Stránka 1 z 5

Koupě f10/f11 Zkušenosti, poruchovost - 520d/525d/530d

Napsal: pon 22.06.2020 21:46
od tomi28
Zdravím, chtěl bych obměnit vozový park doma a přemýšlím o změně k BMW od koncernu, tak nějak mě vždy lákalo ;) jezdím denně 30km do práce, často jezdíme Rakousko, Německo, tak ať to svezení za něco stojí už...

Koukám po 5tce rok 2015-2016, s nájezdem do 120tis km. V M-Paketu bez X-drivu (nevyužiju a jen případné problémy navíc) jestli Limo nebo Kombi je mi asi jedno.

Chtěl bych se zeptat na pár dotazů pokud se někdo znalý podělí o zkušenosti...
jak je to se spolehlivostí čtyřválců 520d 140kw nebo 525d a nebo jít do šestiválce 530d?? U nich jsem ale slyšel, že už to nejsou šestiválce jako bývaly.

Dále jak jsou na tom automatické převodovky, čemu se vyhnout nebo na co si dát pozor?

Jak jsou u těchto motorů řešeny rozvody, jestli musí motor ven nebo ne?

A pak jak je na tom cenově servis... neberu brzdy, filtry motorový olej, spíš na kolik vyjdou tozvody cca a výměna oleje v převodovce?

Díky moc za rady

Ještě mám v merku novou a4 2.0tdi 140kw 2016-17, ale tu jedině v manuálu, protože ty s-tronic převodovky jsou průser a od koncernu bych se moc daleko nehnul ...

Re: Koupě f10/f11 Zkušenosti, poruchovost - 520d/525d/530d

Napsal: úte 23.06.2020 00:07
od Jirke
Od ostatnich se tu dozvis to, co slyset nechces :)
Musis kapnout na dobrej kus a pak ani F11 nebude financni pruser, navzdory tomu co se o ni zde rika.

Jinak teda - rozvody u zadokoly - motor ven nemusi, cena cca 40.000,-
Automat je skvelej a pri pravidelny udrzbe podle vydrzi hodně (300tkm a vic, zalezi na predchozim provozu), jestli jen kratky trasy, nebo dalnice...

Zrovna dnes jsem si od znameho (prvni majitel) prevzal do uzivani F11 12/2015 530d zadokola, 163.000km najeto, bila alpineweiss, slusna vybava...v minulosti se uz delaly teda zadni mechy (jeden utikal), menily se packy pod volantem (blbly sterace) a to je vse. Olej v prevodovce kazdych 80.000km, olej v motoru kazdych 15000km. Nebylo moc co resit.

Mimo to jezdim uz rok a pul F11 530d xdrive, ta ma najeto 283.000km a mam ji cca 30.000km. Nevim co se na ni delalo (krome pravidelne udrzby) pred tim, ale ja menil jen prasklou prirubu od vody a olej v prevodovce. Funguje to krasne a rozvody jsou na 99% puvodni.

Re: Koupě f10/f11 Zkušenosti, poruchovost - 520d/525d/530d

Napsal: úte 23.06.2020 05:07
od tomi28
Ok děkuju, chci se vejít do 20-21tis €... tak bych nerad vyplázl pul míče a za dva měsíce brečel do polštáře kvůli převodovce :D.

Já bych se možná nebránil i manuálu, ale je jich jako šafránu a vypadá to hrozně lacině v takovým autě...
U automatů bych chtěl asi co nejméně najeto co tak poslouchám, protože pro Němce výměna v převodovce neexistuje podle mota nene v BMW měnit nemusíš to je doživotní olej... takže bych byl z velký pravděpodobnosti první co ten olej udělá...

Bavil jsem se se spoustou Němců v práci a tak a všichni se diví, když se zeptám jestli mění olej ...

Re: Koupě f10/f11 Zkušenosti, poruchovost - 520d/525d/530d

Napsal: úte 23.06.2020 07:36
od Filozof
tomi28 - němci to mají jako spotřebák ... po 5letech si koupí nové a hotovo. Tedy ti u nás v práci co jezdí služebákama nějaké 530d a 520d tu občas dojedou.

