Stránka 1 z 2

M340i - naklady na servis

Napsal: sob 23.01.2021 17:38
od SnakeCZ
Zdravim,

Planuju nakup M340i a zajimalo by me jake jsou naklady na servis. Konkretne, na kolik tak vyjde garancni prohlidka vcetne vymeny oleje nebo kolik stoji vymena brzd (kotouce + desticky)?

Ziju sice v Lucembursku, ale predpokladam, ze cena servisu bude +/- stejna jako v CR, pripadne muzu jezdit do nemecka na servis.

Btw, nevite jake jsou dodaci lhuty techto modelu?

Diky moc!

Re: M340i - naklady na servis

Napsal: ned 24.01.2021 10:59
od MattyX
generace asi G20 ne ? :)

Re: M340i - naklady na servis

Napsal: ned 24.01.2021 21:13
od paca
tyjo, koupit nové auto za skoro 2 míče a řešit cenu servisu? zajímavé :)

Re: M340i - naklady na servis

Napsal: ned 24.01.2021 21:36
od Henry_E90
Hlavně když to snad každý kupuje s předplaceným pětiletým servisem...

Re: M340i - naklady na servis

Napsal: ned 24.01.2021 21:50
od SnakeCZ
MattyX píše:generace asi G20 ne ? :)
Ano, G20 :)
paca píše:tyjo, koupit nové auto za skoro 2 míče a řešit cenu servisu? zajímavé :)
Po vsech ruznych slevach to vyjde cca na EUR 65k, ale chapu co tim chces rict. Prechazim z Mazdy a BMW je pro me neznama, tak jsem zvedavej na kolik to vyjde a taky mam rad budouci vydaje pod kontrolou.
Henry_E90 píše:Hlavně když to snad každý kupuje s předplaceným pětiletým servisem...
Netusil jsem, ze neco takoveho existuje. To zni super, a co jsem ted koukal na mistni ceny, tak to neni ani drahy. Diky za tip!

Re: M340i - naklady na servis

Napsal: pon 25.01.2021 13:44
od ada540i
Pokud si to auto chceš nechat dýl, tak doporučuju měnit olej častěji než je obsaženo v tom bezplatném servisu. V autorizovaném servisu (BYCHL) si za výměnu oleje v mém autě (F80) říkají něco kolem 4500,-Kč. Zatím mi to vychází, že dvě výměny si platím sám a jednu mám zdarma po předepsaném počtu ujetých km. Měním po 7 až 8 tisících km.

Re: M340i - naklady na servis

Napsal: pon 25.01.2021 14:07
od Fido
Souhlas, mě to vychází jedna výměna v ceně, jednu si platím sám, Já teda ale měním po 15ti. Na těch 12 litrů oleje by to mělo stačit :). Měnit po 30kkm je zvěrstvo.

Re: M340i - naklady na servis

Napsal: pon 25.01.2021 19:19
od SnakeCZ
Menit kazdych 15 tis. km mi prijde ok (praktikuju to stejne u svoji benzinovy 143kw Mazda 6) a ta cena se taky da.

Diky!

Re: M340i - naklady na servis

Napsal: pon 25.01.2021 20:53
od MattyX
Ono dost záleží jaký trasy totiž jezdíš ... U M3 je fajn že se tomu nakládá a benzín z oleje se zvládá odpařit , protože přímovstřikový benzín to po studenu fest nalévá benzínem, jak není spalovací prostor ještě správně těsný. :)
Já s 335i jezdím kratší trasy a měním po pěti a prostě z toho oleje ten benzín jde cítit ... Při ceně oleje jaký dnes jsou to vidím jako to nejmenší, protože když vím co ty opravy motorů pak vyjdou tak se mi dělá špatně :D
Tím jsem chtěl říct, že neexistuje žádné obecné pravidlo že lepší dělat po 15 , 10 , nebo 7-8 :) Ale je dobrý když pro to člověk má nějaký cit , což v dnešní době, kdy je problém si vyměnit sám žárovku trochu těžké chtít po majiteli :)
Pár let zpět jsem koupil auto, který mělo najeto 50tis za 10let, v autě druhej olej a bylo zadřený tak, že se roztrhly i rozvody a paní se divila co jako udělala špatně, když jezdila 2km do práce jenom :D (extrémní případ samozřejmě :D )
Takže měnit a klidně časteji, nic se neposere a když to neoceníš ty jako majitel, tak ten druhej , nebo třetí, kterej to bude kupovat tak určitě ocení nadstandardní péči. Protože auto servisovaný only autorizák je černej petr ... :D

