Stránka 1 z 1

Napsal: ned 23.03.2008 21:46
od Helldiver
Planujem nejak poriesit vyfuk na mojej 535i (E34), nie zeby bol ten sucasny nejak v prdeli, ale esteticky ani zvukovo moc nevyhovuje, moj plan je takyto:
1. Seriove svody, akurat zvnutra vylestit, napasovat na kanaly v hlave, vytvorit nieco ako "stepped header" (mierne sa rozsirujuci priemer az ku spojeniu), zvonka osetrit od hrdze a natret nejakou odolnou ciernou kovarskou farbou.
2. Dalej potiahnut dve nerezove trubky (asi 60mm ?) pod auto, az ku miestu kde byva umiestneny kat.
3. Na trubky napojit dva kovove 100cpsi sportove katalyzatory (kedze chcem mat emisie v pohode, nechcem aby to za autom smrdelo, atd...)
4. Z katov zasa nerezove trubky az ku koncovemu tlmicu
5. Koncak necham povodny (lebo je uplne ok, original, nedavno meneny), akurat ho zvonka natrem nejkou cernou farbou na vyfuky ako dodatocna ochrana proti hrdzi a navarim nanho dve 70mm rovne nerezove koncovky

Otazky: co si o tom celom myslite, moze to fungovat? Ako ste si urcite vsimli, z celej veci som jaksi vynechal stredovy tlmic, podla mna len zbytocna zataz navyse, bude to moc urvane (katy tam budu a koncak seriovy)? Mam dat namiesto stredoveho tlmicu dva rezonatory?

Nechcem ziaden urvany tuzingovy vyfuk s hovadskymi koncovkami trciacimi do neba, toho som si dost uzil na E30 a never more, chcem len za rozumne prachy (kedze ma caka napasovanie M-techniku, celolak, precalunenie intosu do bielej koze, ladenie motora, atd...) poriesit vyfuk, ktory bude mat decentny sound bliziaci sa originalu v nizkych a strednych otackach, ale vo vysokych nech je ho kludne pocut a nech je jasne ze pod prednou kapotou je 3.5L R6...

Budem vdacny za kazdu rozumnu odpoved, priapdne pridajte aj svoje konfiguracie, najlepsie aj so zvukovym zaznamom, atd...

Napsal: pon 24.03.2008 07:13
od elektrik
tohle by mě celkem taky zajímalo......... rád bych nějakej laďáček s hezkym zvukem,ale jak píše kolega....... v nízkých otáčkách ať moc nehučí protože dlouhá cesta s tim by byla utrpením. Na trhu je obrovský množství tlumičů a nechci jít a koupit nějakej když ani nevim co to bude na autě dělat.............. To je tak jich koupit 10 a všechny vyzkoušet a vybrat si nějakej co bude vyhovovat......no ale co s těma devíti? :o
A další věc....přece jen je to 3.5 a ten tlumič by tomu měl odpovídat jinak když tam dam konec co patří na 1.6 tak nevim nevim jestli nepůjde výkon dolů. To bych byl samozřejmě moc nerad! Navíc těch uni výfuků nikde neni napsaný na jaký objem jsou určený......prostě nic. Můžem vybírat jen podle toho jakou to má koncovku. Připadá mě to dost neprofesionální takto prodávat sportovní výfuky a nebýt schopný k nim cokoliv říct 8)

Napsal: pon 24.03.2008 10:53
od Rendis
elektrik píše:tohle by mě celkem taky zajímalo......... rád bych nějakej laďáček s hezkym zvukem,ale jak píše kolega....... v nízkých otáčkách ať moc nehučí protože dlouhá cesta s tim by byla utrpením. Na trhu je obrovský množství tlumičů a nechci jít a koupit nějakej když ani nevim co to bude na autě dělat.............. To je tak jich koupit 10 a všechny vyzkoušet a vybrat si nějakej co bude vyhovovat......no ale co s těma devíti? :o
A další věc....přece jen je to 3.5 a ten tlumič by tomu měl odpovídat jinak když tam dam konec co patří na 1.6 tak nevim nevim jestli nepůjde výkon dolů. To bych byl samozřejmě moc nerad! Navíc těch uni výfuků nikde neni napsaný na jaký objem jsou určený......prostě nic. Můžem vybírat jen podle toho jakou to má koncovku. Připadá mě to dost neprofesionální takto prodávat sportovní výfuky a nebýt schopný k nim cokoliv říct 8)


vše je otázka peněz.Samotný koncový díl žádné koně navíc nepřinese jde jen o zvukový a estetický dojem.Já mám na 525i výfuk od LAITING....http://www.laityng.cz/component/option, ... Itemid,26/

a zatím spokojenost.Ale samozřejmě,že takový Supersprint nebo Eisenmann by slušel lépe.

Napsal: pon 24.03.2008 14:16
od Helldiver
Taky Eissenman musi byt kvalitka a o zvuk ani vykon by som sa neobaval, ale tak 700 ojro za koncovy tlmic je predsa len dost:))) Koncak necham origo ako som uz povedal (len navarim koncovky), ide mi skor o to co prinesie to odstranenie stredoveho tlmica, ci to uz niekto skusal...

