Stránka 1 z 1
Napsal: stř 11.07.2007 15:04
od Diablo330Ci
Zajima me jestli kdyz ma M3 E46 elektronicke nastaveni svornosti v diferencialu jestli pri protoceni kol treba na sprintu nebo pri driftovani se zavre na 100%???Dik
Napsal: stř 11.07.2007 15:19
od LOPOLO
Diablo330Ci píše:Zajima me jestli kdyz ma M3 E46 elektronicke nastaveni svornosti v diferencialu jestli pri protoceni kol treba na sprintu nebo pri driftovani se zavre na 100%???Dik
myslim ze jo .. teoreticky az 100%
Napsal: stř 11.07.2007 17:40
od kosh
jo jo zavře. Je to super. Včera jsem hrabal před polem kukuřice

Napsal: stř 11.07.2007 20:27
od Hanis
Svornost určitě nemá řízenou elektronicky.
Napsal: stř 11.07.2007 21:49
od kosh
a jak?
Napsal: čtv 12.07.2007 16:35
od LadenaM3
Podle mě taky M3 umí od E46 plynule měnit svornost. A je to řízeno elektronicky...
Napsal: stř 18.07.2007 19:54
od Hanis
LadenaM3 píše:A je to řízeno elektronicky...
A jak? Na diferenciálu není jediný snímač, nevede do něj jedinej kabel a není na něm jedinej ovladač který by tu svornost upravoval. Ani ve schématech jsem nikde nenašel jedinej výstup z jakékoliv jednotky který by nějakým způsobem mohl mít vliv na řízení svornosti z čehož usuzuju, že jediná možnost jak měnit svornost je čistě mechanickou cestou.
Pokud je to jinak rád se nechám poučit.
Napsal: čtv 19.07.2007 11:52
od tojebordel
JJ, taky jsem tam nevidel vedenej zadnej kablik, elektronicky to nebude

Napsal: čtv 19.07.2007 12:30
od JaraX
M3 e46 ma mit elektronicky řizenej diferak.
Napsal: čtv 19.07.2007 15:58
od jogurt
tak ted by me zajimalo jak to tedy je ?
Napsal: čtv 19.07.2007 20:45
od Fikop
Hanis píše:LadenaM3 píše:A je to řízeno elektronicky...
A jak? Na diferenciálu není jediný snímač, nevede do něj jedinej kabel a není na něm jedinej ovladač který by tu svornost upravoval. Ani ve schématech jsem nikde nenašel jedinej výstup z jakékoliv jednotky který by nějakým způsobem mohl mít vliv na řízení svornosti z čehož usuzuju, že jediná možnost jak měnit svornost je čistě mechanickou cestou.
Pokud je to jinak rád se nechám poučit.
Na diferenciálu nemusí být žádné čidla, pač všechny hodnoty se odečítají ze snímčů na kolech. Mělo by tam být hydraulické čerpadlo které je řízeno elektronicky. Sice jsem ten diff. neviděl ale měly by tam vést hydro.hadičky nebo trubky.
Napsal: pát 20.07.2007 17:26
od mvm
do toho diferaku nevede vubec nic.draty ani hadicky,jenom kardan

Napsal: ned 22.07.2007 22:21
od Fikop
mvm píše:do toho diferaku nevede vubec nic.draty ani hadicky,jenom kardan

Tož to nás soudruzi pěkně ojebali......

