Stránka 1 z 1

Vanos N45/N46

Napsal: pon 14.11.2022 20:30
od paveld
Řeším problém s vanosem - takové to typické rachtání, když jde motor do otáček. Jedna z možností je, že to dělá vnitřní mechanismus ozubených kol vanosu, zřejmě vyběhaný nebo zakarbonovaný. Pokud to ozubené kolo z motoru vyndám, případně ho i rozeberu, je možné to na něm s jistotou nějakým způsobem poznat, že je KO nebo naopak v pořádku?
Předpokládám, že víc lidí tu asi bude mít zkušenost s motorem N52, mám ale za to, že tam je to na dost podobném nebo stejném principu. Díky :-)

Re: Vanos N45/N46

Napsal: pát 02.12.2022 12:34
od Maysner
to vanosovy kolo jen tak nerozeberes

Re: Vanos N45/N46

Napsal: pát 02.12.2022 15:06
od Michal-E39
...pokud někde nesežene 5-hranný torx.
Každopádně uvnitř nejsou kolečka. Zato je tam západka, která má Vanos uzamknout v základní poloze, když není tlak oleje. Pokud nefunguje, rachtat to bude po nastartování než se natlakuje olejový systém.
https://www.youtube.com/watch?v=yWBm5QGYJuE

V případě rachtání v určitých situacích za běhu bych hledal problém ve vodítkách rozvoďáku případně napínáku.

Re: Vanos N45/N46

Napsal: ned 04.12.2022 22:00
od paveld
Díky za reakci, rozebrat to jde, právě ty postupy i tohle video jsem viděl. Spíš mě zajímalo, zda to z toho vůbec jde poznat, když to má člověk v ruce, případně zda to jde poznat bez rozebrání. Ale ta západka by dával smysl, může to být dost zakarbonovaný, což motor byl, takže po vyčíštění by to mohlo být ok.

Jinak rozvodama to není, ty jsem udělal, resp. krom toho je dělaná generálka celé hlavy, pouze vanos jsem u toho vynechal. Teď se právě chystám vyměnit těsnící kroužky na vačkách, což znamená shození rozvodů a těch vanosových kol, tak bych je rád vracel na místo s tím, že vim že jsou OK. Preventivně je měnit za nové se mi zrovna nechce. To rachtání stopro souvisí s vanosem, pokud ho odpojim (konektory ze solenoidů), tak motor začne jít sice v nozovym režimu, ale bez rachtání a tahne plynule. S vanosem ne...

Re: Vanos N45/N46

Napsal: pon 05.12.2022 07:50
od inspi1981
Delala se generalka hlavy, ale krouzky se nevymenily? Nejaka divna generalka

Re: Vanos N45/N46

Napsal: pon 05.12.2022 12:44
od paveld
Jo to uznávám, existenci těch kroužků jsem ale u toho nějak přehlédl. Taky mě to štve, ale co se dá dělat...

Re: Vanos N45/N46

Napsal: pát 13.01.2023 22:53
od paveld
Tak jen pro pobavení dopíšu výsledek - problém byl skutečně v těch těsnících kroužkách na vačce, ale nešlo ani tak o to, že by byli opotřebený, ale jeden tam vůbec nebyl :lol: . Přebíral jsem si ze servisu hlavu po rovnání a zabroušení ventilů a byla už složená i s vačkama a nenapadlo mě bohužel na tohle koukat. Ty kroužky jsou vidět až po sundání uložení vaček a já v tu dobu přehlédl, že tam vůbec nějaký jsou.
Každopádně po složení motoru a resetu adaptací to jede konečně tak jak má :-).

Re: Vanos N45/N46

Napsal: pát 27.01.2023 16:49
od Totic
Ještě že se napsal důvod, aby někdo jako pro příště nezaměňoval příčinu s následkem a nerozpitvával celé Vanosy. Myslím, že rachtání bez těsnění vznikalo tím jak to časování naklápí ty vačky, ne?

Re: Vanos N45/N46

Napsal: pát 27.01.2023 23:20
od paveld
To rachtání neumím vysvětlit co tam přesně rachtá, ale pokud vim, je to vždy v případě, že systém vanosu netěsní a neumí se natlakovat olejem tak jak by měl. Takže může být problém buď v těsnění na vačce, těsnění k solenoidu nebo přímo v solenoidu a nebo vanos kole, které může být uvnitř poškozené, zakarbonované, nebo moc opotřebené. O každý z těch možností jsem už slyšel, každýmu pomohlo něco, takže je to různý. Jen ty vanos kola sami o sobě si myslim, že vydrží dost, pokud se mažou jak mají a když už, tak spíš budou zakarbonovaný než vyloženě vadný.