Jinak pokud seženeš 5letou 530d tour co má kolem 100-130tis km nájezd .. .skoro nereálné ale jistě se najdou tak bych vyměnil olej a měl klid.
Odborník pokud proklepne auto zda je kompletně ok a pak už jen jezdit.
Za 500tis kč se dají sehnat pěkné kousky a hlavně vybavené s komforty výhřev - chlazení a audiosystémem velkou navi atd.
Jinak repase převodovky není tak šílená raketa jako spíše motor aby byl ok a auto mělo kvalitní naftu.

Některé fka se serou ... jiné jezdí a jezdí ...asi záleží jak se tomu kdo choval a jakej je to modelovej ročník...samozřejmě i motory. 520d bych nikdy nekupoval tam byl problémovej motor a když 5er tak jedině zadokolku 530d novější jak 2013+

Jinak automat do BMW 5er patří je to luxusnější třída a tam se automat hodí. Právě manuál bych určitě nechtěl v takovém voze. Je to sto a jedna jezdit denně v autě s manuálem a automatem.

BMW automaty umí mám starou 7er a v rodině otcovu 530xd a ten automat je super.
novější 8stupnovej je sice náchylnější na zacházení a olej ale zase ještě malinko líp funguje a je úspornější.
Dálkaři dokážou s Fkem jezdit i 400tis km... na puvodním automatu i motoru ale prostě se k tomu musí chovat.

Jen bych dával pozor na kvalitu nafty ta dokáže popravit vstřikovače a čerpadlo. Takže kvalitní naftu a VIF a auto bude jezdit.

Otec má u starší generace e61 už 500tis km s puvodním motorem i vstřiky a auto jede jak nové díky udržbě kterou mu dopřává.

Re: Koupě f10/f11 Zkušenosti, poruchovost - 520d/525d/530d

Napsal: úte 23.06.2020 08:10
od jazet
Doporučuji si ke koupi přizvat Filozofa ten se vyzná.

Re: Koupě f10/f11 Zkušenosti, poruchovost - 520d/525d/530d

Napsal: úte 23.06.2020 09:06
od tomi28
Mne by se pomer cena/vykon asi nejvic zamlouvala 525... tu uz taky zkrouhli ale na ctyrvalec, aby nebyla predimenzovana...
Jinak prevodovky davaji do vsech motoru stejny?

Re: Koupě f10/f11 Zkušenosti, poruchovost - 520d/525d/530d

Napsal: úte 23.06.2020 23:55
od Jirke
Projed si jak 2.0d tak 3.0d a pak uvidis co ti vic sedi resp. co te vic bere !
Ale neni to jen o motoru. I podvozek naprosto zasadne meni dojem z auta.

Re: Koupě f10/f11 Zkušenosti, poruchovost - 520d/525d/530d

Napsal: stř 24.06.2020 08:27
od Filozof
zjisti si VIN vozu co se ti líbí a posledních 7znaků vlož sem.

https://www.mdecoder.com/

pak zjistíš výbavu a můžeš si na netu ověřit i stav KM či servis atd.

Některé motory jsou jen softwarově upravené a je to ten samej motor ... chce to jen pozjištovat.

520d má charakter klepavý, neergonomický, který k BMW moc nenáleží ale najdou se spořílci co jej budou opěvovat že sním jezdí spokojeně... ale...
530dA je prostě jinde jak charakterem tak výkonem a projevem.

a 535d je ještě o kus dál.

Když už platit za BMW a jeho servis at to aspon jede ...a netřepe se tam 2litrovej ratlík.... asi tak.

Re: Koupě f10/f11 Zkušenosti, poruchovost - 520d/525d/530d

Napsal: stř 24.06.2020 12:46
od LuboX
Zdar, nebál by som sa 525xd. Mal som ho s r.v. asi 2015, začiatkom 2017 som ho predal, lebo som dostal služobné auto.
Tento týždeň som hovoril s majiteľom a nemá žiaden problém, je rád a ďakuje :).
Auto v pohode so slušným výkonom. V porovnaní so Superbom veľmi kultivovaný.

Teraz mám 540ix, G30. Je to 6 valec benzín.
Mali sme na víkend X1 18d, manželke sa veľmi páči. A napriek zásadným vyjadreniam na BMW fórach na tému 4/6 valec nikomu z rodiny nevadil, výkonovo / zvukovo v pohode.

Všetci ospevujú 6 valce, ja som z toho môjho tiež veľmi rád, kto by nebol? :)
Ale ísť späť do 4 valca by som nepovažoval za žiadnu životnú prehru, na cestách by som netrpel a rodina by si žiadnu zmenu nevšimla.

Re: Koupě f10/f11 Zkušenosti, poruchovost - 520d/525d/530d

Napsal: pon 29.06.2020 08:54
od TANN3R
Tyhle rady jsou nejlepší - mě to rok fungovalo, takže se toho neboj. Třeba budeš mít štěstí :lol:

F10/11 je totální bída a v naftě tuplem. Normální motor u kterého by si člověk mohl být jistý, že dá 200k km, se tam nikdy nedával. Že to jednotlivci fungovalo, vůbec nic neznamená. Navíc nechápu proč se o tom nikde moc nemluví, ale N57 je dle mě ještě větší průser, než N47. Lidi do toho cpou horem spodem a nakonec to stejně zaklepe na klice. Opravit to nejde, výměna v hodnotě druhého auta.
Ta šance, že z toho bude jen okrasa v trávě na zahradě je dle mě dost velká.

Re: Koupě f10/f11 Zkušenosti, poruchovost - 520d/525d/530d

Napsal: stř 01.07.2020 19:35
od LuboX
Aký typ motora a auta navrhuješ ty?

Písal som o konkrétnej skúsenosti s 525xd 5 rokov. Mojej a terajšieho majiteľa auta. Na to sa autor témy pýtal, či nie?
Ja naopak nemusím rady typu, že všetko je pruser bez žiadnych konkrétnych údajov. Keď si prečítam rôzne fóra, tak by som si zrejme žiadne auto nemal kúpiť. Alebo nejaké konkrétne existuje? :)

Re: Koupě f10/f11 Zkušenosti, poruchovost - 520d/525d/530d

Napsal: stř 01.07.2020 23:28
od Stepan1
mě by zajímalo co je to "neergonomický" motor :lol:

Re: Koupě f10/f11 Zkušenosti, poruchovost - 520d/525d/530d

Napsal: stř 01.07.2020 23:52
od horan
Když ho přenášíš z vrakoviště do kufru, tak se špatně drží. Řeže do prstů, klouže.... Prostě nemá žádná ergonomická madla.

Re: Koupě f10/f11 Zkušenosti, poruchovost - 520d/525d/530d

Napsal: čtv 02.07.2020 07:50
od TANN3R
LuboX píše:Aký typ motora a auta navrhuješ ty?

Písal som o konkrétnej skúsenosti s 525xd 5 rokov. Mojej a terajšieho majiteľa auta. Na to sa autor témy pýtal, či nie?
Ja naopak nemusím rady typu, že všetko je pruser bez žiadnych konkrétnych údajov. Keď si prečítam rôzne fóra, tak by som si zrejme žiadne auto nemal kúpiť. Alebo nejaké konkrétne existuje? :)
Tak beru zpět, jeden spokojenej uživatel po celých 5 let úplně mění můj pohled na F10 :D

Jaké konkrétnější údaje ještě potřebuješ? Koupíš N57 a je dost velká šance, že ti odejde čerpadlo a vezme všechno kolem (150k Kč+), zadklepe to na klice (100k Kč za jetej motor a odtah do bazaru), na Xd umře rozvodovka.. Pokud je člověk trochu soudnej, tak už snad víc informací k rozhodování o koupi ojetiny za 300k nepotřebuje :D

Ad dobrý motor do F10 neexistuje. To auto je žumpa a pro obyčejného uživatele finanční nesmysl, resp. nepřiměřené riziko tomu, co to auto (ne)nabízí. A nezmění na tom nic ani dalších 10 spokojených uživatelů klidně po dobu 10 let, protože na ně připadají minimálně tři, které to stáhlo z kůže a stejně skončilo v huti.

Re: Koupě f10/f11 Zkušenosti, poruchovost - 520d/525d/530d

Napsal: ned 05.07.2020 20:50
od LuboX
Tak to znie ako veľká tragédia celé BMW F10 :).

