Stránka 1 z 8

Napsal: pon 29.10.2012 21:37
od xdentist
Musím se podělit s aktuální zkušeností.

Měl jsem klasický problém - špatně svítící xenony na face E39 (vypálené paraboly a povlak na čočce a plexi).

Caknakis světla kompletně rozebral, vyčistil, vyměnil polámané štelovací tyčky (má skladem) a hlavně- instaloval místo špatných parabol a čoček nové moduly bixenon Hella G4 (má i starší G3 a také skladem). Do světla nebylo nutné pro jejich instalaci téměř zasahovat a ovládání clony je zapojeno paralelně na dálkovou žárovku. Nyní mám tedy křišťálová světla která neuvěřitelně svítí, opravdu se ten rozdíl musí vidět! Bezpečnost a viditelnost je k nezaplacení a ten rozdíl stál za každou vloženou korunu..

Viděl jsem i jeho práci na E38 (tatáž úprava) a musím tohoto člověka plně doporučit. Je velmi ochotný, šikovný, má plno zajímavých nápadů.

Věřím že se najde více lidí s podobnou zkušeností.

Napsal: pon 29.10.2012 21:39
od xdentist
prosím adminy o úpravu nadpisu, člen je CAKNAKIS

Napsal: úte 30.10.2012 10:40
od Birkoff
Na kolik tě ta sranda přišla?

Napsal: stř 31.10.2012 00:53
od jurasis
Musím potvrdit, že výsledky jsou snad lepší než nové světla... Hlavně kvůli bixenonu... Pražáci mají možnost okoukat výsledky na skoro každém sraze v Praze...
Taky se chystám od léta svěřit svoje světla do jeho rukou, bohužel zatím tomu moje časové dispozice vůbec nehoví...

Repas světel je cca celý víkend...

O cenu si napiš přímo caknakisovi. Cena, co jsem zaslechl, nemůže pokrýt ani materiál, protože celý pajšl xenonů je nový...

PS: xdentist: předmět byl jen příliš dlouhý, proto to bylo zkomolené... :wink:

Napsal: stř 31.10.2012 09:43
od caknakis
Děkuji za pozitivní reakce pánové.

Co se týče ceny, je to opravdu hodně variabilní. U světel platí přímá úměra - čím více peněz investovaných, tím více lumenů na silnici. Zálěží na použitých komponentech a co vše se mění, případně upravuje.

Jurasis má naprostou pravdu, výsledek je lepší, než nová světla.
-Jako příklad si můžeme dát třeba E39. I když si koupíte fungl nové světla, tak nebudou mát zdaleka takový výkon a šířku světelného kužele, jako projektory poslední generace. Fungl nový xenonový projektor použitý v E39/X5 má tyhle vlastnosti.
- odrazová plocha není zrcadlová (vypadá jako, když roztáhnete alobal.)
- clonka (ten plech, díky kterému světla kreslí na zdi "fajfku") je naprosto rovný, díky tomu je světlo v rozích světelného kužele rozostřené
- použitá čočka není čirá.
- pouze single xenon, štít je pevný

Oproti tomu nejnovější bixenonový projektor Hella 4G
- odrazová plocha je zrcadlová, přenese podstatně více světla z výbojky na cestu
- clonka je zakřivená - díky tomu je "fajfka", kterou světla kreslí perfektně ostrá až do krajů
- použitá čočka je z čirého optického skla - propouští více světla, jako bonus je lom světla na vrcholu "fajfky" mírně modrý, ne žlutý...
- clonka je odklápěcí - dálkové i potkávací světla v jednom...

Další etapou jsou trafa
trafa, které používá E39 pofl se vyrábějí dodnes. Jsou kvalitní, nicméně běží na 35W. Stále.
Dají se namontovat trafa, která produkují 50, 75, ale i 100W. (prosím neplést s 55W trafy z aukra, které sice odebírají 55W, ale do výbojky to nepustí, slouží to pouze k eliminaci hlášení prasklé žárovky na BC)
Výbojka bez problémů unese 50W zátěž, nicméně je nutné počítat se zkrácením její životnosti i životnosti projektoru na zhruba 70% Ale zase potom dává téměř dvojnásobek světla.

Nová auta také používají 35w, nicméně při překročení cca 100km/h tam pustí až 42w.

Další kapitolou je vedení.... od použití kvalitních kabelů pro eliminaci jakýchkoliv ztrát ve vedení, až po obvody, které dovolí použití paralelně zapojeného bixenonu a DRL......

Je toho opravdu hodně, kdo mě zájem o nějákou úpravu, není problém.
Berte prosím na vědomí, že mě to neživí, je to jen moje záliba. Tudíž, časově je to někdy horší.

Nicméně tyto světla bezproblémů zvládám do druhého: E30, E32, E34,E38, E39, E46, E60, X5, X3.

Snad je to alespoň trošku srozumitelné, nejsem žádný spisovatel.
Kontakt: SZ

Napsal: úte 06.11.2012 12:51
od Risa525
Ahoj,

u kluků jsem si nechal vyměnit štelovací tyčky FL lamp E39 a nejde jinak než pochválit a smeknout!!!

