Stránka 1 z 1
Napsal: čtv 11.12.2008 19:38
od klasek
Ahoj.U mé M3 E36 po zahřátí na provozní teplotu je slyšet na volnoběh jakoby rachot kol v převodovce,když vyšlápnu spojku tak je klid. Je to normální nebo mužu očekávat nějahou pohromu? Je to 3,2 6st. manual,naprosto original bez žádných úprav. Díky za rady.
Napsal: čtv 11.12.2008 21:06
od Speedy
Tak Ti řeknu rovnou, že je v prdeli ložisko na mrkvi v převodovce. A uklidním Tě, nejde vyměnit

Napsal: čtv 11.12.2008 22:00
od Lion
Speedy píše:Tak Ti řeknu rovnou, že je v prdeli ložisko na mrkvi v převodovce. A uklidním Tě, nejde vyměnit

Takže to znamená pro Kláska koupit převodovku celou novou?
Napsal: čtv 11.12.2008 23:03
od Oldman
Speedy píše:Tak Ti řeknu rovnou, že je v prdeli ložisko na mrkvi v převodovce. A uklidním Tě, nejde vyměnit

Speedy, jestli víš o nějakém odkazu, zobrazení te převodovky, vic pohledu, atd, dík
Napsal: pát 12.12.2008 02:09
od M3maniac
Speedy píše:Tak Ti řeknu rovnou, že je v prdeli ložisko na mrkvi v převodovce. A uklidním Tě, nejde vyměnit

no ještě je tam malá šance že je v prdeli i spojkové ložisko...to by byla samo ta lepší varianta...
Napsal: pát 12.12.2008 13:40
od pepam3
no myslím, že je to spíš v té pr.... co si pamatuji tak na 3.2 náhradní díly neprodávají, jedině koupit celou. kdyby to byla 3.0 tak tam, se dají díly dokoupit jednotlivě. hodně štěstí
Napsal: pát 12.12.2008 15:35
od Speedy
Oldman píše:Speedy píše:Tak Ti řeknu rovnou, že je v prdeli ložisko na mrkvi v převodovce. A uklidním Tě, nejde vyměnit

Speedy, jestli víš o nějakém odkazu, zobrazení te převodovky, vic pohledu, atd, dík
viz ETK
http://bmwfans.info/original/E36/Cou/M3 ... /02/mg-23/M3maniac píše:no ještě je tam malá šance že je v prdeli i spojkové ložisko...to by byla samo ta lepší varianta...
Spojkové ložisko hučí když spojku zmáčkneš, než když je uvolněná
pepam3 píše:no myslím, že je to spíš v té pr...
Je to tak, na 3,2 6ti kvalt není možné koupit žádný ND. 3litrová je stejná jako 328 apod, což není problém.
Ani na 5ti kvaltu se ale nevyplatí to opravovat, samotné rozdělání a výměna stojí tolik, oc dobrá jetá převodovka. Ale kdyby někdo chtěl, tak jednu takovou, která má tohle ložisko v prdeli, mám na půdě

Napsal: pát 12.12.2008 20:17
od Lion
Tak to je nepříjemá závada. Za kolik se ta dobře jetá převodovka 6-kvalt dá sehnat? Popřípadě i ten 5-kvalt?
Napsal: sob 13.12.2008 14:42
od klasek
Tak tohle jsem teda vůbec nechtel slyšet

No uvídíme,každopádně půjde převodovka dolů a uvidí se jestli bude nějaká evidentní vůle na mrkvi,jestli se to teda dá vůbec poznat. Mám už na auto nachystanou novou spojku kterou jsem měl v plánu měnit tuhle zimu. A to zrovna je motor po kompl.repasi vanosů a seř.ventilů u p.Kabátníka.Tak jsem myslel že budu mít na chvilku s investicema klid.Za kolik se dá zhruba tahle převodovka sehnat?
Napsal: pon 15.12.2008 10:10
od Speedy
klasek píše:Tak tohle jsem teda vůbec nechtel slyšet

No uvídíme,každopádně půjde převodovka dolů a uvidí se jestli bude nějaká evidentní vůle na mrkvi,jestli se to teda dá vůbec poznat. Mám už na auto nachystanou novou spojku kterou jsem měl v plánu měnit tuhle zimu. A to zrovna je motor po kompl.repasi vanosů a seř.ventilů u p.Kabátníka.Tak jsem myslel že budu mít na chvilku s investicema klid.Za kolik se dá zhruba tahle převodovka sehnat?
6ti kvalt tak kolem 25k.
až to sundáš, tak si s tim zatoč i na jednotlive kvalty a když bude chrastit nebo pujde z tezka tocit, tak je prevodovka KO.
Jinak jsem zvedavy, jak dlouho Ti ty Vanosy vydrzi nerachtat, od Kabatnika mame sestelovany 3 motory a vsechny zacali po 2000km rachtat.
Napsal: pon 15.12.2008 18:08
od klasek
Speedy píše:klasek píše:Tak tohle jsem teda vůbec nechtel slyšet

