Stránka 1 z 1
Napsal: čtv 19.08.2010 15:00
od Rychlik
Zdar klubáci. Asi před týdnem jsem se poprvé svezl v m3 e36, a sice 3.0. Mám v plánu udělat si na jaře radost

. Říkám si, když m3 tak rovnou 3,2.. ale. O mkách vím kulový, tak se chci zeptat na vaše názory. Všem jsou ty auta odlišný? Co mi spíš doporučíte? O spotřebu mi nejde, to neřeším... Předem díky za rady.
Napsal: čtv 19.08.2010 16:24
od LiborM
Tady máš přímo téma k tvé otázce:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ic&t=36929
Ale osobně doporučuji 3,0i
Napsal: čtv 19.08.2010 16:28
od uda
ja rikam 3.0 na 3.2 se Double Vanos sere víc...

a to je pak raketa

Napsal: čtv 19.08.2010 16:48
od MattyX
jak sme se bavili , 3.0 má výhodu že hodně dílů je společných s obyč E36 (podvozek , nápravy , převodovka - ta má jenom velký unašeč ) u 3.2 je celá zadní naprava jina , predni jakby smet (ramena , tehlice...) , kardan ma 3.2 uplne jinej , převodovka jak je v prdeli na 6q tak ji rovnou můžes vyhodit jelikož je to lisovanej hliník a rozděláš ji jenom jednou

Double vanos je to poslední o co bych měl strach , pokud staví vačku dobře , tak preventivně přetěsnit a věřit že budou fungovat dál , ja osobně vidím největší slabost ve "spodku" motoru ... nesprávné oleje a nedostatečně zahřáty motor způsobujou rychlou smrt

3.2 jede ale oproti 3.0 kurevsky jinak , holt je to vykoupeno tema drazsima dilama , pokud jsou tydle motory v kondici tak to jede ale pekelne

buď koupit uplnou vraždu a udělat si ju komplet celou a vědět na čem jezdíš , a nebo nějakou pěknou 98 a doufat že ti před tebou ji věnovali dostatečnou péči

Napsal: sob 21.08.2010 13:53
od Hyena
MattyX napsal vsechno podstatny.Ja se treba nerozhodoval vubec...projel sem se par 3.0, ale to jen abych vedel...uz od zacatku sem mel totiz naprosto jasno.Presne jak psal Cabal v tom odkazu co ti sem daval Libor a to: "Kdyz M3, tak tu lepsi"

Napsal: ned 22.08.2010 08:52
od blesk666
ked odhliadneme od motora, tak aky je rozdiel v jazdnych vlastnostiach 3,0 a 3,2?
Napsal: ned 22.08.2010 18:29
od Hanz
kdyz odhledneme od kecu kolem, vzdy to je nakonec o tom nejslabsim clanku, tedy o ridici... neres nesmrtelnost brouka, najdi si auto co se ti bude libit, bude ok, nebude stat ulet a jdi do nej

u 3,0 vymenis zadni napravu a mas prakticky stejnou akceleraci jako 3,2 i jizdni vlastnosti... pokud ti jde o vykony, staci to odlehcit...
Napsal: pon 23.08.2010 00:03
od Hyena
Hanz píše:kdyz odhledneme od kecu kolem, vzdy to je nakonec o tom nejslabsim clanku, tedy o ridici
Ale to je snad prece kazdymu jasny
Hanz píše:... neres nesmrtelnost brouka, najdi si auto co se ti bude libit, bude ok, nebude stat ulet a jdi do nej

u 3,0 vymenis zadni napravu a mas prakticky stejnou akceleraci jako 3,2 i jizdni vlastnosti... pokud ti jde o vykony, staci to odlehcit...
Pokud ti jde o vykony, tak odlehci 3.2

