Dlouhé točení při startu po delší jízdě
Napsal: pon 12.04.2021 10:27
Čus,
motor N43, 320i.
mám problém (už fakt delší dobu) s dlouhým točení.
Příští týden budu měnit crankshaft sensor a oil/watoer temp sensor, jelikož je to levnější, než třeba regulátor tlaku paliva, nebo pumpa či HPFP čerpadlo (což jsou další věci na řadě, pokud se problém nevyřeší).
Každopádně zkusil jsem trochu logovat a zjistit, kdy se to dlouhé točení projeví.
Dlouhé točení se projeví vždy, když auto stojí po 20-30 minut cesty.
Snažil jsem se logovat LPFP i HPFP, abych zjistil, zda běží pumpa i čerpadlo správně.
Ráno přijdu k autu a LPFP i HPFP ukazují cca 5k hPa. Auto nastartuje bezproblémů. Na volnoběh v idle má LPFP tlak 5k hPa a HPFP kolem 150k hPa. To si myslím, že je správně.
Při jízdě se LPFP drží na 5k hPa a HPFP se pohybuje od 150k hPa do 200k hPa, čím vyšší otáčky motoru, tím větší tlak na HPFP (logické). To by mělo být také správně.
Chcípnu auto a nějakou chvíli se drží tlaky - LPFP 5k hPa a HPFP kolem 150k hPa. Následně začne pomalu klesat tlak na HPFP (po cca 10 minutách to klesne na cca 10k hPa - natočím bezproblémů).
Po nějakých 15 minutách klesne LPFP na cca 4k hPa a HPFP i klidně na 2,5k hPa. To fakt nevím, jestli je normální, že tam takhle klesne tlak... Když zkusím natočit, tak sice to není úplně okej, ale relativně cca 1s prodleva a motor naskočí.
Nejhorší je ale točení v případě, že po cca 20-30 minutách klesne LPFP na 4k hPa a HPFP také na 4k hPa. Najednou motor točí cca 4s. Pak naskočí a hodnoty jsou zas na 5k hPa a 150k hPa.
Shrnul bych to tak, že vždy, když klesne HPFP pod 5k hPa, tak dojde k špatnému startování.
Jaké tlaky by tam měly být v podobném procesu? Co je špatně? A co si o tom myslíte?
PS: před cca rokem byl měněn sensor nízkého tlaku paliva (original).
motor N43, 320i.
mám problém (už fakt delší dobu) s dlouhým točení.
Příští týden budu měnit crankshaft sensor a oil/watoer temp sensor, jelikož je to levnější, než třeba regulátor tlaku paliva, nebo pumpa či HPFP čerpadlo (což jsou další věci na řadě, pokud se problém nevyřeší).
Každopádně zkusil jsem trochu logovat a zjistit, kdy se to dlouhé točení projeví.
Dlouhé točení se projeví vždy, když auto stojí po 20-30 minut cesty.
Snažil jsem se logovat LPFP i HPFP, abych zjistil, zda běží pumpa i čerpadlo správně.
Ráno přijdu k autu a LPFP i HPFP ukazují cca 5k hPa. Auto nastartuje bezproblémů. Na volnoběh v idle má LPFP tlak 5k hPa a HPFP kolem 150k hPa. To si myslím, že je správně.
Při jízdě se LPFP drží na 5k hPa a HPFP se pohybuje od 150k hPa do 200k hPa, čím vyšší otáčky motoru, tím větší tlak na HPFP (logické). To by mělo být také správně.
Chcípnu auto a nějakou chvíli se drží tlaky - LPFP 5k hPa a HPFP kolem 150k hPa. Následně začne pomalu klesat tlak na HPFP (po cca 10 minutách to klesne na cca 10k hPa - natočím bezproblémů).
Po nějakých 15 minutách klesne LPFP na cca 4k hPa a HPFP i klidně na 2,5k hPa. To fakt nevím, jestli je normální, že tam takhle klesne tlak... Když zkusím natočit, tak sice to není úplně okej, ale relativně cca 1s prodleva a motor naskočí.
Nejhorší je ale točení v případě, že po cca 20-30 minutách klesne LPFP na 4k hPa a HPFP také na 4k hPa. Najednou motor točí cca 4s. Pak naskočí a hodnoty jsou zas na 5k hPa a 150k hPa.
Shrnul bych to tak, že vždy, když klesne HPFP pod 5k hPa, tak dojde k špatnému startování.
Jaké tlaky by tam měly být v podobném procesu? Co je špatně? A co si o tom myslíte?
PS: před cca rokem byl měněn sensor nízkého tlaku paliva (original).