No uvídíme,každopádně půjde převodovka dolů a uvidí se jestli bude nějaká evidentní vůle na mrkvi,jestli se to teda dá vůbec poznat. Mám už na auto nachystanou novou spojku kterou jsem měl v plánu měnit tuhle zimu. A to zrovna je motor po kompl.repasi vanosů a seř.ventilů u p.Kabátníka.Tak jsem myslel že budu mít na chvilku s investicema klid.Za kolik se dá zhruba tahle převodovka sehnat?
6ti kvalt tak kolem 25k.
až to sundáš, tak si s tim zatoč i na jednotlive kvalty a když bude chrastit nebo pujde z tezka tocit, tak je prevodovka KO.
Jinak jsem zvedavy, jak dlouho Ti ty Vanosy vydrzi nerachtat, od Kabatnika mame sestelovany 3 motory a vsechny zacali po 2000km rachtat.
No chytřejší budu až bude převodovka dole a vyzkouším jak jsi mi poradil.Jinak s tím zrepasovanýn vanosem už mám najeto skoro 3000 km a stále je to v pohodě. Ono záleží co vše se tam vymění,mě tam daval nové i to vysokotlaké čerpadlo díky kterému ten vanos nejčastěji rachtá.Každopádně bych to za takhle krátkou dobu nerad zase řešil.
Napsal: pon 15.12.2008 22:55
od M3maniac
Speedy píše:klasek píše:Tak tohle jsem teda vůbec nechtel slyšet

No uvídíme,každopádně půjde převodovka dolů a uvidí se jestli bude nějaká evidentní vůle na mrkvi,jestli se to teda dá vůbec poznat. Mám už na auto nachystanou novou spojku kterou jsem měl v plánu měnit tuhle zimu. A to zrovna je motor po kompl.repasi vanosů a seř.ventilů u p.Kabátníka.Tak jsem myslel že budu mít na chvilku s investicema klid.Za kolik se dá zhruba tahle převodovka sehnat?
6ti kvalt tak kolem 25k.
až to sundáš, tak si s tim zatoč i na jednotlive kvalty a když bude chrastit nebo pujde z tezka tocit, tak je prevodovka KO.
Jinak jsem zvedavy, jak dlouho Ti ty Vanosy vydrzi nerachtat, od Kabatnika mame sestelovany 3 motory a vsechny zacali po 2000km rachtat.
tady jsme možná u toho co jsem vždy říkal....protože říct že je vanos po go a po 2000km začně opět řechtat je trošku oničem myslím....já ho vyměnil za nový a žádné řechtání se nekonalo ani po 10tkm

a myslím že neřechtá dodnes

jinak s tím 6ti kvaltem je to špatný...a nejhorší je když vám každej tvrdí že ta převodovka je super a má najeto 15tkm,vy ji namontujete a je KO! i to jsem už zažil....
Napsal: pon 29.12.2008 18:53
od Návštěvník
K té 6st převodovce, Já koupil 3,2 měla na tachcu 130 000 a už lehce rachtala, jezdím s tým okruhy dávám tomu sadu převodovka rachtá furt a vdy po výměně oleje se to trochu stiší a jde tam krásně řadit, tak to neřeším,když je neopravitelná, až klekne, tak to budu řešit. Ps:už mám na tachecu 200 000km a k vanosum . . . . .od toho co jsem to koupil, tak chodím každýho pul roku na doagnostiku vanosu,mám najeto 200 000km sice trochu vrčijou ale podle diagnostiky funguji na 100% tak to zatim neřešim.
Napsal: pon 29.12.2008 21:27
od klasek
Asi to taky tak udělám,vymění se spojka,do převodovky se nalije nový olej a bude se jezdit dál

Nerad bych totiz koupil jinou,namontoval a zjistil,že je na tom ještě hůř. U mé 3,2 vanos rachtal na volnoběh a při lehce zvýšených otáčkách a na diagnostice zjistili že nenastavuje uplně jak má,proto jsem ho dával na repas a taky mě dost vadil ten rachot.
Napsal: pon 05.01.2009 18:02
od Speedy
NO ja zjistil sthetoskopem, že většinou rachtá výfukový Vanos. NOvej olej tomu ale pomáhá. Určitě Rendo novej Vanos je super, ale 50k je docela radost, ne?

