Stránka 1 z 2

Napsal: sob 29.11.2008 12:27
od fojtas
zdravím parto:)
pečlivě jsem pročetl celé forum a tak si chci par informaci sam pro sebe tak trochu sesumírovat a Vy bando zkušená určitě příjdete na něco na co jsem zapomněl.
o mém m3:
11/2001, 18", původní stav, do výměny oleje podle palubního kompu 2650km, je tam smg, gumy letni (michelin pilot) zimni continental ts810, oboje nove, před 1500 nové brzdy a komplet diagnostika (vše doklad)
bude se pohybovat hlavně brno-ostrava a v těch dvou městech

1)olej - pochopil jsem, že jediný co má smysl je castrol tws 10w-60, ok, objednáno dneska v noci par litrů...ale jak je to se spotřebou oleje??je nutné hlídat ho častěji, nebo prostě počkat až se ozve žlutá kontrolka..?

2)brzdovka - FTE DOT 5.1

3)brzdy obecně, naštěstí tam mám nové komplet i s třemnama před 1500km, tak to snad na nějakou dobu nebudu řešit:)

4)hlavní co mi teď dělá starosti jsou zvuky na které nejsem u aut zvykly...rozumějte mi - zavodím na motorkách a u těch vám vysvětlím a dobře poradím u uuuuplně všech možných i nemožných problému, ale tady jsem tak nějak mimo, protože moto nemá žádný diferáky:) - no o čem píšu - už když jsem to kupoval v malých rychlostech při rejdu jde slyšet bez rádia a klimy takové mechanické zvuky...většina lidí mi říkala, je to mko, prostě to nikdy nebude "silky smooth" jen se chci poradit, abych něco nepropásl...a jak s olejem do toho?jak a kdy kontrolovat a jak měnit?spolu s normálním olejem?

5)něco podobného je asi SMG...bylo mi již několikráte řečeno, že není špatné, ale že dělá rázy..na což jsem taky brzy přišel sám - mám osobní pocit, že v pomalém řežimu když řadí okolo 2-3 tis otáček tak ten ráz při řazení se tomu nelibí...ael kdykoli vyše už je to jak má být...chápu prostě závodní převodovka, sám to znám z motorek, kdy v nizkých otáčkach je řazení se sekvencí o poznání horší..a jak je to s olejem do něj?po jaké době a kde a jak kontrolovat???

6)už kosh, když jsme to byli projet říkal, že to bude chtít max pár silentbloků zatím, spíše by mě zajímalo u jakých zvuků se už mám mít napozoru, nechci aby mi něco uniklo. na servis v okolí ostravy asi vím kam, ale kam v okolí brna, víte někdo?taky jsem se tady dočetl, jak kosh slyšel mechanický zvuk a nakonec to byl naštěstí jen nějaký bordel v kolech, ok, to by mě vůůbec nenapadlo, takže tohle si sem tam projedu...

7)taky moc díky tomu (bohužel si teď přesně nevzpomenu na nick) který tady psal, jak "spojkovat" s smg, velice užitečná věc na dragy.

8)sportovní použití - tady se spíše jako dítě teším na zkušenosti...těším se na každou chvíli kdy prší a dcs jde do polohy off!!!juhů...ale co nědělat abych při driftech neublížil něčemu na autě, jako je převodovka nebo tak?jsou nějaké pravidla, prostě přidávat pomalu, netrhat s tím nebo tak..?

9)navigace - jde někde sehnat nějaké nové cd do té velké navigace co v tom je?protože je to uplně ale úplně bez informaci o česku a je tam jen cd, ne dvd:(už z toho uplně bláázním, když na mě ta televize pořád bliká, že jedu krajinou nikoho:)jde do toho velkého panelu nahrát i něco co v tom původně není..?třeba jako televize nebo tak něco..?ptám se spíše ze zvědavosti:)


vím, že jsem udělal dlouhý thread, ale snad jsem sem napsal vše co jsem se chtěl optat:)díky všem za jakoukoli pomoc a radu, jsem nový jak ve světě rychlých 4kol, tak ve světě bmw tak ve světe zadokolek, takže prostě benjami¨ínek:)



btw, pokud někdo potřebuje radu s moto, jsem furt online:)

Napsal: sob 29.11.2008 13:00
od Lion
No k tomu bodu 1) Výměna oleje. Ano nic jinýho než Castrol TWS 10W-60 tam nelij. Co se týče intervalu pro výměnu, tak třeba já vyměňuju olej zhruba po 6-7000 km. Ono je to i lepší. Máš záruku, že motor dostává ty správné hodnoty. (mít v pucu motor je základ) Takže podle kontrolek na palubním počítači se neřídím, vždy dávám olej dřív. Rovněž záleží jak Mku nakládáš, pokud jezdíš často okruhy, prostě dopřáváš mu pořádnou sport jízdu, tak ta častější výměna oleje je na místě. :wink:

Napsal: sob 29.11.2008 13:12
od Lion
Bod 4) Olej do diferáku. Pro klid duše ho nech rovněž vyměnit pokud nebyl měněnej někdy nedávno a neni to někde uvedený na účtech, který si od minulýho majitele dostal. Normálně se olej do diferáku často nemění, měl by vydržet cca 90 000 km. U Mka bych, ale měnil opět častěji např. po 30 000 km. Stojí to šul nul nic a ničemu tím neuškodíš ba naopak. :wink:

Napsal: sob 29.11.2008 13:18
od Lion
Jo a k tomu bodu 2) Brzdová kapalina FTE DOT 5.1. Mění se cca po 10 - 15 000 km...Takže vlastně téměř stejně jako motorový olej.

