Stránka 1 z 2

Napsal: čtv 27.10.2011 10:19
od JayFader
Moc se mi libi 118i pripadne 120i, premyslim, ze bych si tohle auto v blizke dobe opatril. Potreboval bych poradit, jak je to s pred a po FL verzema. Od 2007, kdy prosla faceliftem, co zasadniho se zmenilo? Ktere radeji koupit? V pripade pred FL verzi si muzu dovolit koupit ojety vuz s ruznymi extras, ale po FL verze se mi zda spise volbou z rozumu. Pokud mate nekdo zkusenosti, prosim poradte... dik

Napsal: úte 01.11.2011 20:57
od rikin
JayFader píše:Moc se mi libi 118i pripadne 120i, premyslim, ze bych si tohle auto v blizke dobe opatril. Potreboval bych poradit, jak je to s pred a po FL verzema. Od 2007, kdy prosla faceliftem, co zasadniho se zmenilo? Ktere radeji koupit? V pripade pred FL verzi si muzu dovolit koupit ojety vuz s ruznymi extras, ale po FL verze se mi zda spise volbou z rozumu. Pokud mate nekdo zkusenosti, prosim poradte... dik


Ve verzi po FL se zmenilo uplne vsechno, je to naprosto odlisne auto.
Kdysi na autorevue napsal Pavel Janda rozsahly clanek o zmenach FL vs post FL, bohuzel od te doby co AR zmenilo majitele, design a vsechno uz se tam jeho blog nenachazi.

Obecne rozdil se jmenuje efficient dynamics, coz je soubor opatreni ktere dle BMW maji zlepsit spotrebu. Co vim tak ke snizeni s ED nedochazi, ale to paradoxne neni az tak dulezite. Nicmene BMW v roce 2007 timto faceliftem zapocalo konec BMW tak jako jsme ho znali a nastolili to cemuz se dnes rika freude am sparen misto freude am fahren. Soubor techto opatreni ktere mely usetrit desetinky litru na 100 km auto uplne zdevastoval. Predevsim jsou rozdily v:

- Post-FL verze ma elektricky posilovac ktery postrada jakoukoliv zpetnou vazbu od kol, pred FL mela hydrauliku s pomerne slusnou zpetnou vazbou, post-fl posilovac je silene preposilovany, po vsech stranach je rizeni v post-fl jednice temer na identicke urovni jako rizeni v audi (cti uplna sracka) > uz jen tato zmena sama osobe auto uplne znicila
- Post-FL verze ma daleko vetsi odezvu na seslapnuti plyn. pedalu, u pred-fl je odezva temer okamzita, u post-fl je odezva tak velka (zalezi na verzi SW v ridici jednotce), ze je to jako kdyby auto melo turbo
- U post-FL verze nejde slyset motor (pouze vyfuk) - testovano u 130i
- Post-FL verze ma system auto-stop ktery automaticky vypne motor pri zastaveni auta, tento system je defaultne vzdy zapnut a majitele post-fl jednicek vzdycky po zapnuti tento system musi vypnout
- Post-FL verze ma odlisny vzhled zadnich svetel
- Post-FL verze ma jiny predni naraznik (plati pouze pro ne-M paket)

Rozdilu je mnohem vic, tohle me ted v rychlosti napadlo, kazdopadne neni nic v cem je post-fl verze jednicky lepsi nez pred-fl.

Napsal: úte 01.11.2011 22:41
od rikin
Jeste me ted napadlo, ze post-fl verzi bude s velkou pravdepodobnosti chybet ta nejlepsi cast otacek motoru. S kamaradem mame identicke motory, bez jakychkoliv uprav sw/hw a kamaradovi (post-fl) to umira nekde kolem 6800 plus minus, mne to krasne tahne az do 7600 ot a to se vubec nebavim o zvuku s timto souvisejicim (coz je mnohonasobne umocnene i tim, ze post-fl motor nejde slyset prakticky vubec). Tohle jsou zkusenosti se 130kou, nevim kde ma realne omezovac 120i, ale pokud by tam byl podobny rozdil vubec by me to neprekvapilo.

