Stránka 1 z 1
E46 (M54) - kontrolka motoru
Napsal: pon 07.10.2024 17:33
od Steiner
Zdravím, potřeboval bych radu. Mám dvě E46 s motorem M54 2,2 a 2,5. Teď se asi domluvili a začli dělat oba stejný podrazi. Rozsvítili se kontrolky motorů a když chci ráno jet (né pokaždý) tak dokud se neohřejou tak dost zlobí (jedou na ne včechny válce, kolísají otáčky, nechtějí jít do výkonu až chcípají) po ohřátí vše OK a můžu jet i 1000km a nic se neděje. Většinou jsem takový problémy řešil že jsem přehazoval z jednoho auta do druhýho svíčky, cívky, čidla vaček, jenže teď to nejde a svíčky jsou u obou nový, spodní čidla vyměněný, cívky u jednoho zánovní a zbývají jen horní čidla vaček.
Nebo má někdo jinej nápad? Bohužel tu nemám v Plzni nikoho schopnýho s diagnostikou. Kamil je až v Ústí a Tomas co tu dělal BMW se nějak vypařil.
Dík za každou radu.
Re: E46 (M54) - kontrolka motoru, za studena blbne
Napsal: pon 07.10.2024 18:17
od Jergus
Špatný benzín - moc biosložky ??? Zkus změnit benzínku...
Re: E46 (M54) - kontrolka motoru, za studena blbne
Napsal: pon 07.10.2024 18:52
od Steiner
Tankuju jen na Orleanech, v tom chyba asi nebude.
Re: E46 (M54) - kontrolka motoru, za studena blbne
Napsal: úte 08.10.2024 08:06
od RedBaron
Tohle měl známý na třílitru, podle diag tam neustále byly misfire na jednotlivých válcích a moc to vystopovat nešlo. Nakonec dali všechny sací potrubí kde může přisávat falešný vzduch, všechny hadičky okolo, svíčky, lambdy, snímače otáčení, cívky a DISu i palivová čerpadla. Vyšlo to snad přes 40, což se do starého báva málokomu chce dávat, ale auto fakt jelo jak nové. Pak půl roku pojezdil a střelil to za 90, dneska má na zábavu motorku. Holt jsou to už staré vergly a odchází na tom vše.
Re: E46 (M54) - kontrolka motoru, za studena blbne
Napsal: pát 11.10.2024 20:27
od Hanz
Falešný vzduch otestuje jakýmkoliv sprejem (čistič brzd, plnička zapalovačů), přisávání plynu zvedne volnobežné otáčky… může to být klidně el. škrtící klapka…
Re: E46 (M54) - kontrolka motoru
Napsal: stř 08.01.2025 22:14
od Steiner
Tak nakonec 2,2 neblbla jen za studena, jela na 5 válců (dost otrava). Chyba byla v disa klapce, před 50ti tisíci jsem sice dělal repas, ale i to nepomohlo a ta hliníková klapka se začla rozpadat. U 2,5 nakonec pomohlo vyměnit vrchní lambda sondy, musím říct že je lepší investovat do lepších (dal jsem Bosch), když jsem koupil značku NTY tak se nic nezměnilo, zbytečně vyhozený prachy.