Napsal: sob 29.11.2008 15:41
od Hanz
je dobre radit, pokud mam co poradit .-)
1- v samosvoru se samozrejme olej MENI pravidelne po 20tis, pri blbnuti i casteji, po 90tis muzes samosvor leda vyhodit .-) je tam spec olej, zajdi pro nej do Renocaru, nic jineho tam nedavej, ten dif ma sam o sobe problem prezit (to jsou ty zvuky co popisujes)
2- brzdovka se meni po case (2roky), nezalezi tak na km, prijima vzdusnou vlhkost... pokud bude auto stat 2 roky a najede 5km, bude treba brzdovku stejne vymenit... zrovna tak nemrzka v chladici (2roky)... osobne doporucuju nechat to udelat bud nekoho kdo to opravdu umi (odsat starou, radne odvzdusnit brzdy i u chladici kapaliny okruh)

Napsal: sob 29.11.2008 15:53
od kosh
ja po 20 000km měním hned diff :)

Napsal: sob 29.11.2008 16:18
od fojtas
Lion píše:Bod 4) Olej do diferáku. Pro klid duše ho nech rovněž vyměnit pokud nebyl měněnej někdy nedávno a neni to někde uvedený na účtech, který si od minulýho majitele dostal. Normálně se olej do diferáku často nemění, měl by vydržet cca 90 000 km. U Mka bych, ale měnil opět častěji např. po 30 000 km. Stojí to šul nul nic a ničemu tím neuškodíš ba naopak. :wink:


ok ok, kapalina je tam měněná spolu s celýma brzdama...vyměním teda olej i s tím co je v dif a uvidime jak dlouho vydrzi cely diff:)podle čeho mimo zvuku poznám, že je už je to vážně úplně v háji?zatim s tim jezdim spise klidne, jen sem tam si to poslu dverma napred, ale zatim se proste jen ucim a bavim..:)

Napsal: sob 29.11.2008 17:34
od GeorgosAc
kosh píše:ja po 20 000km měním hned diff :)


hovno to vydrží ty nový káry..... na to že jezdiš jak s M3 káže bible

Napsal: ned 30.11.2008 12:46
od kosh
GeorgosAc píše:
kosh píše:ja po 20 000km měním hned diff :)


hovno to vydrží ty nový káry..... na to že jezdiš jak s M3 káže bible


No někdy dostane za uši, ale na to musí být stavěná.... uvidíme no. Nový je zatím pevný jako skála. Ale kardan nějak zlobí

Napsal: ned 30.11.2008 18:58
od Lion
Hanz píše:je dobre radit, pokud mam co poradit .-)
1- v samosvoru se samozrejme olej MENI pravidelne po 20tis, pri blbnuti i casteji, po 90tis muzes samosvor leda vyhodit .-) je tam spec olej, zajdi pro nej do Renocaru, nic jineho tam nedavej, ten dif ma sam o sobe problem prezit (to jsou ty zvuky co popisujes)
2- brzdovka se meni po case (2roky), nezalezi tak na km, prijima vzdusnou vlhkost... pokud bude auto stat 2 roky a najede 5km, bude treba brzdovku stejne vymenit... zrovna tak nemrzka v chladici (2roky)... osobne doporucuju nechat to udelat bud nekoho kdo to opravdu umi (odsat starou, radne odvzdusnit brzdy i u chladici kapaliny okruh)

Pravda těch 90 tis. km na diferák je moc, někde sem to v minulosti četl a je to zřejmě hodnota pro normál auta. U Mka jsem našel ted soupis intervalů výměn náplní a ruzných dílů pro BMW ///M a pro diferencial uvádějí max 30 mil což je bez mála 50 tis km. Ale každopádně čím dřív se mění tím lépe. Jak napsal Hanz.

Zde je zajímavý soupis těch výměn, je to anglicky.

http://m3forum.net/m3forum/showthread.php?t=120736

Napsal: ned 30.11.2008 21:28
od Vlasta
Asi záleží, jak se s tím autem zachází, a veškerý nestandardní způsoby používání se projeví na životnosti jednotlivejch agregátů. Já měl M3 po p. Bychlovi, kterej si už nemusel nic dokazovat, a auto bylo i v 90k km jako by sjelo z výrobní linky.

