Stránka 1 z 6

Napsal: úte 15.10.2013 14:06
od pavproch
Chlopi, zakopl sem (při bezcílném brouzdání webů o Z4) o tohleto:

http://www.schmickler-performance.de/

a tadyhle je zkušenost s nima:

ChuckB píše: New update to an old thread....

Just got my 30i back from a week being tuned at Schmickler Performance run by some friends from the Ring. Marcus does not do "out-of-the-box" tuning, each setup requires 2 full days of dyno time. Suffice it to say that BMW has done a pretty good job of tuning the Z4's N52 (even given the compromised intake manifold to fit under the hood), Marcus was able to pull an additional 17 HP out of the motor as well as and additional 13.5 lbs/ft. Not big numbers, but the gain is consistent from 2,000 up to the new 7,100 redline and can be felt. What is amazing is that with the new tune, the motor has gotten unbelievably smooth (better than a sewing machine), revs much much quicker and even more impressive is the mileage gain:

Hockenheim to Ahrweiler @ 85 MPH for 100 miles and a 40 mile stretch @ 140MPH yielded 25 MPG.
The return trip back the same way, similar traffic and weather, after tuning yielded 33 MPG for the 85 MPH section, dropping to 28 MPG for the 140 MPH section, briefly hit its new top end of 162 MPH (per my supplemental TomTom nav unit (with speed cameras)).

So bottom line is that there are no big numbers to be pulled from a non-turbo gas engine in this car, but there is still room for some gains in performance and substantial gains in mileage to be had. All this coupled with the new H&R sway bars, and Marcus' tune on the suspension has improved every aspect of the car, and even reduced the understeer and rear end behavior of rough surfaces to a level way passed "acceptable".

NOTE - these speeds were legal where I hit them.


Zcela nedávno sme v sekci 3er diskutovali o (ne)možnosti rozumného čipování N53 (a přiznávám, že vzhledem k m4Zlikovi sem už na nějaké tunění 3er rezignoval...)

Jo, s m4Zlikem, to je jiná.... jak píšu jinde, z podstatných věcí bude LSD.... že bych hrábnul i do N52?

Komentáře? Zkušenost? JPP? (Jedna Paní Povídala)

Napsal: stř 16.10.2013 09:40
od Sonny
17 koni na neoturbenej motor jenom upravou softwaru je urcite vynikajici vysledek, ale jak pisou - zabere to taky dost casu (a za 5tis to urcite taky nebude). Lokalni zkusenosti s tim mozna ma nekdo z motorsportu (jako ti koreni v DE), ale tech lidi tady bude jako safranu. Nechat si "nachipovat" N52 u tuzemskych firem je pouze jedna z moznosti, jak vyhodit penize do luftu.

Napsal: stř 16.10.2013 09:53
od pavproch
jj, vidím to taky tak... když už do toho hrabat, tak jedině u někoho s dobrými referencemi (což tady v česku není nikdo) a na brzdě, samozřejmě.... 17 koníků, vylepšení odezvy motoru a vyhlazení křivky... to by se mi líbilo...

Napsal: pát 22.11.2013 20:15
od pavproch
Využívám svého staršího threadu, částečně jsme upravil název a ptám se:

Je tady někdo s "poštelovaným" (čti načipovaným) NA (naturally aspirated, čili neoturbeným) R6 řady N52 resp. N53, kdo už s touhle úpravou prošel (nebo neprošel) emisema?

@budVlad s jeho N53 by DS motorsport: už jsi s tím byl na emisích ?

Napsal: ned 24.11.2013 16:07
od BudVlad
Byl jsem na emisích, mám také odstraněné secondary katy a prošel jsem bez problému.
Když bylo auto v záruce v BMW poznali že mám upravený software a nevadilo jim to.

