Stránka 1 z 5

Napsal: stř 17.02.2010 05:08
od Meda
Nejak ted pokukuji po jedne M5, snazil jsem se zjistit na co si dat pozor a jelikoz vsichni strasi co stoji dily a pritom se toho da v druhosce sehnat celkem dost, chtel jsem se zeptat jak je to ve skutecnosti s dily a veci, ktere se na eMku sypou.. Uvedomuji si co je auto zac, ale jezdit ho servisovat do autorizovaneho servisu pri dnesnich cenach tehle aut uz neni moc relevantni, tak se ptam na zkusenosti s opravou a udrzbou na "prijatelne" urovni, aby si take clovek mohl konecne udelat radost a nemel jen vyhlidky na nesmyslne drahe dily jako treba u stare RS6.. :)

Spatne Vanosy jsou jen na vymenu, nebo se daji take repasovat, jako u jinych modelu BMW? Po procteni for mi to prijde jako nejvetsi strasak u tehle motoru..

Jak je to s elektrikou, odchazi neco vice nez u beznejsich modelu co se neda dohnat jinak nez v originale?

Brzdy by nemel byt problem nahradit od kvalitnejsich druhovyrobcu za rozumnejsi penize, na to jsem jiz koukal, spousta lidi se k tomu stavi takhle i u M3 E36 a predpokladam, ze spokojenost.

Podvozkove dily jsou uplne jine, nebo podobne s 540i a tudiz lepe sehnatelne?

Jedine, co jsem nenasel jsou tlumice, nikde ani zminka, jsou nejake specialni?

Predem dekuji za pomoc

Napsal: stř 17.02.2010 12:38
od qeuin
Az na pohon a podvozek je to skoro stejny jako M540i.
Nektery veci na podvozku jsou ale spolecny s ostatnima V8(535, 540), treba tlumice by snad meli byt stejny.
S druhovyrobou je problem, protoze veci specificky pro M5 bud nedelaj a nebo jsou casto drazsi nez original.

Napsal: stř 17.02.2010 18:04
od psena
Ze by mela M5 stejny tlumice s 540i? To se me moc nezda, je rozdil jestli jsou stejny nebo se pouze daji nahradit.
Jinak Vanosy se myslim repasuji, ale je to operace ktera nema dlouhodobejsi prinos nebo vysledek. Ale snad napise nekdo, kdo to vi z vlastni zkusenosti, pisu jen co jsem slysel od kluku co je meli nebo je vozili. Jinak pocitej, ze nektery dily (a bude jich dost) se proste nekryji s ostatni produkci a ze v nahrazkach je nenajdes. A budes muset bud repasovat nebo kupovat drahej original.
Kdyz to beru podle sve E34 (ktera podle me mela porad vic spolecnyho s 535i nez E39 s 540) tak napriklad vodni pumpa, alternator, servo atd..

Napsal: stř 17.02.2010 18:18
od qeuin
Tlumice jsou podle ETK stejny, stejne tak jako jsou stejny treba nektery ramena. Mko se lisi treba stabilizatorama a asi pruzinama.
Mam spis pocit, ze naopak E39 se vic blizi 540i nez je tomu u E34 (535i).
Ano treba pumpa je specificka pro M a myslim, ze neexistuje druhovyroba, ale orig. stoji cca 6tis. nebo tak nejak, myslim celkem normalne na orig. dil, ale samozrejme na vrakovisti ji budes asi blbe shanet.
Vim, ze dokonce nejakej dil na predni naprave v danou chvili byl levnejsi pro M nez pro 540 (o malo, ale byl).
Druhovyroba nasazuje nekdy nesmyslny ceny na dily na Mko, napr. predni lozisko BEZ naboje cca 7tis., orig. lozisko s nabojem cca 5-6tis.

Napsal: stř 17.02.2010 19:35
od eM5thusiast
Já do ní za 4 roky při nájezdu kolem 10tis km/rok nasypal všeho všudy lehce přes 100tis - většinou jen spotřební věcí, tj. těsnění všeho druhu, podvozek, brzdy a tak. Nejchoulostivější část je samozřejmě motor. Je potřeba mít štěstí při výběru - třeba spotřebu oleje při testovací jízdě nezměříš a přitom je to věc, která by mě srala asi nejvíc hned po vanosech. Ta moje měla vyměněnej motor v 70tis km, mám od toho fakturu na 15tis marek (1:majitel byl Čech, ale tenhle úkon nechal provést v Německu). Údajně z počátku produkce má velká část dříve či později měněnej motor kvůli špatnejm pístním kroužkům, díky čemuž to žralo olej a spousta lidí to prej zadřela. Já osobně už bych si podruhý to riziko kupovat takovýhle auto netroufnul podstoupit. I když risk je zisk a já si s tim autem užil spoustu hezkejch okamžiků.

