Stránka 1 z 1

Pomalá odezva akcelerace - černý kouř BMW X5 E70 35d 210Kw

Napsal: čtv 02.06.2022 07:42
od Hanz870526
Ahojte.

Nečekám žádné přímé rady, ale možná by mě mohl někdo navést na vyřešení problému.

Při akceleraci auto nedokáže plynule zrychlit, pocit jakoby velké turbo bylo přidušené, špatně se přidávalo k malému, nebo tlak neměl čistou cestu k odvodu tlaku spalin ven.
Stává se to hlavně při ustálené rychlosti a z té do akcelerace. Je to takový drcavý pocit něčeho přicpaného nebo špatného tlaku, finálně výkonu poté po delší době s černým pokouřením z výfuku motor dosáhne. Při ustálené rychlosti je už potom zase vše ok. Někdy se stává, že i při rozjezdu z místa je strašně dlouhá prodleva třeba 2-4s. než auto akceleruje.
Vůz byl samozřejmě už 3x v servisu a dělalo se:

Repas turba.
Nová váha vzduchu, nové čidlo u váhy vzduchu.
Test vstřiků s výsledkem jeden na hraně (vyměněný)
Repas katalyzátoru. (vyčištění)
Vyměněny všechny podtlakové, tlakové hadice.
El.klapky u turba, do výfuku.
Sání je prý dobré, zaslepili se klapky kvůli možnému úlomku částí klapek.

Problém stále přes skoro sto tisícovou investici nevyřešen.
PC prý hlásí všeobecnou chybu tlaku vzduchu.

Otázku si podávám, co se vlastně ještě nedělalo, co se udělalo a nedostatečně, nebo na co by se mělo zaměřit, jsem bezradný jako můj servis

Měli by jste prosím někdo názor, který by stál zato ho prověřit?

Pokud by byl někdo ochotný se na to i fyzicky kouknout, odměním se.
Jsem od Uničova, mé tel: 732826163

Děkuji Honza.

Re: Pomalá odezva akcelerace - černý kouř BMW X5 E70 35d 210

Napsal: čtv 02.06.2022 23:36
od starML
Postav studené auto na kanál (nebo nechej vychladnout). Po nastartování sleduj, jestli se obě větve výfuku zahřívají přibližně stejně. Začátek zvládneš rukou, ale potom je lepší bezdotykový teploměr. Pokud bude jedna z větví výfuku podstatně chladnější, tak tato větev je ucpaná.

A ještě se podívej na obrázky v mojem příspěvku zde forum/viewtopic.php?f=24&t=105811
:D

Re: Pomalá odezva akcelerace - černý kouř BMW X5 E70 35d 210

Napsal: pát 03.06.2022 06:49
od Hanz870526
Ahoj.
Koukám na tvé foto ucpané trubky a je to celkem děsivé.
Já mám kat hned pod parohama za motorem a je velký jak kýbl, měl jsem ho na čištění , sned by mi řekli, že je deformovaný.
Rozdvojení mám až vzadu na konci z tlumiče a to už jde rovnou po 0,5 ven. A přicpanou jednu cestu asi nějak nepoznám.
Pořád mám tucha, že se mi plyny někde hromadí a při menších otáčkách jdou prostě špatně ven, jak už je motor v ráži třeba 3000 ot. , tak se nic neděje, je to jen při akceleraci, hlavně z ustálené pomalé jízdy když přidám.

Re: Pomalá odezva akcelerace - černý kouř BMW X5 E70 35d 210

Napsal: pát 03.06.2022 08:04
od PetoK
Kukni aky protitlak ma dpf na diag a napis sem

Re: Pomalá odezva akcelerace - černý kouř BMW X5 E70 35d 210

Napsal: pát 03.06.2022 09:15
od Hanz870526
Údajně při posledním měření 5mbar.

Re: Pomalá odezva akcelerace - černý kouř BMW X5 E70 35d 210

Napsal: pát 03.06.2022 09:44
od PetoK
To sa meria v 3 krokoch... voľnobeh, 2000ot,max...

Re: Pomalá odezva akcelerace - černý kouř BMW X5 E70 35d 210

Napsal: pát 03.06.2022 10:00
od Hanz870526
tak tyto hodnoty momentálně bohužel neznám, existuje nějaký jiný způsob ověření průchodnosti výfukové soustavy, který bych mohl sám zkusit?
Katalyzátor byl ve specializované firmě na čištění, tak jsem věřil, že je ok, ale nemohu se na to spolehnout :-(

Re: Pomalá odezva akcelerace - černý kouř BMW X5 E70 35d 210

Napsal: pát 03.06.2022 10:17
od PetoK
Vsetky cistenia su hlupost, na to prides casom sam. Radikalne riesenie je kupa noveho DPF., iba vtedy to pojde riadne. Bohuzial to caka kazde stare auto, ked ho chces pouzivat normalne dalej.

Re: Pomalá odezva akcelerace - černý kouř BMW X5 E70 35d 210

Napsal: pát 03.06.2022 13:49
od Hanz870526

Re: Pomalá odezva akcelerace - černý kouř BMW X5 E70 35d 210

Napsal: pát 03.06.2022 16:55
od PetoK
Nefunkčný šrot.

Re: Pomalá odezva akcelerace - černý kouř BMW X5 E70 35d 210

Napsal: pát 03.06.2022 23:45
od starML
Možná jsem se špatně vyjádřil, kde máš hledat.
Můj první problém byl u 530d, kdy jeden z dvojice katalyzátorů byl ucpaný, projevovalo se to podobně, jako u Tebe a jedna z těch větví výfuku byla chladnější. Tj. díl 2 na obrázku níže

Obrázek

Můj další problém byl na 530i, přímovstříkový benzín, kdy části jednoho vyhořelého COx katalyzátoru letěly výfukovým potrubím dále a zasekly se na sítku jednoho z dusíkových katalyzátorů NOx. Tj. díl 1 na obrázku níže. Takže prošťouráním svařovacícm drátem jsem našel něco ještě v té rouře před NOx katem. Vyšťourat ven to nešlo, tak nastoupila flexa a potom zase zavařit zpět CO-čkem. Dusíkový katalyzátor je díl ke snížení množství oxidů dusíku, který produkuje motor při spalování velmi chudé směsi a musí se také regenerovat,jako DPF filtr. Jeho umístění bývalo za katalyzátorem COx.

Obrázek

Teď je třeba si uvědomit pořadí, názvy a funkce jednotlivých dílů.
- u té 530i byly za výfukovými svody COx katalyzátory, potom NOx katalyzátory, potom rezonátor a jako poslední tlumič výfuku
- u Tvé E70 35d to je katalyzátor COx společně s DPF filtrem v jednom, potom rezonátor a tlumič výfuku s dvěma vývody
viz obrázky zde https://www.realoem.com/bmw/cs/partgrp? ... d&mg=18#10

Tedy názvy v ETK jsou v rozporu s tím, co jsem napsal výše. Já např. píšu rezonátor a v ETK je pojmenován jako katalyzátor-přední tlumič. Problém je v tom, že bylo vyráběno více variant, např. katalyzátor COx a potom DPF samostatně, nebo COx kat+DPF v jednom obalu jako jeden díl. Každé provedení má svoje výhody a pochopitelně taky cenu. Trochu by pomohlo VIN auta, ale jak to pod autem skutečně vypadá víš jen Ty. Máš to auto od nova, nebo jsi už x-tý majitel a už byl některý díl vyměněn?

U dieselu je pořadí COx katalyzátor, potom DPF filtr. To proto, že pro regeneraci DPF je třeba vyšší teploty výfukových plynů. Toho se dosahuje přivstřikováním paliva na konci pracovního zdvihu, kdy nespálená nafta začne dohořívat v COx katalyzátoru a vytvoří vyšší teplotu pro regeneraci (vypálení) DPF filtru. Tedy COx katalyzátor vytvoří "hořák" pro vypálení DPF. Novější BMW a jiné dieselové motory místo přivstřikování nafty používají přivstřikování močoviny (AdBlue) přímo do DPF. To způsobí, že saze v DPF vyhoří už při nižší teplotě.

Jdeme do finále:
- ten "repas katalyzátoru" vlastně asi bylo vyčištění filtru DPF a ta odborná firma by (snad) řekla, že ten kat+DPF je poškozený,
- protitlak na DPF byl při posledním měření 5 mbar, to je OK, ovšem pokud filtruje,
- a "výkonu po delší době s černým pokouřením z výfuku motor dosáhne" - to je špatně, protože auto s funkčním DPF nekouří,

Tedy v těch třech odrážkách výše je rozporů dost. Ale než koupíš nový DPF filtr, zkus prošťourat ten "katalyzátor/přední tlumič výfuku" jak jsem popsal výše viz obrázek níže.

Obrázek

:D

Re: Pomalá odezva akcelerace - černý kouř BMW X5 E70 35d 210

Napsal: pon 06.06.2022 07:19
od Hanz870526
Ahojte. Díky oběma za alespoň nějaké přímé rady.

O víkendu jsem na doporučení mého mechanika projel auto po dálnici a po cca 30 km jsem opět ztrácel výkon a opět černá doslova oblaka kouře za zády, následně kontrolka mototu s chybou DTC P3263

Tak jsem raději sjel z dálnice a mířil domů. Několikrát jsem vypl/zapnul motor. Nepomohlo nic auto jelo v nějakém nouzovém režimu bez turba a z výfuku doslova kouřila zapálená nafta, která se někde hromadila.