Napsal: úte 01.11.2011 23:01
od JayFader
Diky za info. Podle tvych postrehu se zda, ze byl facelift skoro k nicemu. Slysel jsem, ze pred FL benziny, mely nejake technicke problemy. Facelift udajne vetsinu neduh odstranil. Jinak spotreba pro me taky hraje urcitou roli, pokud by to udelalo 1-2l/100km, nebylo by to spatny. Pokud se podivam jen na tabulkove hodnoty, tak 118i mela pred 95kW a po ma 105kW s tim, ze spotreba sla o cca 1l dolu. Vim, ze papir neni rozhodujici, ale...

Napsal: úte 01.11.2011 23:12
od rikin
JayFader píše:Diky za info. Podle tvych postrehu se zda, ze byl facelift skoro k nicemu. Slysel jsem, ze pred FL benziny, mely nejake technicke problemy. Facelift udajne vetsinu neduh odstranil. Jinak spotreba pro me taky hraje urcitou roli, pokud by to udelalo 1-2l/100km, nebylo by to spatny. Pokud se podivam jen na tabulkove hodnoty, tak 118i mela pred 95kW a po ma 105kW s tim, ze spotreba sla o cca 1l dolu. Vim, ze papir neni rozhodujici, ale...


Nebyl k nicemu, ale dokonce auto poskodil, ale to neni o faceliftu ale o celem vyvoji BMW po roce 2007. Co jsem slysel o tom ED, tak udajne spotreba je s nim jeste vyssi, Pavel to testoval pokud si dobre pomatuju.

Informace o technickych problemech motoru 118i a 120i bohuzel nemam, vim jen to, ze pritel od me sestry na 118i nalital snad 180 tis. km hodne ostrym zpusobem a nikdy nic s motorem nemel (pred FL, byla to snad prvni nebo jedna z prvnich prodanych jednicek v CR).

Zalezi jaky ses ridic a co od toho auta chces. Pokud ale hledas alespon trochu zabavy z rizeni tak si nemuzes vybrat post-fl. Uz jen to rizeni samo o sobe je dulezitejsi nez motor, ve vysledku s nim budes jezdit i rychleji a bezpecneji protoze daleko lepe budes citit hranice auta. Ono je trosku neco jineho kdyz ve volantu citis co mas pod kolama (nebo taky co nemas) a kdyz ve volantu necitis nic. Zkusim to rict trochu jinak - pokud bych mel na vyber mezi 120i pred fl a 130i po fl (pro tento priklad uvazujeme ze by mely identickou spotrebu), beru 120i pred fl a nerozmyslim se ani sekundu.

Verim tomu, ze pokud si koupis post-fl a nikdy nezkusis pred-fl, budes maximalne spokojeny, ale nedejboze pokud ji nekdy zkusis, jak pak budes vedet co nemas, tak uz nemuzes jit zpatky.

Napsal: stř 02.11.2011 08:36
od Tom_120i
Můj názor je, že hodně záleží na co to auto chceš. Jestli jsi "rozený závodník", plánuješ jízdy na okruh a časté "jízdy radosti", tak na 100% platí Rikinovi slova.

Jestli jsi "běžný uživatel" a budeš autem jezdit hlavně po českých městech a polňačkách, tak bych ještě rozmýšlel.
Máš pravdu v tom, že benzínové 4-válce jsou po FL vychytanější, výkonější a neměly by mít problémy s nepravidelností chodu apod. (popsané na jiných místech). ED jde vypnout. Provedení interiéru je rovněž lepší po FL.
Ono těžko radit, rozhodně bych se vyhnul před FL 116i (kterou ty stejně nechceš), jinak u ojetin záleží na stavu daného kousku. Výroba BMW 1er začala 2005 a to už budeš mět po přehoupnutí roku 7letý auta...