Napsal: stř 03.12.2008 15:06
od Speedy
Co se týká oleje, tak já leji do M3 Valvoline 10W-60 a motor se méně hřeje. Leju ho i do speciála a motor stále šlape jako novej a i při závodech co jsem se bavil s ostatníma lidma, tak se mi motor hřeje méně než s castrolem. Každopádně je třeba dodržet specifikaci 10W-60!

Napsal: pát 26.12.2008 20:03
od Bimmer
k té 4) k tomu zvuku...prostě 6 válců má takovej "kovovej" zvuk ! zato novější V10 a tak tak ty už mají takovej sportovnější zvuk...je to v klidu

Napsal: pát 26.12.2008 20:42
od cyberkill
ja ten kovovej zvuk proste miluju :P

Napsal: pát 02.01.2009 21:07
od Bimmer
jn chrnnnnnnnnnnnnchrrrrrrnnnn
:roll: :D

Napsal: stř 14.01.2009 12:02
od Fatal Design
Nechci zakládat nové téma, tak se přifařím tady :)

Prohledal jsem celý internet a nenašel jsem informaci k E46 M3 a diodám na otáčkoměru. Chápu k čemu jsou, ale informace k teplotě oleje jednotlivých diod nikde. Potřeboval bych informaci typu :

Dioda 01 (4000 ot./min.) ... 30°C
Dioda 02 (4500 ot./min.) ... 40°C
Dioda 03 (5000 ot./min.) ... 45°C
.
.
.
.
Dioda 10 (5000 ot./min.) ... 150°C

Nevíte to někdo, nemáte to někdo v nějaké moudré příručce ?
Moc díky !

Napsal: stř 14.01.2009 17:33
od kosh
Fatal Design píše:Nechci zakládat nové téma, tak se přifařím tady :)

Prohledal jsem celý internet a nenašel jsem informaci k E46 M3 a diodám na otáčkoměru. Chápu k čemu jsou, ale informace k teplotě oleje jednotlivých diod nikde. Potřeboval bych informaci typu :

Dioda 01 (4000 ot./min.) ... 30°C
Dioda 02 (4500 ot./min.) ... 40°C
Dioda 03 (5000 ot./min.) ... 45°C
.
.
.
.
Dioda 10 (5000 ot./min.) ... 150°C

Nevíte to někdo, nemáte to někdo v nějaké moudré příručce ?
Moc díky !


no jo, ale když se ti zahřeje motor tak ještě nebude teplá převodovka a diff už vůbec ne. Takže nespěchej mladej. Pro správné zahřátí by to chtělo alespoň 40 minutek jízdy

Napsal: stř 14.01.2009 17:40
od Fatal Design
kosh píše:
Fatal Design píše:Nechci zakládat nové téma, tak se přifařím tady :)

Prohledal jsem celý internet a nenašel jsem informaci k E46 M3 a diodám na otáčkoměru. Chápu k čemu jsou, ale informace k teplotě oleje jednotlivých diod nikde. Potřeboval bych informaci typu :

Dioda 01 (4000 ot./min.) ... 30°C
Dioda 02 (4500 ot./min.) ... 40°C
Dioda 03 (5000 ot./min.) ... 45°C
.
.
.
.
Dioda 10 (5000 ot./min.) ... 150°C

Nevíte to někdo, nemáte to někdo v nějaké moudré příručce ?
Moc díky !


no jo, ale když se ti zahřeje motor tak ještě nebude teplá převodovka a diff už vůbec ne. Takže nespěchej mladej. Pro správné zahřátí by to chtělo alespoň 40 minutek jízdy


Co to ? Zajímá mě jen, jestli někdo zná ty hodnoty.
Koshi tobě na E92 zhasínají diodky až při jízdě ?

Napsal: stř 14.01.2009 18:05
od Speedy
kosh píše:
Fatal Design píše:Nechci zakládat nové téma, tak se přifařím tady :)

Prohledal jsem celý internet a nenašel jsem informaci k E46 M3 a diodám na otáčkoměru. Chápu k čemu jsou, ale informace k teplotě oleje jednotlivých diod nikde. Potřeboval bych informaci typu :

Dioda 01 (4000 ot./min.) ... 30°C
Dioda 02 (4500 ot./min.) ... 40°C
Dioda 03 (5000 ot./min.) ... 45°C
.
.
.
.
Dioda 10 (5000 ot./min.) ... 150°C

Nevíte to někdo, nemáte to někdo v nějaké moudré příručce ?
Moc díky !


no jo, ale když se ti zahřeje motor tak ještě nebude teplá převodovka a diff už vůbec ne. Takže nespěchej mladej. Pro správné zahřátí by to chtělo alespoň 40 minutek jízdy


říká se 20km, ale záleží, jak jedeš. Určitě bych tomu nedal po 10minutách, kdy je teplota vody na půlce :roll:

Napsal: stř 14.01.2009 18:11
od Fatal Design
Chlapi moc díky za starost a chápu to, ale nezná prosím někdo ty hodnoty ? :) :) :)