Stránka 1 z 1

Napsal: pon 18.05.2009 10:05
od Plesoun_cz
Čau pánové potřeboval bych u někoho (středočeský kraj) nechat seřídit ventily na m3 3.0i v BMW Hradci Králové(Březhrad) mě poslali k šípku že to nedělaj 8O 8O prej si mám ty podložky vyndat změřit mikrometrem dopočítat do stanovený vůle a že my obědnaj nový docela mě zklamalo že v autorizovanym servisu nemaj takový díly skladem a kam jezděj lidi z východních čech se svojí m3?

Napsal: pon 18.05.2009 10:30
od LadenaM3
Zkus Horimex Vysoké Mýto. Dělají tam šikovní lidi, vetilový vůle Ti určitě změří. Podložky se samo musejí objednat podle potřeby...

Napsal: pon 18.05.2009 15:53
od Lion
Já je ted nechával dělat před 14 dny v BMW Renocaru Brno a spokojenost. :wink:

Napsal: pon 18.05.2009 17:23
od Speedy
V Litomyšli http://www.bmwpower.cz, Tomáš Hajro.

Napsal: pon 18.05.2009 22:49
od Plesoun_cz
dík zkusím si to u zmíněných dohodnout

Napsal: pon 25.05.2009 12:24
od troutny
Dobrý den.
Na těch stránkách bmwpower,jsem našel,že u motoru M5(S38) jsou ventilové vůle při teplotě 90°C 0.28-0.33mm.
Přijdemi docela divný to dělat při tak vysoké teplotě,a pak proč je ta vůle u teplého motoru tak relativně velká.Děkuji za odpověď.

Napsal: pon 25.05.2009 13:39
od ironpipi
Tepelná roztažnost materiálů...jinak vůle by se měly nastavovat při teplým motoru je tak tak přesnější. Když se nastaví za studena po zahřátí motoru se vůle zvětší a může dojít k podpálení ventilů...jestli se teda nemýlím.

Napsal: pon 25.05.2009 17:12
od Kami1
rek bych, zes to cet spatne nebo to bylo spatne napsany,
je to za studena (pod 30 stupnu) a po zahrati se vule zmensi,
uz vidim mechaniky jak rozdelavaj taborak, kdyz jim vychladne rozebranej motor :)

Napsal: pon 25.05.2009 18:55
od troutny
No,ono to píšou obecně u všech motorů s ručním seřizováním ventilů,že za studena řeknu příklad 0.2 a za tepla 0.3mm.
Spíše mě zarazilo to,že u té M5(S38) udávali jen za tepla a to pořádnýho (90°C),tu vůli 0.28-0.33mm.
Myslel jsem,že vůle ventilů se dělá právě proto,že u teplého motoru se vymezí ta vůle ,aby se zbytečně nepřicházelo o účinný zdvih toho ventilu,ale asi to tak není.Zkrátka to nějaký účel má,že to takhle dělaj.

Napsal: pon 25.05.2009 19:01
od Vlasta
Jak bys chtěl ohřát motor po opravě?

Napsal: pon 25.05.2009 19:05
od Kami1
tech 90st. je preklep
vule tam musi malicka byt aby se ventil radne zavrel,
ale ne moc velka aby nedochazelo k narazum mezi sedlem, ventilem, zdvihatkem a vackou(klepani ventilu)

Napsal: pon 25.05.2009 20:07
od troutny
Vy mne asi ale nerozumíte.
Mně jde o to proč ta ventilová vůle je větší u teplého motoru než u studeného kde je menší.A to opravdu není teorie ,ale fakticky to tak je.

Napsal: pon 25.05.2009 20:51
od Hanz
myslim, ze S38 je idealni motor na experimenty JPP (jedna paní povídala), jdi do toho :wink:

Napsal: pon 25.05.2009 20:52
od MattyX
Hanz píše:myslim, ze S38 je idealni motor na experimenty JPP (jedna paní povídala), jdi do toho :wink:


jasne dej to frantovi do sotdole ten ti to za tepla udela :D co ja vim tak ventili se serizujou za studena,udelas 0.33za tepla a kolik budes met za studena?! to je uz na urvani vahadel nemyslis ?:D

Napsal: pon 25.05.2009 21:03
od troutny
Tak dle Vás to je údaj (0.28-0.33mm) za studena a při změření za tepla tam vůle podle Vás je teda kolik cca?

Napsal: pon 25.05.2009 21:12
od MattyX
troutny píše:Tak dle Vás to je údaj (0.28-0.33mm) za studena a při změření za tepla tam vůle podle Vás je teda kolik cca?


za tepla se to ale nedela,alespon co ja vim...za tepla je ta hodnota pokazde jina podle teploty a proto se to dela za studena... najdi si tabulkovou hodntou s38 za studena a na tolik to udelej...tech 0.28-0.33 se tvari realne...

Napsal: pon 25.05.2009 21:34
od Kami1

Napsal: pon 25.05.2009 21:39
od MattyX
no tam to mas napsany :D max do 35C pac pak uz ten matros ma jiny vlastnosti...proste za studena a neni co resit a plati ty hodnoty 0.28-0.33 ;)

Napsal: úte 26.05.2009 15:01
od troutny
Hanz píše:myslim, ze S38 je idealni motor na experimenty JPP (jedna paní povídala), jdi do toho :wink:



Si změř ventilový vůle na teplom motoru a uvidíš.