Stránka 1 z 1

E46 316Ti P0171, P0174

Napsal: stř 29.12.2021 20:36
od Woyta
Chtěl bych si jen ověřit zda diagnostikuju dobře než půjdu objednávat díly.
Dotáhnul jsem si domu 2001 E46 Compact 316Ti vyhazující chyby chudá směs vpředu a vzadu P0171 a P0174.
Příruční čínská diagnostika mi pri jízdě ukazovala spíše na lambdy kdy hodnoty se vyjmečne dostaly k 0,8v , spíše byly pod 0,6v a padaly až k úplné nule. A dost velké korekce paliva.

Sání jsem prohléhl zběžně a nezdá se potrhané. Motor má klidný stabilní volnoběh. Možná si vytisknu redukci na ání a zkusím těsnost s mírným tlakem z kompresoru.
Filtr nevypadá nic moc ale mám tu připravený nový. Připraven mám i filtr paliva a svíčky v rámci první údržby.

Dneska jsem rozchodil inpa a kouknul na čidla přes ní.
Na volnoběh vše v limitech. po přidání plynu šli řídící lambdy na hodnoty 1,12 Tedy chudá směs.
Zajímavější bylo ale kouknout se na váhu vzduchu. Na půl plynu při rozsahu 0-40 jsem se dostal až na hodnotu 80. Váhu jsem vyčistil.
Svíčky budu vyndávat zítra abych se podíval jaká směs se v motoru pálí.

Z toho co vidím to vypadá na vadnou váhu vzduchu.

Re: E46 316Ti P0171, P0174

Napsal: stř 29.12.2021 21:38
od MetrPuk
Omrkni důkladně hadice, mě to za váhou přes díru přisávalo vzduch. Kódy jsem měl stejné.

Re: E46 316Ti P0171, P0174

Napsal: stř 29.12.2021 22:38
od Woyta
To by váha vzduchu podměřovala. Podle impy měří mimo rozsah.

Re: E46 316Ti P0171, P0174

Napsal: čtv 30.12.2021 22:42
od Woyta
Vyměnil jsem fitr, vyměnil svíčky a kouknul na hadici od váhy do sání.
Prasklina žádná, jen pomačkanej těsnící kroužek. Teď snad sedí dobře.
Tady je co vidím při volnoběhu.
Obrázek

Co při 3000ot u stojícího auta. Lambdy se mi neuložili ale int bank 1 a 2 šli zase k 1,12.
Obrázek