Napsal: stř 25.07.2007 13:01
od Hanz
je to klasická 100x opisovaná-citovaná blbost... ten dif funguje na principu čerpadla a lamel s olejem měnícím viskozitu pod tlakem... v kostce si to lze představit takto: jedna část čerpadla (pro jednoduchost jedno kolo) je spojené s pravou poloosou a druhá část (další kolo - zubové čerpadlo) je spojené s levou poloosou... auto jede rovně, relativní rychlost poloos je rovna 0... smykem do zatáčky=rozdílná rychlost-čerpadlo se začne točit, produkuje tlak, který stlačuje lamely a brání jejich prokluzu... je to složitější o ten spec olej, který nemá lineární vlastnosti (zbytečně to neodírá pneu při jízdě do zatáčky)... proto má ten dif virtuálně 100% svornost, protože čím větší rozdíl otáček, tím větší je propojení těch 2 poloos... je to geniálně jednoduché, žádna elektronika není potřeba, žádný externí pohon čerpadla, nic...
Napsal: stř 25.07.2007 16:08
od JaraX
Hanz píše:je to klasická 100x opisovaná-citovaná blbost... ten dif funguje na principu čerpadla a lamel s olejem měnícím viskozitu pod tlakem... v kostce si to lze představit takto: jedna část čerpadla (pro jednoduchost jedno kolo) je spojené s pravou poloosou a druhá část (další kolo - zubové čerpadlo) je spojené s levou poloosou... auto jede rovně, relativní rychlost poloos je rovna 0... smykem do zatáčky=rozdílná rychlost-čerpadlo se začne točit, produkuje tlak, který stlačuje lamely a brání jejich prokluzu... je to složitější o ten spec olej, který nemá lineární vlastnosti (zbytečně to neodírá pneu při jízdě do zatáčky)... proto má ten dif virtuálně 100% svornost, protože čím větší rozdíl otáček, tím větší je propojení těch 2 poloos... je to geniálně jednoduché, žádna elektronika není potřeba, žádný externí pohon čerpadla, nic...
no jo ale dyt se všude říka že e46 m3 ma elektrickej difer.
Napsal: čtv 26.07.2007 17:40
od bmwm3
Aniž bych tomu něják extra rozumněl, tak jsem se koukal do ETK, nezávisle na tomto threadu, a tam jsem zjistitl, že diff na ///M E46 je dokonce levnější než ne ///M E36, z čehož jsem usoudil, že ta elektronická svornost nebude tak horká. Pravdou však je, že jsem to četl snad ve všech časopisech, které o ///M E46 psaly.
Napsal: úte 31.07.2007 14:45
od Hanz
JaraX píše:no jo ale dyt se všude říka že e46 m3 ma elektrickej difer.
"oni" vůbec hodně povídaj, že?

) ber to tak, že třeba někdo méně technicky-řidičsky zdatný na začátku testů napíše, že M3 e46 má tupé řízení kvůli driftování... xy_plátků kopíruje tyhle články dál a pak už se to jen opisuje a opisuje... proč myslíš, že ti máma cpala špenát?

Napsal: úte 31.07.2007 14:55
od Leveler
Hanz píše:proč myslíš, že ti máma cpala špenát?

Protože ho papal Pepek námořník to je přece jasný:)
No tak v tom případě by šel dát samosvornej difec z E46 M3 na klasickou E46 když tam není ta elektronika ne? Pač sem četl hafo příspěvku lidí s E46 jak koumalo jak udělat na svém autě samosvor, pač z E 46 M3 to prej použít nejde.Tak ted nevím.
Jde nebo nejde?
Dík
Napsal: úte 31.07.2007 15:24
od Hanz
obecně jde všechno

problem je sehnat ten dif z M3 e46 v good stavu a dostat ho do obyc skrine, pripadne zadni napravy...
pro AJ zdatne:
The engineers at BMW M, teaming up with specialists at GKN Viscodrive GmbH, have developed an all-new differential system for the new BMW M3 - the Variable M Differential Lock. This lock offers decisive advantages in traction even in very demanding driving situations, for example when there is an extremely large difference in frictional coefficients on the drive wheels. Accordingly, the Variable M Differential Lock enables the new BMW M3, in combination with the fine-tuned DSC system and the car's perfect front-to-rear balance, to offer a standard of driving excellence and handling in winter previously regarded as quite impossible with a rear wheel-drive sports car.
Maintaining Drive Power and Thrust In Every Situation
A further advantage of the Variable M Differential Lock is the increase in locking forces parallel to any increase in differential speed between the drive wheels. As a result, a wheel suddenly relieved of its load and drive force - for example the inner wheel in a corner while driving fast on a mountain pass - can no longer make drive forces "collapse" entirely. Instead, drive power and the car's forward thrust are always maintained at an appropriate level.
The Variable M Differential Lock functions according to a simple principle: The difference in rotational speed that builds up between the two drive wheels whenever one of the drive wheels loses grip, either because it has become unloaded or hit a slippery surface, generates pressure spontaneously in an integrated shear pump. This pressure is then conveyed via a piston to a multiple-plate clutch, thereby channeling power to the wheel with better grip.
In an extreme case, the entire drive power of the engine may be transmitted to the wheel with better grip (provided that enough grip exists). Once the difference in wheel rotation speed between the two wheels becomes smaller, pump pressure is reduced accordingly and locking action decreases. This self-controlled pump system is maintenance free and is filled with highly viscous silicon oil.
Napsal: stř 01.08.2007 12:19
od Diablo330Ci
Diky moc to me zajimalo az bude M3.Ale ted jsem sehnal do 330Ci novej Quaife Torsen 0-75% za 38000Kč s DPH a to je dobra cena!!!Casem do nej pujdu