Re: M340i - naklady na servis

Napsal: čtv 28.01.2021 11:21
od m4zzy
Hoj, máme taky M340i G20, takový vánoční dárek, jetou z DE a teď máme najeto nad 9tis km, takže skoro nové auto. Chci na tom taky vyměnit olej a jde mi jen o to, jestli s tím musím jet do autorizáku bmw, nebo do servisu např BMW Auto Čermák v Jihlavě (kde pracuju) a tchánovi na G11 tam mělili oleje oi v převodovce a xdrajvu nebo to mám brát že je to prostě normální výměna oleje, kterou nám na tchánově G11 dělá známý mechanik v jeho servisu a máme s ním velmi dobré zkušenosti.

A díky MattyX, to je docela dobrá informace s tím nájezdem, jelikož s autem jezdí žena, má ho v nákladech, a jezdí do práce kousek, nicméně pravidelně jezdíme na výlety nebo k mým rodičům, kde se auto protáhne na delší trasu. Já mám v plánu to měnit tak mezi 10-15tis km nebo jednou za rok a tím, že auto bylo vyrobeno 10/2019 tak je nejvyšší čas to provézt.

Takže jen otázka, je to nějak extra úkon či se fakt jen vypustí starý olej a dá nový? To bych pak nepotřeboval jet do specialozovaného bmw servisu s takovou prkotinou. A ještě, kde zjístím, co tam nalít? máš MattyX nějaké doporučení? Dost se v tom vyznáš :) Jestli ten motor B58 co byl i v F30 (v té ne TU verzi) má rád 5W40 nebo tam lít to co předepisuje výrobce a prostě to takto častěji měnit? Díky

Re: M340i - naklady na servis

Napsal: čtv 28.01.2021 12:15
od Totic
Píšeš, že pracuješ v BMW Auto Čermák a nevíš jak se mění olej? Zavedli vám tam bobříka mlčení? :) Předpokládám, že auto je s původní zárukou.

Jinde psali majitelé zánovních BMW s 5tiletkou, že mají servisní interval na olej směšných 30tis.km. Takže mezitím stihnou 2x svou výměnu a jednu tu garančku. Jinak 5W-40 to nepokazí, ale klidně se dá ještě nechat předepsaná norma. Co tam lejou od nova 5W-30?

Re: M340i - naklady na servis

Napsal: čtv 28.01.2021 14:19
od paca
Totic píše:Píšeš, že pracuješ v BMW Auto Čermák a nevíš jak se mění olej? Zavedli vám tam bobříka mlčení? :) Předpokládám, že auto je s původní zárukou.
Hele, nepíše co tam dělá, třeba je uklízeč :) Ale i tak by se tam mohl zeptat kluků přímo ze servisu ;)

Re: M340i - naklady na servis

Napsal: čtv 28.01.2021 17:02
od jazet
Píše, že dělá v Jihlavě, ne v tom servisu ne?

Re: M340i - naklady na servis

Napsal: čtv 28.01.2021 20:25
od MattyX
Kamarád co má B58 v F31 tak dáváme 5W30 Ravenol USVO , interval rozdělěný na třetiny, vzhledem k tomu že má předplacený servis v BMW, tak tam mu nablejou normálně 5w30 , tak ať se to nemíchá. Jinak bych dával 5w40 a nebo 5w50 u upraveného motoru - to dávám i do N54 a N55 a interval dle vlastního úsudku, ta výměna stojí takový sranda peníze dneska, že je to jedno :)

Re: M340i - naklady na servis

Napsal: čtv 28.01.2021 21:58
od ludekk
Ahoj,
výměna oleje a filtru stojí cca 5500 (vč. DPH) v autorizovaném servise. Osobně měním po 15k km, takže to vychází jednou zdarma, jednou placený. Ono těch 15k km od výměny je i taková hranice kdy ti auto začne hlásit že chce dolít litr oleje. Pak jsem měnil přední sklo, to stojí 28 tisíc i s prací (takže doporučuji dobře pojistit, protože já už mám i to druhé prasklé). Nechal jsem si dělat i nějaké instalace m performance dílů, to většinou vycházelo na pár stovek. Brzdy mám zatím po 34 k km původní. Vím akorát že přední kotouče stojí 18 tisíc, a k tomu destičky 12 tisíc (pouze materiál).

Jinak samozřejmě to auto dokáže být hodně hladové, když tomu budeš pořád stát na krku. Dá se jezdit za 8,5 ale taky za 14 - 15 (okresní cesty) a na okruhu 25. Nicméně je to super auto, tak ať dobře slouží!

MattyX nedokázal by si mě poradit kdy nechat vyměnit ten ,,doživotní" olej v převodovce ? V servise mě bylo doporučeno kolem 70k Km. Díky

Re: M340i - naklady na servis

Napsal: pát 29.01.2021 00:28
od MattyX
70 na převodovku vidím tak jako asi max :) 50-60 good :) Zase záleží jak moc tomu nakládáš a jak moc se olej ve skříni zahřívá a v tom horším případě přehřívá :)

Re: M340i - naklady na servis

Napsal: pát 29.01.2021 12:18
od m4zzy
Ne nedělám u Čermáka, to bych se tu přece neptal :D Pracuju v Jihlavě :D

Re: M340i - naklady na servis

Napsal: pon 01.02.2021 08:28
od m4zzy
Včera jsem si všiml jedné zajímavosti, kterou si nedokážu nijak vysvětlit.

Zkusím to popsat na dvou autech.

Jedu v E91 330i, na budíkách je ten ekonoměr (ten mám ale překódovaný na teplotu oleja, ale z minulosti vím, jak to fakčí). Auto rozjedu třeba na 100kmh, a dám nohu z plynu. Auto jede setrvačností, má zařazený kvalt a brzdí to motorem, takže klesá pomalu rychlost a okamžitá spotřeba motoru je 0L/100km až do doby kdy přidám plyn. Kdybych to samé udělal ale dal neutrál, tak auto jede setrvačností, motor běží na volnoběh a žere to nějaký benzín a ekonoměr neukazuje 0L/100km ale trochu víc (dejme tomu že 1/100, ale to je nepodstatné).

A teď, v G20 M340i, udělám to samé, v adaptivním nebo comfort modu (je to víceméně fuk). Rozjedu to, dám nohu z plynu a aktuální spotřeba je jak předním, 0L/100km a zároveň se jakože dobíjí ta baterka. Vše ok, ale po chvíli tam naskočí třeba 1,5L, pak 2,5L, někdy i 4 nebo 6L/100km. Přitom třeba jedu i trochu s kopce a místo 100kmh tam jedu 80kmh. Nedokážu si to vysvětlit.

Nebo obdobně v ECO PRO. Mám nastaveno ať to plachtí, opět rozjedu na 100kmh, pustím plyn, a on plachtit někdy začne hned, někdy po chvíli a někdy vůbec. Pořád tam třeba je spotřeba 1,5L/100km ikdyž jedu setrvačností. Nežkdy třeba pěkně plachtí, a pak tam zas hodí nějkou malou spotřebu, jakoby se dal do neutrálu aby jel co nejdál. To jsem zkusil i podřadit na nižší stupeň a to nebrzdil ani motorem, jen se zvýšily otáčky. Trochu nechápu a sere mě to :D ( ne že to tak dělá, ale že nevím proč.

Snad jsem to popsal tak, že to jde pochopit co tím myslím :)

Re: M340i - naklady na servis

Napsal: pon 01.02.2021 10:32
od Itchythefirst
Jsou dve moznosti, bud ten ekonomer nefunguje a resil bych to s bmw nebo funguje, a pak bych si bez osobni zkusenosti s G20 tipnul, ze proste z kopce ten motor nenapadne dobiji baterku ;-) Kdyby se to nechalo jen na gravitaci, tak se treba "zastavis uz v puli kopce" :-)

Re: M340i - naklady na servis

Napsal: pon 01.02.2021 12:39
od Hanz
Imo řízené dobíjení v. algoritmus pro “plachtění” aby řidič měl pocit, že jede setrvačností...