Než jsem vymazal jednotku, tak tu byly tyto chyby:
E R R O R M E M O R Y
---------------------------------------
Date: 30.12.2021 16:34:33
ECU: ME9K42
JobStatus: OKAY
Variant: ME9K42
-------------------------------------------------------------
RESULT: 7 error in error memory !
-------------------------------------------------------------
28D7 CDKDGENBS - Generator communication
Error counter: 14
Logistic counter: 20
1. Umweltsatz
Mileage 220630 km
Engine speed (nmot) 0.00 /min
Supply voltage (ub) 12.43 V
Intake air temperature (tans) 18.75 degrees C
from generator rec. load signal(dffgen) 0.00 %
2. Umweltsatz
Mileage 220630 km
Engine speed (nmot) 800.00 /min
Supply voltage (ub) 13.56 V
Intake air temperature (tans) 27.00 degrees C
from generator rec. load signal(dffgen) 0.00 %
3. Umweltsatz
Mileage 220660 km
Engine speed (nmot) 0.00 /min
Supply voltage (ub) 12.15 V
Intake air temperature (tans) 5.25 degrees C
from generator rec. load signal(dffgen) 0.00 %
Kommunikationsverlust
Test conditions fulfilled
Error present now, but not yet stored (debouncing phase)
Error would not cause a warning lamp to light up
Error code: 07 28 D7 44 24 0E 14 56 2F 00 84 59 00 56 2F 14
90 64 00 56 32 00 81 47
-------------------------------------------------------------
274E CDKMD - Misfire detection, Checksum failure
Error counter: 1
Logistic counter: 10
Mileage 220630 km
Engine speed (nmot) 2200.00 /min
rel. air filling (rl) 63.00 %
Engine temperature (tmot) 17.25 degrees C
gas level (tfst) 55.00 l
Katschädigende Aussetzer
Test conditions fulfilled
Error not occurred yet
Error would not cause a warning lamp to light up
Error code: 07 27 4E 01 20 01 0A 56 2F 37 54 57 37 FF FF FF
FF FF FF FF FF FF FF FF
-------------------------------------------------------------
2742 CDKMD00 - Misfire detection cyl.1
Error counter: 1
Logistic counter: 10
Mileage 220630 km
Engine speed (nmot) 2200.00 /min
rel. air filling (rl) 63.00 %
Engine temperature (tmot) 17.25 degrees C
gas level (tfst) 55.00 l
Katschädigende AussetzerTest conditions fulfilled
Error not occurred yet
Error would not cause a warning lamp to light up
Error code: 07 27 42 01 20 01 0A 56 2F 37 54 57 37 FF FF FF
FF FF FF FF FF FF FF FF
-------------------------------------------------------------
2744 CDKMD02 - Misfire detection cyl.4
Error counter: 1
Logistic counter: 10
Mileage 220630 km
Engine speed (nmot) 2200.00 /min
rel. air filling (rl) 63.00 %
Engine temperature (tmot) 17.25 degrees C
gas level (tfst) 55.00 l
Katschädigende Aussetzer
Test conditions fulfilled
Error not occurred yet
Error would not cause a warning lamp to light up
Error code: 07 27 44 01 20 01 0A 56 2F 37 54 57 37 FF FF FF
FF FF FF FF FF FF FF FF
-------------------------------------------------------------
2783 CDKLM - Hot film air mass meter
Error counter: 1
Logistic counter: 39
Mileage 220640 km
Engine speed (nmot) 4400.00 /min
Intake air temperature (tans) 2.25 degrees C
Angel DK or DK at stop (wdkba) 39.61 % DK
ADC HFM (adhfm) 1.51 V
Signal unterhalb Schwelle oder Kurzschluss nach Minus
Test conditions fulfilled
Error not occurred yet
Error would not cause a warning lamp to light up
Error code: 07 27 83 02 00 01 27 56 30 6E 43 65 4D FF FF FF
FF FF FF FF FF FF FF FF
-------------------------------------------------------------
272A CDKFRAU - Adaption multipl. area1
Error counter: 1
Logistic counter: 40
Mileage 220650 km
Engine speed (nmot) 3000.00 /min
rel. air filling (rl) 42.00 %
Intake air temperature (tans) 9.00 degrees C
gas level (tfst) 54.00 l
Gemisch zu mager
Test conditions fulfilled
Error present now, but not yet stored (debouncing phase)
Error would not cause a warning lamp to light up
Error code: 07 27 2A 41 20 01 28 56 31 4B 38 4C 36 FF FF FF
FF FF FF FF FF FF FF FF
-------------------------------------------------------------
272B CDKFRAU2 - Adaption multipl. area1 (bank1)
Error counter: 1
Logistic counter: 40
Mileage 220650 km
Engine speed (nmot) 3000.00 /min
rel. air filling (rl) 37.50 %
Intake air temperature (tans) 9.00 degrees C
gas level (tfst) 54.00 lGemisch zu mager
Test conditions fulfilled
Error present now, but not yet stored (debouncing phase)
Error would not cause a warning lamp to light up
Error code: 07 27 2B 41 20 01 28 56 31 4B 32 4C 36 FF FF FF
FF FF FF FF FF FF FF FF
=============================================================
Po vymazání se objevuje tato chyba i u vypnutého motoru:
E R R O R M E M O R Y
---------------------------------------
Date: 30.12.2021 16:46:09
ECU: ME9K42
JobStatus: OKAY
Variant: ME9K42
-------------------------------------------------------------
RESULT: 1 error in error memory !
-------------------------------------------------------------
28D7 CDKDGENBS - Generator communication
Error counter: 2
Logistic counter: 20
1. Umweltsatz
Mileage 220660 km
Engine speed (nmot) 840.00 /min
Supply voltage (ub) 14.22 V
Intake air temperature (tans) 12.00 degrees C
from generator rec. load signal(dffgen) 0.00 %
2. Umweltsatz
Mileage 220660 km
Engine speed (nmot) 0.00 /min
Supply voltage (ub) 12.91 V
Intake air temperature (tans) 12.75 degrees C
from generator rec. load signal(dffgen) 0.00 %
Kommunikationsverlust
Test conditions fulfilled
Error present now, but not yet stored (debouncing phase)
Error would not cause a warning lamp to light up
Error code: 01 28 D7 44 24 02 14 56 32 15 97 50 00 56 32 00
89 51 00 FF FF FF FF FF
=============================================================
Teď zkouším dohledat co to způsobuje.

// Rele alternatoru?

Re: E46 316Ti P0171, P0174

Napsal: sob 01.01.2022 16:48
od Woyta
DIY generátor kouře nechtěl spolupracovat. S tím si budu muset ještě pohrát.
Tak jsem zkusil vytisknout adapter a sání trochu natlakovat. Kromě lehce netěsnícího víčka oleje jsem nenašel nic.

Re: E46 316Ti P0171, P0174

Napsal: sob 15.01.2022 00:48
od Woyta
Auto nakonec opravilo připojení levného netěsnícího měřáku paliva.
Po tom co jsem neplánovaně upustil nějaké palivo, jsem meřák dotěsnil a pustil se do diagnostiky.
Tlak paliva držel, nekolísal a držel i 20min po vypnutí motoru. A na počítači se lambdy krásně drželi uprostřed rozsahu. To samé korekce paliva.