Stránka 1 z 1
e65 750i - jaký olej do motoru ?
Napsal: ned 19.04.2020 13:52
od payus
Ahoj, jaky olej lejete do sve E65?
Mam tam ted Millers 5W30, motor samotny zere vzhledem k typu a stari olej velmi malo (doleval jsem snad 1l za poslednich 7000 km), ale trochu odnekud kape, pokud auto delsi dobu stoji (asi je jako vetsina techto motoru zrale na pretesneni, ale zatim jsem to neresil...)
Najeto mam 145 000 km, rv 2006.
Premyslel jsem, zda by melo vzhledem ke stari a malemu uniku smysl prejit na 5W40, nebo i 5W50?
Diky za nazory!
Pavel
Re: Olej do E65 750i
Napsal: ned 19.04.2020 18:20
od Itchythefirst
Pretesni a dej 5W40

5W50 je v N62 v sedme uplne zbytecnej, tim maximalne muzes poresit nejakej kratkodobej pruser.
Re: Olej do E65 750i
Napsal: pon 20.04.2020 14:01
od Filozof
Záleží jak moc to kape.
Jinak jak psal itchy do těchto motorů se zásadně dává 5W40 ....a do hodně jetejch už 10W40... na což jezdí taky dost lidí s V8 N62. 5W30 se dost přepaluje a dělá to bordel v horkém benzínovém motoru.... u nafty to nevadí tam je to ok.
Nějak se mi nechce věřit ten nájezd km. Je to asi velká rarita ten motor i auto tak málo km. To tady někteří otočí za 3-4roky a ne za skoro 15let.... ale klidně může bejt pár kusů i mezi 7er už zde bylo co mělo kolem 150k nájezd ...
Jarax místní GURU dával několik let od kvalitní firmy utěsňovač do motorového oleje a jezdil stím v 745i několik let. Nevzpomenu si na název zda to bylo STP stop leak oil nebo jiná značka... Možná někdo doplní.
Mělo by to na dalších 100tis km klidně vyřešít a spotřeba oleje dost klesne a přestane téct než se našetří na .... opravu.
Ale nejprve bych asi zjistil co to konkrétně je.
Re: Olej do E65 750i
Napsal: pon 20.04.2020 14:06
od pGb
Od utěsňovačů ruce dál, pokud si to auto chceš nechat, je jen dojezdit do šrotu. Zasírá třeba odvětrání ventilvík
Re: Olej do E65 750i
Napsal: čtv 23.04.2020 21:48
od payus
Dik za nazor, dam tedy 5W40. Ty utesnovace nevim, jeste to prostuduju, nerad bych tam zas neco do*urvil (na srotak to jeste nevypada)
Jinak najezd souhlasi, kupoval jsem to ca. 2 roky zpet od soukromnika v Mnichove se 116 000 km a mam k tomu veskerou dokumentaci, vcetne protokolu diagnostiky od BMW, kterou si nechal delat, nejspis kdyz jim to zkousel odprodat.
Nejspis to ale zase jezdilo kratsi trasy po meste (celkem ohoblovana kola od parkovani u obrubniku...), tak nevim, jestli je to vyhra

Auto ale i podle automechaniku zachovale je, jen nema vybavu.
Filozof píše:Záleží jak moc to kape.
Jinak jak psal itchy do těchto motorů se zásadně dává 5W40 ....a do hodně jetejch už 10W40... na což jezdí taky dost lidí s V8 N62. 5W30 se dost přepaluje a dělá to bordel v horkém benzínovém motoru.... u nafty to nevadí tam je to ok.
Nějak se mi nechce věřit ten nájezd km. Je to asi velká rarita ten motor i auto tak málo km. To tady někteří otočí za 3-4roky a ne za skoro 15let.... ale klidně může bejt pár kusů i mezi 7er už zde bylo co mělo kolem 150k nájezd ...
