Stránka 1 z 2

Napsal: ned 31.10.2010 16:47
od adam
Chtěl bych se zeptat jestli někdo neví v čem se přesně liší tyto dva motory. Jestli je to pouze jiný "číp", nebo jsou tam i nějaké mechanické rozdíly.

Pokud je zde nějaký majitel 118d nebo 120d, byl bych vděčný i za zkušenosti s provozem a servisem těchto motorů.

Jedná se mi o předfaceliftové verze.

Napsal: pon 01.11.2010 19:04
od charlie5775
Nazdar.Mám 118d r.v05 a taky jsem o tomto motoru toho moc nevěděl.Když si skočíš do Renocaru,tak Ti dají dost obsáhlou brožuru k BMW 1.Jinak tyto dva motory mají stejný zdvihový objem,zdvih a vrtání.Takže je tam čip,který dává výkon 130kw oproti 118d,která má 105kw.Jinak jsem si napsal o příručku na cd a poslali mě ji dvakrát,takže pokud budeš mít zájem,jednu Ti přenechám. Předání v Brně. čauky

Napsal: úte 02.11.2010 08:32
od Tom_120i
A co je na té příručce na CD? Já jsem myslel, že je tam jenom "uživatelský manuál", který dostanete s autem při koupi. Můžeš se podělit o info?
Tam asi nebude "repair manual" že?

Napsal: úte 02.11.2010 12:01
od charlie5775
Je to uživatelský manuál. Repair manuál seženeš pokud Ti ho někdo stáhne v servisu.

Napsal: úte 02.11.2010 14:33
od adam
charlie5775 píše:Nazdar.Mám 118d r.v05 a taky jsem o tomto motoru toho moc nevěděl.Když si skočíš do Renocaru,tak Ti dají dost obsáhlou brožuru k BMW 1.Jinak tyto dva motory mají stejný zdvihový objem,zdvih a vrtání.Takže je tam čip,který dává výkon 130kw oproti 118d,která má 105kw.Jinak jsem si napsal o příručku na cd a poslali mě ji dvakrát,takže pokud budeš mít zájem,jednu Ti přenechám. Předání v Brně. čauky


Můžu je zeptat jak dlouho ho máš, kolik jsi s tím najel, kolik má najeto celkově a jestli jsi řešil nějaké opravy/údržbu?

Tu příručku bych si rád vzal a pokud bych se přitom mohl kouknout na tvoji 1er, budu moc rád.

Napsal: stř 03.11.2010 22:47
od Misa
adam píše:Pokud je zde nějaký majitel 118d nebo 120d, byl bych vděčný i za zkušenosti s provozem a servisem těchto motorů.

Jedná se mi o předfaceliftové verze.


Mám předfaceliftovou 120d (120kW), nalítala jsem s ní necelých 30k km a motůrek šlape jako hodinky, kromě dotažení jednoho vstřiku jsem zatím nic neřešila. Za dva roky je to jediná zkušenost se servisováním 8)
Spotřeba je strašně variabilní v závislosti na stylu jízdy, umím s ní jet stejnou cestu za 6 i 8.5 litrů.
Přimlouvám se za tuhle silnější verzi, v jedničce je s tímhle motorem docela slušná zábava a nadchne i kluky, zvyklé na vyšší výkony ...

Napsal: stř 03.11.2010 23:43
od adam
Míšo děkuji za zkušenosti, přesně něco takhle povzbudivého jsem chtěl slyšet :wink:

118d jsem už asi zavrhl a na 120d jsem zvědav. Čekám od ní dost, tak snad mě nezklame. Představuju si to nějak tak, že bude mít podobnou dynamiku jako e46 330i v nízkých otáčkách. Uvidíme až budu mít možnost nějakou projet. Spotřebu až tak neřešim, jako prase nejezdím, jenom občas trochu spěchám, takže počítám kolem 7l dlouhodobě by to být mohlo.

Napsal: ned 27.02.2011 21:25
od Sonic
Ty motory jistě rozdíly mají. Minimálně jiné turbo a vstřikovače... A to je jen to co je jasný hned. Ty rozdíly můžou být víc než důležité...