Napsal: pon 24.03.2008 17:19
od elektrik
o vykon me jde jen v tom smyslu aby ten tlumic nepusobil negativne,kdyby mel treba mensi pruchodnost. jde me ciste o zvuk.
Jinak kdyz se vynda stredovej dil vyfuku tak to bude vic hucet.
Je to podobny jako kdyz se vynda kat. Mel jsem to na alfe V6 a byl ten zvuk hodne hlubokej i s normalnim tlumicem,ale takovej divnej. Vevnitr to hucelo a nebylo to nic hezkyho......... Spis to znelo jako kdyz ten vyfuk je deravej. Taky si myslim ze ten stredovej tlumic ma velkej vliv na vykon motoru. Kdyz se vynda pujde vykon v nizkych otackach dolu a spotreba nahoru. On ten vyfuk je dobre spocitanej a neodborne zasahy obzvlast v prvnich castech vyfuku malokdy prinesou zlepseni....spis naopak.
To je tak koupit ladeny svody a vlastne celej vyfuk se vsim vsudy...pak to asi bude celkove lepsi. Ale cena by byla nehorazna

Napsal: pon 24.03.2008 21:53
od bavorak
Je blbost leštit vnitřek svodů,stejně se to hned zasere sazema.Zbytečná práce.

Napsal: úte 25.03.2008 17:49
od men
bavorak píše:Je blbost leštit vnitřek svodů,stejně se to hned zasere sazema.Zbytečná práce.


Trochu tě poopravím, protože to co tvrdíš není pravda.

Pokud například vyleštíš nerez svody i zevnitř, tak dosáhneš kvalitnějšího povrch(hladší,lesklejší) s co nejmenším počtem vrubů.
Tim získáš lepší proudění v daném potrubí a plyny CO2 se budou usazovat v potrubí minimálně.

Za následek nastane rychlejší odvod splodin z motoru-> větší výkon(zjednodušeně)

Napsal: pát 23.05.2008 11:15
od Pete
Nemáš pravdu !! vnitřek svodů musí být hrubý.
Jednoduchej dukaz: golfovej míček-kdyby byl hladkej tak nedoletne tak daleko.
Zajdi si do knihovky a pujc si neco o dynamice a proudení plynů.Co tvrdíš je jen tvoje teorie.

Napsal: ned 25.05.2008 08:38
od Lukes
Já teda nevím kde je přesná pravda,ale proč závoďáci leští kanálky davaj svody fýfuky s řekněme odporem ale ne tak velkým jak má serie.

Napsal: ned 25.05.2008 23:03
od eric
elektrik píše:tohle by mě celkem taky zajímalo......... rád bych nějakej laďáček s hezkym zvukem,ale jak píše kolega....... v nízkých otáčkách ať moc nehučí protože dlouhá cesta s tim by byla utrpením. Na trhu je obrovský množství tlumičů a nechci jít a koupit nějakej když ani nevim co to bude na autě dělat.............. To je tak jich koupit 10 a všechny vyzkoušet a vybrat si nějakej co bude vyhovovat......no ale co s těma devíti? :o
A další věc....přece jen je to 3.5 a ten tlumič by tomu měl odpovídat jinak když tam dam konec co patří na 1.6 tak nevim nevim jestli nepůjde výkon dolů. To bych byl samozřejmě moc nerad! Navíc těch uni výfuků nikde neni napsaný na jaký objem jsou určený......prostě nic. Můžem vybírat jen podle toho jakou to má koncovku. Připadá mě to dost neprofesionální takto prodávat sportovní výfuky a nebýt schopný k nim cokoliv říct 8)


Zdravím bejvalýho Alfistu,já měl před tím taky AR. :D Koukal jsem,že jsi z Plzně,já z RO.Pokud chceš poradit s výfuky,nedávno jsem si nechal dělat od jednoho chlapíka celonerez-duplex a myslím,že se to povedlo,zvuk si myslím decentně hustej,můžu poslat na email 8) S tím tlumičem,průměr rour by mněl být na konci zhruba stejnej,jakej máš na svodech na konci,např. já mám 55mm a v tlumiči mám 50mm.Čím je větší průměr,tím je tlumič více průchozí a výfukové plyny jdou lépe a rychlejš ven.U 4-válců je nebezpečí,že když je roura moc velká,hrozí strašněj kravál,u více válců má motor kultivovanější chod,takže kravál tak nehrozí,ale zase je větší umění je hezky naladit.Taky jsou různě navrtaný roury uvnitř tlumiče,podle toho,jak to chceš mít hlučný a taky záleží,jestli máš laděný i ty koncovky samotný,nebo to jsou jen čistý roury bez toho síta,to už se ale týká čistě jen toho zvuku.Jo a velikost tlumiče by měla být zhruba stejná jako je origoš.