Stránka 1 z 1
Napsal: úte 01.07.2008 20:46
od Greg
mate nekdo zkusenosti s odlehcenymi setrvaky? vaha 6 nebo 7 kilo. co to provede s autem?

BTW kolik je vaha originalniho setrvaku? diky
Napsal: čtv 10.07.2008 19:49
od LOPOLO
Greg píše:mate nekdo zkusenosti s odlehcenymi setrvaky? vaha 6 nebo 7 kilo. co to provede s autem?

IMHO kolik je vaha originalniho setrvaku? diky
sorry, trosku mimo ale neda mi to .. proc pouzivas zkratky kterejm nerozumis? Vzdyt ta veta nedava smysl

Napsal: čtv 10.07.2008 19:57
od Greg
LOPOLO píše:sorry, trosku mimo ale neda mi to .. proc pouzivas zkratky kterejm nerozumis? Vzdyt ta veta nedava smysl

tak dyl jak tyden cekam na odpoved a pak typicka rekace na bmwklubu
uz jsem to opravil, a zkratkam rozumim, jen jsem puvodne chtel napsat mou verzi co udela lehci setrvak s autem s dotazem jestli si to myslim spravne, ale pak jsem si to radeji rozmyslel a prepsal na neco co uz se logicky k te zkratce nehodilo... staci ti to takto?
jinak teda doufam ze se tu nezvrhne diskuse na tema zkratek...
Napsal: čtv 10.07.2008 20:26
od Hanz

nižší váha setrváku = menší setrvačné síly/moment... rychleji reaguje motor na plyn, tím že nemusí roztáčet tolik hmoty, může rychleji akcelerovat, stejně tak rychleji otáčky ztrácí... negativem je při extrémním odlehčení nepravidelný volnoběh = rachot kol v převodovce...
8,5 lbs je podle všeho moc lehké a dělá rachot kol...
11 lbs je rozumnej kompromis...
taky záleží jakou spojku použiješ a jestli je ten setrvák 2hmotový nebo pevný... na co to chceš? jen výměnu nebo na blbnutí?

Napsal: čtv 10.07.2008 20:39
od Greg
Hanz píše:taky záleží jakou spojku použiješ a jestli je ten setrvák 2hmotový nebo pevný... na co to chceš? jen výměnu nebo na blbnutí?

no hlavne na blbnuti pri dennim jezdeni:) jde mi spis jen o navyseni vykonu rozumnyma upravama a tohle povazuji za jednu z moznosti... samo me zajimaji i informace ohledne te spojky, pac je tam zatim taky origo ale parkrat uz mi pekne zasmrdela, tak bych ji nerad znicil a zustal kvuli tomu nekde stat

Napsal: čtv 10.07.2008 21:06
od kosh
Greg píše:Hanz píše:taky záleží jakou spojku použiješ a jestli je ten setrvák 2hmotový nebo pevný... na co to chceš? jen výměnu nebo na blbnutí?

no hlavne na blbnuti pri dennim jezdeni:) jde mi spis jen o navyseni vykonu rozumnyma upravama a tohle povazuji za jednu z moznosti... samo me zajimaji i informace ohledne te spojky, pac je tam zatim taky origo ale parkrat uz mi pekne zasmrdela, tak bych ji nerad znicil a zustal kvuli tomu nekde stat

pokud chceš výkon tak si kup kratší převod do diferáku a diferák si nech zrepasovat
Napsal: čtv 10.07.2008 21:50
od DiabloSK
presne ako písal Hanz.
Na svoje Mko som namontoval odlahčený zotrvák, a môžem povedať , že na 1. a 2. prevodovom stupni je to citelné, auto lepšie akceleruje.
Origo zotrvák na M3 E36 3.2 má váhu 11,09kg a ten čo som montoval ja váži 7,5 kg.
Záporná stránka odlahčeného zotrváku:
-origo zotrvák na 3,2 je dvojhmotovy odpružený- tlmí vibrácie motora
-odlahčený zotrvák je jednohmotový pevný- prenáša vibrácie
Vibrácie na volnobehu sú úplne v pohode je to takmer necitelné.
Horšie to je z prevodovkou, tá po zohriati na prevádzkovú teplotu štrká ako mlynček na mäso
Po zošlapnutí spojky tento pazvuk prestane, alebo po jemnom zvýšení otáčok.
Vela ludí sa potom čuduje čo je to za mrdku , keď to na volnobehu vydáva takéto pazvuky
Vadnou alebo vylietanou prevodovkou to určite neni, skúšal som ich viacej a bez rozdielu na to kolko mali najazdené štrkotali rovnako.
Napsal: pát 11.07.2008 15:18
od LOPOLO
kosh píše:
pokud chceš výkon tak si kup kratší převod do diferáku a diferák si nech zrepasovat
podle me idealni reseni .. pak se clovek ukvrdla k smrti a ma pocit ze top hrozne jede kdyz musi porad radit

Napsal: stř 16.07.2008 14:26
od Hanz
LOPOLO píše:kosh píše:pokud chceš výkon tak si kup kratší převod do diferáku a diferák si nech zrepasovat
podle me idealni reseni .. pak se clovek ukvrdla k smrti a ma pocit ze top hrozne jede kdyz musi porad radit

jj, proto se skladaji prevodovky podle zavodu, mozna cekaji az jim to reknes, ze nemuseji tolik radit a pojede jim to lip

)) nevim, ale ne kazdej si stavi Mko jako economy karu na dalnici s teoretickou Vmax Mach 1

Napsal: stř 16.07.2008 14:37
od kosh
přesně tak. M3 E92 jede na dvojku 120 km/h a podle mě to zbytečně zabíjí akceleraci.
Napsal: pát 18.07.2008 16:18
od Speedy
Cim lehci prevody do zrychleni, tim mensi moznost vyuziti krouticiho momentu. Sice jde motor brutalne do otacek, ale ta sila je nevyuzita a caste razeni v urcite chvili, kdy uz je to zprevodovani ultra kratky, akorat zdrzuje. Nemluve o nemoznosti udrzeni rozumne trakce.
TRochu(ale jen opravdu trochu) neco jineho je hmotnost, kterou roztacim na klice. Negativa jsou jak psal Hanz, ale chrasteni prevodovky je problem stare prevodovky

ne lehkeho setrvaku.
Idealni je vse zmerit pred a po uprave a pak hodnotit. Jako priklad muzu uvest muj zavodak, kdy jsem zkratil prevod o 25% a zrychleni do 100km/h je stale stejny, az pak se zacalo projevovat to zprevodovani. Idealni pro M3 motor je podle meho nazoru nechat 1. a 2.kvalt zhruba stejne dlouhy, a az 3. kvalt zkracovat.
Napsal: čtv 14.08.2008 08:36
od Wertheim
Nedávno jsem jel v M3 E36 se setrvákem 4kg, opravdu reaguje lépe na plyn a myslím že celkově jede velice svižně.. rozhodně lepší než série..
Kdyžtak kontaktuj člena "marsecz"

Napsal: pát 15.08.2008 13:41
od Speedy
Tak a cerstva informace s lehcim setrvakem. Mam ted vahu setrvaku+pritlacaku 12,3kg. Puvodni vaha byla 16,4kg. Motor reaguje lepe na plyn, nijak se neklepe ve volnobehu a otacky padaji skoro stejne rychle jako drive, jen to motorme mene brzdi, ale to me u zavodniho auta nejak netrapi.