Napsal: stř 02.11.2011 16:09
od JayFader
rozhodne nejsem rozeny zavodnik. auto se mi libi cim dal vic. jezdim cca 3x tydne do prahy - takze okreska+dalnice. pak nejaky pojizdky - vesnice, mesto. chtel bych ale castecne auto pro radost. momentalne se mi zda nejrozumnejsi rocnik 2007-2008, tedy facelift 118i nebo 120i. vzhledem k tomu, ze jich v cr moc neni, tak pokukuju spis po moznosti dovezt vuz z de. vyber 118i je tam celkem slusny, ale neskutecne si drzi cenu. solidni 118i s najezdem do 50000 + nejaky extras, xenony, sportovni sedacky, aut. klima jde najit v cene kolem 13-14k EUR. 120i je velmi malo a cena uz je pekelne vysoka. blby je, ze za tuhle cenu jde koupit novy vw golf se skoro maximalni vybavou a motorem 1.2 tsi 77kw. je mi jasny, ze je to trochu jina liga, ale neda mi to srovnavat.

Napsal: stř 02.11.2011 16:26
od xyron
JayFader píše:rozhodne nejsem rozeny zavodnik. auto se mi libi cim dal vic. jezdim cca 3x tydne do prahy - takze okreska+dalnice. pak nejaky pojizdky - vesnice, mesto. chtel bych ale castecne auto pro radost. momentalne se mi zda nejrozumnejsi rocnik 2007-2008, tedy facelift 118i nebo 120i. vzhledem k tomu, ze jich v cr moc neni, tak pokukuju spis po moznosti dovezt vuz z de. vyber 118i je tam celkem slusny, ale neskutecne si drzi cenu. solidni 118i s najezdem do 50000 + nejaky extras, xenony, sportovni sedacky, aut. klima jde najit v cene kolem 13-14k EUR. 120i je velmi malo a cena uz je pekelne vysoka. blby je, ze za tuhle cenu jde koupit novy vw golf se skoro maximalni vybavou a motorem 1.2 tsi 77kw. je mi jasny, ze je to trochu jina liga, ale neda mi to srovnavat.


Čau, .. ohledně tvého uvažování.. já mám Z4 2,5i a navíc ještě často jezdím Golfem VI skoro v max palbě (kromě navigace), je to 1.4 tsi 90kw, sportovní sedadla atd atd... hele auto je to super, ale BMW je BMW.. navic v Goflu sedíš vevnitř vysoko jako v traktoru... :D Motor 1.4 tsi 90 kw je super, ale je tam turbodira jako prase ... ta 1.2 tsi bude stat oproti te 1.4 za hovno... o tom vubec neuvazuj... :wink:

Napsal: stř 02.11.2011 19:56
od rikin
Jayfader> Pokud jsi z jižní Moravy, nebo tam máš cestu,, tak se ke mně můžes zastavit, mám obě jedničky - před i po FL (po FL je sestry), můžu ti ukázat rozdíly.

Napsal: stř 02.11.2011 21:18
od Ticho
Moc hezky napsano. Sam jsem vybiral svou jednicku peknou chvili a hodne jsem studoval i clanky p. Jandy, ktere me vlastne na toto auto privedly. - Puvodne se mi jednicka vubec nelibila a mel jsem v hledacku auta jako Z4 3.0, 330i apod.

Moc me mrzi, ze ten clanek o pred FL vs. po FL uz neni dostupny.

Jinak sam jezdim pred FL a krome malicko hrubsiho chodu pri pomalem popojizdeni po Praze jsem dokonale stastny, ze jsem si vybral prave jednickove BMW.

Napsal: stř 02.11.2011 22:03
od JayFader
to rikin: diky moc za nabidku, ale bohuzel jsem z druheho konce republiky a jsem ted trochu vice zaneprazdnen praci.

