Stránka 1 z 2

Napsal: čtv 28.10.2010 18:02
od BudVlad
Byl jsem v DS Motorsport ve Freudenbergu (poblíž Kolína) na tuning mojeho N53 motoru. Software re flash stojí 1 800 Euro včetně měření na dyno před a po úpravě. Stálo to za to, jsem moc spokojen.
Po úpravě softwaru mi naměřili 183.1 kW na kolech (249 whp), navýšení o 49.4 kW a o 36.5 Nm! I spotřeba šla dolu, po 500 km na dálnici a 200 km po hornatých cestách ostré jízdy jsem měl 9.2 l/100 km.

Obrázek

Napsal: čtv 28.10.2010 18:24
od blesk666
mas N53B30 v E93-ke? teda ak s anemyslim seriovo 160kw na motore?

potom by to nemalo byt navysenie o 49,4kw ale menej. Bola to len uprava softu? ak ano tak sko 50kw tvrdim ze je nemozne len softom. Spotreba dole? hm ak to pouzivaju ako jeden z arguemntov v tej firme nejak moc by som sa nehrnul do toho. Spotrebu mas samozrejme peknu ale nie je to objektivne. musel by si tu istu trasu prejst uplne rovnakou rychlosout s radenim a brzdenim n atych istych miestach a to nie je mozne realne. alebo asponb v rovnakom case s rovnakou priemernou rychlostou (teda ked je rovnaka premavka) a potom pocitat priemer - pochybujem ze by vysla po uprave realne nizssia. Termomechanika nie je magia

Napsal: čtv 28.10.2010 18:57
od BudVlad
Mám N53B30 (E92) a kromě úpravy softwaru mám 3stage sání, BMW performance sání a Remus výfuk. DS Motorsport je firma s dobrou pověstí, specializují se na BMW a upravují auta na závody. Před úpravou jsem měl spotřebu kolem 9.7 a nejlepší 9.3. Optimální chod motoru má také vliv na spotřebu.

Napsal: čtv 28.10.2010 20:43
od matal
Nechci Ti to nijak hanit, ale za ty lowe bych tam spíš dal ostré vačky a laděný svody.. :wink:

Napsal: čtv 28.10.2010 20:52
od MattyX
matal píše:Nechci Ti to nijak hanit, ale za ty lowe bych tam spíš dal ostré vačky a laděný svody.. :wink:


to sice jo , ale zase k tomu potrebujes software , bez kteryho je to zase priskrceny... takže to je prast jako uhod :)

Napsal: čtv 28.10.2010 20:53
od BudVlad
U N53 se časovánín vaček a zdvih ventilů dělá softwarem, je to jako výměna vaček. Málo kdo umí modifikovat profil vaček softwarem a proto to tolik stojí.
Svody (OBX) mám ještě v krabici.

Napsal: čtv 28.10.2010 20:54
od blesk666
kazdy sa nejak zivi, verim ze DS Motorsport vie co robi. Daj si to zmerat este u nas na nejakej standardnej brzde ako napr LPS 3000 od Maha. ked to je na kolach tak na motore by to u zadokolky tohto vykonu malo byt este o cca 35hp viac cize by to muzelo mat cca cez 210kw na motore (vykon 160kW je u serie udavany ako vykon na motore nie whp). Pisal si ze len remap, so sanim vyfukom by to hp mohlo byt ale whp tazko).
Spotrebu nachajme tak

Napsal: čtv 28.10.2010 21:25
od BudVlad
blesk666 píše:kazdy sa nejak zivi, verim ze DS Motorsport vie co robi. Daj si to zmerat este u nas na nejakej standardnej brzde ako napr LPS 3000 od Maha. ked to je na kolach tak na motore by to u zadokolky tohto vykonu malo byt este o cca 35hp viac cize by to muzelo mat cca cez 210kw na motore (vykon 160kW je u serie udavany ako vykon na motore nie whp). Pisal si ze len remap, so sanim vyfukom by to hp mohlo byt ale whp tazko).
Spotrebu nachajme tak


DS Motorsport mají Bosch dyno. Rozhodl jsem se pro ně na doporučení z E90 fora. Upravují BMW již 25 let a ví co dělají. Já celkem také vím co dělám, mám FIA licenci na okruhy od roku 1968 a sám jsem uprovoval auta v Kanadě (RS Racing).

Napsal: čtv 28.10.2010 22:59
od blesk666
BudVlad: potom klobuk dole. Co ale ten moj dotaz k odmeranemu vykonu na kolach? (teda ze by potom este vykon na motore musel byt est easpon o +-35hp vyssi co by bol narast cca 85hp len softom, saniom a vyfukom)

Napsal: čtv 28.10.2010 23:12
od BudVlad
blesk666 píše:BudVlad: potom klobuk dole. Co ale ten moj dotaz k odmeranemu vykonu na kolach? (teda ze by potom este vykon na motore musel byt est easpon o +-35hp vyssi co by bol narast cca 85hp len softom, saniom a vyfukom)


Naměřený výkon na Bosch dyno byl 249 whp, což odpovídá přibližně 286 bhp.
DS Motorsport mohou z 3 litrového N53 dostat 292 bhp.

Napsal: čtv 28.10.2010 23:27
od blesk666
seria ma tusim 218bhp teda narast cca 68bhp - ak to spravili tak klobuk dole a za tie prachy to stoji, priebehy su az neuveritelne idealne lepsie - ted anamaju ziadnu nevyhodu oproti serii (neklesli v nizssom pasme, nezvlnili sa, skor naopak - krutak predtym klesal uz od cca 4800 ot a teraz ide hore az do 6tis ot.
Prepac ak som bol moc skepticky, lebo som videl dost merani z roznych US Dynojetov ktore meraju casto pekne bludy, resp je to nieco uplne ine ako napr Maha. Nedavno tak napr. urobil UK Almera Owners club den na normalnom Dyne a vacsine sa nepotvrdili ich astronomicke hodnoty podlozene roznymi grafmi

Napsal: pát 29.10.2010 08:53
od BudVlad
Jediný rozdíl (kromě softwaru) mezi N53B30U0 a N53B30O0 je 3stupňové sání. Seriový 330i má 272 bhp. Já 3stupňové sání mám, takže jde v podstatě o navýšení 14 bhp oproti sériovému nastavení, které není optimální pro idividuální motor. DS Motorsport neinstaluje jenom modifikovaný software, ale upravuje ho na brzdě k idividuálnímu motoru. Ta úprava také netrvala pár hodin, ale byl jsem tam skoro celý den.

Napsal: pát 29.10.2010 09:42
od DAVe_1
ja ti fandim jak si to ladis, parada! :)

Napsal: pát 29.10.2010 11:02
od BudVlad
Auto jsem kupoval již se záměrem přestavit 325 na 330. Porovnal jsem rozdíly a zjistil jsem že motor je stejný, kromě sacího potrubí a softwaru. Další rozdíl byly brzdy a výfuk. Protože jsem měl v úmyslu měnit brzdy i výfuk, nevyplatilo se za to dávat extra peníze.
Další co je na řadě jsou svody a na jaře podvozek. Stabilizátory budu dávat z M3 a stavitelné pružiny a tlumiče buď H&R a nebo KW. Potom bude na řadě LSD.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Napsal: stř 01.12.2010 23:18
od Filozof
Fandím ti chlape :twisted:
Děláš to jen pro svoji zábavu a zálibu jako BMW fanda nebo to bude sloužit někde na závodech ...

Grafy vypadají perfektně.
Ten zvuk a dravost musí bejt parádní a spotřeba 9,2 mi přijde užasná u skoro 300koní silného auta.

Proč jsi nešel do 335i kde je vyšší potenciál ladění až na uroven BMW M3 ?
měl bys dneska o cca 70 -130 koní více.

Držím palce a doufám že nás budeš zásobovat novejma informacema o autě. :wink:

Napsal: stř 01.12.2010 23:34
od BudVlad
Filozof píše:Fandím ti chlape :twisted:
Děláš to jen pro svoji zábavu a zálibu jako BMW fanda nebo to bude sloužit někde na závodech ...

Grafy vypadají perfektně.
Ten zvuk a dravost musí bejt parádní a spotřeba 9,2 mi přijde užasná u skoro 300koní silného auta.

Proč jsi nešel do 335i kde je vyšší potenciál ladění až na uroven BMW M3 ?
měl bys dneska o cca 70 -130 koní více.

Držím palce a doufám že nás budeš zásobovat novejma informacema o autě. :wink:


Dělám to pro zábavu, ale chci to také vyzkoušet na nějakém okruhu. Závodil jsem se sportovními auty, s formulí a s tovární Toyotou jsem jezdil rally. Závodní auta jsem si stavěl sám.
Charakteristiku turbomotorů nemám rád, takže 335i nepřichází v úvahu.

Napsal: čtv 02.12.2010 14:27
od RuDoSh
parada, tomu fandim :-)

Napsal: čtv 02.12.2010 15:32
od BudVlad
Díky všem za podporu. Manželka má na to jiný názor. Že prý budu mít v garáži za chvíli ještě jedno auto v součástkách. Neměl jsem prý kupovat celé auto ale měl jsem ho koupit po součástkách.
Bohužel již nemám zázemí jako kdysi a tak v tomhle počasí se nedá s autem moc dělat. Mám v krabici zavěšení zadní nápravy od Megan Racing, ale musí to počkat na jaro.

Obrázek

Napsal: čtv 02.12.2010 20:16
od blesk666
BudVlad píše:Jediný rozdíl (kromě softwaru) mezi N53B30U0 a N53B30O0 je 3stupňové sání. Seriový 330i má 272 bhp. Já 3stupňové sání mám, takže jde v podstatě o navýšení 14 bhp oproti sériovému nastavení, které není optimální pro idividuální motor. DS Motorsport neinstaluje jenom modifikovaný software, ale upravuje ho na brzdě k idividuálnímu motoru. Ta úprava také netrvala pár hodin, ale byl jsem tam skoro celý den.


aj je rozdiel medzi tymi motormi len v sani, softe vyfuku a zvodoch a mal si aj tak v plane menit vyfuk tak potom tomu uz uplne rozumiem a beriem spat moje pochybnosti - kedze som trochu alergicky na marketingove reci "chiptunerov" (trochu mam o tom tiez nejeka zbezne info:-) ktorymi mi prvy prispevok trochu zavanal, ale vidim ze sme niekde uplne inde. Budem velmi zvedavy na dalsi update.

Napsal: čtv 02.12.2010 20:20
od RuDoSh
btw. co to mas za pneu? To jsou nejake poloslicky? Nebo to vidim na notesu spatne :-)