Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Pořízení e46 M3, vstupní servis+lepší brzdy

Zde povídání pouze o ///M powerech :-)
Odpovědět
Zpráva
Autor
thepyroman
Registrovaný
Příspěvky: 116
Registrován: stř 08.10.2008 00:00
Bydliště: Kladno

Pořízení e46 M3, vstupní servis+lepší brzdy

#1 Příspěvek od thepyroman »

Zdravím, pořídil jsem si bmw e46 m3, smg, najeto 200000km, chci předejít nějaké poruše tak se obracim na zkušenější na co si dát pozor , případně co preventivně v tomhle nájezdu udělat. 100% budu řešit před nějakým ježděním výměnu ojničních lágrů mám při té příležitosti dát i nové olejové čerpadlo? v druhé řadě se budou seřizovat vůle ventilů, nové svíčky , olej. Na co dál bych se měl zaměřit? Pak bych chtěl vyřešit brzdy, mám koupené přední držáky třmenů CSL na větší průměr kotouče, jakou dát značku kotoučů, desek a brzdovky? Rovnou budu dávat pancéřové hadice. M3 by měla sloužit jak na civilní ježdění tak občas na svezení na okruhu. Děkuju za rady ať nemusím vymýšlet již vymyšlené.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Pořízení e46 M3, vstupní servis+lepší brzdy

#2 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Tak dost záleží do jakého stavu se chceš dostat :)

Každopádně jak píšeš, ložiska tě neminou - pokud není auto 2003+ tak pro klid duše i čerpadlo ;) 200tis km je už občas takových hraničních a dost záleží jak se s autem jezdilo , pokud budou komprese pod 11bar tak rovnou palice dolů :D Pak přijde kinder překvapení, jestli to bylo jen těsnění , nebo únavou ohnuté ventily , vyjetá vodítka a další dobroty, případně i spodeček pěkně v lehké fázi vyjetosti :) Vanos rattle je takovej evergreen + převrtání oil pump disku , aby neprasklo rozvodové kolo ... Horní rozvodová lišta , projetá vahadélka, vydřené vačky jsou už takovej ten větší extrém :) Pak přijdou na řadu další dobroty jako cvakající kardan , vylítané zadní poloosy - to když se vymění, tak ono i SMG pak řadí bez těch divnozvuků od zadní nápravy a necuká při parkování :) Popraskaná podlaha v místě uložení nápravnice je defacto skoro vždycky i u aut kde to vypadá, že žádná není :D No, je to občas trochu divočina, ale občas se podaří koupit pěkný kousek, kde stačí jenom údržba... ale někdy je to nepěkně odporný :-/ :D
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
thepyroman
Registrovaný
Příspěvky: 116
Registrován: stř 08.10.2008 00:00
Bydliště: Kladno

Re: Pořízení e46 M3, vstupní servis+lepší brzdy

#3 Příspěvek od thepyroman »

Děkuju za reakci, rok výroby je 3/2003, od roku 03 proběhl nějaký upgrade na tom čerpadle? Nechci něco podcenit tak právě řešim zda se musí i to čerpadlo. Tlaky změřim s výměnou svíček co jsem koukal do realu tak jsou předepsané NGK DCPR8EKP, dává se nějaká alternativa vylepšená, nebo mám dát přímo ty NGK?
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Pořízení e46 M3, vstupní servis+lepší brzdy

#4 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Ano, proběhl upgrade, kdy byl zvětšen sací výkon toho čerpadla + úprava regulačního pístku, který se přidíral...No , bohužel se sere i po úpravě a musí se to rozebrat kompletně a zkontrolovat. Můžeš použít aftermarket, S54 není na svíčky tak háklivá jak S65/S85 ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Odpovědět