Napsal: pát 01.04.2011 13:13
od FreeMaroStyle
118d a 120d podle informaci i z BMW jsou totožná, jde jen o software-ově zvýšení výkonu, turbo a vstřiky jsou "prý" stejné. Jen brzdy má co jsem já osobně našel 118d menší...

V tom případě by mě zajímalo, jestli když bych nahradil celou ŘJ ze 120d do 118d (ziskal bych z 90kW 120kW) a kdybych pak nechal auto načipovat tak dejme tomu 140kW.. Je to realne?? Nebo je ještě realnějši načipovat přimo z 90kW na 140kW?? :D

Napsal: pát 22.04.2011 12:40
od FrankDrebin
FreeMaroStyle píše:118d a 120d podle informaci i z BMW jsou totožná, jde jen o software-ově zvýšení výkonu, turbo a vstřiky jsou "prý" stejné. Jen brzdy má co jsem já osobně našel 118d menší...

V tom případě by mě zajímalo, jestli když bych nahradil celou ŘJ ze 120d do 118d (ziskal bych z 90kW 120kW) a kdybych pak nechal auto načipovat tak dejme tomu 140kW.. Je to realne?? Nebo je ještě realnějši načipovat přimo z 90kW na 140kW?? :D


Kdyz jsme si kupovali e87, tak byl rozdil mezi 118d a 120d 60 tisic. Krome motoru se verze 120d lisila od 118d tim, ze mela spodni dily narazniku+ kliky dveri v barve vozu a zadnima oknama v elektrice (za ty byl u 118d priplatek). Rekl bych, ze kdyby byl rozdil jen v SW motoru, tak by si moc lidi 120d nekupovalo :D

U zadnyho dealera BMW ti nereknou jestli nahodou neni 118d jenom priskrcena 120d, to by byli blazni :lol:

A ten chip? Je zajimavy, ze u 320d nabizi BMW Performance Kit za 45 tisic (v Nemecku to lze sehnat levneji, ale o to tu ted nejde), zvysi tim vykon ze 130 na 145 kw a tocivy moment na 390 Nm. Cili narust o nejakych 11%. Tu dardu si za to rikaj proto, ze vymeni spoustu mechanickych dilu, aby i pomerne nepatrny narust vykonu neodnesly nektere (vyssim vykonem) namahane casti motoru. Proto mi prijde zvyseni vykonu z 90 na 140 kw bez vymeny hodne dilu jako naproste blaznovstvi, ktere clovek drive nebo pozdeji odnese znicenim nekterych casti motoru a pak bude bulet, ze oprava stoji moc penez :lol:

Ja bych s dieselem na chipovani motoru mimo autorizak nikdy nesel, na to mam nase auto prilis rad :D

Pokud jde o srovnani 118d a 120d - vzhledem k tomu, ze budes kupovat ojetinu, tak rozdil v cene nebude velky a 120d by byla lepsi volba. Ale zalezi na jaky kus clovek natrefi..

Jinak i 118d staci na dobry svezeni - jezdim v ni vetsinou sam a i tech 90 Kw staci.

Napsal: pát 22.04.2011 13:44
od Hanz
FrankDrebin píše:Jinak i 118d staci na dobry svezeni - jezdim v ni vetsinou sam a i tech 90 Kw staci.
s touhle logikou se hlavně nesvez v 135i :-)
225 kW (306 k) při 5800/min, 400 N.m mezi 1200 až 5000/min, z klidu na 100 km/h za 5,2 s, kombinovaná spotřeba 8,5 l/100

Napsal: pát 22.04.2011 15:34
od FrankDrebin
Hanz píše:
FrankDrebin píše:Jinak i 118d staci na dobry svezeni - jezdim v ni vetsinou sam a i tech 90 Kw staci.
s touhle logikou se hlavně nesvez v 135i :-)
225 kW (306 k) při 5800/min, 400 N.m mezi 1200 až 5000/min, z klidu na 100 km/h za 5,2 s, kombinovaná spotřeba 8,5 l/100


