Stránka 1 z 1
Napsal: pon 18.05.2009 10:05
od Plesoun_cz
Čau pánové potřeboval bych u někoho (středočeský kraj) nechat seřídit ventily na m3 3.0i v BMW Hradci Králové(Březhrad) mě poslali k šípku že to nedělaj

prej si mám ty podložky vyndat změřit mikrometrem dopočítat do stanovený vůle a že my obědnaj nový docela mě zklamalo že v autorizovanym servisu nemaj takový díly skladem a kam jezděj lidi z východních čech se svojí m3?
Napsal: pon 18.05.2009 10:30
od LadenaM3
Zkus Horimex Vysoké Mýto. Dělají tam šikovní lidi, vetilový vůle Ti určitě změří. Podložky se samo musejí objednat podle potřeby...
Napsal: pon 18.05.2009 15:53
od Lion
Já je ted nechával dělat před 14 dny v BMW Renocaru Brno a spokojenost.

Napsal: pon 18.05.2009 17:23
od Speedy
V Litomyšli
http://www.bmwpower.cz, Tomáš Hajro.
Napsal: pon 18.05.2009 22:49
od Plesoun_cz
dík zkusím si to u zmíněných dohodnout
Napsal: pon 25.05.2009 12:24
od troutny
Dobrý den.
Na těch stránkách bmwpower,jsem našel,že u motoru M5(S38) jsou ventilové vůle při teplotě 90°C 0.28-0.33mm.
Přijdemi docela divný to dělat při tak vysoké teplotě,a pak proč je ta vůle u teplého motoru tak relativně velká.Děkuji za odpověď.
Napsal: pon 25.05.2009 13:39
od ironpipi
Tepelná roztažnost materiálů...jinak vůle by se měly nastavovat při teplým motoru je tak tak přesnější. Když se nastaví za studena po zahřátí motoru se vůle zvětší a může dojít k podpálení ventilů...jestli se teda nemýlím.
Napsal: pon 25.05.2009 17:12
od Kami1
rek bych, zes to cet spatne nebo to bylo spatne napsany,
je to za studena (pod 30 stupnu) a po zahrati se vule zmensi,
uz vidim mechaniky jak rozdelavaj taborak, kdyz jim vychladne rozebranej motor

Napsal: pon 25.05.2009 18:55
od troutny
No,ono to píšou obecně u všech motorů s ručním seřizováním ventilů,že za studena řeknu příklad 0.2 a za tepla 0.3mm.
Spíše mě zarazilo to,že u té M5(S38) udávali jen za tepla a to pořádnýho (90°C),tu vůli 0.28-0.33mm.
Myslel jsem,že vůle ventilů se dělá právě proto,že u teplého motoru se vymezí ta vůle ,aby se zbytečně nepřicházelo o účinný zdvih toho ventilu,ale asi to tak není.Zkrátka to nějaký účel má,že to takhle dělaj.
Napsal: pon 25.05.2009 19:01
od Vlasta
Jak bys chtěl ohřát motor po opravě?
Napsal: pon 25.05.2009 19:05
od Kami1
tech 90st. je preklep
vule tam musi malicka byt aby se ventil radne zavrel,
ale ne moc velka aby nedochazelo k narazum mezi sedlem, ventilem, zdvihatkem a vackou(klepani ventilu)
Napsal: pon 25.05.2009 20:07
od troutny
Vy mne asi ale nerozumíte.
Mně jde o to proč ta ventilová vůle je větší u teplého motoru než u studeného kde je menší.A to opravdu není teorie ,ale fakticky to tak je.
Napsal: pon 25.05.2009 20:51
od Hanz
myslim, ze S38 je idealni motor na experimenty JPP (jedna paní povídala), jdi do toho

Napsal: pon 25.05.2009 20:52
od MattyX
Hanz píše:myslim, ze S38 je idealni motor na experimenty JPP (jedna paní povídala), jdi do toho

jasne dej to frantovi do sotdole ten ti to za tepla udela

co ja vim tak ventili se serizujou za studena,udelas 0.33za tepla a kolik budes met za studena?! to je uz na urvani vahadel nemyslis ?:D
Napsal: pon 25.05.2009 21:03
od troutny
Tak dle Vás to je údaj (0.28-0.33mm) za studena a při změření za tepla tam vůle podle Vás je teda kolik cca?
Napsal: pon 25.05.2009 21:12
od MattyX
troutny píše:Tak dle Vás to je údaj (0.28-0.33mm) za studena a při změření za tepla tam vůle podle Vás je teda kolik cca?
za tepla se to ale nedela,alespon co ja vim...za tepla je ta hodnota pokazde jina podle teploty a proto se to dela za studena... najdi si tabulkovou hodntou s38 za studena a na tolik to udelej...tech 0.28-0.33 se tvari realne...
Napsal: pon 25.05.2009 21:34
od Kami1
Napsal: pon 25.05.2009 21:39
od MattyX
no tam to mas napsany

max do 35C pac pak uz ten matros ma jiny vlastnosti...proste za studena a neni co resit a plati ty hodnoty 0.28-0.33

Napsal: úte 26.05.2009 15:01
od troutny
Hanz píše:myslim, ze S38 je idealni motor na experimenty JPP (jedna paní povídala), jdi do toho

Si změř ventilový vůle na teplom motoru a uvidíš.