Kluci to mají v ruce...všechno pěkně vysvětlí (i těm nejvězším volům jako jsem já), poradí a vše předvedou a ještě udělají kávu :wink: !!! Vše pěkně v teple domova s Vaším autem v garáži!!!



Chystám se k nim na montáž Bi-Xenonů!!!

Kluci díky!!! TOMUHLE JÁ ŘÍKÁM KLUBOVÁ SPOLUPRÁCI!!! :Pohar:

Napsal: úte 06.11.2012 14:00
od cmelak
Já se taky musím připojit s referencí:)

Bi-xenony od caknakise mám na mé E39 už 4 měsíce a svítí pořád stejně nádherně.

Mezitím co mi světla repasoval mi zapůjčil jeho náhradní, abych mohl s autem i tak dál fungovat.

Investovaných peněz určitě nelituji, protože zejména v tomto začínajícím zimním období to oceňuji čím dál tím víc. Jde taky především o bezpečnost.

Konečně jsem vytáhl z E39 jeden veliký trn, který tam dlouhou dobu byl.

Takže caknakise jednoznačně doporučuji, jak co se týče domluvy, tak výsledku a ceny.

Napsal: úte 06.11.2012 17:44
od caknakis
Děkuji za pozitivní reakce pánové. :oops:

Kdo by měl jakýkoliv dotaz, klidně SZ
:wink:

Napsal: čtv 08.11.2012 21:59
od janvu1
caknakis ... nějakej kontak na tebe prosím :)

Napsal: pát 09.11.2012 10:32
od caknakis
Jak jsem napsal výše, kdyžtak SZ. Jsem tu každý den, odpovídám hned. :wink:

Napsal: ned 11.11.2012 13:09
od Stew1988
Tak já se musím také přidat
Mě také předělával světla na e38 facelift a dával tam bixenony hella 4G a musím říct že jsem absolutně spokojen a jeho ochota a trpělivost co se mnou musel snášet je užasna tak to před ním smekám a vřele doporučuji dál a hlavně mě to udělal rychle atd..

Napsal: čtv 22.11.2012 14:08
od Svedik
Přidávám se s pozitivním .... vlastně s hóóóódně pozitivním hodnocením ...

Sice nejde úplně tak o přední světla, ale světla se to tak trochu týká.
Caknakis si na mě našel čas a věnoval se mi a toho si nesmírně vážím .... ještě jednou díky ...

Napsal: ned 25.11.2012 12:02
od mys_iak
pridavam pozitivnu referenciu... vcera som bol na montaz bixenonov a robi to fakt skvelo...

tu su nejake fotky
http://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-au ... 07-15.html

idem tam buduci vikend este tak pridam aj finalnu verziu fotiek :)

Napsal: ned 25.11.2012 18:27
od marecekoi
Velká škoda, že to nejde na E36 :(

Napsal: ned 25.11.2012 19:07
od caknakis
jde to na téměř jakékoliv auto.... E36 no problem :-)

Napsal: ned 25.11.2012 20:10
od paveld
Jak řešíš na e36 vnitřní sklíčka svétlomětů? Nejsou totiž uplně čirý a když se vyndaji tak tam zas je vidět díra dovnitř a vypadá to divně.

Napsal: ned 25.11.2012 20:25
od caknakis
Pokud se jedná o parabolové světla a zastavuje se do nich bixenon, tak na bixenon čočku nasadím krytku tzv. shroud, aby světlo neunikalo nikam bokem. Ve vnitřním skle vyříznu díru přesně na průměr bixenonové čočky. Když se pak na světla podíváš zvenku, vypadají jako klasické čočkové E36 světla.

Napsal: ned 25.11.2012 20:53
od paveld
Tak to se možná časem ozvu, netušil jsem že by byl někdo ochotný nebo schopný do toho řezat díru. Jinak světla mám čočkový předělaný na bixenony od Helly, tak vyměnit starší čočky za ty nový G4 tipuju by taky nebyl problém.

Napsal: ned 25.11.2012 20:59
od caknakis
Pokud tam máš bixenon od Helly, tak to bude snadné :wink:

Napsal: ned 25.11.2012 21:14
od Dettektorr
Tak i já jsem využil služeb kluků na svojí 39. Světla jsem měl sice dost dobře svítící a tak jsem až takový rozdíl nečekal. O to větší bylo moje překvapení, když jsem v 1 ráno odjížděl. Rozdíl se nedá popsat. U mě proběhla výměna čoček za G4 bixenon + tyčky + nový kryty. Když sjem viděl s jakou odborností a péčí se tomu věnovali, tak nezbylo než smeknout a to to původně vypadalo, že to vůbec nepůjde mám totiž světla, která byla vyrobrna v letech 2005 - 2007 a ty jsou přilepené nikoli tmelem, ale gumou a takovej oprc s jejich rozebráním jsem nikdy neviděl. Kluci mě už od začátku přesvědčili o tom, že naprosto rozumí tomu, co dělají. Teď to svítí tak, že nová auta můžou jen tiše závidět. Btw oprava trvala díky zkurvenosti rozdělání světel cca 8 hodin a za celou dobu bych řekl, byla na místě fajn atmosféra. Kluci DĚKUJU VÁM.