Napsal: stř 07.01.2009 17:20
od Peppo
klasek píše:Ahoj.U mé M3 E36 po zahřátí na provozní teplotu je slyšet na volnoběh jakoby rachot kol v převodovce,když vyšlápnu spojku tak je klid. Je to normální nebo mužu očekávat nějahou pohromu? Je to 3,2 6st. manual,naprosto original bez žádných úprav. Díky za rady.
v podstate robi to iste aj mne, dokonca stale viacej a viacej, cakam co kedy buchne naposled...
este z mojho pozorovania som zistil ze to chrasti ovela viac na studeno - po zohriati to je celkom OK ked sa moc nezapocuvam...
este sa k tomu pridal jeden maly detail - vidim to na rozpadnuty zotrvak - pri poradeni autom vobec necukne, iba vyletia otacky a auto pomalsie spomaluje - brzdenie motorom v podstate takmer nemozne...
ked opadne sneh tak ide do servisu uvidime...
s tou prevodokov stastie je to M3 3.0 (m3maniac a kosh vedi ktera)
Napsal: čtv 08.01.2009 19:05
od Speedy
Peppo píše:klasek píše:Ahoj.U mé M3 E36 po zahřátí na provozní teplotu je slyšet na volnoběh jakoby rachot kol v převodovce,když vyšlápnu spojku tak je klid. Je to normální nebo mužu očekávat nějahou pohromu? Je to 3,2 6st. manual,naprosto original bez žádných úprav. Díky za rady.
v podstate robi to iste aj mne, dokonca stale viacej a viacej, cakam co kedy buchne naposled...
este z mojho pozorovania som zistil ze to chrasti ovela viac na studeno - po zohriati to je celkom OK ked sa moc nezapocuvam...
este sa k tomu pridal jeden maly detail - vidim to na rozpadnuty zotrvak - pri poradeni autom vobec necukne, iba vyletia otacky a auto pomalsie spomaluje - brzdenie motorom v podstate takmer nemozne...
ked opadne sneh tak ide do servisu uvidime...
s tou prevodokov stastie je to M3 3.0 (m3maniac a kosh vedi ktera)
Proc mam pocit, ze ji znam taky. Nebyla tam nahodou keramicka lamela?

Napsal: čtv 08.01.2009 20:35
od kosh
Speedy píše:Peppo píše:klasek píše:Ahoj.U mé M3 E36 po zahřátí na provozní teplotu je slyšet na volnoběh jakoby rachot kol v převodovce,když vyšlápnu spojku tak je klid. Je to normální nebo mužu očekávat nějahou pohromu? Je to 3,2 6st. manual,naprosto original bez žádných úprav. Díky za rady.
v podstate robi to iste aj mne, dokonca stale viacej a viacej, cakam co kedy buchne naposled...
este z mojho pozorovania som zistil ze to chrasti ovela viac na studeno - po zohriati to je celkom OK ked sa moc nezapocuvam...
este sa k tomu pridal jeden maly detail - vidim to na rozpadnuty zotrvak - pri poradeni autom vobec necukne, iba vyletia otacky a auto pomalsie spomaluje - brzdenie motorom v podstate takmer nemozne...
ked opadne sneh tak ide do servisu uvidime...
s tou prevodokov stastie je to M3 3.0 (m3maniac a kosh vedi ktera)
Proc mam pocit, ze ji znam taky. Nebyla tam nahodou keramicka lamela?

ano ano. Je to meje bývalé eMko
Modrá E36 3,0 s karbonovým airboxem od šenkýře
Napsal: pon 12.01.2009 17:37
od Peppo
jj.. keramicka lamela. Rozjezd na snehu na letnych pneu vcelku sranda...
a hrka a hrka...
Napsal: pát 22.05.2009 09:54
od bmw335
kdy\ž jsem měl E36 M3 3,2 tak mi taky chrastila převodovka když bylo zahřáté auto. Přesně po sešlápnutí spojky přestalo, jelikož se odpojí převodovka. V BMW mi řekli výměna celé převodovky 35tis, ale začalo mito dělat po nějakých 35tiskm. Něco podobného mi dělá E92 335i, ale v hodně tišším provedení. Vyměnili mi převodovku tady v ČR která je za 90tis, v záruce ale bylo to stejné. Pak sem jel ještě do jednoho, kd emi řekli, že nic nenašli, v dalším, že v ní extrémně chrastí. Zajel sem teda do Německa, kde mi řekli, že je to v pořádku,že je to normální a je to akustický problém jak se točí synchrony v převodovce. Dělalo to i po výměně převodovky, takže je jasný, že to je OK.
Jinak spojkové ložisko to není, spojka by řachtala právě při sešlápnutí pedálu a ne naopak.
Holt chrastění zdar
