Stránka 1 z 1

Liqui Moly 10W40 s MoS2 a použití v BMW-pro a proti

Napsal: čtv 19.08.2021 18:06
od bmwwehrwolf
Zdravím pánové,má někdo zkušenosti s použitím tohoto oleje do starších motorů BMW řady e34 a e39? Mám tds v dobrém stavu s pětikilem "na hrbu",motor nežere olej,nikde nic neteče,studené i teplé starty ok,chtěl bych motoru dopřát a ne ho pohřbít :-DD,díky za názory.

Re: Liqui Moly 10W40 s MoS2 a použití v BMW-pro a proti

Napsal: pát 20.08.2021 20:30
od Filozof
Bral jsem ho do auta poslední 2roky m52b28 a je fajn v pohodě model 728i e38. Bere jej více lidi do starších aut a není spatnej.

Snejk stim dokonce najel 70tis km než ho měnil to jen taková perlička :lol:

Nemůžeš stim nic zkazit ty staré motory vydrželi i milion km než ty sracky co dnes vyrábí kdy to po 300-500tis km můžeš hodit do šrotu :)

Re: Liqui Moly 10W40 s MoS2 a použití v BMW-pro a proti

Napsal: úte 24.08.2021 00:23
od Totic
No kdyby 500 a pak na repas bylo by to ještě dobrý..

Podobný aditiva má v sobě už i Millers oil no a nebo do stávajícího oleje nalít "LIQUI MOLY 2180 Přísada do oleje 300 ml" taky s MoS2 (molybdedisulfid) a je to to samý. Nalil jsem toho benzin verzi do M54 a dobrý trochu ztichnul. Kolik jinak vyjde litr tohoto oleje?

Re: Liqui Moly 10W40 s MoS2 a použití v BMW-pro a proti

Napsal: úte 24.08.2021 21:22
od bmwwehrwolf
tady má prodejce zajímavou cenu za 5 lt kanystr:
https://www.autodilypro.cz/produkt/liqu ... medium=cpc

Tak jsem objednal a vyzkouším,myslím,že se není čeho bát,....akorát se různí názory na možné zanášení hydroštelů mos2,...ale to by ten olej byl v dnešní době fakticky nepoužitelný v praxi,málokterý motor má dnes mechanické manuální seřizování ventilů.

Re: Liqui Moly 10W40 s MoS2 a použití v BMW-pro a proti

Napsal: úte 24.08.2021 21:25
od bmwwehrwolf
Ještě jak píše kolega Totic,přísada LM 2180 zní taky zajímavě,vzhledem k tomu,že jsem měnil olej před cca 1000km tak ji asi vyzkouším.

Re: Liqui Moly 10W40 s MoS2 a použití v BMW-pro a proti

Napsal: stř 25.08.2021 05:58
od Totic
Pokud nalil běžnej olej tak jo jinak by to bylo trochu kontraproduktivní. Cena 150kč/l mě vychází líp asik vzít rovnou hotovej olej (nevim kolik tam toho přimíchali).

Ještě jsem koupil do M52 motoru od LM právě přípravek na tichý hydroštely jež má taky Mos2. Tak nevím proč by to škodilo, naleju do 10W40 a uvidím ten motor už si občas zacvaká.

Re: Liqui Moly 10W40 s MoS2 a použití v BMW-pro a proti

Napsal: čtv 26.08.2021 07:33
od Perunwit
Ahoj Liqui Moly určitě ano, nakonec podívej se na kanál M5E39 Restoration - Sreten si jejich produkty nemůže vynachválit.

https://www.youtube.com/channel/UCLLpxc ... 5nBXODXyqw

Re: Liqui Moly 10W40 s MoS2 a použití v BMW-pro a proti

Napsal: čtv 26.08.2021 11:56
od bmwwehrwolf
Totic: Vzhledem k tomu,že jsem cca před 1000 km olej měnil za 10W40 Champion,tak jsem použil přísadu LM 2180,po výměně dám LM 10w40 Mos2. Motor opravdu po přidání přísady jede tišeji a řekl bych i,že má vyrovnanější chod.

Re: Liqui Moly 10W40 s MoS2 a použití v BMW-pro a proti

Napsal: ned 12.12.2021 02:15
od bmwwehrwolf
Chlapi,nemáte někteří zkušenosti s použitím olejů Mannol ve starších BMW? Konkrétně se mi jedná o Mannol Molibden 10w40 jako o levnější alternativu LM Leichtlauf 10w40 MOS2.
Tabulkové hodnoty má Mannol docela v pohodě,nosné oleje by měly být produktem Wolf Oil.

Re: Liqui Moly 10W40 s MoS2 a použití v BMW-pro a proti

Napsal: pon 13.12.2021 10:50
od Filozof
Výsledek co se týče tření je 0,04 což je dle mě super.
Takže asi skvělá náhrada za pěkné peníze.



