Stránka 1 z 1
Napsal: pát 23.05.2008 19:44
od tom28
Ahoj tak to vypadá, že budu dávat hlavu dolů, protože se mi z motoru ozývá nějaký rachotivý zvuk při deceleraci na neutrál. Chci se zeptat, o kolik se tak rozumně snižuje hlava, aby to bylo ok. Popřípadě jestli je tam nějaká ryska. Také když už to budu mít dole, kde by eventuelně mohla praskat hlava, abych to zkouknul jestli je to ok. Bojuji totiž pořád s přehříváním motoru. Je to 2,8 vanos předem díky
Napsal: ned 25.05.2008 10:12
od Pete
zacal bych u toho přehřívání - chladič (profouknout) nebo novej, pak overit funkci termostatu, musis to udelat driv nez to rozeberes, pak uz na nic nemusis prijit
Napsal: ned 25.05.2008 14:49
od crumar
A nezabudnut na vodnu pumpu.
Napsal: ned 25.05.2008 19:31
od tom28
vodní pumpa ok, termostat nový, nový klínový řemen. Už fakt nevím
Napsal: ned 25.05.2008 19:46
od Mirda328
1.co treba praskla hlava, prave ten problem resim taky 2.8

bude nejspis praskla mezi sedlama,typuju 4nebo 5 spalovak:) vyndej svicky a podivej se jak vypadaji, jestli nema nejaka znich rezave puchejrky
2.jinak hlavu nesnizuj zbytecne pokud neni potreba, jo a to znaceni tam je kam az muzes zajit ,jsou tam takove kulate plosky kdyz mas nesnizovanou hlavu je tam tusim cca max 2mm ale tobych urcite nedelal, vetsinou ti ji srovnaj tak 3desetiny mm...mimochodem cim vice snizujes tak se dava silnejsi tesneni abys zachoval seriove tlaky, nebo se ti taky muze stat ze budes mit vytahany rozvody a urzis nebo ohnes ventil, nepocitej ze poznas zmenu ve vykonu a akorat ti ta hlava rupne znova drive
Napsal: ned 25.05.2008 20:40
od Pete
Malem bych zapomnel u M52 byly vodní pumpy s plastovýma lopatkama a ty odchazely, takze vymenit za kovove - cena kolem tága tipuju.Ale jestli rikas ze je v poradku tak je v poradku, ale nevim podle ceho to poznas....
Napsal: ned 25.05.2008 21:08
od Mirda328
mozna podle toho ze ji vyndal

ale doporucuji kovovou jak pise pete, taky mam

Napsal: pon 26.05.2008 08:23
od tom28
Pumpu jsem měl venku. A nic nenormálního jsem na ni nenašel. Zkoušel jsem jestli není uvolněná na z hřidelky a taky ok. Proč by kovová měla být lepší?
Napsal: pon 26.05.2008 10:26
od Mirda328
umela hmota krehne a popraska az se ti casem rozlame, koukals na ty svicky?
Napsal: pon 26.05.2008 19:45
od tom28
Jsou nové.
Slyšel už někdo z Vás, že na emisích se dá zjistit, jestli je v háji těsnění pod hlavou?
Jeden mechanik to tady u nás takhle řeší. Pokud motor bere vodu, projeví se to prý na emisích s vetším podílem vody ve spalinách.
Otázkou je jestli při drobném uniku je to znát.
Jinak na počítaci to ukazuje teplotu od 90 - 103 stupňů celsia.
Je tedy pravda, že ještě jsem neslyšel že by mi bublal motor. Tak už fakt nevím.
Napsal: pát 13.06.2008 20:12
od shade120l
není takhle diskuze náhodou o snížení hlavy? já že tu řešíte chlazení
Napsal: stř 15.04.2009 16:50
od zupi
ta kebule muze bejt zkroucena,taky sem myslel ze mi praskla,ztracela se mi voda a nakonec sem to zapek kdyz sem stal v kolone a nevedel sem ze mi odesla viskoza

no a fouklo mi to vzadu,bylo to i videt na bloku. Kdyz sem hlavu nechal natlakovat tak nikde nic jen byla o dve desitky prohla
Napsal: pát 24.04.2009 09:43
od fx-nuclear
mirda2 píše:
2.jinak hlavu nesnizuj zbytecne pokud neni potreba, jo a to znaceni tam je kam az muzes zajit ,jsou tam takove kulate plosky kdyz mas nesnizovanou hlavu je tam tusim cca max 2mm ale tobych urcite nedelal, vetsinou ti ji srovnaj tak 3desetiny mm...mimochodem cim vice snizujes tak se dava silnejsi tesneni abys zachoval seriove tlaky, nebo se ti taky muze stat ze budes mit vytahany rozvody a urzis nebo ohnes ventil, nepocitej ze poznas zmenu ve vykonu a akorat ti ta hlava rupne znova drive
Je pravda, že snížení hlavy má samozřejmě vliv na celkovou životnost motoru, ale chlapi, tyhle šestihrnky jsou při správné údržbě skoro nesmrtelný, takže jestli ti vydrží 500 000, nebo 400 000 je skoro jedno. Do tý doby budeš mít stejně jiný.

