Stránka 1 z 1
Brzdy M135i F20
Napsal: sob 01.04.2023 14:02
od Jirke
Ocenil bych nekoho se zkusenosti s prednimi brzdami.
Predchozi majitel tam dal kotouce a desky naky Bremba a jako ostrejsi jizdu to nezvlada...
Takze uvazuju ze tam dam original kotouce + nejaky lepsi brzdovy desky...nevim.
Tou ostrejsi jizdou nemyslim jizdu na okruhu ani amatersky zavody...proste 3x sportovni zabrzdeni na okresce nebo 3x na dalnici z 200 na 130...a uz se to zacne klepat...
Re: Brzdy M135i F20
Napsal: sob 01.04.2023 14:17
od pavproch
Nemám 1er ale přesto si dovolím odpovědět:
Na obou svých autech (e90 330i + e89 30i) jsem taky nebyl spokojen s tím, jak to v sériovém stavu brzdilo, tak jsem dal dopředu komplet OEM brzdy z ///M235i - kodové ozn. S2NHA "Sport Brakes" (větrané kotouče 340mm, dvoupístky, modré třmeny, OEM desky) a fčíl jsem s tím, jak to brzdí nadmíru spokojen. Nezkoumal jsem to, ale podle mě budou pasovat i na 1er, u mých obou aut to bylo PnP (bez nutnosti kódování).
Re: Brzdy M135i F20
Napsal: sob 01.04.2023 14:45
od Jirke
Mam modry Mbrzdy 2pisty 340mm...
OK, diky za postreh.
Re: Brzdy M135i F20
Napsal: čtv 13.04.2023 07:43
od MattyX
pavproch píše:Nemám 1er ale přesto si dovolím odpovědět:
Na obou svých autech (e90 330i + e89 30i) jsem taky nebyl spokojen s tím, jak to v sériovém stavu brzdilo, tak jsem dal dopředu komplet OEM brzdy z ///M235i - kodové ozn. S2NHA "Sport Brakes" (větrané kotouče 340mm, dvoupístky, modré třmeny, OEM desky) a fčíl jsem s tím, jak to brzdí nadmíru spokojen. Nezkoumal jsem to, ale podle mě budou pasovat i na 1er, u mých obou aut to bylo PnP (bez nutnosti kódování).
jenže píše, že tohle na autě a je to na hovno, protože jaksi to auto dosahuje vyšších rychlostí významně ochotněji než astmatickej 3,0
Věcně - řešíme to neustále, a primárně pokud chceš dosáhnout maximálního komfortu tak kotouče OEM, desky ve verzi pro M4 - mají trošičku jinou směs, ale zazráky od toho úplně nečekej.
Pokud chceš výkon, musíš vystoupit z nějaké komfortní zóny a jit cestou nějakých sportovnějších desek ... Pagid, Hawk, Endless atd. kde prostě se ty desky nebudou trápit při provozní teplotě 400'C ale můžou pískat protože rejsing no

Re: Brzdy M135i F20
Napsal: čtv 13.04.2023 22:26
od Hanz
2 různé věci a to a) brzdný účinek (desky, třmeny, poměr hl. brzd. válec/třmeny a průměr kotouče) a za b) velikost kotouče (průměr a tloušťka), protože to na co se ptá je o tom za b)
Když brzdy mají problém z vyšších rychlostí/opakované brždění, chybí “sklad energie”, tedy maso kotouče nebo extrémně zlepšit chlazení (náfuky, alu středy), což vzhledem k pofiderní tepelný kapacitě vzduchu je trochu nereálný (musel bys magicky zvýšit proudění okolo kotouče x-krát).
Takže můžeš zvětšit průměr kotouče a žít s větší neodpruženou a rotující hmotou (což roste s průměrem logicky víc) nebo dát silnější kotouč s alu středem (pro úsporu hmotnosti, semi-letmé uchycení a lepší chlazení).
Samo je nejlevnější vzít jakýkoliv existující než si nechat vyrobit… třmeny většinou snesou zvětšení o 2mm (tloušťka kotouče).
Re: Brzdy M135i F20
Napsal: sob 15.04.2023 11:00
od Jirke
Rozumim... Mne zatim dava nejvetsi smysl (a ekonomicke hledisko je taky jeden z faktoru) OEM Msport kotouče a lepší desky... Určitě nechci upgradovat na jiny trmeny a vetsi prumer kotoucu... Auto je jinak v serii a neni to jen vikendovka/hobby, ale daily pouziti prevazuje.
Re: Brzdy M135i F20
Napsal: pát 18.08.2023 14:08
od sato
Myslím, že máme rovnaké brzdy (340mm) v rovnakom aute, s tipom ti velmi neporadím keďže sú tam ešte od predošlého majitela, ale aspon popíšem ako sa tie moje chovajú. Brzdí to veľmi veľmi pekne, ale nie je to nezdolatelné. Tak prvých 20-30min min ostrej jazdy je to bez zmeny, Keď sa viacej zohrejú tak si to aj občas zapíska. Keď sa na tom ale stojí bez prestania tak začnú vednúť, ale stále to brzdí, len už cítit že to nie je ono. Na okreskách aj pri vysokom tempe sa to obvykle stíha dochlanit pri prejazde cez obec, ale záleží na trase.
Re: Brzdy M135i F20
Napsal: pon 16.10.2023 20:44
od Jirke
Já jsem to zatím vůbec nedořešil...s těma brzdama jsem odjel Alpy (GrossGlockner) a pak přes Německo často v omezovači max. rychlosti zpátky do ČR.
Brzdy dostaly tak pohulit, ale jako brzdily obstojně. Jen ten komfort brzdeni je proste uz pryc...
Zitra davam Powerflex do ramen a na stabilizatory a brzdy vyresim nasledne...
BTW. poptal jsem u nejakeho specialisty na BMW brzdy reseni s timto navrhem: do predu bych dal kotouče DBA 4000 hladke, do zadu zimmermann hladke. A desky bych dal EBC, HAWK nebo Endless