Stránka 1 z 1

e39 535iA 1999 - Chytne a zdechne

Napsal: čtv 26.09.2024 12:27
od dsvatos
Zdravíčko vespolek pánové.
Po dlouhé době problém.. A velký.. Večer přijedu, všechno OK, ráno sednu, startuju, motor chytne krásně na brnk a po dvou vteřinách běhu zdechne.. Ale úplně jakobych vypl zapalování.. I několik startování po sobě to samé. Mechanicky žádně divné zvuky z motoru.. Odpojení baterky nepomohlo.. Před pár lety úplně to samé - diagnostika - váha vzduchu.. Koupena nová Bosh a cajk.. Dal jsem tedy znovu novou váhu a nic.. Diagnostika našla pouze chybu 33 - VANOS Bank 1 (u spolujezdce) chyba o 3,5 stupně.. Otázka, jestli to tam už není jak dlouho a jestli je to ta vada.. Přehozeny snímače vaček mezi sebou, zkontrolována funkce solenoidu vaček - vše se tváří v cajku.. Vyzkoušeny další klíčky (kvuli imobilizeru) a nic.. Motor na přidávání plynu skoro nereaguje, nebo divně (plyn je po drátu). Po mnohých startováních se běh motoru prodlužuje, ale běží blbě, třepe se, jakoby nepálily válce (dle diagnostiky pálí všechny). Až se tímhle trápením motor trochu ohřeje, jakž takž běží. Ale na plyn reaguje divně tupě, odjet se s tím netroufám..
Samotným motorem to podle mě není, je to nějaká blbost okolo, nějaký čidlo... Nebo třeba benzinova pumpa? Regulátor tlaku??? Už jsem v koncích.. Netušíte?

Díky moc, David..

P.S. Mám natočený video startování, můžu poslat...

Re: e39 535iA 1999 - Chytne a zdechne

Napsal: čtv 26.09.2024 15:31
od Foldas
změř tlak benzinu na liště

Re: e39 535iA 1999 - Chytne a zdechne

Napsal: čtv 26.09.2024 21:56
od dsvatos
Ok, dík..
Zkusím někde půjčit manometr.. Koukal jsem, že nové benzínové pumpy mají dávat 3,5 baru.. Správně fungující regulátor tlaku je nastavený na stejný tlak? Nebo míň?

Re: e39 535iA 1999 - Chytne a zdechne

Napsal: pát 27.09.2024 13:08
od dsvatos
Takže tlak benzinu změřen... Místo předepsaných 3,5 atm. jsem naměřil jenom 1,5 atm. Tak snad jsme doma :-)
Teď jenom dotaz - v nabídce čerpadel jsem našel čerpadla s výstupem 3,5 i s 4 atmosferama.. Který vzít? Raději to se 4-ma (ať je rezerva tlaku a pak zafunguje redukčák na 3,5), nebo jen se 3,5, ať je tam redukčák jen pro jistotu??

Díky, David..

Re: e39 535iA 1999 - Chytne a zdechne

Napsal: pát 27.09.2024 19:14
od ACDC
Hlavně taky dát bacha na dostatečný průtok. Protože to čerpadlo musí utáhnout taky vracečku a přetok do druhé půlky nádrže. Mně to (nové čerpadlo) neutáhlo a benzín se hromadil. Po reklamaci to s kecama vyměnili.

Re: e39 535iA 1999 - Chytne a zdechne

Napsal: čtv 03.10.2024 20:20
od dsvatos
Takže zprávy z bojiště.. Bylo to benzinovou pumpou.. Koupil jsem pumpu od Helly a rovnou i benzinovy filtr s redukčním ventilem od Bosche.. Zezačátku se motoru vůbec nechtělo, jel tak na půlku válců, poté se to zlepšovalo.. Asi se pořádně nacucal ten filtr. Ale co se nestalo.. Brutálně začalo od motoru cvakat.. Podle zvuku asi hydroštel. Já mám smůlu.. A to měním olej po roce, nájezd jen tak asi 8 tisíc ročně. Liju tam syntetiku 10W-50.. Teď má olej najeto tak 3 tisíce.. Mě jebne :angry: Projel jsem to asi jen 2 kiláky, nechal vrčet, motor se ohřál, ale cvaká to furt... Slyšet je to jakoby za motorem, dost silně i pod autem...

Zkoušel někdo to aditivum pro hydroštely od Liqui Moly?? Fungule to na přicpanej hydroštel? Fakt se mi nechce rozdělávat motor a měnit 32 hydroštelů...