Stránka 1 z 1
Napsal: pát 20.11.2009 00:49
od cabal
Ahoj,
již delší dobu se potýkám s pískáním někde u motoru (motor by to neměl na 99% být). Dneska jsme to koumali snad 2 hodiny a nevíme si rady. Pískání se projevuje cca od 2 tisíc otáček nahoru a s vyššími otáčkami stoupá na frekvenci (vyšší tón). Kolem 5-6 tis je to už jak na píšťalku pro psa. S puštěním plynu a poklesem do volnoběhu taktéž piská, tlumí se.
Dneska jsem měnil olej 10W60, napínací i vodící kladku, byl jsem na přeměření alternátoru, díval jsem se na řemen, zkoušel jsem kompresor klimy, viskospojka to taky není ... tak už si nevím rady co by to mohlo být. Pískání jde jako by blízko Vanos.
Je možné aby pískal Vanos? Začínám být bezradný, moc se v tom nevyznám a bolí mě s autem jezdit. Musím ještě odjet týden než se mi přihlásí nové koupené auto a chci to pořešit, než úplně zazimuji.
Zítra se pokusím nahrát video no snad mi dáte někdo tip. Díky !!
A druhá otázka co je tohle za díl ??
Mám podezření že by to mohl být on, nálepka už byla mírně ošumtělá ale přečetl jsem Denso a Made in Japan ... na schémátku :

-
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=18
jsem to taky nenašel a nebo blbě hledal... vypadá to jako by nějaký kompresor, vede do něj hadice ze sání a pak další někam do motoru, ale tam už jsem svítilnou neviděl ...no nevím nevím

Napsal: pát 20.11.2009 08:23
od capri
je to trošku mimo ale nam na VW transporter T4 občas píská ložisko altíku neni to nic závratnýho ale občas je to slyšet

Napsal: pát 20.11.2009 12:46
od TT
cabal píše:Ahoj,
Mám podezření že by to mohl být on, nálepka už byla mírně ošumtělá ale přečetl jsem Denso a Made in Japan ... na schémátku :

-
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=18jsem to taky nenašel a nebo blbě hledal... vypadá to jako by nějaký kompresor, vede do něj hadice ze sání a pak další někam do motoru, ale tam už jsem svítilnou neviděl ...no nevím nevím

kompresor klimy, ta kladka klidně může pískat, aby jsi vyloučil , že to je kladka na kompresoru pusť klimu a uvidíš jestli to pískání změní intenzitu... jinak to samozřejmě může být jaká koliv kladka , kterou pohání jaký řemen. Vanos bych v tom asi nehledal.....
Napsal: pát 20.11.2009 18:39
od Speedy
sundej řemeny od klimy a tim to zjistíš, jeslit je to na klimě nebo ne. Může to být i vodní pumpa. Nejjednodušší je sundat oba řemeny a zkusit, jeslit to přestane, což poznáš hned, jenom musí bejt motor studenej.
TEn díl, co chceš vědět je přídavný kompresor vzduchu, který do výfuku tlačí čerstvý vzduch, aby byly splodiny jakoby lepší a auto splnilo normu E2. Běží jen při studeným motoru několik minut. Pokud ho chceš vyhodit, tak můžeš, jen musíš zaslepit tu trubku vedoucí do motoru.
Napsal: sob 21.11.2009 00:06
od cabal
Speedy píše:sundej řemeny od klimy a tim to zjistíš, jeslit je to na klimě nebo ne. Může to být i vodní pumpa. Nejjednodušší je sundat oba řemeny a zkusit, jeslit to přestane, což poznáš hned, jenom musí bejt motor studenej.
TEn díl, co chceš vědět je přídavný kompresor vzduchu, který do výfuku tlačí čerstvý vzduch, aby byly splodiny jakoby lepší a auto splnilo normu E2. Běží jen při studeným motoru několik minut. Pokud ho chceš vyhodit, tak můžeš, jen musíš zaslepit tu trubku vedoucí do motoru.
áha ... tak to je jasny, jsi druhý co mi to potvrdil.
Právě jsem si říkal, že se to někdy točilo a někdy ne ... to vysvětluje, proč za studena pracuje. Stejně emise nesplním, když nemám katy ale rezonátory

tedka v zimě čmudím jak alfonc
vydělávat ho nebudu, ale zkusím fintu se sundáním všeho, kamoš bude mít radost, ja na to nemám ruce, jsou gramlavý na motor a součásti kolem

Napsal: sob 21.11.2009 13:05
od ericV8
cabal píše:Speedy píše:sundej řemeny od klimy a tim to zjistíš, jeslit je to na klimě nebo ne. Může to být i vodní pumpa. Nejjednodušší je sundat oba řemeny a zkusit, jeslit to přestane, což poznáš hned, jenom musí bejt motor studenej.
TEn díl, co chceš vědět je přídavný kompresor vzduchu, který do výfuku tlačí čerstvý vzduch, aby byly splodiny jakoby lepší a auto splnilo normu E2. Běží jen při studeným motoru několik minut. Pokud ho chceš vyhodit, tak můžeš, jen musíš zaslepit tu trubku vedoucí do motoru.
áha ... tak to je jasny, jsi druhý co mi to potvrdil.
Právě jsem si říkal, že se to někdy točilo a někdy ne ... to vysvětluje, proč za studena pracuje. Stejně emise nesplním, když nemám katy ale rezonátory

tedka v zimě čmudím jak alfonc

vydělávat ho nebudu, ale zkusím fintu se sundáním všeho, kamoš bude mít radost, ja na to nemám ruce, jsou gramlavý na motor a součásti kolem

ono to necmudi jen z vejfuku, ale i od kol, jak sem v tom dlouho nejel

mas u nas dalsi kolecko pred Osapem
Napsal: sob 21.11.2009 23:18
od cabal
ericV8 píše:ono to necmudi jen z vejfuku, ale i od kol, jak sem v tom dlouho nejel

mas u nas dalsi kolecko pred Osapem
počkej jak dojedu dom. Dáme ho už definitivně na kutě v sobotu vyklízení garáže
Napsal: ned 22.11.2009 12:18
od Tomas8409
na bývalém autě jsem měl to samé... (e36 320) dělalo to jen v chladnu a při studeném motoru. řemeny to nebyly tak prý asi ložisko altíku. ale v létě nic...
Napsal: ned 22.11.2009 21:20
od cabal
dělá to léto, zima, studený, teplý, pořád .... zřejěm to už nestihnu udělat letos, takže na jaře ...
Napsal: ned 29.11.2009 19:43
od cabal
Opravu jsem nakonec nechal na jaro, když se budu nudit, tak v zimě ... půjčil jsem si foťák, ale kvalita zvuku není zase tak moc dobrá i tak lze během přidržených otáčkách kolem 2 - 3 tis slyšet podivné hvízdání, tak si poslechněte a posuďte sami ... vím, že to zní, jako by byl celej motor v hajzlu, ale není

ten zvuk ho zkresluje
video:
-
http://www.youtube.com/watch?v=tHFp1Zi6704
Napsal: pon 30.11.2009 20:21
od Speedy
Ty jo, pěkně ten Vanos rachtá.
jinak to není pískání jako pískání klatky nebo řemen, ale spiš bzučení a to dělá ložisko nějaký nejpíš na altíku nebo tak něco. Jak jsem řákal, sundat řemeny a zkusit to bez nich.
Napsal: úte 01.12.2009 00:27
od cabal
Speedy píše:Ty jo, pěkně ten Vanos rachtá.
jinak to není pískání jako pískání klatky nebo řemen, ale spiš bzučení a to dělá ložisko nějaký nejpíš na altíku nebo tak něco. Jak jsem řákal, sundat řemeny a zkusit to bez nich.
kua nestraš

jestli bude Vanos v háji, tak auto odhlásím a nechám v garáži na neurčito, protože na tohle už bych fakt další rozpočet neměl
Hajro má pry nějakou diagnostiku na Vanos ... na jaře tam všechno půjde, bude toho dost
Napsal: čtv 03.12.2009 16:36
od MattyX
trochu mimo misu,ale ten vanos je hodne slyset,skoro to zni jako moje M20

urcite bych na to hodil woko
popripade jeden kamos z brna ma nahradni,potreboval koupit jenom blok na 3.2 (ojnice si udelal vylet skrz blok

) tak ma celej vrsek na ND spodek je potkanej na klice myslim...
Napsal: pát 04.12.2009 23:29
od cabal
a ten Vanos ma v jakym stavu?
Napsal: sob 05.12.2009 01:33
od MattyX
cabal píše:a ten Vanos ma v jakym stavu?
muzu se optat ale myslim ze je OK ale myslet zbamena hovno vedet takze nevim,ale myslim si ze by stacila nejaka te pretesnovaci sada a mel by jsi to OK ne ?

Napsal: sob 05.12.2009 10:01
od cabal
no co vím, tak speedy s tím má zkušenosti.
jediné čemu bych se rád vyvaroval je koupě fungl novýho vanosu. Cena je docela veliká ( 50 tis ) ... snad by tomu ta sada pomohla a dostanu se na pětinovou cenu. Každopádně to budu řešit až na jaře, dávám teďka po chvilkách maličkosti, když je čas na garáž.