Testování tření olejů tabulka. Čím nižší číslo tím lepší.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0

Re: Liqui Moly 10W40 s MoS2 a použití v BMW-pro a proti

Napsal: pon 13.12.2021 15:13
od bmwwehrwolf
Čau Filozofe ;-),.....taky si myslím,že je olej OK,hlavně je za poloviční cenu oproti LM,a tabulkově jsem ho študoval všude možně včetně názorů na oleje Mannol na hlavně ruských fórech/tam je jich nejvíc/ a žádná negativní hodnocení defacto nejsou,tabulkově splňuje všechny specifikace a některá kritéria Mannolu dokonce převyšují i známé renomovované značky,které se prodávají i za několikanásobnou cenu.
Dnes mi přišel 80W90 hypoid od mannolu (použiji do zadního difu multikáry),a laicky mazivost mezi prsty PP90H a mannol je 100:1 obrazně. Balení v pohodě kanystr,hrdlo pod víčkem zatavené al fólií s datem výroby a kódem.
Objednal jsem 10w40 Molibden Diesel a uvidím,ale dle mého názoru ten olej určitě není šunt,spíš jde o málo známou značku,fa německá,výroba by měla být Litva,kde má fabrika nový výrobní závod.
Co jsem se díval,nabízejí i převodové oleje,splňující specifikace MTF 2-3,opravdu za dampingovou cenu.

Já jsem při výměně do almary ZF 5q použil olej Castrol Syntrans B75W,který splňuje specifikace ZF i MTF 2 a almara řadí krásně i za studena,před výměnou šla řadit 1 a 2 za studena výrazně těžko ,teď pohoda,bez rozdílu zda je studená či zahřátá.

Re: Liqui Moly 10W40 s MoS2 a použití v BMW-pro a proti

Napsal: pon 13.12.2021 16:58
od Filozof
Čau Vlčáku, myslím si že jdeš na to dobře. Tomuto říkám hodně muziky za málo peněz.

Ještě by to chtělo jak opravovat předražené jednotky do novějších typu BMW za pár korun a je to moc fajn.

Samozřejmě že takovej olej prostě má smysl. A někdy je daleko lepší jako ty dražší jen nemá takové jméno a reklamu.
Osobně jej taky zkusím u další výměny místo LM MOS2.
Klidně vezmu 20L a pokud je fakt dobrej což dle testů bude, tak pak není co řešit.

Málokdo má čas testovat všechny oleje a všechny díly druhošky atd a je fajn když někdo podá reference. Jako ty třeba a borec na netu co ty oleje testuje.
Díky . ;)

Re: Liqui Moly 10W40 s MoS2 a použití v BMW-pro a proti

Napsal: pon 13.12.2021 18:29
od bmwwehrwolf
Díky,...tak nějak to bude,jak sám píšeš.
Ono ty repase jednotek by nemusely být dle mého takový problém,ale musí se chtít,a hlavně je to práce nevděčná,občas udělám repas nějakého alternátoru - sběrný kroužek,uhlíky,ložiska (když je v pi.. vinutí,do toho nejdu,neumím a ani se mi nechce,protože když vidím jakoukoliv hromadu drátů včetně 220v prodlužovačky tak je mi zle :-D),no a když člověk za to chce pár stovek,každý se diví,že za co - no a přitom za repas od ofiko firmy dá i několik litrovek a při vší smůle natrefí na "repas" barvou.
Nebo blbé přetěsnění klasického rotačního čerpadla,opravná sada stojí cca 4 stovky,ale ta drbačka s tím to rozebrat a hlavně poskládat všechno přesně tam,kde to bylo :-(,ev. vyměnit válečky,vačkovou desku,....a zapomenout hlavně na "opravnou" finální stříbřenku,která ve mě vždy vyvolává pochybnosti.
Na zalití části sběrného kroužku v rotoru jsem dřív používal epoxy od loctite za cca 500 czk,a přitom stejný účel splní i 2složkový epoxy za 70 z Lidlu/je do 180 st C a fakt to drží).
No,a teď ti řeknu postřeh z jednoho takového repasovacího ofiko pracoviště,které nebudu ai nechci jmenovat ....tam přidávají do epoxy tmelu,kterým se zalévají pájené kontakty sběrný kroužek-rotor - jemné brusné kovové piliny!! Fakt hnus,cíleně způsobí ve hmotě zvýšený odpor a mikrozkraty,aby mohli "repasovat" co nejdřív opět!.

Re: Liqui Moly 10W40 s MoS2 a použití v BMW-pro a proti

Napsal: úte 14.12.2021 12:33
od Filozof
Včera jsem psal ale spadlo to ... no tak zkráceně.

Je to mazec pokud je pravda co píšeš v poslední větě. Docela bych to rád viděl a jaká to dělá firma. Tohle se tajit nemusí jen at si lidi přečtou kam nedávat repasovat alternátory.

Jinak repas barvou neznám ... :) to mě trochu ujasni.