Ujel jsem tak cca 20 km pomalu domů. Večer mi to nedalo a zkusil jsem opět nastartovat a už při startu to byl takový škubavý pocit jak u nějaké škody 120 s karburátorem. Jakmile auto chytlo, motor běžel nepravidelně, kolísavě, při zařazení brutální odpor, který bych nejspíše sešlápnutím plynového pedálu překonal a něco někde vyvalil/ roztrhl. Tak jsem auto zdechnul.

Mechanik stále říká, že katalyzátorem nebo dpf to být nemůže, protože byl vyčištěný a že se nejspíš někde něco úplně zavřelo a dovede ho to konečně k danému problému.

Moje verze momentálně ovšem je, že katík s dpf sice firma nějakým způsobem vyčistila, ale nedostatečně, saze, bordel se opět hromadily a regenerace se ani nezpustila, nebo byla nedokonalá. Teď jak jsem ujel delší cestu s kouřením/hořením se to ucpalo úplně, ale při nějaké tepotě šlo ven alespoň něco, jakmile vše schládlo, usazeniny ztuhly a úplně katík zapekly a nejde ven nic.

Budu muset odtáhnout velkou odtahovkou, protože na valník mi je nikdo nevezme, protože se nevejde do povolené tažené hmotnosti.
Pořád mám chuť povolit nějaký spoj před katíkem a zkusít to, ale tam je tak krátká cesta od parohů že není ani skoro kde a přístup mizerný.
Když to dělali, museli demontovat pravé kolo a shodit polósu aby se tam vubec dostali.

Jen doufám že se nepoškodilo nic vedlejšího. Už mi to leze na hlavu.

Pokud by jste v mysli našli ještě nějaké komentáře, budu určitě rád.

Re: Pomalá odezva akcelerace - černý kouř BMW X5 E70 35d 210

Napsal: pon 06.06.2022 08:46
od horan
Tohle čištění dpf je úplně k hovnu, když nikdo neřeší příčinu ucpání.
Nedávno jsem tu měl jednoho, kterej přece nebude platit opravu auta nějakýmu lojzovi. Tak vymyslel, že tenhle problém (jako ty) vyřeší načipováním auta (X3 2.0d).
Dopadlo to tak, že nakonec za tím lojzem přijel. Auto už skoro nejelo a tlak ve výfuku byl tak vysoký, že kolem spony výfuku to i na volnoběh pískalo jako konvice s vřící vodou.
Výsledek?
Rozškvařený KAT, totálně zabetonováný DPF.
Co to způsobilo?
Vadné poslední teplotní čidlo (neprobíhala regenerace) a špatný vstřik (zvýšená kouřivost).
Ale ušetřil a opravit to nenechal. Vymlátil dpf, kat a jezdí dál. Vstřik neměnil. Prý to jede, tak proč?

Re: Pomalá odezva akcelerace - černý kouř BMW X5 E70 35d 210

Napsal: pon 06.06.2022 09:26
od Hanz870526
Já nechal překontrolovat v souvislosti s čištěním katu a dpf vše, mám nová turba, vstřik byl jen jeden horší i tak pro jistotu vyměněn.
Motor má najeto 300 000km a kat nebo jiný díl výfuku může být už rozpadlý.
Teď je v plánu rozpojení výfukové soustavy vzadu jestli se něco nešprajclo tam a pak pujdu po tom katíku s dpf, nejhorší je, že tahle verze má katík hned za turbem, takže se nedá jen povolit a zkusit bez něj, navíc přístup 0. Jinak bych už ho měl venku.
Kat případně osobně rozřežu a kouknu do něj. Moc mě to zajíma, jen jsem vyhodil 5 tis.za čištění pokud je rozsypaný a ani to nepoznali.
Uvidíme budu dále informovat

Re: Pomalá odezva akcelerace - černý kouř BMW X5 E70 35d 210

Napsal: pon 06.06.2022 09:50
od Hanz870526
horan píše:Tohle čištění dpf je úplně k hovnu, když nikdo neřeší příčinu ucpání.
Nedávno jsem tu měl jednoho, kterej přece nebude platit opravu auta nějakýmu lojzovi. Tak vymyslel, že tenhle problém (jako ty) vyřeší načipováním auta (X3 2.0d).
Dopadlo to tak, že nakonec za tím lojzem přijel. Auto už skoro nejelo a tlak ve výfuku byl tak vysoký, že kolem spony výfuku to i na volnoběh pískalo jako konvice s vřící vodou.
Výsledek?
Rozškvařený KAT, totálně zabetonováný DPF.
Co to způsobilo?
Vadné poslední teplotní čidlo (neprobíhala regenerace) a špatný vstřik (zvýšená kouřivost).
Ale ušetřil a opravit to nenechal. Vymlátil dpf, kat a jezdí dál. Vstřik neměnil. Prý to jede, tak proč?

To majitel bral úplně jiným pohledem než já tedy :-) Nejede to jak má, tak udělám chip tuning.
Když byla má X5 ve formě a doufám, že zase bude, má i na svou hmotnost slušný výkon i v základu.
Já se s chipu poučil na mé octě 2 kde mi časem kvůli němu odešlo úplně všechno co šlo. Prostě ty motory a převodovky všechno okolo to maximum dlouho nevydrží :-)

Re: Pomalá odezva akcelerace - černý kouř BMW X5 E70 35d 210

Napsal: pon 06.06.2022 09:58
od Hanz870526
starML píše:Možná jsem se špatně vyjádřil, kde máš hledat.
Můj první problém byl u 530d, kdy jeden z dvojice katalyzátorů byl ucpaný, projevovalo se to podobně, jako u Tebe a jedna z těch větví výfuku byla chladnější. Tj. díl 2 na obrázku níže

Obrázek

Můj další problém byl na 530i, přímovstříkový benzín, kdy části jednoho vyhořelého COx katalyzátoru letěly výfukovým potrubím dále a zasekly se na sítku jednoho z dusíkových katalyzátorů NOx. Tj. díl 1 na obrázku níže. Takže prošťouráním svařovacícm drátem jsem našel něco ještě v té rouře před NOx katem. Vyšťourat ven to nešlo, tak nastoupila flexa a potom zase zavařit zpět CO-čkem. Dusíkový katalyzátor je díl ke snížení množství oxidů dusíku, který produkuje motor při spalování velmi chudé směsi a musí se také regenerovat,jako DPF filtr. Jeho umístění bývalo za katalyzátorem COx.

Obrázek

Teď je třeba si uvědomit pořadí, názvy a funkce jednotlivých dílů.
- u té 530i byly za výfukovými svody COx katalyzátory, potom NOx katalyzátory, potom rezonátor a jako poslední tlumič výfuku
- u Tvé E70 35d to je katalyzátor COx společně s DPF filtrem v jednom, potom rezonátor a tlumič výfuku s dvěma vývody
viz obrázky zde https://www.realoem.com/bmw/cs/partgrp? ... d&mg=18#10

Tedy názvy v ETK jsou v rozporu s tím, co jsem napsal výše. Já např. píšu rezonátor a v ETK je pojmenován jako katalyzátor-přední tlumič. Problém je v tom, že bylo vyráběno více variant, např. katalyzátor COx a potom DPF samostatně, nebo COx kat+DPF v jednom obalu jako jeden díl. Každé provedení má svoje výhody a pochopitelně taky cenu. Trochu by pomohlo VIN auta, ale jak to pod autem skutečně vypadá víš jen Ty. Máš to auto od nova, nebo jsi už x-tý majitel a už byl některý díl vyměněn?

U dieselu je pořadí COx katalyzátor, potom DPF filtr. To proto, že pro regeneraci DPF je třeba vyšší teploty výfukových plynů. Toho se dosahuje přivstřikováním paliva na konci pracovního zdvihu, kdy nespálená nafta začne dohořívat v COx katalyzátoru a vytvoří vyšší teplotu pro regeneraci (vypálení) DPF filtru. Tedy COx katalyzátor vytvoří "hořák" pro vypálení DPF. Novější BMW a jiné dieselové motory místo přivstřikování nafty používají přivstřikování močoviny (AdBlue) přímo do DPF. To způsobí, že saze v DPF vyhoří už při nižší teplotě.

Jdeme do finále:
- ten "repas katalyzátoru" vlastně asi bylo vyčištění filtru DPF a ta odborná firma by (snad) řekla, že ten kat+DPF je poškozený,
- protitlak na DPF byl při posledním měření 5 mbar, to je OK, ovšem pokud filtruje,
- a "výkonu po delší době s černým pokouřením z výfuku motor dosáhne" - to je špatně, protože auto s funkčním DPF nekouří,

Tedy v těch třech odrážkách výše je rozporů dost. Ale než koupíš nový DPF filtr, zkus prošťourat ten "katalyzátor/přední tlumič výfuku" jak jsem popsal výše viz obrázek níže.

Obrázek

:D
Ahoj, VIN je

WBAFF010XOL320364 , jsem 2 majitel, majitel přede mnou už prý KAT 1x nechal čistit. Teď půjdu už jen po výfukové soustavě, někde tam bude peklo.

Re: Pomalá odezva akcelerace - černý kouř BMW X5 E70 35d 210

Napsal: pon 06.06.2022 10:39
od PetoK
Pomaly sa priprav na kupu noveho OEM DPF. Nic ine nefunguje.