Ešte jeden kamarát s dlhšou skúsenosťou s F10 530d:
Podla mna problemy u tychto aut nastavaju niekde okolo 200tis. km, kedy sa musis rozhodnut, ci pridu investicie, alebo nie. Takto to bolo aj u 530d. Ak vynecham nejake nehody (ze ich bolo...), tak sa robila xdrive rozvodovka, rozvody a s nimi nove loziska klukovej hriadele (30t. a 70t. Kč), olej v prevodoke musis. Ale auto ma teraz cez 300 a ide mozno lepsie ako nove...

Re: Koupě f10/f11 Zkušenosti, poruchovost - 520d/525d/530d

Napsal: stř 08.07.2020 19:21
od jofrey
mám f10 2013 najeto 250 K

obyčejný servis jako třeba brzdy výjdou na raketu když člověk chce origo díly - jiné mu tu na foru rozmluví :)
všechno na tom autě stojí raketu. čím větší výbava tím víc věcí co se posere. a bez výbavy tohle auto nemá smysl....

za 3 a půl roku co auto mám se měnilo (v autorizáku)

hřeben řízení + tyčky řízení a čepy - 80 000
vyhřívací adblue trubička - 20 000
brzdy přední + zadní včetně kotoučů - 35 000
regulace turba - 7 000
propach + výměna oleje v převodovce + xdrive v ZF pakra - 15 000
nový EGR chladic - zdarma na svolávací akci jinak by to stálo cca 8 000
nové letní gumy - 20 000
nafta za tu dobu - 150 000
je možné že jsem na něco zapoměl a olej a filtry si dělám sám protože jen výměna mikrofiltru stojí u nich 3 000, o oleji nemluvě a ostatních filtrech taky



známé výhledové investice v autorizáku do dalších let jsou

DPF - 50 000
chladič (začíná prosakovat) - 20 000
keyless zlobí jedna strana - ???? typuju tak 5-10 000
rozvody - 40 000
+možné neznámé závady co se objeví - ????
čelní okno v dané výbavě kvůli kamínku a milionu teček - 35 000

kdo na to má ať si to auto koupí :)
jasně vždy se to dá udělat jinde a s druhořadýma dílama za jinou cenu. ale to je bastl :)

Re: Koupě f10/f11 Zkušenosti, poruchovost - 520d/525d/530d

Napsal: pon 13.07.2020 22:18
od martyb
Nechápu proč teda v tomhle videu říkají 3.0d nejlepší motor od BMW
:twisted:
https://youtu.be/CS9PMhHx9ds

Re: Koupě f10/f11 Zkušenosti, poruchovost - 520d/525d/530d

Napsal: pát 17.07.2020 17:08
od LuboX
jofrey píše:mám f10 2013 najeto 250 K

- je možné že jsem na něco zapoměl a olej a filtry si dělám sám protože jen výměna mikrofiltru stojí u nich 3 000, o oleji nemluvě a ostatních filtrech taky

- čelní okno v dané výbavě kvůli kamínku a milionu teček - 35 000
Takže Ťa to vyšlo v priemere cca na 3500 Kč mesačne (zrátal som všetky Tvoje náklady, podelil 42 mesiacmi - 3,5 roka, nerátam naftu a pneu)?

Ten výhľad nákladov si trocha nadsadil :)

V originál BMW - Cartec Olomouc som menil olej nad rámec Service Inclusive (540i G30)
- výmena oleja a mikrofiltra 4960 Kč bez DPH. Samotný mikrofilter je 538 Kč, olej 3647 Kč, práca 775 Kč.
- takže 3000 Kč za samotnú výmena mikrofiltra je podľa mňa nezmysel

- čelné sklo (mám všetky kamery, top výbava apod) je 20 000 Kč bez DPH

Re: Koupě f10/f11 Zkušenosti, poruchovost - 520d/525d/530d

Napsal: ned 19.07.2020 10:19
od Arnie_one
jofrey: jasně vždy se to dá udělat jinde a s druhořadýma dílama za jinou cenu. ale to je bastl :) :lol: :lol: :lol:

Re: Koupě f10/f11 Zkušenosti, poruchovost - 520d/525d/530d

Napsal: ned 19.07.2020 18:08
od Haste
To jsou silene palky. Kdyz si rozpocitam poslednich 5 let s moji E39, tak mi to vychazi na nejakych 215,-Kc mesicne a to do toho pocitam vse, krome benzinu a STK.