Normální repas stojí kolem 3,5-4k záleží o jakej se jedná.
Vodní altík u N62 ani nevím jak se repasuje a za kolik to dělají.

Můj alternátor je 5let po repasi a 120tis km a funguje dobře. Jen ty starty tady po městě nedělají baterce v zimě dobře ... Někdy startuji i 10-20x během jednoho dne na pár km jízdy. Což jsou velké šoky pro baterii ... ted jsem ji dobíjel už to opravdu potřebovala ...a to je 1,5roku nová EXIDE 100ah.

Re: Liqui Moly 10W40 s MoS2 a použití v BMW-pro a proti

Napsal: úte 14.12.2021 13:14
od bmwwehrwolf
Je tomu cca 5 let,nevím,zda ještě fungují,předpokládám,že ne,....no tenkrát jsem sháněl tmel na zalití kontaktů při výměně sběrného kroužku altu a ten člověk mi to sám řekl,prej dávám tam normální epoxy promíchaný s práškem kovového brusu??!! Dál jsem to neřešil a šel pryč. V Pal magneton KM to byl taky nepředstavitelný problém (odkoupit si trochu origo elektrikářského tmelu),posílali mě od kanceláře ke kanceláři a nakonec přišel 25 ti letý okravatovaný kokot s hromadou papírů a ještě větší hromadou blbých žvástů ,které se nedaly vydržet a posla jsem ho do pi.e a šel pryč,a koupil "spešl" (cenou) tmel loctite ,úplně stejný účel splní dvousložkový rexxon z lidlu za 70 kč.
Vodou chlazený alt je údajně indukční,bezkontaktní (nikdy jsem neviděl,nerozebíral ani nestudoval),ale na jistém ruském serveru prodávají sady na repasi za slušnou cenu a oprava prý není až tak velký problém,pokud není zkratované vinutí,deska polovodičů atd..
Generálka barvou - prostě barvou od fušera,vypadá to "nově" a možná to i něco vydrží. Takoví se vrhnou bezhlavě do "opravy",i když mu privezeš vrtulník :-DD,...možná ho rozebere,možná ho i složí,a těch věcí,co tam dal konstruktér "zbytečně" mu navíc hromada zbude , a když se poštěstí při dobré konstalaci hvězd,možná to i chvíli pojede :-DDD

Re: Liqui Moly 10W40 s MoS2 a použití v BMW-pro a proti

Napsal: úte 21.12.2021 00:20
od bmwwehrwolf
...takže,dnes první zkušenost /dojem/ s olejem Mannol Molibden 10w40- dával jsem jej do staršího Passata: olej 10w40 s MOS2 od LM má našedlou barvu,na dně kanistru je vidět někdy opravdu minimální sedlina mos2, Mannol je spíše tmavší,do modročerna,a co mě překvapilo - bez jakéhokoliv náznaku sedliny,připomíná opravdu homogenní celistvou hmotu,mazivost mezi prsty opravdu víc než dobrá,chod motoru po startu absolutně tichý bez pazvuků /auto má najeto cca přes 350 tiskm benzin/,olej má hustší konzistenci-přirovnal bych jej k 10w40 Champion,celkový můj první dojem včetně balení je velmi dobrý.

Re: Liqui Moly 10W40 s MoS2 a použití v BMW-pro a proti

Napsal: stř 22.12.2021 22:19
od Filozof
Díky za info vezmu jej taky do své stařenky ... M52 bude jistě ráda a tichý chod tomu motoru sluší.

Re: Liqui Moly 10W40 s MoS2 a použití v BMW-pro a proti

Napsal: sob 16.07.2022 22:54
od bmwwehrwolf
Zdar lidi,tak jsem po ujetí 10 tis km měnil u ropáka tds olej LM 10w40 MoS2 ,...no a řeknu vám,že tak zasraný domek olejového filtru zevnitř jsem ještě neměl,...no prvotní nadšení pro LM s MoS2 vyprchalo.
Ten LM,pokud se nechá pixla s olejem dlouhou dobu v klidu a bez jakékoliv manipulace,..tak mě zarazilo,jaké množství úsad je na dně pixle :?
To značí zcela evidentně,že mos2 padá ze vznosu a olej není konzistentní.

Výměna proběhla za Mannol Molibden 10w40,....tento olej sem měl minimálně 6 měsíců zcela netknutě uskladněný v dílně a v oleji nejsou vůbec žádné usazeniny,barva oleje je zcela konzistentní šedočerná s nádechem do modra.

Je to moje defacto první zkušenost s olejem s MOS2,...ale u LM mě fakt v negativním slova smyslu zarazily ty úsady,už bych ho asi nepoužil.

Re: Liqui Moly 10W40 s MoS2 a použití v BMW-pro a proti

Napsal: sob 30.07.2022 11:55
od kourk
To jsi sem psát neměl.
chudák fíla to tam nalil a ted si rve vlasy.. :)