Jarax místní GURU dával několik let od kvalitní firmy utěsňovač do motorového oleje a jezdil stím v 745i několik let. Nevzpomenu si na název zda to bylo STP stop leak oil nebo jiná značka... Možná někdo doplní.
Mělo by to na dalších 100tis km klidně vyřešít a spotřeba oleje dost klesne a přestane téct než se našetří na .... opravu.
Ale nejprve bych asi zjistil co to konkrétně je.
Re: Olej do E65 750i
Napsal: čtv 23.04.2020 22:33
od Filozof
Utěsnovače bych nedával ...spíše nějakou aditivaci oleje se poptat motorářů. Ono to udělá prostě trošku s jinou konzistencí a dochází tak k menším průsakům.....ale je to fakt dočasné řešení a možná je lepší zvolit jiný olej ...dost lidí s N62 jezdí i na 10w40 např liqui moly s MOS2 ... má jej i Snejk v motoru ... místní guru.
5w40 rozhodně nic nezkazíš protože na něj jezdí další skupina majitelů zde a možná početnější... Takže deset lidí deset názoru ...ale všichni se většinou shodnou na 5w40 nebo případně tedy 10w40 nějakej lepší.
Jen bych si zjistil ten únik zda je to blbost nebo něco důležitého. Odkud to prostě jde.
Re: Olej do E65 750i
Napsal: pon 04.05.2020 17:33
od koki
N62B48 dávám tento (celkem hustý "med"):
PRO RACING
10 W60 M
Jedná se o plně syntetické mazivo založené na pečlivě vybraných velmi kvalitních základních olejích nejnovějších
generace pro mazání všech benzínových a naftových motorů turbo.
APLIKACE
4-taktní benzínové motory, víceventily, dieselové motory s turbodmychadlem, s turbo nebo bez něj
FUNKCE
Studený start: velmi dobrá tekutost při nízké teplotě.
Celková ochrana motoru: vynikající čistota a životnost motoru.
ÚROVEŇ SPECIFIKACE
ACEA A3 / B4-08
API SN / CF
BMW M-MODELY
BMW LONGLIFE-01 Úroveň
Úroveň 229,3 MB
VW 501 01
VW 505 00
TYPICKÉ CHARAKTERISTIKY
Zkušební metoda Jednotka Průměrné výsledky
Hustota při 15 ° C ASTM D4052 g / ml 0,855
Kinematická viskozita při 40 ° C ASTM D445 mm² / s 156
Kinematická viskozita při 100 ° C ASTM D445 mm² / s 25
Index viskozity ASTM D2270 194
B.N. (Metoda HCLO4) ASTM D2896 mg KOH / g 9.5
Bod tuhnutí ASTM D6892 ° C -36
Sulfátový popel ASTM D874 hmot.% 1,0
Bod vzplanutí COC ASTM D92 ° C 235
Re: Olej do E65 750i
Napsal: úte 05.05.2020 09:54
od Filozof
Koki ty jsi někdy řešil problém s motorem a unikem oleje ? Dělal jsi už klasické bolístky motoru ?
Re: Olej do E65 750i
Napsal: stř 27.05.2020 21:35
od koki
Filozof píše:Koki ty jsi někdy řešil problém s motorem a unikem oleje ? Dělal jsi už klasické bolístky motoru ?
Ahoj, ano, řešil jsem únik oleje od alternátoru (zde teklo nejvíc) a přetěsnění vík motoru (olej ztékal na svody) dokonce to teklo skrz čidlo hladiny oleje, muselo se dát nové (Chce to koupit pouze origo a ne přes ebay náhradu, podobné kopie apod. - je pak problém s komunikací, čidlo nekomunikuje skrz diagnostiku, neukazuje pak interval výměny oleje) a celý domek olej filtru. i nějaké těsnění prs. 10w60 jsem dával až po výměně výše uvedené, nepozoruji problémy dlouhodobě. Pověstná trubka mezi hlavami s Okrouzky a gufera ventilů čekají.