Stránka 1 z 2

Napsal: úte 06.05.2008 23:09
od Honza325
Chci se zeptat, jestli někdo nemáte nějaké informace ohledně SMG v E36.
Myslim ovládání,spolehlivost,jestli doporučujete manuál nebo smg atd..
Díky za info :)

Napsal: stř 07.05.2008 09:10
od streety
Honza325 píše:Chci se zeptat, jestli někdo nemáte nějaké informace ohledně SMG v E36.
Myslim ovládání,spolehlivost,jestli doporučujete manuál nebo smg atd..
Díky za info :)

Co jsem slyšel a vyčetl, tak ty první gen. SMG co jsou v E36 jsou nespolehlivé a hlavně odchází v městském provozu. Náklady na opravy nejsou zrovna malé. Nicméně osobní zkušenost nemám, pokud ji někdo má, rád si to přečtu...

Napsal: stř 07.05.2008 10:41
od PET77
jestli zrovna v mestskem provozu a v jinem ne, to nevim:-) ale cokoliv se pravidelne pouziva, zakonite nekdy fungovat prestane...

s tim odchazenim to podle me neni az tak zhave, kdyz se clovek podiva, kolik treba "odeslo" M motoru...

to ze pripadna oprava je financne narocna, je samozrejme taky pravda... co jsem vypozoroval, tak problem je vetsinou v hydraulice ovladani te spojky a casto konci vymenou celeho hydroagregatu (cenove radove v desitkach tisic kc)...

z osobni zkusenosti za poslednich par tisic km, ale musim rict, ze jsem hooodne spokojenej.

na takovejch 90-95% to v automaticym modu radi uplne vporadku, tak jak clovek potrebuje, a to bez jakychkoli kopancu nebo pazvuku. tam kde ne, si to holt clovek doladi pres manualni razeni (zejmena mestske popojizdeni do kopce), respektive praci s plynem...

na okruhu zase naprosto perfektne funguje manualni prerazovani, a to opakuju perfektne:-)...

samozrejme, ze dneska uz jsou lepsi poloautomaty (vcetne nove smg), ale s ohledem na r.v. a cenu E36 M3 je to super volba... tak 90% casu se clovek muze pohodlne vozit jako v automatu a kdyz zrovna ma naladu, tak s manualnim modem je zabavy az az (jen pro info: manualni mod porad drzi zarazeny stupen i pri dosazeni max. otacek)

pokud chces auto jenom na blbuni/driftovani, tak samozrejme manual bude rozumejsi volba, ale pokud by jsi s tim autem chtel normalne jezdit, jako treba ja, tak smg se prima a blbnout se s tim da taky, jak na okruhu, tak i na parkovisti:-)

Napsal: stř 07.05.2008 15:56
od Honza325
Aha,děkuji za info.. A u E36 SMG se řadí normálně pákou,že? Jak si psal o polo-automatu, ona E46 SMG podřazuje sama?
Klidně pište další zkušenosti nebo detaily, mě to zajímá a myslím, že nejsem sám :P

Napsal: úte 20.05.2008 15:15
od Pista
Honza325 píše:Aha,děkuji za info.. A u E36 SMG se řadí normálně pákou,že? Jak si psal o polo-automatu, ona E46 SMG podřazuje sama?
Klidně pište další zkušenosti nebo detaily, mě to zajímá a myslím, že nejsem sám :P


Co se týče E46 SMG tak jsem to ještě úplně nepřetočil, ale co mam z doslechu tak by ti to nemělo zařadit samo při max. otáčkách. Je pravda že mři malých, skoro volnoběžných otáčkách ti to podřadí, ale mam pocit že u E36 SMG to dělá taky. Jinak u E46 SMG ti to při podřazení hází meziplyn který sedí perfektně v otáčkách a díky tomu je řazení rychlý a přesný. :D Na drifty to neni úplný ideál, ale zablbneš si s tim taky.... a na okruh je to ideální

Napsal: úte 20.05.2008 17:35
od Honza325
Díky 8)

Napsal: úte 03.06.2008 16:06
od Speedy
u e36 M3 je třeba hodně dobře prohlídnout tu hydrauliku. Jak to někde teče nebo to špatně řadí, hlavně pod plným plynem nebo při podřazování, je to oprava jak bylo výše psáno za několik 10kkč. Druhá nevýhoda je, že se s tím nedá driftovat, páč to samo přeřazuje. Je to prostě takový sportovní automat :-)

Napsal: stř 04.06.2008 23:43
od PET77
tady ti musim oponovat. ve sportovnim modu to samo neprerazuje, je tam pouze bezpecnostni pojistka, ze to samo podradi na nizsi stupen, pokud je potreba, ale nepreradi na vyssi...