Tak doma mame vykonnejsi vozy nez tech 90 kw (a diky znamostem v BMW AG jsem mel moznost najet tisice km skoro ve vsech modelovych radach vcetne tech nejvykonnejsich verzi, tak vim, co auta s opravdu velkym vykonem dokazou :wink: ), ale odpovidal jsem tazateli o zkusenostech se 118d a napsal jsem to, co je pravda - jede to celkem svizne (v ramci moznosti samozrejme, neni to zadna raketa) se slusnou spotrebou.. 135i fajn, ale na to se tu on neptal :D

A tech 8,5 l/100 km? Tak kdyz clovek jede klobouka, tak mozna jo, ale staci tomu davat trochu sodu a uz to leze o dost vejs :lol:

Napsal: pát 22.04.2011 22:27
od mike-ee
FrankDrebin píše:A ten chip? Je zajimavy, ze u 320d nabizi BMW Performance Kit za 45 tisic (v Nemecku to lze sehnat levneji, ale o to tu ted nejde), zvysi tim vykon ze 130 na 145 kw a tocivy moment na 390 Nm. Cili narust o nejakych 11%. Tu dardu si za to rikaj proto, ze vymeni spoustu mechanickych dilu, aby i pomerne nepatrny narust vykonu neodnesly nektere (vyssim vykonem) namahane casti motoru. Proto mi prijde zvyseni vykonu z 90 na 140 kw bez vymeny hodne dilu jako naproste blaznovstvi, ktere clovek drive nebo pozdeji odnese znicenim nekterych casti motoru a pak bude bulet, ze oprava stoji moc penez :lol: ....


kolik těch mechanický dílů u toho performance kitu vymění? Podle katalogu performance jen ventilátor :lol: A jak moc líp se to nechá sehnat levněji? Jinak sry za OT, i když to není ta úplně protože se to nabízí i pro 120d ve verzi 130kW...

Napsal: sob 23.04.2011 14:42
od FrankDrebin
mike-ee píše:kolik těch mechanický dílů u toho performance kitu vymění? Podle katalogu performance jen ventilátor :lol: A jak moc líp se to nechá sehnat levněji? Jinak sry za OT, i když to není ta úplně protože se to nabízí i pro 120d ve verzi 130kW...


Daj tam i vetsi intercooler a jeste par dalsich serepeticek :lol: A dela se to pro 130 kW i 135 kW verze do 1er, 3er a 5er, to neni zadna tajna informace :D

Napsal: sob 23.04.2011 18:42
od mike-ee
tajné info to není ale já si tím zdůvodnil moji OT otázku :-D i když sem nevěděl že to lze i pro 135kW verzi, ale je to celkem logické :)

Napsal: stř 15.06.2011 13:55
od Watto
No, neviem, ci to bude len v cipe alebo preprogramovani riadiacej jednotky...ja som sa sice pytal na rozdiel 318d a 320d ale predajca mi odpovedal, ze je tam vela odlisneho. (neviem teraz presne, ale ak budes chciet, niekde ten mail aj vyhrabem)..

kazdopadne, maju tam byt aj mechanicke rozdiely v motore...ja som sa totiz pytal, ze ci by sa nejak pohodlne nedal dosiahnut vykon 320d..

takze zrejme to bude take iste..

ci si predajca vymyslal ja neoverim..

tot my two cents

------------------------------------
Ako jazdi nova 530xd v M-Packete? - Citam BENZINACIKA!

Napsal: čtv 16.06.2011 10:00
od FreeMaroStyle
Když jsem porovnával náhradní díly 118d a 120d tak bylo jen rozdilne turbo, vstriky byly stejne, takze ja to vyresim tak, ze dam casem vetsi chladic stlaceneho vzduchu, mozna teda turbo ze 120d a vyfuk asi Eisenmann + samozrejmne upravim soft :) A uvidime jak na tom vykonove budu :-P Kazdopadne ten InterCooler je no.1

Napsal: pon 07.11.2011 19:22
od wat69
MAJI 1ER POVEDENE MOTORY, NAFTOVE???

Napsal: pon 07.11.2011 20:57
od Tom_120i
ano :D

Napsal: pon 07.11.2011 21:00
od FrankDrebin
Ano :lol: