BMW E46 318i M43B19 nestartuje
Napsal: stř 23.03.2022 21:11
Dobrý den,
trochu se rozepíšu jestli nenarazím na někoho se stejnými potížemi.
Asi měsíc zpátky jsem koupil BMW E46 318i s motorem M43B19, už při koupi se houpali otáčky ale byl jsem přesvědčen, že je potřeba vyměnit sání, že to někde přifukuje vzduch. Sání jsem k tomu dostal ale po cca 150km jsem začal ztrácet výkon a při vyšších otáčkách se klepal motor s výfukem (rozsvítil se check engine) - vynechával jeden válec. Vrátil jsem se k prodejci (je mechanik a prodej se uskutečnil u jeho dílny), ten to rozebral a po dvou hodinách vyměnil vstřik a zjistil, že tam přestal jít proud, takže tam navedl drátek. S autem jsem odjel a asi 500km jelo bez problémů (až na kolísající otáčky).
Po pár dnech stání jsem s autem odjel asi 20km do obchodu a zpátky, když jsem se z obchodu vrátil nechal jsem auto běžet ale když jsem se vrátil a pokusil rozjet, tak auto chcíplo a od té doby přestal fungovat alternátor a pro každou jízdu jsem musel auto nejdřív tak 5 minut vytáčet na neutrálu do 3,5 tisíc než přestalo chcípat (po startu hned chcíplo), chvilkami ztrácel výkon a při tom vytáčení se vždy ozvala rána z míst motorové prostoru (spíše vlevo z pohledu řidiče). Mluvil jsem s pánem a řekl mi, že to bude tou elektrikou a poslal mi nový svazek kabelů na celý motor.
Vyměnili jsme elektriku (přesně tak jak byla) a sání a od té doby auto nestartuje. Po prvních pokusech jsme zjistili, že nebyl úplně dotlačen kabel v řídící jednotce. Když jsme kabel zapojili správně a chtěli jsme nastartovat, tak u třetí zapalovací cívky vyšlehla jiskra a dál jsme to nezkoušeli. Pán mi tedy poslal nové cívky, kabel mezi cívkami a řídící jednotkou a pojistku na baterku (měli jsme na ní podezření, protože občas auto nechtělo startovat přes baterku).
Cívky jsme tedy vyměnili, kabel a pojistku taky ale auto stále nestartuje a naopak se nám dost začal hřát plusový kabel (za pojistkou) na prvních 5cm a radši to dál nezkoušíme.
Napadlo nás, že může být část kabelu poškozená a máme v plánu ho oholit a napojit až tím ´´horkým´´ místem ale už z toho jsme mimo, že se pořád objevuje něco nového.
Po výměně pojistky už pokaždé startuje přes baterku.
Je cítit spálenina v krabici s pojistkami (v té co je v motorovém prostoru), po tom co byla ta jiskra u cívek, pojistky jsou v pořádku a kontrolovali jsme je, možná to odneslo nějaké relé a teď to proto nestartuje?
Také znovu svítí check engine od té doby co to začalo chcípat.
Snad jsem to dobře popsal, budu rád za každou radu co nás posune trochu dál. Na autě pracuju společně s kamarádem, který je čerstvě vyučen mechanikem a už nevíme co dalšího vyměnit.
trochu se rozepíšu jestli nenarazím na někoho se stejnými potížemi.
Asi měsíc zpátky jsem koupil BMW E46 318i s motorem M43B19, už při koupi se houpali otáčky ale byl jsem přesvědčen, že je potřeba vyměnit sání, že to někde přifukuje vzduch. Sání jsem k tomu dostal ale po cca 150km jsem začal ztrácet výkon a při vyšších otáčkách se klepal motor s výfukem (rozsvítil se check engine) - vynechával jeden válec. Vrátil jsem se k prodejci (je mechanik a prodej se uskutečnil u jeho dílny), ten to rozebral a po dvou hodinách vyměnil vstřik a zjistil, že tam přestal jít proud, takže tam navedl drátek. S autem jsem odjel a asi 500km jelo bez problémů (až na kolísající otáčky).
Po pár dnech stání jsem s autem odjel asi 20km do obchodu a zpátky, když jsem se z obchodu vrátil nechal jsem auto běžet ale když jsem se vrátil a pokusil rozjet, tak auto chcíplo a od té doby přestal fungovat alternátor a pro každou jízdu jsem musel auto nejdřív tak 5 minut vytáčet na neutrálu do 3,5 tisíc než přestalo chcípat (po startu hned chcíplo), chvilkami ztrácel výkon a při tom vytáčení se vždy ozvala rána z míst motorové prostoru (spíše vlevo z pohledu řidiče). Mluvil jsem s pánem a řekl mi, že to bude tou elektrikou a poslal mi nový svazek kabelů na celý motor.
Vyměnili jsme elektriku (přesně tak jak byla) a sání a od té doby auto nestartuje. Po prvních pokusech jsme zjistili, že nebyl úplně dotlačen kabel v řídící jednotce. Když jsme kabel zapojili správně a chtěli jsme nastartovat, tak u třetí zapalovací cívky vyšlehla jiskra a dál jsme to nezkoušeli. Pán mi tedy poslal nové cívky, kabel mezi cívkami a řídící jednotkou a pojistku na baterku (měli jsme na ní podezření, protože občas auto nechtělo startovat přes baterku).
Cívky jsme tedy vyměnili, kabel a pojistku taky ale auto stále nestartuje a naopak se nám dost začal hřát plusový kabel (za pojistkou) na prvních 5cm a radši to dál nezkoušíme.
Napadlo nás, že může být část kabelu poškozená a máme v plánu ho oholit a napojit až tím ´´horkým´´ místem ale už z toho jsme mimo, že se pořád objevuje něco nového.
Po výměně pojistky už pokaždé startuje přes baterku.
Je cítit spálenina v krabici s pojistkami (v té co je v motorovém prostoru), po tom co byla ta jiskra u cívek, pojistky jsou v pořádku a kontrolovali jsme je, možná to odneslo nějaké relé a teď to proto nestartuje?
Také znovu svítí check engine od té doby co to začalo chcípat.
Snad jsem to dobře popsal, budu rád za každou radu co nás posune trochu dál. Na autě pracuju společně s kamarádem, který je čerstvě vyučen mechanikem a už nevíme co dalšího vyměnit.