Stránka 1 z 1

Dlouhé točení při startu po delší jízdě

Napsal: pon 12.04.2021 10:27
od adamReznicek
Čus,

motor N43, 320i.

mám problém (už fakt delší dobu) s dlouhým točení.
Příští týden budu měnit crankshaft sensor a oil/watoer temp sensor, jelikož je to levnější, než třeba regulátor tlaku paliva, nebo pumpa či HPFP čerpadlo (což jsou další věci na řadě, pokud se problém nevyřeší).

Každopádně zkusil jsem trochu logovat a zjistit, kdy se to dlouhé točení projeví.

Dlouhé točení se projeví vždy, když auto stojí po 20-30 minut cesty.
Snažil jsem se logovat LPFP i HPFP, abych zjistil, zda běží pumpa i čerpadlo správně.

Ráno přijdu k autu a LPFP i HPFP ukazují cca 5k hPa. Auto nastartuje bezproblémů. Na volnoběh v idle má LPFP tlak 5k hPa a HPFP kolem 150k hPa. To si myslím, že je správně.
Při jízdě se LPFP drží na 5k hPa a HPFP se pohybuje od 150k hPa do 200k hPa, čím vyšší otáčky motoru, tím větší tlak na HPFP (logické). To by mělo být také správně.

Chcípnu auto a nějakou chvíli se drží tlaky - LPFP 5k hPa a HPFP kolem 150k hPa. Následně začne pomalu klesat tlak na HPFP (po cca 10 minutách to klesne na cca 10k hPa - natočím bezproblémů).
Po nějakých 15 minutách klesne LPFP na cca 4k hPa a HPFP i klidně na 2,5k hPa. To fakt nevím, jestli je normální, že tam takhle klesne tlak... Když zkusím natočit, tak sice to není úplně okej, ale relativně cca 1s prodleva a motor naskočí.

Nejhorší je ale točení v případě, že po cca 20-30 minutách klesne LPFP na 4k hPa a HPFP také na 4k hPa. Najednou motor točí cca 4s. Pak naskočí a hodnoty jsou zas na 5k hPa a 150k hPa.

Shrnul bych to tak, že vždy, když klesne HPFP pod 5k hPa, tak dojde k špatnému startování.

Jaké tlaky by tam měly být v podobném procesu? Co je špatně? A co si o tom myslíte?

PS: před cca rokem byl měněn sensor nízkého tlaku paliva (original).

Re: Dlouhé točení při startu po delší jízdě

Napsal: pon 12.04.2021 12:17
od horan
Netěsný vstřikovač, kterej uchlastá motor. :?:
Edit: vlastně přímovstřik. :oops:

Re: Dlouhé točení při startu po delší jízdě

Napsal: pon 12.04.2021 13:35
od adamReznicek
Jak je ale možné, že se to děje vždy, po cca těch 20 minut od jízdy?
Nějak si to nedokážu vysvětlit.

Jinak mám 2 vstřiky měněny před 20k km v Renocaru (spolu s cívkami) a zbylé 2 měněny před 7k km, také Renocar.
Doufám, že nemůžou odejít po roku a půl.

Re: Dlouhé točení při startu po delší jízdě

Napsal: pon 12.04.2021 17:40
od horan
U neprimovstriku je to tím, že benzín ukapava do sání. Za těch třeba 20 minut nakape už tolik, že při startu je směs tak bohatá, že to nechytne. U tvýho motoru je to blbost, co jsem napsal.

Re: Dlouhé točení při startu po delší jízdě

Napsal: pon 12.04.2021 20:37
od adamReznicek
Zatím mám tip na palivovou pumpu... Prý by neměl klesnout tlak pod 5 barů, případně nemá dostatečný výkon pro dodání paliva k vysokotlakému čerpadlu.

Re: Dlouhé točení při startu po delší jízdě

Napsal: úte 13.04.2021 08:01
od MattyX
BUď ti nachčije benzín do válce a proto to padne a nebo odchází regulační část hpfp ;)

Re: Dlouhé točení při startu po delší jízdě

Napsal: úte 13.04.2021 08:40
od adamReznicek
Doufám, že vstřiky neprotýkají, když nejsou staré ani rok a půl.
Ta regulační část HPFP. Ta je součástí, nebo je tím myšleno regulátor tlaku paliva, který je v nádrži?