A že nepoznáš nárůst výkonu? Proboha, říká to něco fyzika? Stačí sjet hlavu o milimetr (víc ee) a to byste koukali, co to dělá za divy. Motor to zvládne. I větší tlaky. Ale nedoporučoval bych to u čtyřválce, tam už je takovej zásah propustka na motorovej hřbitov. Šestihrnky mají delší klikovku, vačice, síly jsou rozloženy na větší délce, čímž dochází k menší zátěži, přirozeně... U čtyřhrnku by se po snížení hlavy motor namáhal a opotřebovával daleko rychleji. Ale jak už jsem psal, v případě šestihrnku bych se nebál. Prověřeno praxí

Napsal: pon 04.05.2009 15:17
od Mirda328
fx-nuclear píše:mirda2 píše:
2.jinak hlavu nesnizuj zbytecne pokud neni potreba, jo a to znaceni tam je kam az muzes zajit ,jsou tam takove kulate plosky kdyz mas nesnizovanou hlavu je tam tusim cca max 2mm ale tobych urcite nedelal, vetsinou ti ji srovnaj tak 3desetiny mm...mimochodem cim vice snizujes tak se dava silnejsi tesneni abys zachoval seriove tlaky, nebo se ti taky muze stat ze budes mit vytahany rozvody a urzis nebo ohnes ventil, nepocitej ze poznas zmenu ve vykonu a akorat ti ta hlava rupne znova drive
Je pravda, že snížení hlavy má samozřejmě vliv na celkovou životnost motoru, ale chlapi, tyhle šestihrnky jsou při správné údržbě skoro nesmrtelný, takže jestli ti vydrží 500 000, nebo 400 000 je skoro jedno. Do tý doby budeš mít stejně jiný.

A že nepoznáš nárůst výkonu? Proboha, říká to něco fyzika? Stačí sjet hlavu o milimetr (víc ee) a to byste koukali, co to dělá za divy. Motor to zvládne. I větší tlaky. Ale nedoporučoval bych to u čtyřválce, tam už je takovej zásah propustka na motorovej hřbitov. Šestihrnky mají delší klikovku, vačice, síly jsou rozloženy na větší délce, čímž dochází k menší zátěži, přirozeně... U čtyřhrnku by se po snížení hlavy motor namáhal a opotřebovával daleko rychleji. Ale jak už jsem psal, v případě šestihrnku bych se nebál.
Prověřeno praxí

jak myslis
mezi nama to vydrzi nesmysl, ale nechci byt ten o kom pak rek nou:" to mi poradil on

"
Napsal: pon 04.05.2009 16:23
od fx-nuclear
Vydrží...

Napsal: čtv 18.06.2009 20:31
od tom28
Tak jsem od té doby trochu pokročil, a potřebuji snížit tu hlavu. Nejde mi o to že se zvýší tlak. Naopak spalovací prostory budou prepracované, a tím že je trochu "vydlabu", budu potřebovat tu hlavu trochu slíznout, abych se dostal alespoň na seriový kompresní poměr. Jde mi o to kdo z vás prodělal nějaké rapidní snížení hlavy a motor maká. Myšleno kolik mužu jít dolů aby se nepotkali písty s ventily. Ono když to snížím tako 1 mm, tak bude dosedačka hlavy pomalu s hranou sedla.
Díky
Napsal: čtv 02.07.2009 00:09
od Mirda328
jednoduchy, na hlave mas plosku zapustenou zespoda kde je srovnana je to tusim kolecko a to ti udava max snizeni....vic bych to nedelal...
mimochodem ikdyz vykuchas spalovaky tak ti akorat praskne, ono vseho s mirou, jinak vacka se ti nepohne tudis ventil nezapustis

porad bude niz v otevrenem stavu... na to nezapomen, taky se to da poresit tesnenim, vzakladu se de prodavaji 3 ruzne tloustky...
Napsal: čtv 02.07.2009 18:24
od Kami1
mezeru mezi pistem a ventilem muzes zmerit plastelinou,
rozdil zbrouseni by mel vyrovnat hydrostel, pripadne by sel trosku zbrousit ventil
Napsal: stř 23.09.2009 20:29
od Mirda328
Kami1 píše:mezeru mezi pistem a ventilem muzes zmerit plastelinou,
rozdil zbrouseni by mel vyrovnat hydrostel, pripadne by sel trosku zbrousit ventil
teda do ventilu bych nebrousil, ma povrch upravu