinak děkuji
Re: 325i N53 - úprava jednotky
Napsal: stř 29.04.2020 14:45
od Hanz
No... nejsem Nutela
Fakta jsou tato - jestli nejsi blbej, tak dokážeš pochopit, že když máš 2 sání, která jsou stejná až na 2 klapky, které jsou při max výkonu otevřené, tak asi logicky to sání nebude ten rozdíl mezi 160kW a 190kW...
Ale dál můžeš zkoumat velikosti binár souborů nebo kontrolní hex-dec součty, což jsou informace zcela k hownu, když se někdo ptal, jestli můžeš udělat ze 160slow 190fast káru
Relevantní info jsou ty ostatní rozdíly, třeba že 160kW spojka je na hraně, brzdy bych na okruh taky nevzal nebo že dif je na eko, ne na power...