Napsal: ned 24.11.2013 16:12
od pavproch
dík

Napsal: sob 05.04.2014 10:48
od pavproch
dám to sem, i dyž sa to netýká (aspoň prozatím) mé N52 nebo N53

měl sem možnost se krátce svézt "poštelovanou" 1er 20d.... prý dieselpower, ale individuální ladění na brzdě, žádná konfekce..... , navíc ten človíček tam měl zaslepené EGR a hlavně - PŘEMAPOVANÝ pedál plynu a.... bylo to naprosto neuvěřitelné svezení (ani s N53 ani s N52 bych neměl šanci temu ujet ani omylem), to auto reagovalo jako N52 v m4Zlikovi ve "sport" režimu - absolutně žádná turbodíra, naprosto plynulý zátah odspoda až do 4500toček, dokonalé ovládání auta plynem, sázet tam meziplyny byla radost....

hlavně mě zaujalo to přemapování teho plynového pedálu, prý od výroby všechna auta s eletronickým plynem mají nastavené nějaké limity, že do nějakého procenta sešlápnutí se to chová "eko", při větším "normál" a až při prošlápnutí na podlahu to ze sebe vydá maximum... a tím přemapováním se to dá naučit, aby to ze sebe maximum dostalo i při jemné práci s plynem... víte o tom někdo něco?

EGR - prý po zaslepení napřed ŘJ chvíli protestovala, ale pak se samy přepsaly autoadaptační hodnoty a tím pádem nebyl nutný zásah do nastavení (kvůli temu zablindování ER)

Kéž by něco takového šlo udělat i na N53, případně i N52..... :roll:

Napsal: sob 05.04.2014 20:18
od BudVlad
Po zaslepení EGR na N53 mi to žádnou chybu neukázalo. Pokud jde o přemapování plynového pedálu u N53/N52 existuje několik piggyback: BMS Power Box, Sprint Booster, Pedal Box. Dá se to také dělat softwarem například Vishnu nebo Evolve.

Napsal: sob 05.04.2014 20:23
od pavproch
dík

ten EGR u N53 mě velmi těší, při prvním dalším servisu to provedu tež...

kura, že ňa to nenapadlo, že ty pedálové "booster-kity" (Turner a spol) nejsou vlastně přesně to, o čom píšu... dík za nápovědu...

Napsal: sob 05.04.2014 20:26
od pavproch
Obrázek

kde si to zablindoval?

Napsal: sob 05.04.2014 20:44
od vita11
teď jste mě nasadili brouka do hlavy ... že bych to taky vytvořil? :roll:

Napsal: sob 05.04.2014 21:00
od BudVlad
Zaslepil jsem to tam kde je to napojeno na výfukové svody. Musel jsem to zaslepit, protože jsem instaloval aFe svody které to to napojení nemají. V každém případě asi není dobrý pouštět výfukové s**ky do sání u přímého vstřiku.

Napsal: sob 05.04.2014 21:12
od pavproch
dík

provedu, vyzkouším, poreferuju

Napsal: ned 06.04.2014 08:07
od BudVlad
Tady je to napojení na svody:

Obrázek

Napsal: ned 06.04.2014 08:28
od pavproch
dík

Napsal: ned 06.04.2014 10:41
od xyron
vita11 píše:teď jste mě nasadili brouka do hlavy ... že bych to taky vytvořil? :roll:


:D uz ti ten vykon nestaci vid ? :wink:

Napsal: ned 06.04.2014 13:51
od vita11
xyron píše: :D uz ti ten vykon nestaci vid ? :wink:


nejde ani o výkon, ale myslím že by motoru prospělo, když nebude do sání dostávat výfukové plyny

výkon mě zatím stačí :)

Napsal: pon 12.05.2014 19:02
od pavproch
omyl, viz vedlejší vlákno

Napsal: pon 12.05.2014 22:05
od Rades_1
Takže na zaslepení EGR ventilu ten N53 motor nijak nereaguje, ani kontrolkou, nebo během motoru na volnoběh? Jestli ne, tak bych do toho šel taky. Kdysi jsem to udělal na 530d a auto se ozvalo hned, že se mu to nelíbí :(

Napsal: úte 13.05.2014 07:24
od pavproch
já do teho tež hrábnu, ale až při nejbližším servisu - cca za měsíc či dva... pak sem písnu zážitky... :twisted: