Stránka 1 z 2

Napsal: čtv 30.06.2011 09:49
od FreeMaroStyle
Zdravičko, tak po verejším rozkuchání kufru jsem zjistil nemilé překvapení...
Chci mít v kufru zesilovač+subwoofer na originální radio Professional - tady nikde problém není, 12V na baterce je, ale chci aby se zesilovač zapínal až po vložení klíčku, rožnutí světel, prostě aby nebyl zapnutý pořád a nevybíjel baterii...
Proto jsem si řekl že vodič REM, vezmu z konektoru od světel, aby se zesilovač zapnul až po vložení klíčku - automatickém rožnutí světel.
Jenže právě tu je ta zrada, že do světel nejde 12V, ale jen 3V?? WTF?? :D
Obyčejné žárovky na 12V prostě a do světla naměřim na konektoru pouze nejvíc 3V?? :D Tak kde jsme?? Co to je zase za BMW vychytávka??

Nikde jinde kde vzít v kufru 12V po zastrčení klíčku tam asi nemám, jedině kuchnout vodič od aktivní antény - což snad tam aktivní anténu mám. A nebo od osvětlení SPZ, ale to jsem neměřil, takže ani bych se nedivil kdyby tam bylo taky napětí 3V pro obyč. žárovky :-/

Nenapadá Vás kde vzít 12V v kufru pro REM k zesilovači??
____________________________________________________________

Jinak další zajímavost: Po odkrytí tapecu vpravo v kufru jsem tam dole pod světlem v rožku měl asi 1L vody... vůbec nechápu z kama se tam voda dostala?? Na druhé straně bylo sucho :) Ale co už no vytřel jsem to... co s tím taky že :D ...




Děkuji.

Napsal: ned 24.07.2011 15:19
od FreeMaroStyle
Ttj... to mě napadlo taky stejně jako Vás :D ...

Napsal: ned 24.07.2011 17:01
od Rupitch
Asi špatně měříš. Do světel jde 12V.

Napsal: ned 24.07.2011 17:03
od Rupitch
A nejlepší asi bude natáhnout ten drát odněkui zepředu. Např. z CASu nebo rádia.

Napsal: pon 25.07.2011 06:56
od FreeMaroStyle
Mezi kostrou a kterýmkoliv drátem na konektoru nenaměřím víc jak 3.5V nebo kolik... Jak to mám teda změřit?? Zkoušel jsi to změřit v tvojem aute prosim te??

Napsal: pon 25.07.2011 22:08
od Rupitch
Při takovým napětí by světlo vůbec nesvítilo. Máš správně nastavenej multimetr a dobrou kostru když měříš ? Musí tam být 12.

Napsal: úte 26.07.2011 07:21
od FreeMaroStyle
Kostru přímo na baterce, měřak nastaveny dobře, elektro vzdělani, otce elektrikaře a prostě 12 tam nenaměřim ani kdyby co bylo, nezkoušel sem to myslim s nastartovanym motorem, ale když zasuku kliček tak se mi automaticky rozsviti světla a prostě sviti, tak by tam mělo jit to co tam jit ma :) Nechtěl by jsi naměřit 12V na tvých světlech?? :oops:

Ty světla můžou být nějak pulzně řízené, když při prudkém zabrždění se rozsvítí ještě 2x víc, ne??

Napsal: úte 26.07.2011 22:01
od Pavel 528
FreeMaroStyle píše:Kostru přímo na baterce, měřak nastaveny dobře, elektro vzdělani, otce elektrikaře a prostě 12 tam nenaměřim ani kdyby co bylo, nezkoušel sem to myslim s nastartovanym motorem, ale když zasuku kliček tak se mi automaticky rozsviti světla a prostě sviti, tak by tam mělo jit to co tam jit ma :) Nechtěl by jsi naměřit 12V na tvých světlech?? :oops:

Ty světla můžou být nějak pulzně řízené, když při prudkém zabrždění se rozsvítí ještě 2x víc, ne??


neni to nahodou pres CAN?
tedy je tam trvale plus a minus jen se posilaj data po jednom dratu?
jen teoretizuji,nevim,jak je to u techto novych aut delane...

Napsal: úte 26.07.2011 22:17
od Rupitch
Vyndej si ze zadního světla žárovku a na ní jsou napsaný volty. A přesně tolik co tam je napsáno, tak musíš naměřit. Když mi dáš mail tak ti to pošlu i v tabulce jaký volty tam mají být. Asi opravdu špatně měříš. Při tom co píšeš by světlo nesvítilo.

Napsal: úte 26.07.2011 22:22
od Rupitch
Pavel 528 píše:
FreeMaroStyle píše:Kostru přímo na baterce, měřak nastaveny dobře, elektro vzdělani, otce elektrikaře a prostě 12 tam nenaměřim ani kdyby co bylo, nezkoušel sem to myslim s nastartovanym motorem, ale když zasuku kliček tak se mi automaticky rozsviti světla a prostě sviti, tak by tam mělo jit to co tam jit ma :) Nechtěl by jsi naměřit 12V na tvých světlech?? :oops:

Ty světla můžou být nějak pulzně řízené, když při prudkém zabrždění se rozsvítí ještě 2x víc, ne??


neni to nahodou pres CAN?
tedy je tam trvale plus a minus jen se posilaj data po jednom dratu?
jen teoretizuji,nevim,jak je to u techto novych aut delane...

