Komunikační chyby BMW 730d F01 2009
Napsal: čtv 04.02.2021 12:13
Ahoj všichni. Tak, po dlouhé době, co nic na autě nezlobilo, mám hodně delikátní problém.
Poprve se to projevilo před 3 týdny po cca 400km jízdě bez zastavení, najednou auto za jízdy začalo vypisovat vážné chyby - transmission fault, parking brake only partially available, passenger restraint system fault atd, ze kterých některé dále za jízdy mizeli a zůstalo svítit oranžové (P) jako chyba parkovací brzdy, kterou jinak prakticky nevyužívám. Auto se chovalo a jelo, řadilo, úplně normálně, i posilovač. Po zastavení jsem zkusil motor vypnout, no již nešlo nastartovat, vedle najetých km na displeji se zobrazila červená kulička a vypisovalo transmission fault, při startu začalo roztáčet motor a najednou přestalo a tak dokola. Po několika pokusech chyba sama odezněla a nastartoval jsem, zůstalo svítit pouze oranžové (P), po zastavení jinde a dalším startu zmizelo i to a auto jezdilo další týden bez problémů. Pak se chyba opět projevovala podobně a již cca každý druhý den. Vyskytovala se zcela náhodně, za stání, po nastartování, za jízdy. Tak v průběhu chyby transmission fault otáčkoměr ukazuje 0, bez ohledu na to, že má auto běžné otáčky.
Video když se chyba projevovala za nastartovaného auta zde:
Na Slovensku jsem navštívil mezičasem dva servisy, které se specializují na BMW, v prvním jen narychlo prošli základní kabeláž, která vypadala v pořádku, ve druhém servisu auto bylo déle - rozebrali část auta a hledali chybu na kabeláži od převodovky. Vypozorovali pouze že když se chyba tehdy zrovna i u nich projevovala a odpojili převodovku tak chyby dále nesvítili. Ovšem nesvítili již ani po zapojení. Zkusili překódovat mechatronik převodovky a s autem jsem včera odjel, ovšem po příjezdu do Prahy se za jízdy chyba zase projevila úplně stejně, pouze jsem tentokrát vypnul motor až doma. Dnes ráno již chvilku po startu chybu zase psalo, ujel jsem asi 10km k obchodu a opět nešlo nastartovat - transmission fault a červená kulička u najetých km. Chyba po 10 minutách opět sama zmizela a nastartoval jsem a zase odjel dále s tím, že na palubovce zase svítilo již jen oranžové (P) jako chyba parkovací brzdy.
Vypozoroval jsem taky, že pokud zrovna svítí za nastartování chyba převodovky a zařadím (R), tato chyba zmizí. Vzpomněl jsem si, že asi před 10 měsíci mi jednou vypsalo za jízdy chybu řídící páky, ale chyba po vypnutí zmizela a již se neobjevila od té doby. Může to mít souvis?
Chci se tedy zeptat, setkali jste se někdy s podobným chováním? V servisu na Slovensku mi říkali, že by vyměnili mechatronik převodovky, resp. celou převodovku, ale taky si nejsou jistí, že to pomůže. Není totiž vyloučeno, že chyba zrovna zmizela jak odpojili převodovku a nemá reálně se samotnou převodovkou souvis.
Jinak auto jede normálně, je to patrně čistě chyba v elektronice / ŘJ / kabeláži. Na diagnostice vypsalo k tomuto problému pouze komunikační chyby.
Budu rád za jakoukoliv podobnou zkušenost / radu.
Poprve se to projevilo před 3 týdny po cca 400km jízdě bez zastavení, najednou auto za jízdy začalo vypisovat vážné chyby - transmission fault, parking brake only partially available, passenger restraint system fault atd, ze kterých některé dále za jízdy mizeli a zůstalo svítit oranžové (P) jako chyba parkovací brzdy, kterou jinak prakticky nevyužívám. Auto se chovalo a jelo, řadilo, úplně normálně, i posilovač. Po zastavení jsem zkusil motor vypnout, no již nešlo nastartovat, vedle najetých km na displeji se zobrazila červená kulička a vypisovalo transmission fault, při startu začalo roztáčet motor a najednou přestalo a tak dokola. Po několika pokusech chyba sama odezněla a nastartoval jsem, zůstalo svítit pouze oranžové (P), po zastavení jinde a dalším startu zmizelo i to a auto jezdilo další týden bez problémů. Pak se chyba opět projevovala podobně a již cca každý druhý den. Vyskytovala se zcela náhodně, za stání, po nastartování, za jízdy. Tak v průběhu chyby transmission fault otáčkoměr ukazuje 0, bez ohledu na to, že má auto běžné otáčky.
Video když se chyba projevovala za nastartovaného auta zde:
Na Slovensku jsem navštívil mezičasem dva servisy, které se specializují na BMW, v prvním jen narychlo prošli základní kabeláž, která vypadala v pořádku, ve druhém servisu auto bylo déle - rozebrali část auta a hledali chybu na kabeláži od převodovky. Vypozorovali pouze že když se chyba tehdy zrovna i u nich projevovala a odpojili převodovku tak chyby dále nesvítili. Ovšem nesvítili již ani po zapojení. Zkusili překódovat mechatronik převodovky a s autem jsem včera odjel, ovšem po příjezdu do Prahy se za jízdy chyba zase projevila úplně stejně, pouze jsem tentokrát vypnul motor až doma. Dnes ráno již chvilku po startu chybu zase psalo, ujel jsem asi 10km k obchodu a opět nešlo nastartovat - transmission fault a červená kulička u najetých km. Chyba po 10 minutách opět sama zmizela a nastartoval jsem a zase odjel dále s tím, že na palubovce zase svítilo již jen oranžové (P) jako chyba parkovací brzdy.
Vypozoroval jsem taky, že pokud zrovna svítí za nastartování chyba převodovky a zařadím (R), tato chyba zmizí. Vzpomněl jsem si, že asi před 10 měsíci mi jednou vypsalo za jízdy chybu řídící páky, ale chyba po vypnutí zmizela a již se neobjevila od té doby. Může to mít souvis?
Chci se tedy zeptat, setkali jste se někdy s podobným chováním? V servisu na Slovensku mi říkali, že by vyměnili mechatronik převodovky, resp. celou převodovku, ale taky si nejsou jistí, že to pomůže. Není totiž vyloučeno, že chyba zrovna zmizela jak odpojili převodovku a nemá reálně se samotnou převodovkou souvis.
Jinak auto jede normálně, je to patrně čistě chyba v elektronice / ŘJ / kabeláži. Na diagnostice vypsalo k tomuto problému pouze komunikační chyby.
Budu rád za jakoukoliv podobnou zkušenost / radu.