Stránka 1 z 1
E36 M44 - DISA problém
Napsal: čtv 09.04.2020 18:40
od Boban_MK
Mám dvě DISA klapky s novými membránami a hadičkami, obě v autě při zkoušení akčních členů přes Inpu cvakají a zdají se být v pořádku, přesto s každou z nich auto vyhazuje tuhle chybu:
Nemáte nějaký nápad, čím by to mohlo být, případně co prověřit?
Re: E36 M44 - DISA problém
Napsal: pát 10.04.2020 23:01
od starML
Fajn, máš dvě klapky s novými membránami a hadičkami, ale diagnostika píše "output suction pipe-switching = výstupní spínání sacího potrubí" při 4.200 rpm. Takže ta DISA prostě nepřepíná dlouhé a krátké sání. To se má dít cca při rpm > 3.750 podle typu motoru.
Myslím si, že Ti při "zkoušení akčních členů přes Inpu cvaká" pouze ten elektroventil podtlaku. Ale vlastní DISA klapka se ani nepohne. To znamená, že možná už do toho elektroventilu nepřichází dostatečně silné vakuum, které by bylo schopno přes tu membránu pohnout (=otočit) DISA klapku. To si vyzkoušej třeba tak, že ten podtlak připojíš přímo na membránu, tj. obejitím elektroventilu. Upozorňuji, že ty hadičky musí být vyztužené, aby se v teple a působením podtlaku "nescucly = nezploštily" - tudy totiž žádné vakuum neprojde.
Koukni na toto video
https://www.youtube.com/watch?v=rbBAiI0EtxE . Je tam několik testů, kdy:
- ručním otočením klapky a ucpáním dírky u membrány zkouší, jestli ta membrána vůbec těsní, tj. drží vakuum,
- jestli v tom nedrhne, tj. jestli to je správně smontované,
- jestli to při vyšších otáčkách skutečně hýbe tím táhlem viz levá strana videa v cca 1:30
a ještě si přečti můj článek na slovenském BMW klubu
https://www.bmwklub.sk/topic40059.html?hilit=DISA

Re: E36 M44 - DISA problém
Napsal: stř 29.04.2020 15:34
od Boban_MK
Díky za reakci a tipy, nasměrovalo mě k dalšímu zkoušení:
- klapka chodí volně,
- když zavřu rukou klapku a ucpu tu dírku (kterou se přisává vzduch, aby se klapka zase otevřela) prstem, klapka se pootevře a zůstane pootevřená - vakuum teda drží,
- hadičky jsou nové a odolávají podtlaku.
U téhle klapky není vidět za chodu motoru, jestli se správně hýbe.
Ale spíš mi vrtá hlavou, jak by se jednotka mohla dozvědět, že klapka nepřepíná větve sání? Myslím jinak, než že je problém v té elektrické části? Není možné, že je někde jen špatný kontakt? Neřešil někdo na 318is podobný problém?