Napsal: pon 23.08.2010 21:45
od petabmw
je to konkretnim kousku muzes koupit 3.2 a pojede hur nez 3.0L zameril bych se na konkretni stav vic nez na motorizaci akorat u nas bych s nicim peknym nepocital osobne sem par kusu objel a s velkym sklamanim jel dom!u nas az na vyjimky to ma kazdej jen na pozerstvi a par gumovacek a autum nedavaj co by meli pak tu jezdi tolik zhuntovanych eMek......
Napsal: stř 25.08.2010 14:01
od cabal
Rychlik píše:Co mi spíš doporučíte?
V první řadě budeš mít problém něco za 3/4 roku sehnat v dobrým stavu. Zeptej se kluků co sháněj eMka třeba půl roku, objeli cely mobile.de, v ČR kdo má dobrý neprodá, ostatní jsou mrdky (vlastní zkušenost).
Takže jak tu bylo psáno. Pokud budeš mít 280+ tis seženeš dobrou 3.2 pokud nebudeš mít, rozhodně nekupuj podezřelou nebo jetou 3.2 napereš to ní peněz jak želez a dostaneš se hrubě přes původně plánovanou částku. Vanos neřešit, dycky se s ním dá jezdit, vyžaduje dobrý olej, přetesnit, sítka.. výměna 60k, převodovka psal mattyx, jak se vysere kup si novou (cenu ani nevím, kdyžtak mě doplňte - 100k ?), nápravy, ramena, kardany, visky, vyfuky, spojky ....proste 3.2 má vesměs všechno jiný = větší
Rozdíl mezi 3.0 a 3.2 jde opravdu poznat pokud jsou obě v cajku. Pokud ne, 3.0 klidně 3.2 dá.
Prostě záleží na co to auto chceš. Podle toho bych se rozhodoval nyní i já. Jestli jezdit sem tam okruh, vrch, drift tak 3.0 odlehčit apod = lepší ND. (navíc ideálně padne do kategorie do 3000ccm, nebot s 3.2 jsi většinou v kat. do 4000ccm a tam už je to o nečem jinym - porshata, mišáci a subaru naturbovany aj)
Jestli na dynamickou jízdu, sem tam guma na asfalt a spíš udržovačka tak 3.2.
Samozřejmostí je auto kontrolovat, zahřívat, dávat mu kvalitní oleje, často měnit ... pokud u Tebe nejsou problém prachy. KUp 3.2 ... já si říkal když už, tak už. Do eMka ročně vrazím do servisu cca 30-50 tis a to si myslím, že je v pohodě. Když všechno sečtu vychází mi provoz cca na 8.50,- Kč na 1km. Spotřebu mám průměr 11.7 (jeto 10 tis)
petabmw píše:u nas az na vyjimky to ma kazdej jen na pozerstvi a par gumovacek a autum nedavaj co by meli pak tu jezdi tolik zhuntovanych eMek......
jsem rád, že znám 90% vyjímek
Napsal: sob 28.08.2010 00:18
od Speedy
e36 od 97 ma celopozink kastli, coz je asi hlavni vyhoda. 3litr i 3,2 maj predni napravu stejnou, jenom maj jiny silentbloky, coz neni problem prehodit. 3litr je levnejsi, vic zere, min jede a je proste starsi, ale o motoru se rika, ze je vetsi drzak. 6ti kvalt u 3,2 se sere casteji a blbe se shani. Ale i 5ti kvalt z 3litra se blbe shani. Shanej podle stavu, pro normalni jezdeni neber 3litry bez vahy a vubec vseobecnce vytuneny M3 urcite majitel hodne honil. Drahy na aute krom motoru jsou tlumice, brzdy, ostatni je jako u neM3 aut, takze pohoda. Za 250k podle me uz sezenes peknou 3,2. Pri koupi doporucuju si vizt diagnostiku, hodne rekne o motoru a dalsich komponentach auta. Hodne zdaru.
Napsal: ned 29.08.2010 07:56
od KOMA
s tím celopozinkem je to fakt ? já žil v domění, že emka e36 byli všechny pozink ? nebo mě k tomu vedl aspoň fakt, že shnilý emko jsem ještě neviděl

Napsal: ned 29.08.2010 11:15
od blesk666
speedy: velmi triezvy a informativne hodnotny prispevok
Napsal: ned 29.08.2010 16:01
od Hanz
vsechny e36 jsou imo pozink, reznou jen polepovany kůlny a s neorigo plechařinou...
Napsal: pon 30.08.2010 00:03
od Speedy
Hanz píše:vsechny e36 jsou imo pozink, reznou jen polepovany kůlny a s neorigo plechařinou...
Určitě? Měl jsem za to, že celopozink je až po face, do té doby byl pozink jenom podvozku...
Napsal: pon 30.08.2010 01:14
od Hyena
Ale facelift byl prece 09/95 nebo kdy...
Napsal: pon 30.08.2010 23:44
od blesk666
uvadzane byvaju dva rozdielne udaje ze vsetky 3,2L M3 su uz pozink a druhy ze az od 97 su celopozink, teraz je tu treti - ze su vsetky pozink, hmmm
Napsal: úte 31.08.2010 12:19
od Hyena
Ja mel taky za to ze vsechny 3.2 jsou pozink....3.0 ne
Napsal: stř 01.09.2010 12:33
od Rychlik
Ahoj. Chci Vám poděkovat za super "recenze". Nejspíš půjdu do 3.0 a jak říká speedy, koupit origo stav, ovšem po koupi bych rád dodal pouze carbon airbox, chip a váhu dát do dža. Pár kobyl navíc a brutální zvuk nikdy neuškodí. V tu ránu bych podle mě mohl být hodně blízko 3,2 v dobrym stavu. Co se naprav tyce, nejspis to necham tak jak to je, nebudu bastlit a dělat, v uvozovkach, ze dvou aut jedno. Jediny, co bych mu dopral by byl silnejsi stabik na predek.
Jeste jednou Vám všem děkuju za rady. Těď už se jen modlit, abych na přez rok pořídil něco solidního. Diagnostiku každopádně beru. Úplně nejlepší by bylo, kdyby kdokoliv ochotnej Mkum rozumějící jel semnou

.
Michal