Napsal: čtv 18.02.2010 00:59
od MattyX
no o tej zravosti oleja nekdo psal na bmwklubu.sk ze steny jsou vyrobeny z nejaky naprd matrosu a ten se driv nebo pozdeji nejak vychodi :) nevim co je na to pravdy , info od borca co uz delal par GO na techdle motorech :lol:

Napsal: čtv 18.02.2010 01:16
od Meda
O vikendu bych se mel jet podivat na 1999 M5, to by mohl byt ten spatny kousek ze zacatku produkce, ze?

Kazdopadne dekuji za rady, uvidime jak to bude vypadat..

Napsal: pon 22.02.2010 20:20
od rxxxr
v soucasne dobe je u nas na prodej asi 7 kousku od 199k po 380k, chtel jsem se zeptat jestli nema nekdo info o nekterej z nich. Napriklad hned ta prvni svetle modra za 199 je na Sauto.cz podle emailu to vypada na nakou zenskou a ma prosoupanej koberecek od podpatku, nevite o ni nekdo??? Pak sem se chtel zeptat na tu modrou za 220k je na sportovnivozy.cz ale prijde mi ze za tu cenu se prodava uz dost dlouho, nedko psal ze by mela mit jen brzdy K.O. jinak cajk. A jeste sem se chtel zeptat na tu tmave zelenou za 259 myslim ze ma remus vyfuky a jiny kola. Jetsli mate nedko naky blizsi info o tehle kouscich tak to nesyslete a poslete do davu. Dik

Napsal: pon 22.02.2010 21:21
od Larini

Napsal: pon 22.02.2010 21:23
od MattyX
Larini píše:Koukám taky. Podle fotek vypadá slušně :
http://www.sauto.cz/detail-inzeratu/oso ... m5/7866949


Martan uz to davno prodal :);)

Napsal: pon 22.02.2010 21:39
od Larini
Aby taky ne, pokud stav odpovídal fotkám cena byla super.

Napsal: pon 22.02.2010 22:37
od Lion
MattyX píše:
Larini píše:Koukám taky. Podle fotek vypadá slušně :
http://www.sauto.cz/detail-inzeratu/oso ... m5/7866949


Martan uz to davno prodal :);)
No ani se nedivím, byla fakt pěkná. Tak to musel prodat někdy v průběhu posledních 14 dnů. Snad jí koupil někdo, kdo se o ní taky bude dobře starat. :wink:

Napsal: úte 23.02.2010 10:50
od rxxxr
Ta od martana je ta prvni modra???

Napsal: úte 23.02.2010 10:51
od Lion
rxxxr píše:Ta od martana je ta prvni modra???
Ano, tato: http://www.sauto.cz/detail-inzeratu/oso ... m5/7866949

Napsal: úte 23.02.2010 15:30
od martan
No to koukám! :roll: To už neprodávám já, takže je opět asi na prodej!
To už je bez komentáře... :?

Napsal: úte 23.02.2010 15:54
od Becx
martan píše:No to koukám! :roll: To už neprodávám já, takže je opět asi na prodej!
To už je bez komentáře... :?


tys to prodal prekupnikovi? nerikal jsi, ze zustala v rodine?

Napsal: úte 23.02.2010 22:23
od Lion
Becx píše:
martan píše:No to koukám! :roll: To už neprodávám já, takže je opět asi na prodej!
To už je bez komentáře... :?


tys to prodal prekupnikovi? nerikal jsi, ze zustala v rodine?
To je snad vtip, ne? Čekám, kdy se u inzerátu objevý hláška: Nevhodý dárek. :?

Napsal: stř 24.02.2010 07:11
od martan
Rodina to je. Tohle jsem taky nečekal. Ten člověk už je asi vážně nemocnej, to se nedá jinak říct... Toho auta je mně vážně líto, to si nezasloužilo.

Napsal: čtv 25.02.2010 00:53
od adam
Škoda aby padla do špatných rukou :( já to snad vyměním za 330ci :-)

Napsal: čtv 25.02.2010 23:13
od Meda
Tak jsme dnes s autem byli u pupiku na prohlidce a to, co jsem si myslel, ze by mohli byt utrzene silentbloky pod motorem (pri vytoceni motoru se v 1500 otackach motor rozechveje) pry bude nejspis nejaka nevyvazenost v motoru, ojnicni cep, praskly krouzek, kdo vi a po nastartovani je slyset celkem silne zarachtani retezu, takze mi bylo oznameno, ze je to na generalku, rozvody cca 30t a tak dale..

Ma s tim nekdo zkusenosti, co vyjde generalka atd.?

Auto ma najeto nejspis poctivych 180t, ale asi velmi krusnych..