Stránka 1 z 1

Napsal: úte 01.07.2008 20:46
od Greg
mate nekdo zkusenosti s odlehcenymi setrvaky? vaha 6 nebo 7 kilo. co to provede s autem? :) BTW kolik je vaha originalniho setrvaku? diky

Napsal: čtv 10.07.2008 19:49
od LOPOLO
Greg píše:mate nekdo zkusenosti s odlehcenymi setrvaky? vaha 6 nebo 7 kilo. co to provede s autem? :) IMHO kolik je vaha originalniho setrvaku? diky


sorry, trosku mimo ale neda mi to .. proc pouzivas zkratky kterejm nerozumis? Vzdyt ta veta nedava smysl :-)

Napsal: čtv 10.07.2008 19:57
od Greg
LOPOLO píše:sorry, trosku mimo ale neda mi to .. proc pouzivas zkratky kterejm nerozumis? Vzdyt ta veta nedava smysl :-)


tak dyl jak tyden cekam na odpoved a pak typicka rekace na bmwklubu :(

uz jsem to opravil, a zkratkam rozumim, jen jsem puvodne chtel napsat mou verzi co udela lehci setrvak s autem s dotazem jestli si to myslim spravne, ale pak jsem si to radeji rozmyslel a prepsal na neco co uz se logicky k te zkratce nehodilo... staci ti to takto?

jinak teda doufam ze se tu nezvrhne diskuse na tema zkratek...

Napsal: čtv 10.07.2008 20:26
od Hanz
:-) nižší váha setrváku = menší setrvačné síly/moment... rychleji reaguje motor na plyn, tím že nemusí roztáčet tolik hmoty, může rychleji akcelerovat, stejně tak rychleji otáčky ztrácí... negativem je při extrémním odlehčení nepravidelný volnoběh = rachot kol v převodovce...
8,5 lbs je podle všeho moc lehké a dělá rachot kol...
11 lbs je rozumnej kompromis...
taky záleží jakou spojku použiješ a jestli je ten setrvák 2hmotový nebo pevný... na co to chceš? jen výměnu nebo na blbnutí? :-)

Napsal: čtv 10.07.2008 20:39
od Greg
Hanz píše:taky záleží jakou spojku použiješ a jestli je ten setrvák 2hmotový nebo pevný... na co to chceš? jen výměnu nebo na blbnutí? :-)


no hlavne na blbnuti pri dennim jezdeni:) jde mi spis jen o navyseni vykonu rozumnyma upravama a tohle povazuji za jednu z moznosti... samo me zajimaji i informace ohledne te spojky, pac je tam zatim taky origo ale parkrat uz mi pekne zasmrdela, tak bych ji nerad znicil a zustal kvuli tomu nekde stat :)

Napsal: čtv 10.07.2008 21:06
od kosh
Greg píše:
Hanz píše:taky záleží jakou spojku použiješ a jestli je ten setrvák 2hmotový nebo pevný... na co to chceš? jen výměnu nebo na blbnutí? :-)


no hlavne na blbnuti pri dennim jezdeni:) jde mi spis jen o navyseni vykonu rozumnyma upravama a tohle povazuji za jednu z moznosti... samo me zajimaji i informace ohledne te spojky, pac je tam zatim taky origo ale parkrat uz mi pekne zasmrdela, tak bych ji nerad znicil a zustal kvuli tomu nekde stat :)


pokud chceš výkon tak si kup kratší převod do diferáku a diferák si nech zrepasovat

Napsal: čtv 10.07.2008 21:50
od DiabloSK
presne ako písal Hanz.
Na svoje Mko som namontoval odlahčený zotrvák, a môžem povedať , že na 1. a 2. prevodovom stupni je to citelné, auto lepšie akceleruje.
Origo zotrvák na M3 E36 3.2 má váhu 11,09kg a ten čo som montoval ja váži 7,5 kg.

Záporná stránka odlahčeného zotrváku:
-origo zotrvák na 3,2 je dvojhmotovy odpružený- tlmí vibrácie motora
-odlahčený zotrvák je jednohmotový pevný- prenáša vibrácie

Vibrácie na volnobehu sú úplne v pohode je to takmer necitelné.
Horšie to je z prevodovkou, tá po zohriati na prevádzkovú teplotu štrká ako mlynček na mäso :D
Po zošlapnutí spojky tento pazvuk prestane, alebo po jemnom zvýšení otáčok.
Vela ludí sa potom čuduje čo je to za mrdku , keď to na volnobehu vydáva takéto pazvuky :D
Vadnou alebo vylietanou prevodovkou to určite neni, skúšal som ich viacej a bez rozdielu na to kolko mali najazdené štrkotali rovnako.

Napsal: pát 11.07.2008 15:18
od LOPOLO
kosh píše:
pokud chceš výkon tak si kup kratší převod do diferáku a diferák si nech zrepasovat


podle me idealni reseni .. pak se clovek ukvrdla k smrti a ma pocit ze top hrozne jede kdyz musi porad radit :-)

Napsal: stř 16.07.2008 14:26
od Hanz
LOPOLO píše:
kosh píše:pokud chceš výkon tak si kup kratší převod do diferáku a diferák si nech zrepasovat

podle me idealni reseni .. pak se clovek ukvrdla k smrti a ma pocit ze top hrozne jede kdyz musi porad radit :-)

jj, proto se skladaji prevodovky podle zavodu, mozna cekaji az jim to reknes, ze nemuseji tolik radit a pojede jim to lip :-))) nevim, ale ne kazdej si stavi Mko jako economy karu na dalnici s teoretickou Vmax Mach 1 :-)

Napsal: stř 16.07.2008 14:37
od kosh
přesně tak. M3 E92 jede na dvojku 120 km/h a podle mě to zbytečně zabíjí akceleraci.

Napsal: pát 18.07.2008 16:18
od Speedy
Cim lehci prevody do zrychleni, tim mensi moznost vyuziti krouticiho momentu. Sice jde motor brutalne do otacek, ale ta sila je nevyuzita a caste razeni v urcite chvili, kdy uz je to zprevodovani ultra kratky, akorat zdrzuje. Nemluve o nemoznosti udrzeni rozumne trakce.

TRochu(ale jen opravdu trochu) neco jineho je hmotnost, kterou roztacim na klice. Negativa jsou jak psal Hanz, ale chrasteni prevodovky je problem stare prevodovky :-) ne lehkeho setrvaku.

Idealni je vse zmerit pred a po uprave a pak hodnotit. Jako priklad muzu uvest muj zavodak, kdy jsem zkratil prevod o 25% a zrychleni do 100km/h je stale stejny, az pak se zacalo projevovat to zprevodovani. Idealni pro M3 motor je podle meho nazoru nechat 1. a 2.kvalt zhruba stejne dlouhy, a az 3. kvalt zkracovat.

Napsal: čtv 14.08.2008 08:36
od Wertheim
Nedávno jsem jel v M3 E36 se setrvákem 4kg, opravdu reaguje lépe na plyn a myslím že celkově jede velice svižně.. rozhodně lepší než série..
Kdyžtak kontaktuj člena "marsecz" :wink:

Napsal: pát 15.08.2008 13:41
od Speedy
Tak a cerstva informace s lehcim setrvakem. Mam ted vahu setrvaku+pritlacaku 12,3kg. Puvodni vaha byla 16,4kg. Motor reaguje lepe na plyn, nijak se neklepe ve volnobehu a otacky padaji skoro stejne rychle jako drive, jen to motorme mene brzdi, ale to me u zavodniho auta nejak netrapi.