Napsal: úte 13.12.2011 22:21
od Chief
rikin píše:...


a jak je to u coupe je to aspon podobny jako stara dobra fred FL 1er? co vim tak si na něj nikdo moc nestěžoval.. začalo se prodávat skoro na stejno s faceliftem v roce 2007, tak by me zajimalo jesli dostalo techniku posilovace a a ED ficur stejne jako hatch

Napsal: čtv 15.12.2011 22:25
od rikin
Kdy presne prisel ED do coupe nevim, ale urcite doporucuji recenzi: http://www.autoforum.cz/testy-aut/test- ... -tradicim/

Napsal: čtv 19.01.2012 22:27
od lukas147
Ahoj, jsem tu nový, ale řeším stejný problém. Hodně toho tady bylo řečeno, ale chtěl bych se ještě zeptat na ten rozdíl spotřeby. Kdyby mi prosím mohl někdo s před a po face mazlíkem napsat jak je na tom jeho auto, moc by mi to pomohlo. Mluvím konkrétně o modelu 118i.

Napsal: pát 20.01.2012 08:34
od rikin
lukas147 píše:Ahoj, jsem tu nový, ale řeším stejný problém. Hodně toho tady bylo řečeno, ale chtěl bych se ještě zeptat na ten rozdíl spotřeby. Kdyby mi prosím mohl někdo s před a po face mazlíkem napsat jak je na tom jeho auto, moc by mi to pomohlo. Mluvím konkrétně o modelu 118i.


Ja sam jsem 118i nikdy neridil, ale snoubenec me sestry s ni najel snad pres 200 tis. km a vicemene jezdil za spotreby ktere by byla schopna dosahnout i moje 130ka pri stejne dynamice, ale je pravda ze ten s tim jezdil jak drak. :) Z teto zkusenosti odhaduju mesto 10-12+, mimo mesto 6-12+ dle stylu jizdy ridice... Pokud je mozne jezdit ve meste se 118i pod 10l nevim, ale zajimalo by me to pokud to nekdo hodi do placu. :)

Napsal: pát 20.01.2012 16:53
od Tom_120i
E90 318i město za 8,5l předpokládám, že se 118i to půjde taky.

Napsal: ned 13.05.2012 10:31
od CerVus
Ahojte,
hledám náhradu za e36 a volba padla na benzínovou jedničku v M paketu což je teda problém najít, ale k dotazu:
Byl jsem se podívat na pár aut a polovina z nich nemá tapecír na spodní straně kapoty. Je to normální? Příjde mi to dost podezřelé.

Napsal: ned 13.05.2012 16:17
od rikin
CerVus píše:Ahojte,
hledám náhradu za e36 a volba padla na benzínovou jedničku v M paketu což je teda problém najít, ale k dotazu:
Byl jsem se podívat na pár aut a polovina z nich nemá tapecír na spodní straně kapoty. Je to normální? Příjde mi to dost podezřelé.


Ja jsem ho tam mel a vyhodil jsem ho aby byl lepe slyset motor. Nektera auta (Z4) ho z vyroby nemaji.

Napsal: pon 14.05.2012 10:48
od xyron
rikin píše: Ja jsem ho tam mel a vyhodil jsem ho aby byl lepe slyset motor. Nektera auta (Z4) ho z vyroby nemaji.


Jj, potvrzuju, Z4ky ho nemaj a je to v pohode :-)

Napsal: úte 17.07.2012 15:26
od xhans
rikin píše:Ja sam jsem 118i nikdy neridil, ale snoubenec me sestry s ni najel snad pres 200 tis. km a vicemene jezdil za spotreby ktere by byla schopna dosahnout i moje 130ka pri stejne dynamice, ale je pravda ze ten s tim jezdil jak drak. :) Z teto zkusenosti odhaduju mesto 10-12+, mimo mesto 6-12+ dle stylu jizdy ridice... Pokud je mozne jezdit ve meste se 118i pod 10l nevim, ale zajimalo by me to pokud to nekdo hodi do placu. :)


Ja jen vím, že s klidnou nohou se 130i ve městě pod 10 nelze. Záleží na počtu rozjezdů, stání apod. - není město jako Město. Reálných je 11. Mimo město v mezích zákona 8,0l zcela bez akcelerací, 10litru dynamická rychlá jízda. Kamarád ve 120i ve městě 9, na silnici 8 lážoplážo, dynamicky 10:) obě verze před FL