Světla jsou ovladaný jednotkou světel (Footwell modul), která posílá do světel 12V (na každou žárovku zvlášť). Přes CAN komunikuje pouze tahle jednotka a ne světla.

Napsal: stř 27.07.2011 07:29
od FreeMaroStyle
Ty v*le... tak ja nevim... Nevim kde těch 12V mam naměřit, ikdyž jsem žarovku vyndal a měřil přimo na te kontaktni desce v čem žarovka je umistěna, tak prostě 12V ani nahodou...

Ten zesilovač jsem měl normalně na baterce +12V a kostru taky z baterky pod svorkama a REM kzesilovači jsem strkal na každy PIN v konektoru světel a nejelo to, jelo, ale svitila na zesiku ochrana, protože napěti bylo přiliž malé.

Zkusim ten konektor ještě nějak proměřit, ale už nevím ani jak jinak by se tam těch 12V dalo ještě naměřit... Odpoledne dam fotku že nekecam :D ...

Napsal: stř 27.07.2011 18:13
od Rupitch
Tak jo. Ale schválně se podívej na žárovce na ty volty ať vidiš, že nekcám já :D.

Napsal: čtv 28.07.2011 14:55
od FreeMaroStyle
Ani boha naneměříš :D ... žarovky 12V jsou, přimo na patici kde sedi žarovka je 2.3V viz foto... Při zasunutem kličku a rozsvicenych parkovačkach.

Napsal: čtv 28.07.2011 15:08
od Pavel 528
FreeMaroStyle píše:Ani boha naneměříš :D ... žarovky 12V jsou, přimo na patici kde sedi žarovka je 2.3V viz foto... Při zasunutem kličku a rozsvicenych parkovačkach.


ty mas oranzovou parkovacku?
nemeris to na blinkru? :D

Napsal: pát 29.07.2011 06:28
od FreeMaroStyle
OMG... ne merim to na normalni zarovce ktera sviti i pri parkovackach i pri normalnich svetlech, akorat tu zarovku mam vyndanou a merim to primo na kontaktech pro zarovku ;)

Napsal: pát 29.07.2011 09:38
od Pavel 528
FreeMaroStyle píše:OMG... ne merim to na normalni zarovce ktera sviti i pri parkovackach i pri normalnich svetlech, akorat tu zarovku mam vyndanou a merim to primo na kontaktech pro zarovku ;)


no a to muze byt problem,ze ji mas vyndanou,pac BC si mysli,ze mas prasklou zarovku a proto tam tech 12V nepousti,mer to primo na zarovce,ktera je osazena a sviti....
pokud ani tam nic nenameris,mas super zarovku,ktera sviti bez napeti :D

Napsal: pát 29.07.2011 11:19
od FreeMaroStyle
To same napeti co na patici mam i na konektoru, byli by jste nekdo tak laskavi a zkusili zmerit na svojich zadnich lampach napeti jestli tam mate opravdu 12V?? :)

Napsal: úte 20.09.2011 08:42
od FreeMaroStyle
Pořád někdo prokazatelně nenaměřil 12V na zadním světle na 12V žárovce?? :(

V tom případě jste asi neřešili nikdo z kama nejblíže dotáhnout do kufru vodič s 12V až po zastrčení klíčku nebo po spoštění rádia, že?? :roll:

Napsal: úte 30.09.2014 19:23
od mamaxam
Ahoj, podařilo se ti naměřit to napětí? :-) Dnes jsem koupil subwoofer a v hlavě se mi urodila stejná myšlenka a to připojit REM přímo na denní svícení zadního světla mé e87 - myslím že to je LED (verze auta 2008 s xenonama). Napadlo mě zdali řídící jednotka světel neměří protékající proud - případný proud tekoucí do REM by mohl způsobit chybu. Je mi jasné, že do REM poteče malý proud spíše žádný, ale člověk nikdy neví. Taky může napětí do světel být generováno přes napěťový měnič a nemusí pak být společné země - poté by to udělalo nemalou paseku. Z toho důvodu mě napadlo aby denní svícení seplo relátko které přivede 12V na REM vstup. Jenže relé bude odebírat už pár desítek miliampér a zase narážím na problém, který jsem popsal výše :-) Podařilo se ti to nějak rozchodit? Je možné vést kabel od žárovky denního svícení přímo na kontakt REM zesilovače? Díky za odpověď. Milan

Napsal: stř 01.10.2014 07:37
od FreeMaroStyle
To si budeš muset asi normálně proměřit, těžko takto teoretizovat :D
Nakonec jsem naměřil 12V po nastartování jen na osvětlení co je pro SPZ, takže jsem to vytáhl z tama to REMko. Myslím že tam někde vpravo jak vedou kabely byl ten plusový od osvětlení SPZ spojen. Napájení normálně z baterky, tam problém není a zesilovač se zapne když nastartuju (rozsvítí se světla) a při vypnutém motoru musím mít ovladač otočený na rozsvícené AE (parkovačky), pak hraju :D