Stránka 1 z 5

Napsal: sob 15.06.2013 13:26
od GubaXan
Poraďte kde v Praze je dobré tonovaní skel ? A za rozumnou cenu...

Ja potřebuji zatonovat podle předpisu ( abych neměl problemy s pol. )
pouze sklo u řidiče a spolujezdce.

Majitel, který měl auto předemnou se rozhodl je sundat kvuli špatnému stavu a zadní jsou uplně jak nové.

Diky za rady.

Napsal: sob 15.06.2013 13:46
od paveld
Přední máš určitě už tónovaný z výroby na maximální povolenou propustnost, můžeš pak mít problém když tam dáš folie. Já si před pár lety nechal nalepit folie, který měli být atestovaný, i jsem k nim měl atest, že nejsou moc tmavý (byli téměř čirý).
Zrovna včera jsem prošel STK, ale musel jsem je strhnout, žádný atest je nezajímal, prostě tam nemaji být.

Napsal: sob 15.06.2013 14:58
od GubaXan
paveld píše:Přední máš určitě už tónovaný z výroby na maximální povolenou propustnost, můžeš pak mít problém když tam dáš folie. Já si před pár lety nechal nalepit folie, který měli být atestovaný, i jsem k nim měl atest, že nejsou moc tmavý (byli téměř čirý).
Zrovna včera jsem prošel STK, ale musel jsem je strhnout, žádný atest je nezajímal, prostě tam nemaji být.

tak to je zajimvy.. a naco tedy lidi plateji prachy za atesty ?:)))

Napsal: sob 15.06.2013 15:30
od paveld
Mě ty folie dávali ještě v době, kdy se po foliích tolik nešlo, teď nevim jak dlouho se to prý řeší o dost víc a atest už dávají pouze na zadní skla, kde je to jedno jaký tam máš folie.

Napsal: sob 15.06.2013 17:53
od Storm
Tohle je zajímavé téma, když mě policista napomenul za tmavé fólie s atestem, bylo to letos při velikonočních kontrolách, tak vše zdůvodnil tak, že podle nové vyhlášky která upravuje průsvitnost, nebo zatmavení, nevím jak to správně nazvat, pozbývají některé atesty svoji platnost, oponoval jsem stále platným atestem třeba 8 SD, ale i tak mi vysvětlil, že nová vzhláška vše upravuje a kdo má atestované fólie před touto vyhláškou, má prostě smůlu a fólie musí dolů, nehledě na jejich atest.

Pochopil jsem z toho akorád to, že pokud chce někdo fólie s atestem v současné době, musí dodržet aktuální platnou vyhlášku.

Napsal: sob 15.06.2013 19:52
od paveld
Je možný, že se vyhláška změnila, já to pochopil tak, že se po tom jen začalo víc jít, ale to je asi jedno. V autoskle mi vysvětlili, že folie na naprosté většině aut být na předních nemůžou, protože skoro všechny auta už skla mají sníženou propustnost na 70% (nebo kolik to je). Takže legálně pouze uplně průhledný folie.
Já uvažuju akorát nad tim, že si seženu stejný folie jako jsem měl a budu si je lepit sám co 2 roky po STK :-D.

Napsal: sob 15.06.2013 20:09
od Joy
To bych Ti nedoporučoval, zastaví Tě benga a máš flastr jak vyšitej.
Z výroby to není pravidlo, to zase bacha. Legální je propustnost vepředu 75%, je na to i měřák za pár stovek se to dá koupit na netu, policajti používaj prakticky tentýž. Pokud budeš mít po nalepení folie při otevřenejch dveřích propustnost světla 75% a víc, tak si v pohodě, i kdyby si tam měl ty folie 3. :)

Napsal: sob 15.06.2013 20:42
od GubaXan
takže folie jedině podle nového předpisu...
ale jak zjistim, zda ta firma nebo kdo mi to bude lepit toto pravidlo dodrži ?

a třeba někdo nějaka doporučeni kde tento polep seženu v Praze? Snejk to děla?

Napsal: sob 15.06.2013 21:05
od Storm
Podle mě by kařdá slušná firma měla vědět co může nalepit na přední okna a taky by ti měli po nalepení propustnost změřit měřákem a tím dodržet novou vyhlášku.

Jinak je pravda, že pokud tě zastaví dopravák a bude měřit skla, můžeš dostat pokutu až 20,000 kč :-(

Napsal: sob 15.06.2013 21:28
od paveld
S kontrolou policie vím, že může být problém. Na druhou stranu mě stavili mockrát a nikdo si folií ani nevšim, asi proto, že opravdu skoro nejsou vidět že tam jsou. Mít tmavší, že je problém vidět do auta, tak je určitě pravděpodobnost daleko vyšší že to budou řešit.
Zatím jsem měl problém akorát teď jednou na STK, jinak nikdy a folie jsem měl na autě od 12/2009.

Napsal: sob 15.06.2013 21:33
od Joy
Tos měl ňákou dlouhou technickou ne? :lol:

Napsal: sob 15.06.2013 21:38
od starML
Storm píše:Jinak je pravda, že pokud tě zastaví dopravák a bude měřit skla, můžeš dostat pokutu až 20,000 kč :-(
Sry,
ale s dopravákem se o technické způsobilosti vozidla nebavím. Ale může mne poslat na nejbližší STK, kde na to musí mít kalibrovaný přístroj. Potom tu kontrolu zaplatí ten, kdo neměl pravdu. :-) Třeba o víkendu asi těžko.

Napsal: sob 15.06.2013 21:42
od paveld
Joy píše:Tos měl ňákou dlouhou technickou ne? :lol:

Nevim jak to myslíš, ale před 2 lety to na technický nikdo neřešil.

Napsal: sob 15.06.2013 21:47
od Joy
paveld píše:
Joy píše:Tos měl ňákou dlouhou technickou ne? :lol:

Nevim jak to myslíš, ale před 2 lety to na technický nikdo neřešil.


Legrace ;) od 12/09 doteď mi to nějak nevycházelo, tak sem si rejpnul :lol:

Napsal: ned 16.06.2013 09:08
od GubaXan
nechapu tedy, jak jezdi ty, kteři to maji uplně černý.
Do auta neni vidět ani zblizka.

Neni jich moc, ale už si všimam par aut cca 3 roky

Napsal: ned 16.06.2013 09:18
od Storm
Já to moc nechápu taky, jsou dvě možnosti, buď na ně dojde časem, nebo to auto bylo již koupené jako nové a výrobce je tam montoval, setkal jsem se stím u kamaráda, před cca 10-ti lety dotáhl z německa felicii a ta má od výroby všechny skla tmavě hnědé, žádná fólie, předpokládám, že ho dopraváci nemají jak donutit k výměně org skel na celém autě, technickou prochází bezproblému.

Napsal: ned 16.06.2013 10:43
od Joy
Odpověděl sis sám. - Načerno.

Napsal: ned 16.06.2013 11:18
od GubaXan
takže nam nic nezbýva :)
Budu tedy hledat někoho, aby to zkusil podle nových předpisu a budu čekat kdy se k tomu při.... )))

Napsal: ned 16.06.2013 11:52
od Storm
Protože mě to také zajímá, více jsem se podíval na internet, tady vložím jak to vše má být:

Z vyhlášky č.341/2002 Sb. jsou pro nás důležité:
§ 36
(1) Jsou-li na vozidle závady, které ohrožují bezpečnost provozu na pozemních komunikacích, nesmí být vozidlo užito v provozu na pozemních komunikacích, s výjimkou nouzového dojetí.
(3) Závadou podle odstavce 1 v zasklení vozidla je vždy:
prasklé nebo poškozené čelní sklo ve stírané ploše o velikosti větší než 20 mm, zatemnění čelního skla na propustnost zjevně nižší než 75 % nebo zatemnění předního bočního skla na propustnost nižší než 70%.
Z §36 je zřejmé, že chybná instalace fólií je hodnocena jako závažná závada ohrožující bezpečnost provozu.

Tyto požadavky byly stanoveny s ohledem na bezpečnost provozu. Podmínky pro instalaci fólií v ČR jsou obdobné jako v ostatních státech EU. V případě porušení těchto předpisu lze očekávat při cestách do zahraničí penalizaci mistními kontrolními orgány.

Ná závěr vám nabízíme v bodech jak postupovat při instalaci autofólií.

1. Zvolit pouze shválené fólie-viz.seznam schválených držitelů Osvědčení
2. Propustnost čelního skla v žádném případě neupravovat
3. Propustnost předních bočních skel nesmí být nižší než 70% doporučujeme tyto skla neupravovat
4. Provedené úpravy musí být označeny na jednotlivých sklech schvalovací značkou ATEST 8SD 1818 v provedení dle přílohy č.15 vyhlášky MDS č.341/2002 Sb.
5. Požadovat od instalační firmy Osvědčení nebo Typový list o provedené úpravě skel

Obrázek

Napsal: pon 17.06.2013 12:13
od GubaXan
Storm píše:Protože mě to také zajímá, více jsem se podíval na internet, tady vložím jak to vše má být:

Z vyhlášky č.341/2002 Sb. jsou pro nás důležité:
§ 36
(1) Jsou-li na vozidle závady, které ohrožují bezpečnost provozu na pozemních komunikacích, nesmí být vozidlo užito v provozu na pozemních komunikacích, s výjimkou nouzového dojetí.
(3) Závadou podle odstavce 1 v zasklení vozidla je vždy:
prasklé nebo poškozené čelní sklo ve stírané ploše o velikosti větší než 20 mm, zatemnění čelního skla na propustnost zjevně nižší než 75 % nebo zatemnění předního bočního skla na propustnost nižší než 70%.
Z §36 je zřejmé, že chybná instalace fólií je hodnocena jako závažná závada ohrožující bezpečnost provozu.

Tyto požadavky byly stanoveny s ohledem na bezpečnost provozu. Podmínky pro instalaci fólií v ČR jsou obdobné jako v ostatních státech EU. V případě porušení těchto předpisu lze očekávat při cestách do zahraničí penalizaci mistními kontrolními orgány.

Ná závěr vám nabízíme v bodech jak postupovat při instalaci autofólií.

1. Zvolit pouze shválené fólie-viz.seznam schválených držitelů Osvědčení
2. Propustnost čelního skla v žádném případě neupravovat
3. Propustnost předních bočních skel nesmí být nižší než 70% doporučujeme tyto skla neupravovat
4. Provedené úpravy musí být označeny na jednotlivých sklech schvalovací značkou ATEST 8SD 1818 v provedení dle přílohy č.15 vyhlášky MDS č.341/2002 Sb.
5. Požadovat od instalační firmy Osvědčení nebo Typový list o provedené úpravě skel

Obrázek


Zajimavé :)
Teď zkusim někoho sehnat kdo mi da tu folii s ATESTEM na přední boční skla a budu čekat kdy se ke mně někdo přise.. kvuli foliim :)