Re: Dlouhé točení při startu po delší jízdě

Napsal: úte 13.04.2021 17:33
od adamReznicek
Update:
Měřil jsem oil pressure a porovnával s požadovanou hodnotou (oil pressure setpoint) a téměř konstantně mám tlak nižší o 1 bar.
Nevíte, čím to může být?

Dlouhé točení prý může způsobovat právě i nízký tlak oleje.

Re: Dlouhé točení při startu po delší jízdě

Napsal: úte 13.04.2021 20:29
od MattyX
Nízký tlak oleje určitě dlouhý start nezpůsobuje ;) při studeném startu je tlak oleje 0 a chytne ti to dřív :D

HPFP má el. regulační část, která právě odchází a není to opravitelné jen výměna za druhý kus ;) Vtřiky jsi psal že jsi měnil jen dva ? Takže ty další dva můžou být na odchodu, zejména pokud to není index 11 ale nějaký 6/7/9 a jiné problematické verze ;)
Ale začni tím čidlem kliky a vačky, mě to na N54 taky trápilo s delším startem a trvá mu než si nasynchrozuje pozici kliky a vačky a tak si namotá déle dokud se to nesladí ;)

Re: Dlouhé točení při startu po delší jízdě

Napsal: úte 13.04.2021 20:40
od adamReznicek
Nene, měnil jsem všechny 4. 2 před 20k km a zbylé dva před asi 8k. Měněny v Renocar Praha, ale index nevím, to musím zjistit.
Jasný, možná vyměním i ten senzor tlaku paliva, protože když už tam mechanik poleze, tak to může vyměnit při jednom. Stojí asi 1000 Kč.

Re: Dlouhé točení při startu po delší jízdě

Napsal: úte 13.04.2021 23:21
od MattyX
Tak pokud jsou měněny takto nedávno, tak určitě to budou ty správné ;)

Re: Dlouhé točení při startu po delší jízdě

Napsal: úte 04.05.2021 10:54
od adamReznicek
Takze jsem nechal vymenit svicky, crankshaft sensor a bohuzel problem stale trva. Tipuju to na tu palivovou pumpu, nebo regulator tlaku paliva... Dle bimmerprofs by po chcipnuti mel LPFP padnout na 4.5 baru behem 15s a HPFP asi na 5 baru behem 4s. Kdyz chcipnu motor, tak LPFP stoupne na 5.6 baru (vydrzi tam 15minut) a pak zacne klesat az na 1.6 baru (temer dalsich 30 minut). HPFP klesa cca 15 minut na 5 baru, ale pak klesa az na 1.75 dalsich 30 minut. Coz je prostě dost divny...

Dneka budu čistit vanos solenoidy, jestli to něco udělá...

Re: Dlouhé točení při startu po delší jízdě

Napsal: stř 05.05.2021 18:47
od adamReznicek
Tak Vanosy kompletně čistý, snad ještě originály (BMW), což nechápu... nebo je bývalý majitel měnil.

Re: Dlouhé točení při startu po delší jízdě

Napsal: sob 15.05.2021 12:59
od adamReznicek
Tak jsem mel auto u mechanika a pry to dlouhe toceni za tepla delaji rozvody. Je to mozne?

Maji nalitano 105 tisic km, nechrasti. V tydnu pojedu jeste do inveltu plzen a uvidim, co oni na to. Zadna chyba casovani.

Uplne nechci delat rozvody (odhad mechanika 35-50 tisic) a zjistit, ze to neresi problem.

Zprava mechanika:
Vytahaný rozvodový řetěz, chybná výfuková vanosová jednotka, výfuková vačka nad toleranci

Re: Dlouhé točení při startu po delší jízdě

Napsal: stř 19.05.2021 16:08
od Hanz
Necetl jsem to cele, ale benzin cerpadlo-padani benzinu do nadrze vyloucis tim, ze si od nej natahnes kabel a sepnes natvrdo pred startovanim, pokud to chytne lepe/hned, vis po cem jit (spatny zpetny ventil v cerpadle, primo v nadrzi).

Re: Dlouhé točení při startu po delší jízdě

Napsal: stř 19.05.2021 23:50
od adamReznicek
Diky moc za zajimavy tip. Pristi tyden jedu do Invelt Plzen, tak uvidim, co zjisti.

Dnes jsem taky problem resil na bimmerprofs online diagnostice.

Ten tipuje problem s tlakem paliva (vzduch v systemu). Pry DME prodlouzi dobu toceni kvuli nizkemu tlaku pri startu...