Napsal: čtv 05.06.2008 10:44
od Speedy
PET77 píše:tady ti musim oponovat. ve sportovnim modu to samo neprerazuje, je tam pouze bezpecnostni pojistka, ze to samo podradi na nizsi stupen, pokud je potreba, ale nepreradi na vyssi...


No to neoponuješ, ale potvrzuješ to co jsem psal. Prostě si to přeřadí a je to v pytli :-)

Napsal: čtv 05.06.2008 16:17
od PET77
Speedy píše:
PET77 píše:tady ti musim oponovat. ve sportovnim modu to samo neprerazuje, je tam pouze bezpecnostni pojistka, ze to samo podradi na nizsi stupen, pokud je potreba, ale nepreradi na vyssi...


No to neoponuješ, ale potvrzuješ to co jsem psal. Prostě si to přeřadí a je to v pytli :-)


no ted sï nejak nerozumime. kdyz driftujes, tak zpravidla drzis otacky vysoko a automat by ti v takovem pripade mohl preradit na vyssi stupen. ne tak smg. to ti nahoru nepreradi. podradi ti nicmene samo tehdy, pokud ti otacky spadnou prilis nizko a hrozilo by, ze se motor udusi... to ale prece neni pripad pri driftovani... tam drzis otacky vysoko...

Napsal: pát 06.06.2008 10:04
od Speedy
PET77 píše:
Speedy píše:
PET77 píše:tady ti musim oponovat. ve sportovnim modu to samo neprerazuje, je tam pouze bezpecnostni pojistka, ze to samo podradi na nizsi stupen, pokud je potreba, ale nepreradi na vyssi...


No to neoponuješ, ale potvrzuješ to co jsem psal. Prostě si to přeřadí a je to v pytli :-)


no ted sï nejak nerozumime. kdyz driftujes, tak zpravidla drzis otacky vysoko a automat by ti v takovem pripade mohl preradit na vyssi stupen. ne tak smg. to ti nahoru nepreradi. podradi ti nicmene samo tehdy, pokud ti otacky spadnou prilis nizko a hrozilo by, ze se motor udusi... to ale prece neni pripad pri driftovani... tam drzis otacky vysoko...


No, ciste prakticky, najizdim do zatacky na 2.kvalt, cca 3000ot, chci zacit bokovat, prudce pridam a najednou dojde k prerazeni na 1.kvalt, protoze si mysli, ze to bude lepsi na zrychleni. Mezi tim jsem na vyjezdu ze zatacky a pak dojde k prerazeni na 2.kvalt. To mi prijde jako nesmysl, kdyz chces driftovat :-)

Napsal: ned 08.06.2008 20:41
od PET77
rekl bych, ze nerozlisujes mezi automatickym a manualnim modem smg... to co popisujes by ti teoreticky mohlo udelat smg v automatickem modu (i kdyz si nejsem jist, zda podrazuje i na jednicku... spis jen na 2, 3...)

v kazdem pripade, kdyz si volic nastavis na S - manualni mod, tak se to co popisujes rozodne nestane... proste to zacne zrychlovat na 2, bez jakehokoli podrazovani... az do omezovace...

jedine situace, kdy ti to v manualnim modu podradi dolu jsou kdyz tam treba mas trojku a uplne zastavis atp... (nahoru to samo samozrejme neradi)

Napsal: pon 09.06.2008 00:38
od Speedy
PET77 píše:rekl bych, ze nerozlisujes mezi automatickym a manualnim modem smg... to co popisujes by ti teoreticky mohlo udelat smg v automatickem modu (i kdyz si nejsem jist, zda podrazuje i na jednicku... spis jen na 2, 3...)

v kazdem pripade, kdyz si volic nastavis na S - manualni mod, tak se to co popisujes rozodne nestane... proste to zacne zrychlovat na 2, bez jakehokoli podrazovani... az do omezovace...

jedine situace, kdy ti to v manualnim modu podradi dolu jsou kdyz tam treba mas trojku a uplne zastavis atp... (nahoru to samo samozrejme neradi)


Jestli je to tak, tak v tom pripade je to super, nejspis se to nemel v tom sport rezimu :oops:

Napsal: pon 09.06.2008 00:54
od matal
Párkrát jsem jel se 330i e46 SMG,taky ne ve S-modu,ale je pravda,že si to samo přeřadí na višší stupeň.. Jinak jízda je s tím pohodlná a zajímavá jak na automat,tak i na řazení pádly..
Taky je to docela nevhodný na sprint,nepřišli jsme na to s majitelem,jak držet 3000ot a pak se rozjet, bohužel se to rozjíždí odspoda..

Napsal: stř 29.04.2009 10:39
od tukan
Nikde jsem se před koupí nedozvěděl jak to vlastně doopravdy funguje a proto chci dalším ušetřit námahu se sháněním informací
a v kostce tu popíšu jak se s tím dá vlastně jezdit.

SMG má pouze brzdu a plyn. Spojka chybí a rozjezd a zastavení funguje jako u automatu - nemá žádný asc pouze program na sníh, který funguje jen na režim E
a to pouze tak že se auto rozjede na dvojku a řadí v 1800ot/min.
Pokud máte páku na režim E tak to řadí samo stejně jako každý automat a nejde manuálně řadit.
Pokud máte páku na režim S musíte řadit manuálně, protože i když se dostanete na omezovač zůstane zařazená stejná rychlost. Když jsou
otáčky nebezpečně nízko a hrozí že motor chcípne, podřadí si to samo, ale pokud jedete třeba na 1500ot/ min a dáte plný plyn zůstane zařazená
ta rychlost,která tam momentálně je a jede to normálně odspoda jako na klasickém manuálu. Stejně to funguje i při brždění motorem. Když chcete vystartovat z místa a mít roztočený
motor třeba na 3000ot/min stačí jemně poklepávat plynový pedál a motor se dostane do otáček aniž by se auto rozjelo nebo jste stáli na brzdě,
ale tohle je hodně o cviku protože to stačí trochu přehnat a povede se vám maximálně efektní burnout :D I když ale naložíte z místa plnej zvedne si auto samo otáčky a pak se teprve rozjede takže se s tím dá i sprintovat
protože tam se měří čas kdy jsi projel fotobuňkou a ne kdy zhasnul semafor.
Pokud máte zařazenou zpátečku a rozjedete se třeba z kopce do předu samo si to vyřadí.
Když není dovřená kapota nejde zařadit, startovat jde jenom když je zařazený neutrál a sešlápnutá brzda.
SMG se mi nikdy nelíbilo kvuli absenci spojky ale M3 má dost výkonu i na drifty bez používání spojky když jedete klobouka je to maximálně pohodlný.
Když jedete palbu dává to efektní meziplyny a řadí to vcelku rychle ale hlavně přesně a nekompromisně. Jediný co mně trochu vadí je parkování, protože
to hrozně furt někam startuje ale to je asi o cviku. To co tady píšu jsem všechno zkoušel a funguje to na mém autě. Je možný že někomu to maká jinak.

Napsal: stř 29.04.2009 18:58
od tukan
http://www.youtube.com/watch?v=EtvmgVtw ... re=related
i když tady startuje ze 3-4 k ot. a normálně stojí na plynu a nemá brzdu tak jestli má vyřazeno a pak to tam pošle nevim :? asi to budu muset ještě zkusit ale to mam trochu strach že něco z**** 8)

Napsal: stř 29.04.2009 21:15
od macam3
tukan píše:http://www.youtube.com/watch?v=EtvmgVtwi1I&feature=related
i když tady startuje ze 3-4 k ot. a normálně stojí na plynu a nemá brzdu tak jestli má vyřazeno a pak to tam pošle nevim :? asi to budu muset ještě zkusit ale to mam trochu strach že něco z**** 8)

V "S"ku podržíš páku vytočíš jak potřebuješ a páku pustíš,jako bys držel spojku a pak jí pustil 8)

Napsal: čtv 30.04.2009 01:10
od tukan
heh zejtra to zkusim už mě to taky napadlo ale ještě jsem se k tomu nedostal a předchozí majitel mi říkal že stačí poklepávat tak jsem to neřešil protože i když naložíš jen plnej z volnoběhu stějně to hrabe jako urvaný a ten start pak není takovej prostě na 1 se musí s plynem opatrně 8)

Napsal: pát 01.05.2009 18:31
od tukan
nj fakt že jo stačí na 1 podržet páku dopředu nastvíš si otáčky pustíš a jedeš jednoduchý jako facka :D

Napsal: pát 01.05.2009 20:32
od macam3
tukan píše:nj fakt že jo stačí na 1 podržet páku dopředu nastvíš si otáčky pustíš a jedeš jednoduchý jako facka :D

8) no vidíš,jak jednoduchý viď :cool2: