Stránka 1 z 1

BMW E90 320i 110kw - kouř zpod kapoty a kývání auta

Napsal: pon 16.01.2023 22:42
od dabold9
Zdravím,
Dnes jsem po zaparkování nechal zapnutý motor a když jsem se vracel všiml jsem si, jak světla svítí skrz kouř, který šel zpod kapoty. Nebyl to nějaký extrémní hustý dým, ale taky nic co by se dalo přehlédnout. Když jsem si sedl do auta, byl cítit smrad jako když se něco pálí. Po chvilce přestalo. Nesvítila žádná kontrolka, ani se auto nechovalo neobvykle. Trasa byla 3km po noci mrazu takže nepředpokládam přehřátí. Včera celý den pršelo a auto běžně stojí venku, může to souviset s tím? (Třeba někam zatekla voda).

+další věc:
1) při nastartování studeného motoru občas cítím, že se auto začne pokyvovat ze strany na stranu a k tomu lehce začne vibrovat řadící páka (na neutral). Vibrace v řadící páce na neutral jsou permanentně, ale pokývání auta jen po studeném startu pár vteřin... pak bez problému.
2) Při prudkém zrychlení cítím malé mezery ve výkonu, takové mini-škubnutí při kterém se ztratí výkon. Nejčastěji kolem 90-100kmh nebo na dálnici, když je potřeba přidat.

Můžou tyto problémy spolu nějak souviset?
Nevím po čem jít.

Děkuji za případné rady

Re: BMW E90 320i 110kw - kouř zpod kapoty a kývání auta

Napsal: úte 17.01.2023 12:32
od Totic
kouř zpod kapoty + smrad v kabině = kape ti olej na svody => výměna těsnění pod ventildeklem

1) neklidnej volnoběh za studena a při kratší jízdě začal bych cívkama. Mě se to stávalo právě po dešti vlhku.
To můžeš nechat vyměnit vše při jednom třeba jak bude olejservis. Případně i svíčky podle životnosti/ nájezdu.

Re: BMW E90 320i 110kw - kouř zpod kapoty a kývání auta

Napsal: úte 17.01.2023 12:41
od dabold9
Díky moc za odpověď.
Ano asi to bude to těsnění, obdržel jsem toto info i na jiném fóru.
Svíčky (NGK) jsou staré cca rok a cívky nevím.

Každopádně ano, auto stojí venku, poslední dobou déšť a vlhko.. jezdím převážně krátké trasy.

Re: BMW E90 320i 110kw - kouř zpod kapoty a kývání auta

Napsal: úte 17.01.2023 14:36
od Totic
Tam se drží vlhko na krátký trasy, páry v motoru a cívky na to trpí. Může to všelijak oxidovat projeď se občas někam pořádně dýl po dálnici atp. Cívky bych doporučil časem nové NGK/Bosch atp. Tenhle motor může skrývat jinak více překvapení, chce to hlubší preventivní prohlídku, jako na gynekologii.